برق

علت شارژ نشدن باتری UPS + دلایل خرابی آن

باتری‌های یو پی اس اورجینال در واقع انرژی را در خود ذخیره می‌کنند و می‌توانند در تغذیه انواع دستگاه‌های الکتریکی ثباتی را ایجاد نمایند.

هنگامی که برق قطع باشد، بین ۵ تا ۱۵ دقیقه باتری‌های یو پی اس انرژی ذخیره شده خود را در اختیار دستگاه یو پی اس و در نهایت در اختیار تجهیزات متصل به آن قرار می‌دهند تا افراد بتوانند با خیالی آسوده کارهای خود را به اتمام برسانند. استفاده کردن از این باتری‌ها و دستگاه یو پی اس در مکان‌های شلوغ و سازمان‌ها امری بسیار ضروری می‌باشد.

علت شارژ نشدن باتری UPS و دلایل خرابی آن

می‌توانیم بگوییم که سن باتری یو پی اس به میزان زیادی به ریزش مواد فعالی که در صفحات آن وجود دارد و این ریزش بر اثر انقباض و انبساط صفحات در طول شارژ و دشارژ شدن رخ می‌دهد، بستگی خواهد داشت.

گرما، لرزش و دشارژ عمیق می‌تواند به این موضوع سرعت ببخشد. بنابر این یکی از علت‌های شارژ نشدن باتری یو پی اس تشکیل رسوب می‌باشد که این امر باعث اتصال کوتاه می‌گردد.

از دلایلی که می‌تواند در ارتباط با خرابی باتریهای یو پی اس باشد، سولفات شدن آن‌ها است. در صورتی که باتری یو پی اس را به صورت دشارژ بیشتر از ۶ ماه انبار نمایید، سولفات سرب باعث می‌شود که صفحات آن سخت گردد. بنابر این در این حالت نیز می‌تواند باتری یو پی اس شارژ نشود.

در واقع در این حالت می‌توانیم بگوییم که صفحاتی که سخت شده‌اند، توانایی شارژ شدن را نخواهند داشت و یا توانایی آن‌ها در شارژ شدن کاهش خواهد یافت، بدین ترتیب باتری یو پی اس از کار خواهد افتاد.

علت شارژ نشدن باتری UPS + دلایل خرابی آن

طبق تحقیقات اخیر، هوای گرم که می‌تواند بدترین محیط برای کار کردن یک باتری یو پی اس باشد، میانگین طول عمر باتری یو پی اس را حتی در صورتی که باکیفیت و مرغوب باشد، به نصف کاهش خواهد داد.

شارژ کردن بی جای باتری یو پی اس به ویژه در صورتی که هوا سرد باشد، می‌تواند نشان دهنده خراب شدن باتری یو پی اس محسوب شود. بنابر این از عواملی که باعث خرابی باتری می‌شود، شارژ بیجا یا عمیق باتری‌های یو پی اس می‌باشد. در این زمینه محصولات با کیفیت عمر طولانی‌تری دارند و از نمونه‌های آن می‌توان به باتری های برند ایبیزا اشاره کرد که در بازار از استقبال خوبی برخوردار است.

در ضمن خالی از لطف نیست از محصولات برند باتری KH Power آشنا شوید که اخیر خیلی در بازار ایران ترند شده است و به لطف کیفیت خوبی که دارد بسیار مورد استقبال خریداران قرار گرفته است.

اهمیت شارژ شدن باتری یو پی اس

شارژ نشدن باتریهای یو پی اس می‌تواند بر اثر علت‌های مختلف اتفاق بیافتد. اما در صورتی که باتری یو پی اس شارژ نشود، ممکن است خطرات زیادی برای دستگاه ایجاد شود. در واقع می‌توانیم بگوییم که در زمان‌های مختلف به دلیل اختلالات برق و یا قطعی برق در صورتی که دستگاه‌های یو پی اس شارژ شده باشند، می‌توانند از آسیب دیدن و خراب شدن دستگاه‌های دیگر محافظت نمایند که در ادامه به بخشی از این موارد اشاره خواهیم داشت.

علت شارژ نشدن باتری UPS + دلایل خرابی آن

دلایل شارژ نشدن باتری یو پی اس

از مواردی که به نوعی باعث کاهش عملکرد باتری یو پی اس و شارژ نشدن آن می‌شود، شامل مواردی همانند کاهش الکترولیت، شل شدن تسمه دینام، شل شدن بست‌های نگهدارنده باتری، شکستگی جعبه و خوردگی کابل‌ها یا سر باتری یو پی اس می‌باشد.

  1. ریز برش‌های الکتریکی

به عنوان نمونه اگر در حال کار بر روی کامپیوتر هستید و به صورت ناگهانی برق قطع می‌شود، در این صورت می‌توانید با استفاده کردن از دستگاه یو پی اس و باتری آن مطالب خود را که بر روی رایانه دارید، اما هنوز آن‌ها را ثبت نکرده‌اید، محافظت کنید.

در این صورت است که باید تصور کنید، اگر یو پی اس به علت نداشتن شارژ از کار افتاده باشد، چه مشکلی برای شما به وجود خواهد آمد؟ ! طبیعتاً این امر موجب می‌شود که اطلاعات شما از دست برود و به همین علت باید به مشکل شارژ نشدن باتری یو پی اس توجه داشته باشید.

  1. قطعی برق بلند مدت

یکی از مواقعی که باتری یو پی اس می‌تواند اهمیت خود را نشان دهد، قطعی برق بلند مدت است. در واقع با استفاده از دستگاه یو پی اس می‌توانید که تا حدود ۳۰ دقیقه انرژی را ذخیره نمایید و با استفاده کردن از آن، اطلاعات خود را قبل از خاموش شدن رایانه به ثبت برسانید. اما در صورتی که یو پی‌ اس شما دارای ایراد باشد و به هر دلیل شارژ نشده باشد، در این حالت با مشکل بزرگی مواجه می‌شوید.

  1. اضافه ولتاژ

تغییرات ولتاژ حتی در صورتی که به اندازه یک ثانیه ایجاد گردند، ممکن است که به لوازم جانبی که به کامپیوتر متصل هستند، خسارت‌های جبران ناپذیری را وارد کند. در این صورت است که اهمیت شارژ شدن و همچنین استفاده از باتری یو پی اس مشخص می‌شود.

با استفاده از این دستگاه، این خطر را می‌توان از بین برد. اما تصور داشته باشید، دستگاه یو پی اسی که تهیه کرده‌اید، شارژ نشود. در این حالت حتی در صورتی که دستگاه یو پی اس را داشته باشید، تجهیزات جانبی متصل به آن آسیب خواهند دید. به همین دلیل از اهمیت شارژ کردن باتری‌های یو پی اس پیشگیری از خسارت‌های ناشی بر اثر اضافه ولتاژ می‌باشد.

  1. عمر باتری یو پی اس

تولید کنندگان باتری‌های یو پی اس بازده زمانی مشخصی را نسبت به عملکرد و نوع باتری به عنوان عمر مفید باتری تعیین می‌نمایند. اما برخی از افراد ممکن است که به این موضوع توجه نداشته باشند و مدت زمان طولانی‌تری از باتری‌های یو پی اس استفاده نمایند. در این حالت است که به دلیل اتمام عمر باتری یو پی اس، باتری دیگر شارژ نمی‌شود.

  1. خراب شدن شارژر باتری

از عواملی که می‌تواند به نوعی جزو شایع‌ترین عوامل شارژ نشدن باتری‌های یو پی اس محسوب شود، خراب شدن شارژر باتری‌های یو پی اس می‌باشد. در صورتی که شارژر باتری خراب باشد، جریان برق به باتری نخواهد رسید و در صورتی که قطعی برق ایجاد شود، دستگاه الکتریکی متصل به یو پی اس با مشکل مواجه می‌گردد.

  1. ذخیره سازی نامناسب

مراقبت از باتری یو پی اس

همواره طراحان باتری توصیه دارند که باتری‌های یو پی اس نیاز به مراقبت و نگهداری خواهند داشت. در صورتی که آن‌ها را در یک شرایط مناسب قرار ندهید، دچار مشکل خواهید شد. ذخیره سازی نامناسب می‌تواند یکی از علل‌های شایع شارژ نشدن باتری‌های یو پی اس به حساب بیآید.

شارژ شدن باتری‌های یو پی اس عملاً اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که شارژ نشود، دستگاه یو پی اس نمی‌تواند وظیفه خود را به خوبی به انجام برساند. در صورتی که با شارژ نشدن باتری یو پی اس مواجه شدید، بهتر است که به متخصصین فروشگاه mrenergyplus مراجعه نمایید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا