صنعت

هر متر مربع ورق گالوانیزه چند کیلو است؟

ورق گالوانیزه یکی از انواع ورق‌های فولادی پرکاربرد و محبوب در صنعت است. وزن ورق گالوانیزه در قیمت آن موثر است و به همین دلیل پاسخ سوال “هر متر مربع ورق گالوانیزه چند کیلو است؟” از اهمیت بالایی برای صاحبان صنعت برخوردار است. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم به پاسخ این سوال پرداخته و شما را با فرمول دقیق محاسبه وزن ورق گالوانیزه آشنا کنیم و سپس به معرفی برترین کارخانه ورق گالوانیزه در ایران برای شما بپردازیم تا بتوانید ورق گالوانیزه‌ای با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری کنید.

آشنایی با ورق گالوانیزه و ویژگی‌های آن

ورق گالوانیزه به نوعی ورق فولادی گفته می‌شود که طی فرآیندهایی در کارخانه به وسیله لایه‌ای از جنس فلز روی پوشانده می‌شود. لایه فلز روی با قرارگیری بر روی ورق فولادی مانع از واکنش فولادی با رطوبت و اکسیژن و اکسیداسیون شدن ورق می‌شود.

این ورق‌های گالوانیزه مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی از خود نشان می‌دهند و به همین دلیل کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد این ورق‌های گالوانیزه در مواردی است که امکان قرارگیری ورق فولادی در شرایط آب و هوایی نامناسب و یا در معرض رطوبت و آب بیشتر است.

هر متر مربع ورق گالوانیزه چند کیلو است؟

وزن هر متر مربع ورق گالوانیزه به عوامل مختلفی از جمله طول، عرض، ضخامت و متریال به کار رفته در ورق گالوانیزه وابسته است. بنابراین، دانستن دقیق وزن هر متر مربع ورق گالوانیزه نیازمند اطلاع از مشخصات دقیق آن محصول است. شما می‌توانید در صورت در اختیار داشتن ابعاد ورق گالوانیزه از فرمول زیر برای محاسبه وزن آن استفاده کنید.

وزن ورق گالوانیزه = طول × عرض × ضخامت × چگالی محصول

هر متر مربع ورق گالوانیزه چند کیلو است؟

در این فرمول باید طول و عرض ورق گالوانیزه بر حسب متر، ضخامت آن بر حسب میلی‌متر و چگالی بر حسب گرم بر سانتی متر مکعب قرار داده شود، تا وزن محصول بر حسب کیلوگرم به دست بیاید. اکنون با در دست داشتن این فرمول می‌توانیم به راحتی به سوال هر متر مربع ورق گالوانیزه چند کیلو است؟ پاسخ دهیم.

در صورتی که طول و عرض ورق گالوانیزه ۱ متر، ضخامت آن ۱ میلی‌متر و چگالی آن بر حسب چگالی فولاد در حدود ۷,۸۶ گرم بر سانتی‌متر مکعب باشد، وزن ورق گالوانیزه از طریق فرمول فوق ۷.۸۶ کیلوگرم محاسبه می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از فرمول محاسبه وزن ورق گالوانیزه، با داشتن مشخصات ورق موردنظر خود وزن آن را محاسبه کنید.

برترین کارخانه ورق گالوانیزه در ایران

در ایران چندین کارخانه واحد تولید ورق گالوانیزه وجود دارد و هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. بنابراین، تعیین برتری یک کارخانه بر دیگری بستگی به شرایط مختلفی مانند کیفیت محصولات، قیمت، توانایی تولید و زمان تحویل دارد.

از جمله برترین کارخانه‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه در ایران می‌توان به کارخانه‌های فولاد امیرکبیر کاشان، هفت الماس قزوین، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، روی اندود کاوه، شهریار تبریز، فولاد دشتستان، تاراز شهرکرد، فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان اشاره کرد.

برگرفته از مقاله : https://mahdefoolad.com/blog/how-kilos-galvanized-sheet/

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا