اجتماعی

بهترین منابع زیست کنکور

انتخاب بهترین کتاب های زیست شناسی کنکور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید با دقت بیشتری انجام شود . مدت زمان تعیین شده برای حل ۵۰ تست زیست شناسی ۳۶ دقیقه میباشد که این موضوع نشان میدهد علاوه بر تسلط بر روی مطالب کتاب درسی ، انتخاب بهترین منابع منابع زیست کنکور بسیار مهم است .

به گزارش شرق به نقل از های بوک زیست شناسی با ضریب ۱۲ و ۵۰ تست از پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم اصلی ترین و مهم ترین درس کنکور تجربی میباشد که دانش آموزان برای قبولی در رشته های پزشکی ، دندانپزکشی و داروسازی باید درصد بالایی در این درس کسب کنند . از این جهت انتخاب بهترین کتاب های زیست شناسی کنکور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید با دقت بیشتری انجام شود . مدت زمان تعیین شده برای حل ۵۰ تست زیست شناسی ۳۶ دقیقه میباشد که این موضوع نشان میدهد علاوه بر تسلط بر روی مطالب کتاب درسی ، انتخاب بهترین منابع منابع زیست کنکور بسیار مهم است . ما در ادامه به معرفی بهترین کتاب ها برای ۱۰۰ زدن زیست کنکور میپردازیم همچنین شما میتوانید مقاله بهترین منابع زیست کنکور ۱۴۰۲ که توسط های بوک (hibook.co) تهیه شده است را مطالعه کنید .

زیست جامع خیلی سبز 

شاید نام آشنا ترین کتاب های زیست در بین داوطلبان کنکور تجربی ، کتاب های زیست خیلی سبز میباشد . این کتاب ها از اوایل دهه هشتاد توسط برادران نصری  که همچنان مولف این کتاب ها هستند با ظاهر جذاب و البته محتوای مفید و کاربردی منتشر شد و خیلی زود به یکی از محبوب ترین کتاب های کنکوری در بین دانش آموزان تبدیل شد . ساختار کتاب های زیست شناسی خیلی سبز به صورت درسنامه ، تست و پاسخنامه تشریحی میباشد . که پیشنهاد میکنیم قبل از خرید کتاب های زیست خیلی سبز با تخفیف بررسی کامل این کتاب هارا درسایت های بوک مطالعه کنید

سطح کتاب زیست جامع خیلی سبز

لحن ساده و روان یکی از اصلی ترین ویژگی کتاب های خیلی سبز میباشد که این موضوع در کتاب های زیست خیلی سبز نیز وجود دارد . درسنامه های کتاب های زیست خیلی سبز به صورت کامل و جامع به بیان تعاریف و مفاهیم پرداخته است و با پوشش خط به خط کتاب درسی و بررسی کامل اشکال و تصاویر به یکی از بهترین منابع آموزشی زیست تبدیل شده است

تست های زیست جامع خیلی سبز به صورت طبقه بندی و بر اساس خط به خط کتاب درسی میباشد . اکثر تست های این کتاب به صورت تالیفی بوده و دارای تیپ های مختلفی میباشد در واقع مولف سعی کرده تا دانش آموزان از همه تیپ تست در سطوح مختلف حل کنند تا به تسلط کافی روی مباحث زیست شناسی کنکور برسند .

زیست نشر الگو

یکی از دیگر از بهترین منابع زیست کنکور به نقل از های بوک ( hibook.co ) ، کتاب های زیست نشر الگو میباشد . این کتاب ها هرچند به صورت پایه به پایه بوده و تا به حال کتاب زیست جامع نشر الگو منتشر نشده است اما با این حال جزو پر فروش ترین کتاب های زیست میباشد که برای پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم به صورت دو جلد مجزا منتشر شده است . همانگونه که گفته شد کتاب های زیست نشر الگو به صورت دو جلدی است که جلد اول شامل درسنامه و تست و جلد دوم پاسخنامه تشریحی میباشد .

بارزترین ویژگی درسنامه های کتاب های زیست نشر الگو وجود مطالب نموداری یا به اصطلاح درسنامه های درختی میباشد که این نمودار ها کمک  زیادی به دسته بندی مطالب در ذهن دانش آموزان میکند . در کنار این نمودار ها مولف به بیان کامل تعاریف و مفاهیم کتاب درسی پرداخته است .

تست های کتاب زیست نشر الگو به صورت طبقه بندی و بر اساس سرفصل های کتاب درسی میباشد . اکثر تست های کتاب های زیست نشر الگو به صورت تالیفی و در سطوح مختلف هستند . در کنار تست های تالیفی ، سوالات کنکور های سالهای گذشته نیز وجود دارد تا دانش اموزان با انواع تیپ های سوالات آشنا شوند .

بهترین منابع زیست کنکور

زیست میکرو گاج

یکی دیگر از کتاب هایی که برای ۱۰۰ زدن در زیست کنکور میتوانید از آن استفاده کنید . کتاب های زیست میکرو میباشد . این کتاب ها توسط دکتر حمیدرضا زارع و هم به صورت جامع و هم به صورت پایه به پایه منتشر شده است . کتاب های زیست میکرو گاج پایه به پایه به صورت تک جلدی و کتاب زیست جامع میکرو گاج به صورت دو جلدی میباشد . ساختار کتاب های زیست شناسی میکرو گاج نیز به صورت درسنامه ، تست و پاسخنامه تشریحی میباشد اما از نام کتاب پیداست که تمرکز آن بر روی تست میباشد . نام میکرو طبقه بندی اشاره به تعداد تست های متنوع و زیاد این کتاب ها دارد . تست های تالیفی ، آزمون های آزمایشی گاج و قلم چی و تست هایی از کنکور های سال های گذشته این کتاب هارا به یکی از بهترین منابع زیست کنکور تبدیل کرده است . البته لازم به ذکر است درسنامه های که در ابتدای هر فصل از این کتاب ها قرار دارد به صورت کامل و جامع بوده و همانند سایر کتاب ها به صورت مبحث به مبحث و بر اساس سر فصل های کتاب درسی میباشد . علاوه بر توضیح کامل مطالب از مثال های حل شده متنوع استفاده کرده است که حل این مثال ها کمک فراوانی به درک عمیق و یادگیری بهتر مطالب میکند .

آی کیو زیست شناسی گاج

پس از حل تست های فراوان به صورت طبقه بندی در سطح استاندارد نیاز هست تا دانش آموزان با تست های ترکیبی و سخت تر خود را به چالش بکشند ، آی کیو زیست شناسی گاج که به صورت دو جلدی منتشر میشود در جلد اول شامل تست های تالیفی ، ترکیبی و چالشی در سطح کنکور سراسری میباشد و دانش آموزان میتوانند با وجود تست های فراوان و پاسخنامه تشریحی که در جلد دوم قرار دارد خود را محیا کنکور سراسری کنند .

زیست شناسی جامع زیر ذره بین

و اما یکی از بهترین منابع زیست کنکور برای آموزش و یادگیری کتاب زیست شناسی جامع زیر ذره بین میباشد ، اسم این کتاب بر اساس ساختار کلی کتاب یعنی بررسی خط به خط کتاب درسی میباشد .

های بوک (hibook.co) بهترین سایت خرید کتاب کنکوری

قیمت مناسب ، آخرین چاپ و ارسال سریع سه موضوعی که هنگام خرید کتاب های کمک درسی و کنکوری برای دانش آموزان بسیار مهم میباشد . شما دانش آموزان میتوانید جهت خرید کتاب های زیست خیلی سبز با تخفیف ویژه از بانک کتاب های بوک اقدام کنید و در کوتاه ترین زمان آخرین چاپ کتاب مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید .

منبع : های بوک ( hibook.co )

باز نشر : شرق (sharghdaily.com)

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا