مسکن

انواع دستگاه های ساختمانی

انجام پروژه‌های ساختمانی با استفاده از برخی ماشین‌آلات، سریع‌تر انجام می‌شود که در این بین دستگاه خاموت زن، میکسر بتن، قیچی خم و برش میلگرد از مهم‌ترین این ابزارها هستند که اگر به درستی و به نحوی صحیح استفاده شوند نه تنها هزینه‌ها کاهش می‌یابد، بلکه شاهد افزایش کیفیت در اجرای پروژه‌ها خواهیم بود.

گفتنی است که در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی سبب رشد قابل توجه ساخت و سازها شده است و مجموعه‌ها برای اینکه بتوانند با حداکثر توان‌شان نسبت به انجام بهتر پروژه‌های عمرانی اقدام کنند، استفاده از انواع ابزارهای ساختمانی مانند دستگاه خاموت زن را در دستور کار قرار داده‌اند. حال اجازه دهید در ادامه این مقاله به معرفی این وسایل پیشرفته بپردازیم.

معرفی دستگاه خاموت زن

خاموت، میلگردهای خم شده هستند که در بخش‌های مختلف ساختمان‌ها و دیگر پروژه‌ها به شکل عرضی استفاده می‌شوند. وظیفه‌ خاموت افزایش مقاومت سازه در برابر نیروهای برشی است که این موضوع اهمیت به کارگیری از این ابزار را بیش از پیش نمایان می‌کند. به همین دلیل به دستگاه‌هایی نیاز است که امکان خم‌کاری میلگرد با سرعت بیشتری انجام شود که این مورد در پروژه‌های بزرگ قابل توجه‌تر است. همچنین حتماً می‌دانید که دستگاه‌های خاموت زن با توجه به توان تعریف شده، امکان خم‌کاری میلگردها را تا اندازه مشخصی دارند.

گفتنی است که دستگاه خاموت زن در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز در بازار عرضه شده است که هر کدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی دارند که برای مثال می‌توان گفت که این دستگاه در نوع تک‌فاز بیشتر کاربردی است و این موضوع به دلیل وزن سبک‌تر به جهت جابه‌جایی و سرعت مناسب‌تر به جهت خم کردن انواع میلگرد است. البته دستگاه خاموت‌زن سه‌فاز نیز به علت اینکه از جریان برق قوی‌تر استفاده می‌کند خم کردن ابزارهای مختلف را راحت‌تر انجام می‌دهد. به طور کلی دستگاه خاموت زن برای تهیه نوع دلخواه این دستگاه باید به مراکز معتبر اقدام شود.

معرفی دستگاه خم و برش میلگرد

در گذشته در اکثر موارد برای انجام خم یا برش میلگرد از دستگاه‌های دستی استفاده می‌شده است؛ اما در حال حاضر با روی کار آمدن دستگاه‌ خم و برش میلگرد هیدرولیک پیمان‌کاران کار راحتی در پیش دارند و سرعت عمل در این زمینه افزایش یافته است. به طور کلی برای برش دادن میلگردها مخصوصاً آن‌هایی که دارای قطر بیشتر از ۲۴ میلی‌متر هستند باید از ابزارهای به‌خصوصی استفاده کرد؛ چرا که امکان برش به صورت دستی وجود نخواهد داشت. از طرفی به کارگیری از قیچی خم و برش میلگرد نیز در پروژه‌های مختلف امکان‌پذیر است و این دستگاه‌ها در انواع ثابت، متحرک، نیمه اتوماتیک و کاملاً اتومانیک عرضه شده و قابل تهیه و استفاده هستند.

گفتنی است که هر کدام از این دستگاه‌ها در کنار دستگاه خاموت زن وظیفه برش یا خم کردن میلگرد را بر عهده دارند که ممکن است نحوه کنترل هر کدام به شکل شاسی دستی یا پدالی باشد. همچنین طبق اصول، میلگردها به صورت سرد شده تحت برش یا خم شدن قرار می‌گیرند و این کار در اکثر موارد نیز باید با استفاده از دستگاه‌های مکانیکی و متخصصان باتجربه انجام شود. گفتنی است که مزایای استفاده از قیچی خم و برش میلگرد شامل موارد زیر است:

  • قابل حمل با خودرو سواری
  • جنس مقاوم تیغه‌ها
  • عرضه در دو حالت تک‌فاز و سه‌فاز
  • قابل استفاده در انواع پروژه‌ها
  • و…

انواع دستگاه های ساختمانی

معرفی دستگاه خم کن دستی میلگرد

همانطور که می‌دانید میلگردها دارای انواع مختلفی هستند و برای برش و خم کردن آن‌ها به دستگاه به‌خصوص و با قطر مناسب نیاز است. حال در میان انواع این دستگاه‌ برخی برای بریدن یا خم کردن و بعضی‌ها هم هر دو عمل را با هم انجام می‌دهند. به طور کلی دستگاه خم کن دستی میلگرد به دلیل اینکه قدرت آن‌چنانی ندارد، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد یا حداقل برای میلگردهایی با قطر کمتر به‌کار گرفته می‌شود. پرواضح است که عملکرد این دستگاه، بر خلاف دستگاه خاموت زن اتوماتیک ملزم به وارد شدن نیرو از طرف اپراتور است.

البته قیچی خم و برش میلگرد هیلرولیک نیز وجود دارد که طبیعتاً دارای ویژگی‌های بهتری نسبت به نوع معرفی شده است. اولین مزیت این دستگاه کاهش زمان خم و برش میلگردهاست و همچنین راحت‌تر شدن این موارد نیز قابل توجه است. ناگفته نماند که برای تهیه هر کدام از این دستگاه‌ها نیاز است که به مراکز معتبر و البته مجاز مراجعه شود تا در کنار کیفیت، قیمت‌های به‌صرفه در نظر گرفته شده باشد.

معرفی بتونیر یا میکسر بتن

حتماً در پروژه‌های ساختمانی استفاده از دستگاه ملات‌ساز یا میکسر بتن در دستور کار قرار خواهد گرفت که این ابزار دارای ظرفیت‌های مختلف بوده و از انواع متفاوتی مانند دیزلی، برقی و بنزینی برخوردار است. همچنین ناگفته نماند که بتونیر در مدل‌های دو چرخ، چهارچرخ، ساده، گیربکس‌دار، هیدرولیکی و باکت‌دار تولید شده است که در صورت نیاز قابل استفاده هستند. ضمناً از مزیت‌های به کارگیری از میکسر بتن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به اینکه این دستگاه دارای موتور قدرتمند است، در مدت زمان کوتاهی توانایی آماده ‌سازی بتن باکیفیت را داراست که در زمان صرفه‌جویی می‌شود.
  • عدم استفاده از نیروی انسانی برای تهیه بتن، کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.
  • این دستگاه کیفیت بالایی از بتن را ارئه می‌دهد که قابل مقایسه با بتن تهیه شده به وسیله نیروی انسانی نخواهد بود.

به طور کلی این دستگاه مانند سایر دستگاه‌های ساختمانی معرفی شده مانند دستگاه خاموت زن از مهم‌ترین ابزارهای پروژه‌ها هستند که باید از طریق مراکز معتبر تهیه و استفاده شوند. حال برای اینکه بتوانید به چنین دستگاه‌هایی دسترسی داشته باشید، توصیه می‌کنیم بند نهایی مقاله را مطالعه کنید.

https://modernsazan.com/concrete/

انواع دستگاه های ساختمانی

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا شما عزیزان و مجموعه‌هایی که پروژه‌های مختلف ساختمانی را در اختیار دارید، با انواع دستگاه‌های ساختمانی مانند دستگاه خاموت زن آشنا کنیم تا از آن‌ها برای بهبود شرایط پروژه استفاده کنید. حال برای اینکه تهیه این نوع ابزارها را با دغدغه کمتری انجام دهید توصیه می‌کنیم که از مجموعه مدرن سازان استفاده کنید. گفتنی است که این مرکز فروش تجهیزات ساختمانی در کنار کیفیت عالی محصولات، قیمت‌های رقابتی را نیز برای عرضه این نوع دستگاه‌ها در نظر گرفته است تا مجموعه‌ها و پیمان‌کاران بتوانند در شرایط ایده‌آل‌تری نسبت به تهیه این ابزارهای کاربردی اقدام کنند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا