رمز ارز

همه چیزهایی که باید درباره تسلا، یکی از مهم‌ترین پذیرندگان دوج‌کوین بدانید

دوج‌کوین (DOGE)، رمز ارزی است که به ما ثابت کرد برای موفقیت در بازار کریپتوکارنسی لزوماً  به داشتن تیم توسعه‌دهنده قوی و پشتوانه نیاز نیست. این توکن با رشد چند هزاردلاری خود قواعد بازی دنیای رمزارزها را به چالش کشید و توانست در کنار غول‌های بزرگ این حوزه جایگاه خوبی را برای خود ایجاد کند. با نگاه به لیست شرکت‌های سرمایه‌گذار دوج‌کوین، نام شرکت‌های بزرگی مانند تسلا (Tesla) به چشم می‌خورد که بیشتر ما را برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش دوج ‌کوین ترغیب می‌کند.

شرکت تسلا، بزرگ‌ترین کمپانی فعال در زمینه خودروهای الکترونیکی است که به‌تازگی اعلام کرده کاربرانی که دوج‌کوین دارند می‌توانند از آن برای خدمات و محصولات این شرکت استفاده کنند. در این مقاله ضمن معرفی شرکت تسلا و روش‌های پرداخت محصولاتش به ارتباط این شرکت با رمزارز دوج‌کوین می‌پردازیم.

داستان یک برند؛ شرکت خودروسازی تسلا

همه چیزهایی که باید درباره تسلا، یکی از مهم‌ترین پذیرندگان دوج‌کوین بدانید

کمپانی تسلا در سال ۲۰۰۳ توسط گروهی از مهندسین کاربلد تأسیس شد. این تیم می‌خواستند ثابت کنند که عموم مردم برای رانندگی می‌توانند از گزینه‌های بهتری به‌جای خودروهای بنزینی استفاده کنند. آنها می‌توانند با استفاده از خودروهای بنزینی رانندگی بهتر، سریع‌تر و سرگرم کننده‌تری را داشته باشند. در حال حاضر تسلا نه‌تنها وسایل نقلیه الکترونیکی، بلکه محصولات تولید انرژی پاک و ذخیره‌سازی بی‌نهایت مقیاس‌پذیر را در کمپانی خود می‌سازد. شرکت تسلا معتقد است که جهان هر چه سریع‌تر باید به سوخت‌های فسیلی اتکا کند و به سمت آینده‌ای با انتشار صفر آلودگی حرکت کند.

تسلا برای رسیدن به هدف خود برای داشتن ایمن‌ترین کارخانه‌ها در جهان از رویکرد متفاوتی برای ایمنی استفاده می‌کند و کارکنان را ملزم می‌کند تا قبل از ورود به کارخانه در یک برنامه آموزشی چند روزه شرکت کنند. همچنین برای ایجاد یک اکوسیستم انرژی پایدار، مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از راه‌حل‌های انرژی Powerwall، Powerpack و Solar Roof را تولید می‌کند. این راهکارها به صاحبان خانه‌ها، مشاغل و شرکت‌های برق امکان می‌دهد تا تولید، ذخیره و مصرف انرژی را بتوانند مدیریت کنند.

این تازه شروع راه است، زیرا کمپانی تسلا قصد دارد با ساخت مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودرو؛ همچنان به تولید محصولات در دسترس و ارزان برای عموم مردم ادامه دهد. این فرآیند موجب می‌شوند تولید انرژی پاک و ظهور خودروهای پاک با سرعت بیشتری انجام شود. در حال حاضر ماشین‌های الکتریکی، باتری و تولید و ذخیره انرژی‌های تجدید‌پذیر به‌صورت مستقل در دسترس هستند، اما زمانی که با هم ترکیب می‌شوند، تصویری قدرتمند را به نمایش می‌گذارند.

تاریخچه تسلا

تسلا که در ابتدا با نام موتوزو شناخته می‌شد، یک شرکت آمریکایی تولیدکننده خودرو و تجهیزات انرژی‌های پاک است. مرکز مدیریت این کمپانی در پالو آلتو کالیفرنیا قرار دارد و در حال حاضر تسلا یکی از موفق‌ترین استارت‌آپ‌ها پس از فورد است. این شرکت در حوزه‌های تولید خودرو‌های برقی، باتری‌های ذخیره‌سازی انرژی از سطوح خانگی و پنل‌های خورشیدی فعالیت می‌کند. محصولات تسلا در کارخانه‌های متعددی در سراسر دنیا مانند گیگا نوادا در نزدیکی رنو نوادا، گیگا نیویورک در بوفلا نیویورک و گیگا شانگهای در شانگهای چین ساخته می‌شوند.

رودستر در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد که از فناوری‌های پیشرفته باتری و پیشرانه الکترونیکی تسلا رونمایی کرد. پس از آن از اولین سدان تمام برقی مدل S رونمایی کرد که در هر رده به بهترین خودرو در کلاس خود تبدیل شده است. این خودرو با ترکیب ایمنی، عملکرد و کارایی، انتظارات جهان از خودرو قرن ۲۱ را بالا برد.

ایلان ماسک خالق تسلا است؟

برخلاف تصور عموم، ایلان ماسک در حال حاضر مدیرعامل  و همه‌کاره شرکت تسلا محسوب می‌شود و خالق این شرکت آمریکایی نیست. تسلا حاصل ایده چند مهندس ساکن سیلیکون است که پس از مدتی از راه‌اندازی این کمپانی با جوان میلیاردری به نام ایلان ماسک آشنا شدند. در ابتدا این شرکت با نام موتوزو و توسط ابرهارد و مارک تارپنینگ تأسیس و راه‌اندازی شد. هر دو این افراد نقش بسیار زیادی در توسعه اولیه شرکت پیش از حضور ایلان ماسک داشتند. اما حالا سیاست کلی و هدایت این شرکت بزرگ و قدرتمند بر عهده ایلان ماسک است. او در فوریه ۲۰۰۳ به هیئت‌مدیره پیوست و از همان ابتدا با هدف تجاری‌سازی خودروهای برقی کار خود را آغاز کرد. به همین دلیل کار خود را با تولید ماشین‌های اسپرت و لوکس آغاز کرد، اما پس از مدت کوتاهی مسیر کمی متفاوت شد. هم اکنون این شرکت اهداف بسیار بزرگ‌تری از ساخت خودرو لوکس و اسپرت را در سر دارد.

روش های پرداخت در کمپانی تسلا

این کمپانی از روش‌های پرداخت متفاوتی استفاده می‌کند که در سایت خود در مورد آن شرح داده است. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  1. Cash
  2. Self-Arranged Financing
  3. Tesla Partner Financing
  4. Self-Arranged Lease
  5. Dogecoin digital currency

ورود ایلان ماسک به دنیای رمزارزها

شرکت تسلا در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت مبلغ زیادی را روی سلطه دار بازار بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند. ایلان ماسک علاوه بر سرمایه‌گذاری ۵.۱ میلیاردی روی بیت‌کوین، این رمزارز را به‌عنوان یک روش پرداخت برای خرید خودروهای الکتریکی خود پذیرفت. پس از گذشت مدت کوتاهی برخی از فعالان دوستدار محیط‌زیست به انتقاد از این اقدام شرکت تسلا پرداختند. به این دلیل که نحوه استخراج بیت‌کوین تأثیر مخربی روی محیط‌زیست دارد و با هدفی که شرکت تسلا دارد مغایرت دارد.

در نتیجه این انتقال موجب شد که تسلا، از حمایت بیت‌کوین عقب‌نشینی کند و دیگر از آن به‌عنوان یک روش پرداخت استفاده نکرد. همچنین در ژوئن ۲۰۲۱ ایلان ماسک اعلام کرد که هرگاه بیت‌کوین نصف هشت ریت خود را از انرژی‌های تجدید‌پذیر تأمین کند، تسلا مجدد از آن حمایت می‌کند.

تسلا و میم کوین دوج‌کوین

همه چیزهایی که باید درباره تسلا، یکی از مهم‌ترین پذیرندگان دوج‌کوین بدانید

ایلان ماسک به‌تازگی به‌عنوان شخصیت سال از جانب مجله تایم انتخاب شد. او در یک مصاحبه با این مجله اعلام کرد که ارز دیجیتال بیت‌کوین را برای شیوه پرداخت مناسب ندانست، اما رمزارز دوج‌کوین برای این موضوع گزینه مناسبی است. همچنین در ۱۴ دسامبر طی توییتی اعلام کرد که امکان خرید برخی از کالاهای تسلا را با دوج‌کوین فراهم می‌سازد تا ببیند این استراتژی چگونه پیش می‌رود. این مصاحبه و توئیت ایلان ماسک موجب افزایش ناگهانی قیمت دوج‌کوین شد.

این همان چیزی است که طرف‌داران دوج‌کوین برای مدت طولانی منتظر آن بودند و از ایلان ماست می‌خواستند که اجازه دهد دوج‌کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت برای محصولات بپذیرد. همچنین او در مصاحبه‌ای اظهار داشت که دوج‌کوین برای پرداخت بسیار راحت‌تر از بیت‌کوین است و از رمزارز BTC به‌عنوان یک ذخیره ارزش یاد کرد.

معرفی ارز دیجیتال دوج‌کوین

دوج‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز درحال‌رشد است که امنیت بالایی دارد. از این رمزارز می‌توانید برای مبادله، خرید کالا و یا خدمات استفاده کنید. دوج‌کوین که در دسته آلت‌کوین‌ها قرار دارد ساختاری مشابه لایت‌کوین و بیت‌کوین دارد. این رمزارز یک میم‌کوین است که رفته‌رفته با حمایت افراد مشهوری مانند ایلان ماسک، اسنوپ داگ و لیل یاچی توانست چهره جدیدی را در میان عموم پیدا کند. این رمزارز که تنها یک شوخی بود تبدیل به جدی‌ترین رقیب بسیاری از ارزهای پرطرف‌دار و مطرح بازار شد. برخی از معامله‌گران از رمزارز دوج‌کوین به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال ارزان یاد می‌کنند.

جمع بندی نهایی

در این نوشتار به معرفی شرکت خودروسازی تسلا پرداختیم و روش‌های پرداخت محصولات آن را معرفی کردیم. از آنجایی ‌که دوج‌کوین یکی از روش‌های سریع و کم‌هزینه برای پرداخت است، از این رمزارز بیشتر برای پرداخت جوایز و پاداش استفاده می‌شود. این ویژگی‌ها موجب شده تا برخی از شرکت‌های بزرگ مانند تسلا روی این رمزارز سرمایه‌گذاری کنند. پذیرش دوج‌کوین توسط شرکت‌های بزرگ به اعتبار آنها و جلب‌اعتماد عمومی کمک زیادی می‌کند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا