صنعت

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل به مصالحی گفته می‌شود که به صورت ساندویچ (لایه‌ای) تولید می‌شود و لایه‌های بیرونی از جنس ورق فلزی است و همچنین دارای یک هسته از جنس فوم پلی اورتان می‌باشد که با دانسیته‌های مختلف در بین دو لایه ورق، تزریق می‌شود.

چرا ساندویچ پانل سقفی

از ساندویچ پانل سقفی برای پوشش سقف‌‌ سوله‌های صنعتی، کشاورزی، انبارها،‌ کارخانجات و سقف سایر سازه‌ها استفاده می‌شود. ساندویچ پانل سقفی علاوه بر پوشش و آب‌بندی سقف؛ باعث ایجاد عایق حرارتی و برودتی شده و سهولت در اجرا، هزینه معقول و نصب آسان و از همه مهم‌تر زمان کم در اجرای این محصول باعث شده که توجه بسیاری از سازندگان، کارخانجات‌، شرکت‌ها و مدیران آن‌ها را به خود جلب کند.

راهنمای خرید ساندویچ پانل‌های سقفی

این ساندویچ پانل‌ها باید به‌ گونه‌ای طراحی و تولید شوند تا در مقابل عوامل مختلفی از جمله نور خورشید، برف و باران، رطوبت و شرایط خاص جوی، به مقدار کافی مقاوم باشند. ساندویچ پانل‌های سقفی با ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین، یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت انرژی در فضاهای بسته هستند. یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب نوع و ضخامت آن‌ها، شرایط آب و هوایی منطقه‌ای است که باید از این پانل‌ها استفاده شود.

طرح ساندویچ پانل‌های سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی در طرح‌های مختلفی از جمله کرکره‌ای، طرح سفال، طرح ذوزنقه‌ای و شادولاین طراحی و تولید می‌شوند.

عایق حرارتی ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی با ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین، بهترین راهکار برای مدیریت انرژی در فضاهای بسته هستند؛ به همین دلیل به منظور بهترین انتخاب لازم است که شرایط آب و هوایی منطقه را برای چگونگی پوشش سازه خود در نظر بگیرید. از آنجایی که مقاومت، استحکام و طول عمر یک ساندویچ پانل از ویژگی‌هایی هستند که در ساندویچ پانل‌های سقفی حائز اهمیت هستند، خیلی مهم است که از چه نوع مواد اولیه‌ای در ساخت آن استفاده می‌شود.

لایه‌های ساندویچ پانل‌ سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی همانند پانل‌های دیواری از ۳ لایه تشکیل می‌شود:

  • لایه داخلی که می‌تواند از جنس ورق‌هایی با پوشش آلوزینک، گالوانیزه، آلومینیوم، پلاستیسول و یا استیل باشد.
  • لایه میانی که جنس آن از فوم پلی اورتان است ولی در برخی موارد می‌تواند از جنس فوم EPS و یا پشم سنگ نیز باشد.
  • لایه خارجی که مانند لایه داخلی می‌تواند از جنس ورق‌هایی با پوشش آلوزینک، گالوانیزه، آلومینیوم، پلاستیسول و یا استیل باشد.

انواع ورق ساندویچ پانل سقفی

همانطور که گفته شد لایه داخلی و خارجی هر ساندویچ پانل میتواند از جنس گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم، پلاستیسول و یا استیل باشند. اینکه هر یک از این لایه‌ها از چه جنسی باشند رابطه مستقیم با کیفیت و طول عمر مفید ساندویچ پانل دارد.

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه از جمله محبوب‌ترین و رایج‌ترین ورق‌ها برای ساخت یک ساندویچ پانل محسوب می‌شود که به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل زنگ‌زدگی و خوردگی دارد مورد توجه بسیاری از سازندگان است.

ورق آلوزینک

لازم است برای افزایش مقاومت ساندویچ پانل در مقابل رطوبت و شرایط اقلیمی خاص، پوشش ورق‌ها از جنسی مقاوم‌تر انتخاب شود. یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از ورق با پوشش آلوزینک است که پوشش آن از ترکیب آلومینیوم، روی و سیلیکون تشکیل شده است.

ورق آلومینیوم

برخی اوقات شرایط اقلیمی و یا محیطی به گونه‌ای است که مشاورین تشخیص می‌دهند از ساندویچ پانل‌هایی از جنس آلومنیوم استفاده کنند (مانند داخل سردخانه‌ها و یا محیط‌های بسیار مرطوب). از جمله خصوصیات ورق‌ آلومینیوم وزن پایین و مقاومت بالا در شرایط خاص اقلیمی است، لازم به توضیح است که قیمت این ساندویچ پانل به واسطه استفاده از ورق آلومینیوم نسبت به سایر ورق‌ها بیشتر است. ساندویچ پانل‌های سقفی دنیای ماموت به واسطه طراحی صحیح در گام‌ها، ‌اورلپ‌ها و استفاده از بهترین متریال که باعث شده است که طول عمر ساندویچ پانل‌ها معادل ۱,۵ برابر دیگر ساندویچ پانل‌ها باشد، به عنوان قابل اعتمادترین ساندویچ پانل‌ در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساندویچ پانل سقفی

کاربرد‌های ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی دنیای ماموت به دلیل برخورداری از ویژگی‌ها و خصوصیات ویژه‌ای که دارند، دارای کاربردهای متنوعی هستند. از جمله کاربردهای ساندویچ پانل سقفی عبارت است از:

  • پوشش سقف انواع کارخانه‌های مواد غذایی و کشاورزی
  • سقف سوله‌های نگهداری دام و طیور
  • سقف کارخانه‌های بزرگ صنعتی
  • پوشش سقف سوله‌ها و انبارها
  • ساخت کانکس، ‌اتاقک‌های نگهبانی و سازه‌های پیش ساخته
  • ویلاهای پیش ساخته
  • تعمیرگاه‌های سیار

نوع فوم ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی دارای فوم عایق در هسته میانی خود هستند که یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساندویچ پانل‌ها است. هسته میانی که شامل فوم عایق است بر کیفیت و عملکرد این سازه‌های پیش‌ساخته تاثیر بسیار زیادی دارند. غالبا فوم پلی استایرن، پلی اورتان، پشم شیشه یا پشم سنگ، بخشی از پرکاربردترین فوم‌های عایق هستند که در قسمت هسته مرکزی ساندویچ پانل‌های سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان عایق نقش بسیار مهمی در ساندویچ پانل‌های سقفی دارند.

فوم عایقی که برای ساخت ساندویچ پانل‌های سقفی به کار می‌رود، بر کیفیت این سازه‌های پیش ساخته تاثیر بسزایی دارد که البته انتخاب هر یک از این فوم‌های عایق به فاکتورهایی مثل محل استفاده و نوع کاربری ساندویچ پانل دارد که هنگام خرید باید مورد توجه قرار بگیرد.

فوم‌‎هایی که برای قسمت مرکزی (میانی) ساندویچ پانل‌های سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسته به نوع‌شان عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسبی هستند و مقاومت خوبی در برابر سرما، گرما و صدا دارند. فوم پلی اورتان یکی از بهترین و پرکاربرد‌ترین فوم‌های عایق است که به خاطر کیفیت خوبی که در عایق‌پذیری دارد، به تنهایی کیفیت ساندویچ پانل‌های سقفی را تا چند درجه افزایش می‌دهد و به همین جهت میان بسیاری از افراد فعال در صنعت ساخت و ساز، مورد توجه قرار گرفته و محبوب شده است. فوم پلی اورتان عمدتا با دانسیته ۴۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از فوم‌های ضد حریق موجود در بازار شناخته می‌شود که در برابر آتش بسیار مقاوم است. به ساندویچ پانل‌هایی که با فوم پلی اورتان در هسته میانی ساخته می‌شود، در اصطلاح بازاری، ساندویچ پانل کند سوز گفته می‌شود.

چرا ساندویچ پانل سقفی دنیای ماموت

با پیشرفت تکنولوژی، امکان تولید ساندویچ پانل در رنگ‌های مختلف فراهم شده که به زیبایی سازه‌ها، کمک شایانی نموده است و باعث شده که این محصول مورد استقبال مهندسین معمار قرار بگیرد. در شرکت دنیای ماموت ساندویچ پانل‌های سقفی با طرح شادولاین ذوزنقه‌ای در سطح ورق بیرونی تولید می‌گردند، همچنین این شرکت تنها تولیدکننده ساندویچ پانل‌های سقفی با قابلیت ایجاد اورلپ چپ و راست می‌باشد. عرض ثابت ساندویچ پانل‌های سقفی ۱/۰۷ متر و عرض مفید ۱ متر می‌باشد. همپوشانی عالی این نوع ساندویچ پانل‌های ماموت به گونه‌ای است که باعث آب بندی کامل و زیبایی سطح سازه می‌گردد. برای ورود به سایت دنیای ماموت وارد لینک روبرو شوید: https://mammutworld.com/

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا