گردشگری

با جاذبه های تاریخی رشت آشنا شوید

احتمالا شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که رشت را به عنوان یک مقصد گردشگری و تفریحی در شمال کشور می‌شناسید و بیشتر برای مقاصد تفریحی این شهر سرسبز را انتخاب می‌کنید؛ اما آیا تا کنون به این مسئله فکر کرده‌اید که شهر پر آوازه و پر از داستانی همچون رشت قطعا جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد که نمادی از تاریخ پر بار این خطه از شمال کشور هستند؟ برای دیدن این جاذبه‌های تاریخی کافی است یک بلیط تهران رشت تهیه کنید و در کمتر از ساعتی خود را به این شهر برسانید و از تماشای آثار تاریخی و بسیار زیبای این شهر لذت ببرید. در ادامه ضمن معرفی آثار تاریخی رشت راجع به نحوه رزرو بهترین و ارزانترین بلیط تهران رشت صحبت می‌کنیم.

جاذبه ‌های تاریخی رشت

جاذبه‌های گردشگری رشت به دو دسته جاذبه‌های تفریحی و جاذبه‌های تاریخی تقسیم‌بندی می‌شوند. از آنجا که مکان‌های دیدنی و تاریخی این شهر برای توریست‌ها و مسافران از اهمیت بسیاری برخوردار است، لازم دانستیم که ابتدا به معرفی جاذبه‌های تاریخی بپردازیم. این مکان‌ها علاوه بر اینکه بخشی از تاریخ، فرهنگ و زندگی پیشینه این خطه را نشان می‌دهند، به دلایل متعددی از جمله معماری خاص، بسیار جذاب و چشم‌نواز هستند. تنها کافی است یک بلیط تهران رشت را رزرو کنید تا یک سفری متفاوت را برای خود رقم بزنید و از ردپای تاریخ در گوشه و کنار این شهر دیدن کنید. در ادامه اماکن تاریخی شهر رشت را معرفی می‌کنیم.

موزه رشت

موزه رشت یکی از اماکن تاریخی این شهر است که در گذشته خانه میرزا حسن خان کسمایی روزنامه نگار بوده است. در واقع در سال ۱۳۴۹ خانه این شاعر مشروطه به موزه تبدیل شد و در سال ۱۳۶۷ نیز بازسازی شد. هم اکنون نیز این موزه شامل دو بخش باستان شناسی و مردم شناسی است.‌

میدان شهرداری رشت

مجموعه میدان شهرداری رشت جزو معروف‌ترین اماکن دیدنی این شهر است و محبوبیت زیادی برای رشتی‌ها و حتی توریست‌ها دارد. بیشتر افرادی که بلیط تهران رشت را با هدف بازدید از اماکن تاریخی رشت تهیه می‌کنند، سفر گردشگری خود را از تماشای میدان شهرداری آغاز می‌کنند. شما می‌توانید در این میدان مجموعه ساختمان شهرداری، ساختمان قدیمی هتل ایران و برج ساعت را تماشا کنید.

باغ محتشم

باغ محتشم با عنوان باغ شهر نیز شناخته می‌شود، اثری از زمان ناصرالدین شاه قاجار است. زیبایی این باغ در شب بسیار بیشتر است. اگر در ضلع جنوب غربی باغ قرار بگیرید، می‌توانید عمارت کلاه فرنگی را نیز تماشا کنید که یک ساختمان چند ضلعی بسیار زیباست.

خانه و آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی

اگر قصد تهیه بلیط تهران رشت برای بازدید از اماکن تاریخی را دارید، بازدید از خانه آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی را فراموش نکنید. میرزا کوچک خان جنگلی که به سردار جنگل معروف است در سال ۱۲۷۵ در رشت زاده شد و هم اکنون خانه این سردار بزرگ به جاذبه ‌های تاریخی شهر رشت تبدیل شده است. قطعا تماشای خانه سردار نهضت جنگل غرور و احساس خاصی را در وجودتان جاری می‌کند. آرامگاه این سردار نیز در گورستان سلیمان داراب، در جنوب شهر رشت واقع شده است.

مدرسه شاپور

مدرسه شاپور که این روزها با عنوان مدرسه شهید بهشتی شناخته می‌شود ، یک مدرسه با معماری بسیار زیبا مربوط به دوران قاجار است. این مدرسه امکانات بسیار جالبی از جمله کتابخانه، سالن آمفی تئاتر و … را دارد که در آن زمان مثال زدنی بوده ‌و جذابیت بسیاری داشته است. این مدرسه مهد دانش افراد مشهوری از جمله میرزا عیسی خان سمیعی، میرزا حسن خان رشدیه و … است.

با جاذبه های تاریخی رشت آشنا شوید

کاروانسرای شاه عباسی

اگر بلیط تهران رشت را برای دیدن جاذبه‌های تاریخی رشت تهیه کرده‌اید و قصد سفر به این خطه را دارید، تماشای کاروانسرای شاه عباسی را فراموش نکنید. این کاروانسرای زیبا در سی کیلومتری جنوب رشت واقع شده و بنای آن آجری است. این مکان یک حیاط مربعی شکل دارد که دور تا دور آن را اتاق‌های زیبا احاطه کرده‌اند. در کل دیدن این کاروانسرا خالی از لطف نیست.

خانه ابریشمی رشت

احتمالا شما نیز با شنیدن نام این خانه برای بازدید از آن مشتاق می‌شوید. به همین خاطر است که بسیاری از افرادی که بلیط تهران رشت را تهیه کرده‌اند و قصد سفر به این شهر را دارند، راجع به این مکان تاریخی تحقیق می‌کنند و جویای نشان و آدرس آن می‌شوند. این خانه زیبا مطلق به دوره قاجار است. از آنجا که حاج میرزا احمد ابریشمی در سال ۱۳۱۸ این خانه را خریداری کرد. هم اکنون با نام خانه ابریشم شناخته می‌شود. در این خانه تالارها و اتاق‌های بسیار زیبا با گچ بری‌های خاص، طاق‌ها و طاقچه‌های خیره‌کننده و جذابیت‌های بسیار دیگر دیده می‌شود.

بیشتر افراد رشت را به عنوان یک شهر همیشه سرسبز و زیبا می‌شناسند؛ اما این شهر کهن مهد دلیری مردان و زنان پر آوازه‌ای است که سال‌ها برای حفظ آن تلاش کرده‌اند‌. از این رو آثار تاریخی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که تنها چند مورد از آن‌ها را معرفی کردیم؛ بنابراین بهتر است یک بلیط تهران رشت تهیه کنید و چند روزی را مهمان این شهر باشید تا با خیال آسوده از تمام اماکن این شهر دیدن کنید.

با جاذبه های تاریخی رشت آشنا شوید

خرید ارزانترین بلیط رشت در فلای تودی

در این مطلب راجع به جاذبه‌های تاریخی شهر رشت صحبت کردیم و چند موردی را معرفی کردیم. در سفر به رشت برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما کافی است به سایت فلای تودی مراجعه کنید. پس از خرید بلیط، باید به فکر رزرو هتل های رشت باشید. طبیعتا برای اینکه سفر ایده‌آلی را تجربه کنید، انتخاب یک اقامتگاه مناسب بسیار حائز اهمیت است. برای رزرو متنوع  ترین هتل های رشت هم فقط باید وارد این سایت شوید. فلای تودی امکان رزرو متنوع ترین هتل های این شهر را برایتان فراهم کرده است. فلای تودی ارزانترین و متنوع ترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی ۲۴ ساعته باکیفیت ترین خدمات سفر را در اختیار شما قرار می دهد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا