گردشگری

همه چیز درباره نحوه انتخاب صندلی هواپیما هنگام خرید بلیط

انتخاب صندلی هواپیما یکی از موارد مهمی است که در تهیه بلیط مسافران به آن اهمیت زیادی می‌دهند. در گذشته امکان انتخاب صندلی هواپیما به هیچ عنوان وجود نداشت اما امروزه با وجود برخی قوانین از بعضی شرکت‌های هواپیمایی می‌توان در هنگام خرید بلیط هواپیما این کار را انجام داد. در ادامه با راهنمای انتخاب صندلی هواپیما و چگونگی انجام آن همراه شما خواهیم بود و بررسی خواهیم کرد که نحوه نامگذاری صندلی‌ها به چه صورت است.

دلایل علاقه مندی مسافران برای انتخاب صندلی هواپیما

در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که چرا مسافران برای انتخاب صندلی هواپیما خود مشتاق هستند؟ نکات و شرایط زیادی در این مورد وجود دارد که در ادامه در مورد چند مورد از آن بحث خواهیم کرد.

سکوت و آرامش

احتمالا شما هم جزو افرادی هستید که در طول سفر خود نیاز به آرامش دارید و از سر و صدا و شلوغی فرار می‌کنید و به دنبال لذت سفر با هواپیما هستید. معمولا در بعضی از قسمتهای هواپیما مخصوصا در قسمت‌هایی که موتور هواپیما قرار دارد سروصدای بیشتر احساس می‌شود. انتخاب صندلی‌های قسمت جلویی در خرید بلیط هواپیما در شرایط مناسب‌تر و ایده‌آل‌تری نسبت به این قسمت هواپیما دارد.

چشم‌انداز زیبا

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب صندلی هواپیما چشم انداز زیبای وسیله‌ی نقلیه و هواپیما است. برخی از افراد مانند شما ترجیح می‌دهند در انتخاب صندلی پرواز چشم انداز بی‌نظر آسمان را زیر نظر داشته باشند. البته زمان پرواز شما در ساعات شب باشد انتخاب صندلی هواپیما کنار پنجره فایده‌ای نخواهد داشت.

همه چیز درباره نحوه انتخاب صندلی هواپیما هنگام خرید بلیط

فضای بیشتر

معمولا صندلی‌های قسمت جلویی هواپیما  بعد از پارتیشن ورودی و کنار راهرو‌ها فضای بازتری دارند که برای افراد قد بلندی مناسب‌تر هستند. وجود فضای خالی در بعضی از قسمت‌های هواپیما برای صندلی‌ها بستگی به نوع هواپیما دارد.

کدام صندلی هواپیما بهتر است؟

به نظر شما بهترین صندلی هواپیما چه خصوصیاتی دارد؟ ویژگی‌های زیادی وجود دارد که باعث می‌شود برخی صندلی‌ها جزو بهترین صندلی‌های هواپیما محسوب شوند. مثلا برای برخی از شما ممکن است راحتی و فضای آن اهمیت داشته باشد. برخی دیگر در انتخاب صندلی هواپیما به سروصدای کم آن و آرامشش اهمیت می‌دهند. برخی دیگر نیز به دنبال لذت از ویو رو به آسمان هواپیما هستند.

بهترین صندلی برای مسافران با وزن بیشتر صندلی هواپیما در راهرو است. اگر به دنبال ایمنی در پرواز هستید صندلی‌های عقبی هواپیما برای شما مناسب‌تر هستند. معمولا صندلی‌های عقب از شدت آسیب کمتری برخوردار هستند. آخرین صندلی هواپیما و صندلی کنار پنجره قسمت جلوی هواپیما نیز از آن دسته صندلی‌هایی است که مورد علاقه بیشتر افراد است به دلیل اینکه برای خواب می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. صندلی‌های میانی نیز بهترین صندلی برای استفاده از پریز برق هستند که می‌توانید برای شارژ موبایل و وسایل الکترونیکی از آن استفاده کنید. برای افراد قد بلند نیز صندلی‌هایی که کنار راهرو در ردیف دوم خروجی هستند مناسبترند. در هر صورت انتخاب صندلی پرواز بستگی به شرایط و معیارهای شما دارد.

همه چیز درباره نحوه انتخاب صندلی هواپیما هنگام خرید بلیط

اگر فرزندتان نیز در هنگام سفر همراه شماست می‌توان گفت که کودکان مانند شما طاقت چند ساعت متوالی نشستن در یک مکان مشخص را ندارند و این موضوع برای آن‌ها خسته کننده است. اگر با فرزند خود سفر می کنید بهتر است از صندلی های مخصوص کودکان که فضای کافی برای راحتی آنها دارد رزرو کنید. معمولاً صندلی‌های کنار پنجره با ویو آسمان گزینه مناسبی برای کودکان است.

چگونه صندلی هواپیما را انتخاب کنیم؟

انتخاب صندلی یکی از موارد مهمی است که برای سفری راحت و بدون دغدغه باید به آن توجه داشته باشید. اگر تا به حال سفر با هواپیما را تجربه کرده‌اید حتماً می‌دانید که تا پایان سفر یک صندلی مشخص برای هر یک از مسافران وجود دارد. مکان خوب در هواپیما چه در خرید بلیط سیستمی و چه در بلیط چارتر یکی از مهم‌ترین مواردی است که در آرامش سفر تاثیرگذار است. بر اساس اطلاعاتی که وجود دارد انتخاب صندلی هواپیما در کشور ما کار ساده‌ای نیست اما برخی از ایرلاین‌ها برای انتخاب صندلی شرایط و قوانین متفاوتی را ایجاد کرده‌اند. از موارد مهمی که در انتخاب صندلی هواپیما تاثیر زیادی دارد کلاس هواپیما و یا نوع بلیط است. راهنمای انتخاب صندلی هواپیما در ادامه برای انتخاب صندلی به شما کمک خواهد کرد.

نحوه انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما

یکی از این روش‌ها انتخاب صندلی در بلیط هواپیما است که می توان در هنگام خرید بلیط این کار را انجام داد. برخی از شرکت های هواپیمایی پس از خرید بلیط این امکان را برای مسافران خود قرار می‌دهند که بتوانند با پرداخت هزینه اضافه انتخاب صندلی هواپیما خود را انجام دهند. ممکن است در ایرلاین‌های خارجی انتخاب صندلی بدون هزینه اضافه باشد.

انتخاب صندلی و آژانس هواپیمایی

اگر از طریق آژانس‌های هواپیمایی برای خرید بلیط خود اقدام کنید، ممکن است بتوانید با شرایط خاصی که آن‌ها برای مسافران در نظر می‌گیرند انتخاب صندلی هواپیما را انجام دهید. برخی از آژانس‌های هواپیمایی بر اساس شرایط مسافر ممکن است گزینه‌هایی برای انتخاب صندلی در اختیارتان بگذارند. این موضوع حتی می‌تواند در خرید بلیط هواپیما ارزان نیز اتفاق بیفتد.

انتخاب صندلی با کارت پرواز

از روش‌های دیگری که برای انتخاب صندلی هواپیما وجود دارد، استفاده از کارت پرواز در زمان دریافت آن است. کارت پرواز در واقع مجوز ورود به کابین هواپیما است که در آن مشخصات پرواز مانند نام و نام خانوادگی، شماره صندلی و نوع بلیط درج شده. برخی از ایرلاین‌ها با در نظرگیری برخی از شرایط امکان انتخاب صندلی به طور شخصی حتی صندلی کنار پنجره هواپیما را به مسافران خواهند داد.

نحوه نامگذاری صندلی های هواپیما

یکی از عواملی که در تعیین قیمت بلیط و انتخاب صندلی پرواز تاثیرگذار است دسته بندی و چیدمان صندلی‌های هواپیما است. هواپیما‌ها معمولاً از نظر نوع چیدمان صندلی‌های خود به دو دسته تک راهرویی و دو راهرویی تقسیم بندی می شوند. چیدمان ۳-۳ یا ۶ ستون شیوه رایج نامگذاری در هواپیماهای تک راهرویی است. نامگذاری هر یک از ستون‌ها از سمت چپ به راست انجام شده و از حرف A  تا حرف E ادامه دارد. صندلی سمت راست پنجره هواپیما با حرف E و صندلی سمت چپ پنجره هواپیما با حرف A مشخص می‌شود. نامگذاری برای ستون سمت چپ راهرو با حرف C و برای ستون سمت راست راهرو با حرف D انجام شده است.

شیوه رایج در نامگذاری صندلی‌های هواپیما های دو راهرویی نیز به صورت ۳-۴-۳ است. در نامگذاری صندلی‌های هواپیما، صندلی‌های کنار پنجره‌ها با حرف A و K انجام می‌شود. حروف C،D،G،H مخصوص صندلی‌های کنار راهرو است؛ برای نامگذاری صندلی‌های میانی نیز از حروف B،E،F،J استفاده شده. به عبارت ساده‌تر صندلی‌های هواپیماهای دو راهرویی معمولا به صورت  ABC-DEFG-HJK است.

چگونه شماره صندلی خود را در بلیط هواپیما بخوانیم؟

برروی کارتا پرواز شماره صنئدلی از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول آن که ردیف نشستمن را مشخص میکند یک عدد است. بخش دوم صندلی‌ها نیز با چیدمان از حرف A تا K مشخص می‌شود. بخش حرفی شماره کلینیک مشخص می کند گر شما باید در کدام ردیف بنشینید.

انتخاب صندلی هواپیما در نوع فرست کلاس

در خرید بلیط خارجی انتخاب نوع فرست کلاس مخصوص افراد مشهور و ثروتمند است. در این نوع بلیط شاهد تجملات زیادی خواهید بود. در عین حال که حریم شخصی و اندازه صندلی متفاوت‌تر و شخصی‌تر است، قیمت آن نیز نسبت به صندلی‌های انواع دیگر بلیط‌ها چند برابر بیشتر خواهد بود.

همه چیز درباره نحوه انتخاب صندلی هواپیما هنگام خرید بلیط

امکانات صندلی‌های کلاس اکونومی

معمولا اکثر بلیط‌های هواپیمایی که برای سفرهای داخلی توزیع می‌شود بلیط‌های کلاس اکونومی هستند که امکانات و خدمات آن‌ها معمولاً در  سطح پایه خود قرار دارد. در پشت صندلی ردیف جلویی برای مسافر میز کوچکی طراحی شده که هنگام صرف غذا می‌تواند از آن استفاده کند. زمانی که انتخاب صندلی هواپیما را انجام می‌دهید، صندلی‌هایی که در قسمت‌های عقبی نقشه مربوط به هواپیما مشخص شده مربوط به کلاس اکونومی یا اقتصادی است. صندلی‌های این کلاس هواپیما قابلیت جمع شدن دارند و در پشت صندلی جلویی فضای توری مانند وجود دارد که می‌‌توانید در آن مجلات و کتاب های خود را قرار دهید.

امکانات صندلی‌های کلاس بیزینس

مسافرانی که برای خرید بلیط هواپیما بیزینس کلاس اقدام می‌کنند معمولا می‌توانند صندلی خود را انتخاب کنند و این یکی از مهمترین امکاناتی است که که ایرلاین به مسافران خاص خود ارائه می‌دهد. کیفیت خدمات در نوع بیزینس، نسبت به اکونومی بهتر است و در سطح بالاتری قرار دارد. علاوه بر این، صندلی‌های بیزینس کلاس ویژگی خوبی دارند که می‌توان آن‌ها را تا حد زیادی خم و خواب راحتی را در آن تجربه کرد. همچنین صندلی‌های بیزینس دارای تلویزیون اختصاصی است. این پروازها خدمات سرگرمی و رفاهی و همچنین پذیرایی خوبی نسبت به کلاس اکونومی ارائه می‌دهند.

در انتها

به یاد داشته باشید که در رزرو بلیط چارتر امکان انتخاب صندلی هواپیما توسط خود مسافر وجود ندارد. بهتر است برای انتخاب صندلی از قوانین ایرلاین مربوطه با خبر باشید و از شرایط آن مطلع شوید. اگر برای سفر با هواپیما کمی ترس دارید بهتر است صندلی خود را در کنار موتور هواپیما انتخاب نکنید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط می‌توانید به وب سایت یوتراوز مراجعه کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا