نساجی

روش‌ های چاپ روی تیشرت تبلیغاتی

تیشرت یکی از پرطرف‌دارترین اجناس برای تبلیغات است. چرا که تیشرت‌ها معمولاً ارزان‌قیمت و به‌راحتی قابل‌سفارشی‌سازی هستند. علاوه بر این اگر که کاری را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و به دنبال خرید لباس کار مردانه حرفه ای یا زنانه هستید، یک تیشرت یقه دار یا تیشرت جودون که برند شما روی آن چاپ شده باشد می‌تواند ایده بسیار جذابی به نظر برسد. بااین‌حال، چاپ تیشرت کار به‌سادگی انتخاب یک طرح نیست. در واقع باید در مورد روش چاپ که در انواع تیشرت کار و تبلیغاتی مورداستفاده قرار می‌گیرد اطلاعاتی داشته باشید. با این اوصاف ما در اینجا در مورد روش ‌های چاپ روی تیشرت خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

روش‌ های مختلف چاپ تیشرت

تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام روش چاپ تیشرت برای ایده محصول شما مناسب‌تر است، ممکن است سخت به نظر برسد، به‌خصوص اگر برای اولین‌بار قرار است ایده‌ای برای تیشرت یقه دار مردانه و زنانه تبلیغاتی در نظر بگیرید. ازاین‌رو در زیر خلاصه‌ای از محبوب‌ترین روش‌های چاپ روی تیشرت تبلیغاتی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، آورده شده است. با مرور این لیست، درک خوبی از این که کدام روش برای ایده طراحی شما مناسب‌تر است، خواهید داشت و مطمئن می‌شوید که محصولات شما از بقیه متمایز می‌شوند.

 

چاپ سیلک

یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های چاپ تیشرت تبلیغاتی مثل مدل تیشرت مردانه یقه دار، چاپ سیلک است. در چاپ سیلک اول تصویر لوگو یا متن موردنظر وارد مرحله کلیشه می‌شود. در واقع در این مرحله از توری مخصوص چاپ سیلک و مواد مربوط به این کار استفاده می‌شود. یعنی لباس به‌وسیله نوری که در میز تابش نور وجود دارد، خشک می‌شود. بعد از خشک‌شدن لازم است که کلیشه برای اولین‌بار با تثبیت‌کننده شست‌وشو شود تا قسمت‌هایی که زیر تابش نور یو وی قرار داشته است، تثبیت شده و قسمت‌هایی که عکس روی آنها قرار داشته، شسته شوند. پس از آماده‌شدن کلیشه برای چاپ، لازم است تا رنگ موردنظر مشتری برای چاپ روی کلیشه ریخته شود. بدین صورت مراحل چاپ روی لباس کارآغاز می‌شود؛ بنابراین اگر به فکر خرید تیشرت جودون تبلیغاتی هستید می‌توانید به این نوع چاپ فکر کنید.

روش‌ های چاپ روی تیشرت تبلیغاتی
چاپ لیزری یا کاتری

چاپ لیزری یکی از سریع‌ترین روش‌های چاپ محسوب می‌شود. برای شروع چاپ تیشرت اول باید لوگو یا متن موردنظر را در نرم‌افزاری بنام کورل طراحی کرد. در مرحله دوم فایل موردنظر برای دستگاه کاتر ارسال می‌شود. دستگاه کاتر باتوجه‌به الگوی خطی که از فایل کورل دریافت کرده است شروع به برش رول حرارتی می‌کند. در مرحله بعدی یعنی بعد از برش رول حرارتی، اپراتور رول را از دستگاه بیرون می‌آورد و رول حرارتی را پوست‌کن کرده تا اضافات کار را حذف شود و طرح موردنظر روی تیشرت چاپ شود. در مراحل پایانی قسمتی که برای چاپ تیشرت مدنظر قرار گرفته است به‌وسیله اتو صنعتی پرس می‌شود. با این اوصاف این روش چاپ برای بسیاری از لباس‌های کار مثل تیشرت یقه دار یا تیشرت جودون مناسب است.


روش‌ های چاپ روی تیشرت تبلیغاتی

چاپ گلدوزی لباس

یکی دیگر از روش‌های چاپ تیشرت تبلیغاتی چاپ گلدوزی لباس است که تحت فرایند گلدوزی توسط طراح انجام می‌شود. در واقع، مشتری لوگو یا متن موردنظر را به طراح می‌دهد تا آن را به‌وسیله دستگاه مخصوص به گلدوزی طراحی کند. یکی از مزایای چاپ گلدوزی طول عمر این نوع چاپ است. علاوه بر این قیمت مناسب‌تری نیز دارد. نسبت به چاپ‌های دیگر از طول عمر بیشتری برخوردار است .انواع تیشرت کار و تبلیغاتی را می‌توان با استفاده از چاپ گلدوزی آماده کرد.

چاپ مدیا

در این نوع چاپ، مشتری فایل موردنظرش را با فرمت جی پی جی باکیفیت بالا یا فرمت پی‌اس‌دی برای طراح می‌فرستد. این چاپ در واقع به‌وسیله پرینتر انجام می‌شود. یعنی طراحان عکس را به پرینتر می‌دهند و پرینتر چاپ تیشرت و لباس کار را انجام می‌دهد. این چاپ یکی از پرطرف‌دارترین چاپ‌ها برای چاپ انواع طرح روی تیشرت تبلیغاتی است.

چاپ صفحه‌ای

این روش چاپ شامل انتقال طرح شابلون  روی یک‌تکه پارچه مثل تیشرت است که با استفاده از صفحه مشبک نایلونی و جوهر انجام می‌شود. در این روش، شابلون روی صفحه مشبک نایلونی قرار می‌گیرد و پس از آن جوهر به پارچه زیر آن وارد می‌شود. سپس جوهر خشک می‌شود و طرح موردنظر را روی پارچه تشکیل می‌دهد. چاپ روی صفحه، لباسی با رنگ‌های بسیار زنده تولید می‌کند و بسیار راحت است زیرا می‌توان از صفحه مشبک نایلونی چندین بار استفاده کرد. بااین‌حال، این روش یک روش بسیار پیچیده است و به مهارت بالایی نیاز دارد.

خرید تیشرت تبلیغاتی از سایت طراحان دوخت

در این مطلب در مورد روش‌های چاپ روی تیشرت تبلیغاتی صحبت کردیم. شما هم می‌توانید برای اطلاع از قیمت تیشرت یقه دار مردانه که روی آن چاپ دارد و یا هر مدل دیگری که مدنظر دارید به سایت طراحان دوخت سر بزنید. این سایت یکی از سایت‌های فعال در زمینه لباس‌های کار و تبلیغاتی است؛ بنابراین کافی است به این سایت سر بزنید و لباس موردنظرتان را سفارش دهید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان برسد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا