اجتماعی

حیاتی ترین نقش های زبان خارجی در تجارت بین المللی

آیا تمایل دارید به دنیای تجارت بین‌المللی وارد شوید ولی نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید و چه مهارت‌هایی احتیاج دارید؟ نگران نباشید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین و کارآمدترین مهارت دنیای تجارت بین‌المللی را به شما معرفی کنیم.

 زبان خارجی در تجارت بین‌المللی چه نقشی دارد؟

برای ورود به دنیای تجارت اولین گام این است که معنای تجارت جهانی را بدانید. ورود آگاهانه به این دنیای بی‌انتها باعث می‌شود مسیر پر چالش آن را با سهولت بیش‌تر و گام‌های مطمئن‌تری طی کنید.

تجارت جهانی یا بین‌المللی به معنای تبادل کالا یا خدمات با افراد و شرکت‌های مختلف در سراسر جهان است.

ممکن است شما از جمله افرادی باشید که به صورت آکادمیک به تحصیل در این رشته پرداخته یا با تلاش خود این علم را آموخته باشید. در اصل موضوع تفاوتی نمی‌کند؛ چون موضوع اصلی این است که چه مهارت‌هایی لازم دارید که بتوانید به این دنیای هیجان‌انگیز پا گذاشته تا بتوانید آموخته‌هایتان را به کار ببندید.

اگر تا به حال با یک تاجر معمولی صحبت کرده باشید؛ حتما از او شنیده‌اید که می‌گوید بازار جهانی بسیار پر تنش و هیجان است، اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه رخ دهند قابل پیش‌بینی نیستند ولی با کسب تجربه و مهارت‌های خاص قادر خواهید بود از پس مشکلات برآیید. ولی صحبت مشترک بین تمام تاجران در این سطح این است که آن‌ها سالیانه هزینه بالایی را برای مترجمان صرف می‌کنند با این حال خیلی از اوقات به دلیل عدم تسلط کافی مترجمان در تجارت‌های خود دچار مشکل شده و ضررهای مالی زیادی را متحمل می‌شوند.

ولی در مقابل این گروه از تاجران، تاجران موفقی هستند که به اصطلاح چند‌زبانه هستند. تسلط به مهارت‌های مختلف از جمله تسلط به چند زبان سبب شده تا آن‌ها در این مسیر به موفقیت‌های بسیاری دست یابند.

وقتی صحبت از فردی چندزبانه می‌شود؛ این احتمال وجود دارد که این موضوع در ذهن شما این‌گونه به تصویر کشیده شود که منظور ما این است که آن فرد به یک زبان مادری مسلط است و یک زبان انگلیسی! اما آیا به نظر شما تسلط تنها به زبان انگلیسی برای یک تاجر موفق کافی است؟

آیا زبان انگلیسی برای ورود به عرصه تجارت بین‌المللی کافی است؟

از این واقعیت نمی‌توان فرار کرد که زبان بین‌المللی در سراسر جهان زبان انگلیسی است. تسلط به این زبان یکی از اولین مهارت‌هایی است که باید هر فردی که قصد ورود به دنیای تجارت بین‌المللی را دارد؛ به دست آورد. شما باید حتما علاوه بر تسلط بر این زبان اصطلاحات خاص حوزه تجارت و مذاکرات را آموزش ببینید. این مهارت‌ها سکوی پرتاپ شما به مراحل بالاتر موفقیت در حوزه تجارت است.

تدریس خصوصی آنلاین و یا حضوری زبان انگلیسی تجاری

اما آیا واقعا آموزش زبان انگلیسی برای تجارت بین‌المللی کفایت می‌کند؟ اگر قصد دارید به یک تاجر موفق تبدیل شوید باید به چند زبان به خصوص در زمینه تجاری آن‌ها مسلط شوید. با شرکت در کلاس های خصوصی آنلاین و یا حضوری زبان انگلیسی در هایتاکی این امکان برای شما فراهم می شود تا در هر مکان و زمان از علم استادهای زبان بهره برده و در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. معلم های خصوصی زبان انگلیسی تجاری با برنامه ریزی دقیق و مشخص شما را در این مسیر یاری رسانده و به شما فوت و فن های تجارت را آموزش می دهند.

حیاتی ترین نقش های زبان خارجی در تجارت بین المللی

ما یادگیری زبان‌های دیگر را تنها به این خاطر به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که بتوانید با افراد در کشورهای مختلف صحبت کنید، پیشنهاد ما به شما یک یادگیری سطحی نیست؛ بلکه پیشنهاد ما به شما یادگیری هوشمندانه زبان‌های خارجی است. این مورد بدان معنا است که علاوه بر یادگیری زبان‌های خارجی، فرهنگ و آداب و رسوم آن‌ها را نیز یاد بگیرید. با این کار به ظاهر ساده شما می‌توانید مشتریان جدید خود را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

یادگیری زبان خارجی

احترام به فرهنگ و آداب و رسوم هر کشور در کنار دنبال کردن روش های یادگیری زبان می‌تواند بزرگ‌ترین امتیاز مهارتی هر تاجری باشد. اهیمت این موضوع را زمانی متوجه می‌شوید که به طور مثال در یک جلسه مذاکره، زمان مناسب برای دادن کارت ویزیت خود را نمی‌دانید! دادن کارت ویزیت در بسیاری از کشورها نشانه ادب شما است، همچنین زمان مناسب برای ارائه آن از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. بنابراین آگاهی به فرهنگ هر کشور می‌تواند از بسیاری از سوء تفاهمات جلوگیری کرده و سبب اعتمادسازی شما نزد مشتریان‌تان شود.

جالب است بدانید حضور هر تاجری در جلسات مذاکره بدون حضور مترجم و همچنین رعایت و احترام به فرهنگ و آداب و رسوم کشور مقابل «هنر و مهارت تجاری» شخص را نشان می‌دهد.

باور به این که تمام دنیا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند؛ اکنون دیگر به یک افسانه تبدیل شده است. این موضوع صحت دارد که زبان جهانی زبان انگلیسی است ولی با این حال نمی‌توانیم ظهور کشورهایی مثل چین، ژاپن، برزیل و سایر کشورهای غیر بومی انگلیسی زبان مثل روسیه، فرانسه، آلمان، هلند، ایسلند، سنگاپور و بسیاری دیگر را در عرصه تجارت جهانی نادیده بگیریم. به همین خاطر مهارت‌های زبان خارجی در حین انتقال ایده‌های تجاری پیچیده به مشتریان ضرورت دارد.

مهم‌ترین مزیت‌های تسلط بر چند زبان در تجارت بین‌المللی چیست؟

تا این جا به صورت پراکنده و با ذکر مثال برای شما برخی از مزیت‌های تسلط به زبان خارجی در تجارت بین‌المللی را بیان کردیم. در ادامه لازم می‌بینیم که به صورت کلیشه‌ای شما را با برترین مزیت‌های این حوزه آشنا کرده تا اهمیت و ضرورت آشنایی با چند زبان را به صورت کامل درک کنید:

۱- ارتباط و درک بهتر

اگر بتوانید به زبان شریک تجاری خود صحبت کنید؛ به سرعت یک رابطه قابل اعتماد با آن‌ها ایجاد خواهید کرد. درنهایت، او از تلاش شما برای یادگیری زبان قدردانی خواهد کرد. همچنین اگر مکالمه به زبان مشترک انجام شود؛ از به وجود آمدن هر سوءتفاهمی جلوگیری می‌شود. همین امر در مورد ارتباطات نوشتاری نیز صدق می‌کند؛ شما باید در هنگام نوشتن ایمیل هم به موارد مختلف توجه ویژه داشته باشید و با قوانین نگارشی آشنا باشید.

۲- افزایش کارایی و بهره‌روی

همسو شدن با افراد در یک محیطی که از لحاظ زبانی و فرهنگی با شما متفاوت هستند؛ اغلب کار دشواری است. اگر شما بتوانید با یادگیری صحیح و اصولی آن زبان به صورت روان با افراد خارجی صحبت کنید؛در زمان خود و شریک تجاری‌ خود صرفه‌جویی می‌کنید.

۳- دسترسی به بازارها و مشتریان جدید

اگر می‌خواهید در یک کشور خارجی تجارت کنید، ولی نتوانید به زبان آن کشور صحبت کنید؛ خیلی زود متوجه می‌شوید که از دسترسی به اطلاعات آن کشور محروم شده و اذیت می‌شوید. بنابراین برای ورود به یک بازار جدید، یادگیری زبان کشور مورد نظر یک امر ضروری است. این تنها راهی است که می‌توانید نیاز مشتریان خود را کامل درک کرده و دقیقا چیزی که مد نظرشان هست را به آن‌ها ارائه کنید.

حیاتی ترین نقش های زبان خارجی در تجارت بین المللی

۴- بهبود مهارت‌های مذاکره‌ای

برای این که بتوانید با موفقیت مذاکره کنید؛ دانستن زبان کشور مورد نظر کافی نیست. درک فرهنگ و ذهنیت مردم آن کشور نیز مهم است. این یکی از عواملی است که می‌توانید به کمک آن استراتژی‌های تجاری خود را برنامه‌ریزی کرده و اجرایی کنید.

۵- رضایت شغلی و انگیزه بیشتر

اگر برای یادگیری یک زبان خارجی خود را در یک میدان جنگ تصور کنید که باید بر زبان خارجی پیروز شوید؛ نه تنها آن زبان را یاد نمی‌گیرید بلکه تا پایان زندگی تجاری خود به یک مترجم نیاز پیدا می‌کنید! نگران نباشید شما تنها زیر نظر اساتید حرفه‌ای و با تمرین و تکرار و با کمک شیوه‌‌های اصولی یادگیری زبان‌های خارجی عاشق یادگیری شده و به آن‌ها تسلط پیدا می‌کنید.

جالب است بدانید تسلط بر بیش از دو زبان برای فرد شاغل چه در حوزه تجارت و چه در هر جایگاه شغلی دیگری حس اعتماد به نفس بالا و رضایت شغلی مطلوبی به همراه دارد. از طرفی تسلط شما بر زبان خارجی در تجارت بین‌المللی در ارتباط با شرکای تجاری‌تان باعث افزایش حس امنیت و پیروزی خواهد بود.

 سخن پایانی

بنابراین اگر می خواهید در تجارت خارجی موفق باشید، مهم است که روی مهارت های زبان خود سرمایه گذاری کنید. این به شما یک مزیت رقابتی می دهد و به شما کمک می کند تا روابط بهتری با شرکای تجاری خود ایجاد کنید. پس تسلط بر هر زبان خارجی در تجارت بین‌المللی از اهمیتی بالایی برخودار است. با نشان دادن مهارت‌های خود به شریک تجاری قادر خواهید بود طعم شیرین پیروزی را هر لحظه بچشید!

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا