اینترنت

چطور محتواهایی با متن جذاب برای سایتمان بنویسیم؟

نوشتن متن جذاب همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران وب‌سایت‌ها برای جذب مخاطب بیشتر است. نوشتن محتوای تخصصی و جذاب در واقع باعث می ‌شود تا صفحات سایت شما در موتورهای جستجوگر بهینه‌سازی شود و ترافیک سایت افزایش پیدا کند. اگر وبسایت اینترنتی دارید و از آن طریق، محصولات یا خدماتی را به فروش می رسانید، با ما همراه باشید. قصد داریم شما را با نحوه نوشتن متن جذاب آشنا کنیم. در این مطلب یاد می گیرید چطور محتوای تخصصی برای انواع موضوعات بنویسید.

اهمیت نوشتن متن جذاب برای یک سایت چیست؟

اگر شما مدیر سایت هستید و یا خودتان به شغل محتوانویسی مشغول هستید، باید بدانید برای اینکه محتوای شما با محتواهای وب‌سایت‌های دیگر تفاوت داشته باشد، حتماً باید محتوای جذاب در اختیار کاربران خود قرار دهید. نوشتن متن جذاب، در بالا بردن رتبه سئوی سایت اهمیت زیادی دارد، زیرا موتورهای جستجوگر برای اینکه مطالب خوب را در رتبه‌های برتر قرار دهند، به رفتار مخاطبین شما توجه ویژه‌ای می‌کنند.

نوشته های مشابه

شایان‌ذکر است اگر محتوای سایت شما جذاب باشد، باعث می‌شود مخاطب، بیشتر بر روی محتوا تمرکز کرده و زمان بیشتری را روی سایت صرف کند. رفتار مخاطبین به شما کمک می‌کند تا با قرارگیری محتوای سایت در رتبه‌های برتر جستجو، کاربران بیشتری از سطح اینترنت به سایت شما سر بزنند که این افزایش کاربر موجب می‌شود کسب‌وکار شما رونق پیدا کند.

چطور محتوای حرفه ای و جذاب‌تر بنویسیم؟

چطور محتواهایی با متن جذاب برای سایتمان بنویسیم؟

برای اینکه بتوانید متن جذاب برای مخاطب خود تهیه کنید، باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. از جمله مهمترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-شناخت کاربران سایت

قبل از اینکه شروع به تولید محتوای اختصاصی سایت کنید باید توجه داشته باشید که مخاطبان سایت چه افرادی هستند و محدوده سنی آن‌ها در چه حدی است. اینکه شما بدانید مخاطبان سایت بیشتر از چه سنی هستند، به شما کمک می‌کند تا شما از تیپ نوشتاری مخصوص به همان سن استفاده کنید. برای مثال اگر بیشتر مخاطبان سایت افراد زیر ۱۵ سال هستند، شما نباید از کلمات تخصصی و علمی زیاد استفاده کنید. زیرا متن، خسته‌کننده شده و کاربر سریع از سایت شما خارج می‌شود.

برای اینکه محتوای شما برای مخاطبان جذاب باشد، قبل از شروع، بهتر است چند سؤال از خود بپرسید:

  • مخاطبین محتوای من برای جواب به چه سوالاتی، محتوا را مطالعه می‌کنند؟
  • مخاطبین من به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند؟
  • مخاطبین من بیشتر در کدام پلتفرم آنلاین فعال هستند؟

این سؤالات به نوشتن متن جذاب کمک شایانی می‌کند.

۲-استفاده از ساختار مثلثی برای نوشتن محتوای سایت

کاربرانی که به دنبال سؤال‌های خود هستند، فقط چند ثانیه رو یک سایت به مشاهده متن می‌پردازند. اگر حس کنند جواب سؤالشان در این محتوا هست، متن را کامل مطالعه کرده و زمان خود را صرف مطالعه محتوای شما می‌کنند. برای اینکه شما بتوانید کاری کنید تا مخاطب روی محتوای شما تمرکز کند، بهتر است از ساختار هرمی برای محتوای خود استفاده کنید. استفاده از ساختار هرمی به این صورت است که محتوای مهم‌تر در صدر قرار گرفته و هر چه به انتهای متن نزدیک می‌شویم، محتواهایی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند، قرار داده می‌شوند.

۳-پرهیز از جملات طولانی

یکی از نکاتی که باید هنگام نوشتن محتوای جذاب به آن توجه داشته باشید، پرهیز کردن از جملات بالای ۴۰ تا ۵۰ کلمه است. جملات طولانی برای رمان‌ها و مقالات تحقیقاتی بیشتر استفاده می‌شوند و جایگاهی در محتواهای وب‌سایت ندارند. استفاده از جملات طولانی باعث می‌شود کاربر از ادامه مطالعه منصرف شده و سریع از سایت خارج شود. علاوه بر این باعث می‌شود رتبه محتوای سایت افت کرده و مخاطب کمتری به سایت شما دسترسی پیدا کند.

۴-درک بهتر از محتوا

برای اینکه مخاطب بتواند بهتر محتوای شما را درک کند، بهتر است بعد از توضیحاتی که ارائه می‌دهید از مثال‌های واقعی استفاده کنید تا مخاطب بتواند توضیحات شما را مجسم کرده و بهتر درک کند. قابلیت تجسم باعث می‌شود، محتوای شما برای مخاطب جذاب بوده و مدت‌ زمان بیشتری روی سایت شما بماند و حتی خواندن سایر محتواهای شما برای او جذاب باشد.

۵-محتوایی برای تمام سنین

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید برای نوشتن متن جذاب به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید این است که متنی بنویسید که برای تمام سنین قابل درک باشد. برای مثال زمانی که شما متن تخصصی می‌نویسید، شاید یک فرد ۳۵ ساله متوجه کلمات تخصصی شود ولی قطعاً یک فردی که ۱۵ سال سن دارد از محتوای شما چیزی متوجه نشده و سایت را ترک می‌کند.

به طور نمونه، یکی از بهترین سایت های تخصصی که یک موضوع نیچ و ویژه را مورد بررسی قرار می دهد، سایت همیار گلخانه به آدرس اینترنتی www.hamyar-golkhane.ir می باشد. شما می توانید با انواع خدمات وب مارکتینگ تخصصی و محتواهای سئو شده و منحصر به فرد در حوزه گلخانه و باغبانی در این سایت آشنا شوید.

اگر قصد دارید که محتوا برای همه سنین مناسب باشد، حتماً برای کلمات تخصصی، توضیحاتی ارائه دهید تا همه کاربران به راحتی متوجه منظور شما شوند. همچنین بر اینکه متن شما برای همه کاربران جذاب باشد به ‌هیچ ‌وجه از زبان محاوره‌ای (خودمانی) برای نوشتن متن استفاده نکنید.

توجه داشته باشید برای اینکه محتوای شما برای کاربر جذاب باشد، بهتر است اصطلاحاتی که نیاز به توضیحات زیاد دارد را در یک نوشته جداگانه در نظر بگیرید، و آن را به محتوای اصلی پیوند دهید؛ تا اگر کاربر خواست در مورد این اصطلاح اطلاعات بیشتری کسب کند، بتواند به آن مراجعه نماید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که زمانی که کاربر برای کسب اطلاعات بیشتر روی پیوندهای دیگر محتوای شما کلیک می‌کند و آن محتوا را مطالعه می‌کند، موتورهای جستجوگر آن محتوا را نیز در نتایج برتر قرار می‌دهند تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند و همین امر ترافیک شما را افزایش می‌دهد.

۶-اجتناب کردن از تکرار کلمات

اگر عزمتان را جذب کرده‌اید که به نوشتن متن جذاب روی بیاورید، باید توجه داشته باشید در یک محتوای متنی بهتر است از کلمات تکراری کمتر در محتوا استفاده کنید. برای مثال اگر در قسمتی از متن از کلمه زیبا استفاده کرده‌اید، بهتر است جای دیگر به جای استفاده از کلمه زیبا از مترادف آن مانند جذاب استفاده کنید. دقت کردن به این مورد باعث می‌شود شما رفته‌رفته متن‌های جذاب‌تری را به مخاطبان خود ارائه دهید.

۷-بررسی پیش‌نویس

بعد از اینکه پیش‌نویس متن شما آماده شد، حتماً آن را مجدداً مطالعه کنید تا متنی بدون اشکال در اختیار کاربر قرار داده باشید. از نکاتی که موجب می‌شود زحمات شما بر باد برود، وجود غلط املایی، عدم رعایت موارد نگارشی و مرتبط نبودن جملات است که با بررسی مجدد می‌توان آن‌ها را برطرف کرد.

خدمات تولید محتوای تخصصی سایت با قیمت مناسب

چطور محتواهایی با متن جذاب برای سایتمان بنویسیم؟

نوشتن متن جذاب و محتواهای سئو شده، آرزوی هر نویسنده‌ای است تا بتواند با کمک آن مخاطب بیشتری را جذب سایت خود کند. قرار دادن محتوای جذاب برای سایت باعث می‌شود روز به‌ روز کاربران بیشتری جذب سایت شما شده و کسب‌وکار خود را رونق دهید.

برای تولید محتوای حرفه ای و تخصصی باید توجه داشته باشید که مخاطبان سایت چه افرادی هستند و برای جواب به چه سؤالی به این محتوا مراجعه کرده‌اند. اگر قصد دارید متن شما مورد پسند تمام افراد قرار بگیرد، بهتر است قسمت‌های نامفهوم متن را کامل توضیح داده تا مخاطب به هدف خود دست پیدا کند.

کافه محتوا، مرجع تولید محتوای تخصصی برای سایت ها است. شما می توانید خدمات بازاریابی محتوایی، ترجمه تخصصی، تولید کتاب الکترونیکی، تحقیق کلمات کلیدی و آموزش تولید محتوا را از این وبسایت دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.cafe-mohtava.ir مراجعه کنید. شماره تلفن ۰۹۱۳۸۶۵۱۲۲۵ از طریق پیام رسان های ایتا، روبیکا و واتس اپ، پاسخگوی شما عزیزان می باشد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا