گردشگری

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به دلیل داشتن دانشگاه‌های بسیار عالی که مدارک آن‌ها اعتبار بالایی دارند و در سراسر دنیا می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، یک گزینه عالی به‌حساب می‌آید. قوانین این کشور به شکلی است که به فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های آلمان اجازه کار داده می‌شود و افراد دغدغه‌ای از این بابت نخواهند داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله توضیحات کاملی در مورد شرایط تحصیل در این کشور و چگونگی پذیرش در دانشگاه‌های آن را به شما ارائه دهیم.

شرایط تحصیل در آلمان

همان‌طور که گفتیم آلمان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل به‌حساب می‌آید؛ زیرا افراد پس از دریافت مدارک خود به‌راحتی وارد بازارهای کاری بین‌المللی می‌شوند. این امکان نیز وجود دارد که به طور هم‌زمان درس بخوانید و در آن زمینه تجربه کسب کنید. دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیل شدن می‌توانند به مدت ۱۸ ماه در خاک آلمان اقامت داشته باشند تا شغل موردعلاقه و مناسب خود را پیدا کنند.

چرا آلمان را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان و قوی‌ترین اقتصاد اروپاست که دانشجویان می‌توانند پس از اتمام تحصیل در حرفه‌ای مرتبط مشغول به کار شوند. افراد می‌توانند پس از ۳ سال کار در این کشور، اقامت دائم دریافت کنند که یک امتیاز بسیار عالی محسوب می‌شود. ویژگی‌های مهم دیگری نیز وجود دارد که موجب می‌شود افراد ترغیب به تحصیل در این کشور شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی (مقطع دکترا و کارشناسی ارشد)
  • تحصیل رایگان
  • اجازه اقامت به مدت ۱۸ ماه پس از اتمام تحصیل برای یافتن کار
  • امکان تبدیل ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کاری
  • امکان انجام کار پاره‌وقت در حین تحصیل
  • اعطای مدارک معتبر و مورد قبول در سراسر جهان

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

باید بدانید تعداد دانشگاه‌هایی که در مقطع کارشناسی از زبان انگلیسی برای تدریس دروس مختلف استفاده می‌کنند بسیار محدود است. تعداد محدودی دوره دوزبانه وجود دارد، در چند ترم اول به زبان انگلیسی تدریس می‌شود؛ اما ترم‌های پایانی برای آشنایی بیشتر به فرهنگ و زبان این کشور به زبان آلمانی تدریس خواهد شد.

برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی باید مدارک معتبر زبان با اعتبار بین‌المللی داشته باشید. نمره آزمون آیلتس شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید بیشتر از ۶، کارشناسی ارشد بالاتر از ۶,۵ و برای دکترا باید بیشتر از ۷ باشد در غیر این صورت صلاحیت شما تأیید نمی‌شود.

دانشگاه‌های مناسب در مقطع کارشناسی

۱۱۶ دانشگاه در آلمان وجود دارد که دوره‌ها را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. از این تعداد، ۶۰ دانشگاه هیچ‌گونه شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند؛ اما دراین‌بین، دانشگاه‌های خصوصی نیز وجود دارد که برای هر ترم باید هزینه‌ای در حدود ۱۰ هزار یورو برای تحصیل در آن‌ها پرداخت کرد. در ادامه برخی از این مراکز را به شما معرفی می‌کنیم.

  • دانشگاه فنی آخن
  • دانشگاه علمی و کاربردی فولدا
  • دانشگاه برلین
  • دانشگاه علمی و کاربردی مانهایم

طول دوره تحصیل در کشور آلمان

بسته به مقطعی که قصد تحصیل در آن را دارید، طول این دوره به شرح زیر است:

  • دوره کارشناسی: بین ۳,۵ تا ۴ سال (۶ تا ۸ ترم)
  • کارشناسی ارشد: بین ۱,۵ تا ۲ سال (۳ تا ۴ ترم)
  • دکترا: بین ۳ تا ۶ سال
  • دوره‌های اوسبیدونگ: بین ۳ تا ۴ سال

انواع مراکز آموزش عالی در آلمان

به‌طورکلی می‌توان مراکز آموزش در آلمان را به سه دسته تقسیم‌بندی کرد.

۱- دانشگاهی

متد آموزشی در دانشگاه‌ها بر اساس تحقیق و پژوهش است. افراد می‌توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این مراکز تحصیل کنند.

۲- علمی کاربردی

اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، بهتر است بدانید این مراکز بیشتر بر جنبه کاربردی علوم مختلف تأکید دارند و دروس مرتبط با رشته‌های مهندسی، مالی و اقتصاد در آن‌ها تدریس می‌شود. کسانی که از چنین دانشگاه‌هایی فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند به‌راحتی یک شغل عالی پیدا کنند؛ زیرا بسیاری از کارفرمایان ترجیح می‌دهند کسانی را استخدام کنند که فعالیت‌های عملی بیشتری انجام داده باشند.

  • اعتبار بین‌المللی این مدرک، کمتر از مدارک دانشگاهی است.
  • فارغ‌التحصیل این مراکز آموزشی نمی‌توانند در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهند.

۳- دانشگاه هنر و موسیقی

یکی دیگر از انواع مراکز آموزشی که به شکل تخصصی در زمینه هنر و موسیقی فعالیت می‌کند. در حال حاضر حدود ۵۰ مرکز در آلمان وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند برای تحصیل در آن‌ها ثبت‌نام کنند.

بررسی شهرهای مناسب تحصیل در آلمان

حال که با انواع مراکز آموزش عالی در کشور آلمان آشنا شدید، بهتر است در مورد شهرهایی که بیشترین حجم دانشگاه و دانشجو در آن وجود دارند، صحبت کنیم.

برلین

شهری با ۳,۵ میلیون نفر جمعیت که بیشتر مراکز آموزشی مهم آلمان در آن قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت برلین، هزینه پایین زندگی در آن است. اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، این شهر می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای شما باشد.

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

مونیخ

سومین شهر بزرگ آلمان که به دلیل امنیت، تمیزی و چندفرهنگی بودن می‌تواند گزینه مناسبی برای تحصیل باشد. جالب است بدانید مونیخ در بین ده شهر صنعتی جهان قرار دارد.

فرانکفورت

اگر می‌خواهید در رشته‌های اقتصاد و مالی تحصیل کنید، فرانکفورت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد؛ زیرا یکی از بزرگ‌ترین تالارهای بورس جهان در آن واقع شده و به‌عنوان خانه بانک مرکزی اروپا شناخته می‌شود.

بررسی شرایط اخذ ویزا برای تحصیل در آلمان

دانشجویان غیراروپایی که قصد دریافت پذیرش در آلمان را دارند باید از طریق کنسولگری و سفارتخانه‌های موجود در کشور خود اقدام کنند. در ادامه می‌خواهیم برخی از نکات مهم در مورد ویزای تحصیلی در آلمان را با شما به اشتراک بگذاریم.

  • امکان تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی وجود ندارد.
  • درصورتی‌که مقیم کشوری به جز ایران هستید می‌توانید از طریق همان کشور برای پذیرش و تحصیل در آلمان اقدام کنید.
  • اگر قصد دارید برای مقطع کارشناسی از سفارت وقت دریافت کنید، به‌احتمال فراوان ۱۴ ماه در نوبت خواهید ماند؛ اما برای دوره‌های بالاتر وقت فوری به شما داده می‌شود.

جمع‌بندی

آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل به‌حساب می‌آید که مدارک صادر شده از سوی مراکز آموزشی آن در سراسر جهان معتبر است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم توضیحاتی در مورد شرایط تحصیل در آلمان و مراکز معتبر آن را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید به‌راحتی دانشگاه مناسب خود را انتخاب کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا