هنری

۰ تا ۱۰۰ راه اندازی کسب و کار آرایشگری

اگر تصمیم به راه اندازی سالن زیبایی دارید، بهتر است بدانید برای موفق شدن در این حرفه، می‌بایست کاملا با برنامه پیش بروید. برنامه ریزی درست و هدفمند، مسیر را برای شما هموارتر می‌کند. از آن جایی که رقابت در صنعت مد و زیبایی بسیار تنگاتنگ و نفس گیر است، لازم است پیش از هر چیزی بدانید که فعالیت هدفمند و پشتکار زیاد می‌تواند شما را به موفقیت برساند. در این مطلب با شما هستیم با ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی کسب و کار آرایشگری. اگر علاقه مندید تا نکاتی را در این خصوص بدانید، تا پایان با ما همراه باشید.

اگر قصد دارید در زمینه مد و زیبایی فعالیت کنید و سالن اختصاصی خود را داشته باشید، لازم است پیش از هر کاری، اقداماتی که برای این کار لازم هستند را لیست کنید. در واقع لیست کردن مراحل کار، باعث می‌شود تا پروسه راه اندازی سالن زیبایی کاملا درست و قانونی انجام شده و در روند کار برای شما مشکلی ایجاد نشود.

برای تاسیس سالن زیبایی لوکس شما می‌بایست در اولین مرحله، مدارک لازم آرایشگری را کسب کنید. در واقع تجربه عملی و سابقه کار برای راه اندازی سالن کافی نیست و شما می‌بایست حتما مدارک معتبر این کار را از سازمان فنی حرفه‌ای دریافت کنید. بدون اخذ این مدرک، قادر به انجام دیگر مراحل نخواهید بود. در ادامه با ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی کسب و کار آرایشگری آشنا می‌شویم.

اخذ مجوز برای تاسیس سالن زیبایی

پس از دریافت مدارک لازم آرایشگری، لازم است برای اخذ مجوز اقدام کنید. برای دریافت مجوز کسب نیاز دارید تا یک اسم مناسب برای سالن خود انتخاب کرده و مدارک درخواست شده را ارائه کنید. همچنین شما باید از قبل محل مورد نظر را برای شروع کار خود انتخاب کرده باشید.

می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته اید، یک محل مناسب را اجاره یا رهن کنید و در صورت وسع مالی آن را بخرید. برای دریافت مجوز و انجام پروسه‌های اداری آن نیاز است هزینه مشخصی را نیز پرداخت کنید. هزینه اخذ مجوز در زمان‌های مختلف و برای هر فردی متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توانید در حین پروسه اداری این موضوع را از مسئولین مربوطه جویا شوید.

برآورد هزینه‌های لازم برای شروع کار

یک سالن زیبایی برای شروع کار نیاز به تجهیزات و امکانات زیادی دارد. بسته به اینکه سالن زیبایی شما تا چه حد بزرگ است، به تجهیزات مختلفی نیاز خواهید داشت. برای اینکه بتوانید مدیریت خوبی روی هزینه‌های خود داشته باشید و بودجه در نظر گرفته شده را به بهترین شکل ممکن صرف خرید وسایل کنید، بهتر است پیش از هر کاری، یک لیست دقیق از وسایل و تجهیزات مورد نیاز تهیه کرده و هزینه تقریبی هر کدام را بنویسید. با اولویت بندی کردن نیز می‌توانید خرید بهتری داشته باشید. از جمله وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی سالن زیبایی عبارتند از:

مبلمان و اثاثیه سالن از قبیل؛ میز آرایشی، صندلی مخصوص مشتریان، صندلی مخصوص آرایشگران، انواع آینه و…
تجهیزات و وسایل آرایشی از قبیل لوازم آرایش چشم، لوازم آرایش ابرو، لوازم آرایش لب، انواع کرم و کرم پودر، تجهیزات رنگ مو و…
تجهیزات دکوراتیو
لوازم ضدعفونی کننده
سیستم تهویه هوا و…

طراحی دکوراسیون فضای سالن

بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی فضای سالن، از نظر کارشناسان و طراحان کمک بگیرید. این افراد با توجه به تجربه کاری که دارند، می‌توانند متناسب با بودجه شما، بهترین ایده‌ها را پیاده کنند تا بتوان از تمامی بخش‌های سالن به بهترین و زیباترین شکل ممکن استفاده کرد. طراحی دکوراسیون تاثیر زیادی در جذب مشتریان دارد. پس سعی کنید برای این مورد وقت زیادی بگذارید و از جدیدترین تکنیک‌های روز دنیا استفاده کنید.

استخدام پرسنل حرفه‌ای و متخصص

در صورتی که قصد دارید مدیریت یک سالن را به دست بگیرید و افراد متخصص را برای کار در این سالن استخدام کنید، لازم است حتما پروسه مصاحبه را با دقت انجام دهید. به هر میزان که تجربه و سوابق کاری آرایشگران بیشتر باشد، قطعا سالن شما با موفقیت‌های بیشتری روبرو خواهد شد. پرسنل حرفه‌ای و متخصص معمولا دارای ویژگی‌های زیر هستند:

ظاهری آراسته و مرتب دارند.
همیشه در کار خود از ترفند‌ها و تکنیک‌های جدید استفاده می‌کنند و خلاق هستند.
طرز برخورد آن‌ها با مشتریان بسیار مودبانه و محترمانه است.
منظم و وقت شناس هستند.
به وظایف خود آگاه هستند.
در زمینه کاری خود کاملا متخصص و حرفه‌ای عمل می‌کنند.
روابط اجتماعی قوی داشته و در جلب نظر مشتریان موفق عمل می‌کنند.

خرید نرم افزار‌های حسابداری برای مدیریت مالی سالن

شما حتما به یک نرم افزار حسابداری نیاز خواهید داشت تا بتوانید از این طریق امور مالی را کاملا شفاف کرده و به طور دقیق آن‌ها را تحت نظر بگیرید. نرم افزار‌های مالی به شما کمک می‌کنند تا کنترل خوبی روی حقوق و دستمزد کارمندان سالن داشته باشید. این نرم افزار‌ها قابلیت‌های متعددی دارند که می‌توانید پس از نصب و راه اندازی، از این قابلیت‌ها نهایت استفاده را ببرید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا