صنعت

هر آنچه باید هنگام خرید دستگاه بسته بندی از نگاه تیم بامک بدانید

دستگاههای بسته بندی در سال های اخیر نقش مهمی در صنایع مختلف نظیر صنایع غذایی و دارویی داشته اند و شرکتها بزرگی برای بسته بندی محصولات خود از اینگونه دستگاههای بسته بندی استفاده میکنند. این نوع دستگاهها بسته به نوع محصولات مورد نظر برای بسته بندی میتوانند بسیار متنوع باشند. دستگاههای بسته بندی میتوانند برای محصولات پودری، مایع، گرانولی و … مورد استفاده قرار بگیرند که هر کدام از تکنولوژی خاص خود برخوردار هستند و میبایست بسته به نوع ماده مد نظر برای بسته بندی، دستگاه خود را تهیه کنید. در ادامه راجع به انواع دستگاههای بسته بندی و بهترین آن ها در بازار ایران بیشتر خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

انواع دستگاه بسته بندی کدام است؟

دستگاه بسته بندی میتواند از چند منظر به چند نوع تقسیم شود. اگر بخواهیم کمی توضیح دهیم باید بگوییم که دستگاه های بسته بندی میتوانند به سه دسته اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم شوند. انتخاب نوع دستگاه بسته بندی مناسب برای خریدار از نظر دسته بندی های فوق، بسته به نوع ماده تولیدی و میزان تولید و فضای مورد نظر برای قرار گیری دستگاه دارد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد میتوان بهترین دستگاه بسته بندی را از نظر موارد فوق یعنی اتوماتیک بودن و یا نبودن را بررسی و دستگاه مناسب برای تولید را تهیه کرد.

نکته دیگر هنگام خرید دستگاه بسته بندی، تعیین نوع دستگاه برای محصول مد نظر میباشد. به این معنی که در صورتیکه شما قصد بسته بندی مواد پودری را دارید میبایست از دستگاههای بسته بندی پودری ( اتوماتیک، نیمه اتوماتیک ) استفاده کنید و نمیتوانید این کار را با دستگاههای دیگر انجام دهید. و یا زمانیکه محصول شما از نوع گرانولی نظیر شکر، نمک و … میباشد و یا قصد بسته بندی بصورت ساشه را دارید حتما میبایست دستگاهی نظیر دستگاه بسته بندی ساشه را انتخاب کنید که به خوبی محصول شما را بسته بندی کند. این انتخاب دستگاه برای محصولات مایع نیز کاملا صدق میکند و چنانچه محصول شما مایع باشد حتما میبایست دستگاه بسته بندی مناسب محصول خود را تهیه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از بسته بندی محصولات خود داشته باشید.

تعیین فضای نصب دستگاه بسته بندی

اگر چنانچه قصد دارید تا برای کارگاه یا کارخانه خود دستگاهی را خریداری کنید میبایست ابتدا فضای مورد نظر دستگاه در کارگاه یا کارخانه را بررسی کنید و ابعاد را حتما قبل از خرید دستگاه اندازه گیری کنید تا در هنگام خرید، این ابعاد را با ابعاد دستگاه بسته بندی مورد نظر برای خرید مقایسه کنید. دستگاههای بسته بندی از ابعاد طول، عرض و ارتفاع متفاوتی برخوردار هستند و ممکن است در صورت عدم توجه به ابعاد دقیق محل نصب و دستگاه خریداری شده هنگام نصب دستگاه با مشکلات فراوانی مواجه شوید. طبق گزارشات دریافتی بارها مشاهده شده که خریدار بدون توجه به ابعاد کارگاه و محل نصب اقدام به خرید دستگاه مورد نظر کرده و هنگام نصب دستگاه با مشکلات فراوانی روبرو شده است که باعث بوجود آمدن خساراتی به کارفرما میشود.

هر آنچه باید هنگام خرید دستگاه بسته بندی از نگاه تیم بامک بدانید

بررسی نوع و صدای دستگاه بسته بندی هنگام خرید

دستگاههای بسته بندی به طور معمول به دو دسته پنوماتیک ( بادی ) و مکانیکی تقسیم میشوند. قبل از خرید دستگاه بسته بندی باید مشخص کنید که دستگاه مورد نظر شما از نوع پنوماتیکی باشد و یا مکانیکی تا بتوانید در همان رده به بررسی دستگاههای بسته بندی بپردازید. درباره دستگاههای پنوماتیکی و مکانیکی توضیحاتی را خواهیم داد تا بتوانید کمی با این نوع دستگاهها بیشتر آشنا شوید.

دستگاههای بسته بندی پنوماتیک برای نیروی کار خود به قدرت باد نیاز دارند که این نیرو را از طریق کمپرسور باد دریافت میکنند. پس متوجه شدید که برای استفاده از دستگاههای بسته بندی پنوماتیکی نیاز مبرمی به استفاده از کمپرسور باد دارید تا بتوانید از دستگاه مورد نظر استفاده کنید. این نوع دستگاهها از حساسیت بالایی با توجه به استفاده از کمپرسور برخوردار هستند که میبایست هنگام کار توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید. تمامی حرکات قطعات در این نوع دستگاههای بسته بندی توسط نیروی باد و فشار باد انجام میگیرد. علاوه بر آن صدای ایجاد شده توسط این دستگاه و کمپرسور باد آن کمی زیاد است و موقع کار از صدای بالایی برخوردار هستند که میبایست با توجه به مکان قرار گیری دستگاه به این نکات توجه داشته باشید.

نوع دیگر دستگاه بسته بندی از نوع دستگاه بسته بندی مکانیکی است که در بالا به آن اشاره کردیم. دستگاه بسته بندی مکانیکی برای انجام امور خود از قطعات هیدرولیکی استفاده میکند. با استفاده از این نوع دستگاه بسته بندی، به نوعی کمپرسور باد حذف خواهد شد که باعث میشود تا هزینه راه اندازی کمی کاهش پیدا کند. نکته بعدی این است که این نوع دستگاهها از عمر مفید بالاتری برخوردار هستند و میتوانند خروجی بالاتری نیز داشته باشند و دیگر حساسیت های استفاده از دستگاه بسته بندی پنوماتیکی را ندارند. البته باید دقت کنید که دستگاههای بسته بندی مکانیکی از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند و بیشتر در محیط های کارخانه و کارگاه استفاده میشوند و برای استفاده در محیط های خانگی پیشنهاد نمیشوند.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه بسته بندی

زمانیکه برای اولین بار قصد خرید دستگاه بسته بندی را دارید باید بدانید که تا جاییکه ممکن است برای خرید این دستگاه از کارخانه جات و شرکت های معتبر اقدام کنید. چرا میگوییم که از جای معتبر خریداری کنید؟ زیرا این نوع دستگاهها از پیچیدگی های خاص خود برخوردار هستند که میبایست شرکتی که دستگاه مورد نظر را از آن خریداری میکنید از قدرت پشتیبانی و خدمات پس از فروش بالایی برخوردار باشد تا بتواند در تمامی موارد از تحویل دستگاه تا نصب و آموزش در کنار شما باشد. علاوه بر آن شرکت مذکور باید بتواند دستگاه را با گارانتی معتبر تحویل دهد تا در صورت بروز هرگونه اشکالات احتمالی هنگام کار به شما در حل آن ها کمک کند.

هر آنچه باید هنگام خرید دستگاه بسته بندی از نگاه تیم بامک بدانید

نکته مهم بعدی کیفیت ساخت دستگاه میباشد. این نوع دستگاهها گاها از بیش از ۵۰۰ قطعه مختلف تشکیل شده اند که در صورت عدم استفاده از قطعات با کیفیت میتوانند برای خریدار و مصرف کننده در آینده مشکلات بالقوه ای را بوجود بیاورند که سبب کاهش  تولید و میزان سود در دراز مدت شوند. پس حتما دقت کنید تا دستگاه بسته بندی مورد نظر را از شرکت های معتبر و تولید کننده معتبر خریداری کنید تا با مشکلاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم مواجه نشوید.

نکته مهم دیگر هنگام خرید دستگاه بسته بندی مراجعه به کارخانه و عقد قرارداد میباشد. حتما دقت داشته باشید که معمولا این نوع دستگاهها با توجه به نیاز خریدار طراحی و ساخته میشوند پس حتما میبایست هنگام خرید به شرکت مذکور مراجعه و برای عقد قرارداد اقدام نمایید. شما میبایست تمامی نیاز های خود را در قرار داد مذکور ذکر کنید و زمان تحویل و مراحل پرداخت را نیز در این قرار تعیین کنید تا بعد از ثبت سفارش با مشکلاتی در آینده روبرو نشوید.

دستگاه بسته بندی را از کجا بخریم؟

شرکت های زیادی در بازار وجود دارند که میتوانید برای خرید به آن ها مراجعه کنید ولی حتما دقت کنید که قبل از مراجعه به نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم دقت کنید. معمولا با کمی جستجو در اینترنت به سایتهای معتبری نظیر فامکو، بامک، آریا تجهیز، البرز ماشین کرج و … برخورد میکنید که هر کدام میتوانند به خرید دستگاه بسته بندی مورد نظر به شما کمک کنند. ولی طبق بررسی های انجام شده توسط تیم بامک شرکت البرز ماشین کرج میتواند برای خرید دستگاههای بسته بندی یکی از ۳ گزینه اول برای خرید دستگاه باشد.

این شرکت با سابقه طولانی مدت در زمینه تولید و ساخت دستگاههای بسته بندی در ایران و جلب رضایت ۹۹ درصدی مشتریان، میتواند بهترین گزینه برای خرید دستگاه بسته بندی در ایران و کشورهای همسایه باشد. در سال های اخیر این شرکت توانسته ۳ دستگاه بسته بندی کاملا منحصر به فرد را تولید و روانه بازار کند که همگی میتوانند در بسته بندی محصولات غذایی و بهداشتی کاربرد داشته باشند. برای مشاهده محصولات میتوانید به سایت این شرکت مراجعه کنید.

اگر چنانچه سابقه خرید دستگاه بسته بندی دارید خوشحال میشویم تا نظرات خود را با ما در پایین همین مطلب به اشتراک بگذارید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا