گردشگری

معرفی ۱۰ مرکز خرید در استانبول

استانبول توریستی ترین و پر جمعیت ترین شهر ترکیه است که سالانه هزاران نفر را برای گردش و تفریح و البته خرید به سوی خود جذب میکند. خرید از مراکز خرید استانبول یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های سفر هر توریستی است ، چرا که وجود بهترین و محبوب ترین برند های جهانی و برندهای معروف ترکیه از لباس ، کیف و کفش ، انواع اکسسوری گرفته تا لوازم برقی و وسایل خانه ، استانبول را به یکی از قطب های خرید در سراسر جهان تبدیل کرده است.

مخصوصا گردشگران ایرانی که عاشق خرید هستند ، با سفر به استانبول میتوانند علاوه بر گشت و گذار در سواحل و جزایر زیبا و دیدن آثار تاریخی این شهر با معماری های بی نظیرش ، خرید های منحصر به فردی برای خود داشته باشند، مانند خرید سوغاتی و یادگاری و وسایل مورد نیاز خود. در ادامه به معرفی ده مرکز خرید استانبول که جزو بهترین مراکز خرید این شهر هستند میپردازیم .

مرکز خرید آکمرکز

این مرکز خرید جزو پر طرفدارترین مراکز خرید مستقیم از ترکیه است که توانست در سال ۱۹۹۵ بعنوان بهترین مرکز خرید اروپا و در سال۱۹۹۶ بعنوان بهترین مرکز خرید جهان انتخاب شود و جایزه بین المللی طراحی و توسعه را دریافت نماید. بسیاری از برند های معتبر جهان در این پاساژ شعبه دارند و شما میتوانید پوشاک زنانه ، مردانه و بچگانه ، لوازم آرایشی، لوازم ورزشی ، اسباب بازی و وسایل الکترونیکی را از پاساژ تهیه کنید.

قیمت های اجناس این مرکز خرید هم شامل گران ترین برند ها و هم اجناس ارزان و قیمت مناسب هستند. آدرس این مرکز خرید منطقه بشیکتاش ، خیابان نیسپتیه میباشد.

مرکز خرید وادی استانبول

یکی از لوکس ترین و مدرن ترین پاساژ های استانبول مرکز خرید وادی استانبول است که در منطقه ساریر و شمال شهر استانبول کنار جنگل بلگراد و با چشم اندازی زیباست. در این پاساژ میتوانید از متنوع ترین و معروف ترین برندهای دنیا پوشاک ، کیف و کفش ، لوازم ورزشی و خانگی خریداری کنید و همچنین در رستوران های بین المللی آن نیز غذای مورد علاقتان را صرف نمایید. این مرکز خرید دارای سالن سینمای دو بعدی و سه بعدی است.

مرکز خرید مال آف استانبول

مال آف استانبول یکی از لوکس ترین مراکز خرید استانبول است که از سال ۲۰۱۴ معروف ترین برندهای جهان شعبات خود را در این مرکز افتتاح کردند. در حال حاضر طبقه اول مال آف استانبول مربوط به لوازم آرایشی بهداشتی و وسایل مربوط به خانم هاست، برندهایی مثل ویکتوریا سیکرت و تویز شاپ در این مرکز خرید شعبه دارند. طبقه دوم نیز مربوط به لوازم مردانه میشود، طبقه سوم مکانی برای استراحت و صرف غذا میباشد که اوناع رستوران ها، فست فودها و کافه های نامی استانبول در آنجا شعبات خود را دارا هستند.

بزرگترین شهربازی سرپوشیده ترکیه در مرکز خرید مال آف استانبول قرار دارد ، ۱۶ سالن سینما ، پارک ژوراسیک، سالن بولینگ و پیست اسکی روی یخ از دیگر امکانات این مرکز هستند. آدرس مرکز خرید مال آف استانبول در منطقه باشک شهیر، ایکیتلی ،محله ضیا گوکالپ، خیابان سلیمان دمیرل میباشد.

مرکز خرید کاپیتول استانبول

اگر محل اقامت شما بخش آسیایی استانبول است ، مرکز خرید کاپیتول که یکی از مدرن ترین مراکز خرید بخش آسیایی است بهترین گزینه برای شماست که در منطقه اسکودار استانبول واقع شده است. کاپیتول دارای ۶ طبقه و شامل برترین برندهای جهان و ترکیه میباشد که شامل پوشاک ، لوازم آرایشی بهداشتی ، کیف و کفش و ساعت و بدلیجات میباشد. بخش های دیگر این مرکز خرید شامل رستوران ، فست فود ، سالن های سینما ، بولینگ ، هایپر مارکت های زنجیره ، زمین بازی کودک و اتاق نگهداری کودکان و همچنین به پارکینگ اختصاصی اشاره کرد.

مرکز خرید توریوم

توریوم مرکز خریدی لوکس است که در سال ۲۰۱۰ در منطقه اسن یورت افتتاح شد. و برند های معروفی در این پاساژ دارای شعبه هستند. علاوه بر قسمت فروشگاهی ، فضایی ۴۵۰۰ متری به مرکز تفریحی توریوم اختصاص داده شده که اسنو پارک از قسمت های مورد توجه آن است و در طول سال برای اسکی روی یخ میتوانید به آنجا مراجعه کنید.

معرفی ۱۰ مرکز خرید در استانبول

مرکز خرید ایستینه پارک

ایستینه پارک یکی از لوکس ترین و گران قیمت ترین پاساژ های استانبول است که در منطقه ساریر واقع شده است . بیشتر برند های اروپایی مانند زارا، شنل ، آرمانی و دیور در این مرکز خرید شعبه دارند. از دیگر قسمت های ایستینه پارک ، آکواریوم آن است با حدود ده هزار گونه آبزی ، طولانی ترین تونل آبی جهان و اولین سالن تئاتر استانبول.

در روز های آخر هفته این پاساژ بسیار شلوغ میشود و روزهای یکشنبه نیز تعطیل است به همین دلیل سعی کنید روزهای اول را برای خرید انتخاب کنید. باوجود گران بودن این پاساژ اما حراج های آخر فصل فرصت خوبی برای خرید ارزان قیمت میباشد.

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

سیتیز نیشان تاشی که در منطقه نیشان تاشی و نزدیک میدان تقسیم واقع شده است ، بیشتر دارای فروشگاه های لباس شب میباشد و برندهای متنوعی را در بر میگیرد که البته گران قیمت نیز هستند. برند هایی مانند لویی ویتون و کارتیه. در واقع فروشگاه های خیابان نیشان تاشی و مرکز خرید نیشان تاشی جزو مراکز فروش لباس شب هستند. مراکز خرید پالادیوم و زورلو سنتر نیز از دیگر مراکز خرید مدرن و لوکس استانبول به شمار میروند.

مراکز خرید ارزان استانبول

اوت لت ها جزو مراکز خرید ارزان استانبول هستند و دلیل ارزان بودن اجناس آنها فروش اجناس قدیمی تر و یا تک سایز در این فروشگاه هاست اما جنس آنها فرقی با شعبات اصلی برندها ندارد.

مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول

این مرکز خرید نزدیک فرودگاه آتاتورک میباشد ، فرودگاه آتاتور فرودگاه قدیمی استانبول است و قبل از افتتاح نیو ایرپورت ، پرواز های خاجی از این فرودگاه صورت میگرفت. این مرکز خرید با سقف متحرک و زیبا دارای ۱۰۰ فروشگاه است که مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. برندهایی مانند آرمانی، واکو، چیکو ، ورساچه و … در این پاساژ شعباتی دارند. اوت لت ایرپورت همچنین دارای سالن سینما، تئاتر ، مرکز سرگرمی کودکان و شهربازی یخی میباشد.

مرکز خرید اولیویوم استانبول

اولیویوم که در منطقه زیتون بورنو واقع شده یکی از محبوب ترین مراکز خرید استانبول است که در منطقه ای مناسب قشر کم درآمد قرار گرفته است. یکی از معروف ترین و شلوغ ترین اوت لت های استانبول مرکز خرید اولیویوم است که از سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را با ۱۴۰ فروشگاه آغاز کرد. این فروشگاه دارای رستوران های بین المللی مانند کی اف سی ، برگر کینگ و مک دونالد است و مراکز فرهنگی و تفریحی مانند سالن سینما، تئاتر و سالن بولینگ نیز در آن دایر میباشند.

 مرکز خرید ونیزیا اوت لت استانبول

مرکز خرید ونیزیا همانطور که از نامش پیداست با الهام از شهر ونیز ایتالیا ساخته شده است و در منطقه کارادنیز عثمان پاشا قرارگرفته است. در میان پاساژ دریاچه ای مصنوعی قرار دارد که با قایق میتوانید در میان محوطه پاساژ گشت بزنید. مانند سایر مراکزی که نام بردیم برند های معتبر جهان و ترک در این پاساژ شعبه دارند. از جمله ماوی ، دفکتو، نایک ، ال سی وای کی کی ، گلدن روز ، آدیداس و …. رستوران ها با غذاهای سنتی ترکیه و غذاهای بین المللی،  مراکز تفریحی و سینماهای این پاساژ نیز از قسمت های دیدنی و جالب توجه آن هستند. مرکز خرید ونیزیا در نظر سنجی های انجام شده از گردشگران جزو پرطرفدارتین مراکز خریدی است که برای خرید از ترکیه مورد استقبال قرار گرفته است.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا