واردات و صادرات

هیچ وزیری زورش به مافیا نمی رسد؛ کت تن کیست؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در توئیتی نوشت هیچکسی تا زمانی که به قدرت نرسیده است نمی داند که توان مقابله با مافیا در صنایع مختلف را ندارد؛ او مدعی شده کسی در پشت پرده همه را مدیریت می کند و سوال پرسیده است که « کت تن کیه؟ »

به گزارش تجارت امروز؛ مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین که این روزها جزو اتاق های مهم اقتصادی به دلیل روابط دوستانه اقتصادی و سیاسی بین ایران و چین است در مطلبی در توئیتر نوشت: حریری: هیچ وزیر صمتی تا وزیر نشده نمیدونه که زورش به خودروسازها نمیرسه، هیچ وزیر اقتصادی هم زورش به بانکها نمیرسه، هیچ رییس بانک مرکزی هم زورش به گردانندگان بازار ارز، هیچ وزیر بهداشتی به اصلی های حوزه دارو و همه شون زورشون به فولادیها و پتروشیمیاییها. کت تن کیه؟

اما رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین دقیقا مشخص نکرده است که منظورش یک فرد، گروه یا جریان است که کل را هدایت می کند یا اینکه در حوزه های مختلف گروه های اقتصادی وجود دارند که با اعمال قدرت و زور و ایجاد رانت های اقتصادی برای خود منافعی دست و پا می کنند و کشور را با تنش روبرو کرده اند؟

برای اینکه با حجم ارتباطات این اتاق در حوزه سیاسی و اقتصادی کشور بیشتر آشنا شوید بخشی از وظایف این اتاق را خدمتتان بیان می کنیم.

اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین به دلیل  افزایش تقاضا و  توسعه روابط اقتصادی بین ایران و چین و بر اساس قوانین و آئین‌نامه‌های مصوب اتاق بازرگانی و صنایع ایران تشکیل و در بخش‌های بازرگانی-صنعتی-معدنی و خدماتی در راستای توسعه پایدار اقتصادی جهت تشویق، تحکیم و توسعه روابط و مبادلات اقتصادی ایرانی و چینی از طریق افزایش قوه ابتکار و انگیزش فردی، ارائه مشورتهای لازم به فعالین و تصمیم گیران اقتصادی دو کشور و اعلام ارزشهای اقتصادی سالم، مدرن و رو به رشد فعالیت می‌کند.

این اتاق در سال ۱۳۸۰ با ۶۵ عضو فعالیت خود را آغاز نمود و هم‌اکنون با بیش از ۶۰۰۰ عضو یکی از بزرگترین اتاق‌های بازرگانی کشور که توسط تاجز نامدار اسدالله عسگراولادی تاسیس شده است.

وظایف اتاق بازرگانی ایران و چین

ایجاد بانک‌های اطلاعات اقتصادی از روابط دو کشور و قوانین و مقررات دو کشور

برگزاری رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌ها با هدف ایجاد فرصتهای اقتصادی دو کشور

ارتباط با مقامات تصمیم ساز و تصمیم‌گیر دو کشور

شناسایی به هنگام تنگناهای روابط اقتصادی دو کشور

فراهم آوردن امکانات جهت سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور

شناسایی و ارائه راهکارهای حمایت سلامت روابط تجاری

ارتقاء آگاهی‌های اعضاء از طریق آموزش

ایجاد زمینه‌های شناخت جوامع طرفین

ارتقاء مستمر کمی و کیفی اتاق

نحوه عضویت در این اتاق بازرگانی

دارندگان کارت بازرگانی یا کارت تعاون می‌توانند جهت عضویت در این اتاق اقدام نمایند.

اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین

مجید رضا حریری: رئیس هیئت مدیره

سید حسن امینی: نایب رئیس دوم

مهدی چنگیزی آشتیانی: خزانه دار و عضو هیئت مدیره

رویا وزیری: عضو هیئت مدیره

مصطفی مالکی تهرانی: عضو هیئت مدیره

هرویک یاریجانیان: عضو هیئت مدیره

یوسف باپیری: عضو هیئت مدیره

افشین امینی: عضو هیئت مدیره

عبدالرضا انصاری: بازرس اول

سیروس شهسواری: بازرس دوم

مریم سادات سمیعانی فر: دبیر

سخن آخر

در این موضوع که رانت های اقتصادی مانع از کارکرد سالم در دولت می شوند تا منافعشان تامین شود شکی نیست؛ اما به قول آقای حریری کت تن کیست که می تواند اینچونین قدرتمند پشت رانت خواران اقتصادی باسیتد که کسی حتی توان و جرات افشای نامشان را هم نداشته باشد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا