اقتصاد خرد

دوره نکته تست و جمع ‌بندی

اگر شما هم جزء داوطلبان شرکت در آزمون کنکور هستید، احتمالاً به دوره نکته تست و جمع‌بندی احتیاج خواهید داشت. اساسی‌ترین سؤالاتی که در این رابطه وجود دارد این است که این دوره‌ها چه تأثیری در قبولی آزمون کنکور دارند؟ چه کسانی می‌توانند از دوره نکته تست و جمع‌بندی استفاده کنند؟ این دوره‌ها به‌طور کلی یک ماه پیش از کنکور آغاز خواهند شد. هدف از برگزاری و شرکت در این دوره، جمع‌بندی و تثبیت مطالب است. هنگامی که از دوره نکته تست و جمع‌بندی استفاده می‌کنید و هم زمان در ازمون های ازمایشی کنکور شرکت میکنید، اساتید با تست‌های کنکوری و شبیه‌سازی شده بسیاری از نکاتی را که در روند کنکور ضروری و حائز اهمیت است را به شما آموزش می‌دهند. قبولی شما در آزمون سراسری تا حد زیادی به توجه به دوره نکته و تست بستگی خواهد داشت.

اهمیت دوره نکته تست و جمع ‌بندی

دوره نکته تست و جمع‌بندی باعث می‌شود تا سطح مهارت شما به دلیل استفاده از تکنیک‌های تست ‌زنی افزایش پیدا کند. همین موضوع باعث افزایش سرعت عمل شما در زمان پاسخ‌دهی به سؤالات خواهد بود. به دلیل اینکه در این دوره‌ها فضای کلی آزمون شبیه‌سازی خواهد شد؛ بنابراین شما با یک ذهنیت قبلی و از پیش تعیین شده می‌توانید در آزمون سراسری شرکت داشته باشید. باتوجه به تمامی موارد امکان کاهش استرس و اضطراب در روز امتحان کاهش پیدا می‌کند که همین موضوع سبب افزایش عملکرد بهتر شما در زمان پاسخ‌دهی به سؤالات خواهد شد. در نتیجه آن احتمال قبولی شما در آزمون فوق به میزان چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

انواع دوره ‌های نکته، تست و جمع ‌بندی

دوره‌های نکته و تست در انواع مختلفی برگزار می‌شوند که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. این کلاس‌ها به طور معمول به عنوان کلاس‌های نکته و تست و کلاس‌های جمع‌بندی پایه کنکور یا کلاس‌های جمع‌بندی مدل نکته و تست برگزار خواهد شد. هر یک از دوره‌ها و کلاس‌های فوق باعث افزایش سطح توانایی شما برای شرکت در آزمون سراسری می‌شوند. به عنوان مثال در کلاس‌های همایش نکته و تست یک درس که دارای مبحث مهمی است و معمولاً تست‌های زیادی از آن در کنکور سراسری وجود دارد، به وسیله یک دوره آموزشی فشرده و با تکنیک‌های حل تست و تمرین برگزار می‌گردد. این دوره می‌تواند تمامی مباحث کنکور را پوشش دهد؛ اما برخی از مواردی که شما به صورت مبحثی یا به صورت موضوعی با آن مشکل دارید را ارائه خواهند داد.

برای شرکت در کلاس‌های همایش نکته و تست باید دارای حداقل دانش در رابطه با موضوع مربوطه باشید. این کلاس‌ها معمولاً در ساعات زیاد و در مدت زمان یک تا دو روز برگزار خواهد شد. به دلیل اینکه در هنگام شرکت در این کلاس‌ها حق انتخاب در رابطه با مباحث مورد نظر خود را دارید، بنابراین می‌توانید بسیاری از مشکلات خود را برطرف کنید.

از انواع کلاس‌ها و دوره‌های همایش می‌توان به کلاس‌های جمع‌بندی پایه کنکور و مبحثی اشاره کرد. این کلاس‌ها نیز در مدت زمان یک تا دو هفته پیش از کنکور سراسری برگزار خواهند شد. در این کلاس‌ها معمولاً در این مدت زمان مطالب کتاب‌ها را جمع‌بندی می‌کنند و روند کلاس با حل مسئله توسط اساتید طی می‌شود. یکی دیگر از کلاس‌هایی که به عنوان کلاس‌های همایشی برگزار می‌شود، جمع‌بندی مدل نکته و تست است و معمولاً در طی ۱۰ هفته به طول می‌انجامد. به عنوان مثال دروسی مانند فلسفه و منطق در رشته علوم انسانی را جمع‌بندی می‌نمایند.

روند پیشبرد آن‌ها با توجه به بودجه‌بندی اساتید است. هنگامی که از این کلاس برای افزایش توانایی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از مانور‌پذیری بیشتری در مباحث آموزشی نیز برخوردار باشید. این کلاس‌ها می‌توانند به منظور جایگزینی برای شرکت در کلاس‌های کنکور مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما برای شرکت در آن‌ها نیازمند توجه به برخی از نکات مهم هستید.

نکات مهم پیش از شرکت در دوره نکته تست و جمع ‌بندی

پیش از اینکه اقدام به شرکت در دوره نکته تست و جمع‌بندی کنید، نیازمند توجه به برخی از نکات مهم هستید. پیش از شرکت در این کلاس‌ها باید مطالعه کافی داشته باشید. در واقع دوره نکته تست و جمع‌بندی باید بیشتر به منظور مرور و رفع اشکال برگزار شود. در صورتی که قصد شرکت در کلاس نکته تست جمع‌بندی را دارید، باید پیش زمینه مناسبی را از دروس مورد نظر خود داشته باشید. نکته دیگری که در رابطه با شرکت در این دوره وجود دارد این است که پس از کلاس نباید اقدام به مطالعه مجدد جزوه کنید و حتماً زمان خود را برای حل تست‌های بیشتر بگذارید. در زمان شرکت در آزمون سراسری موارد بسیار زیادی خارج از حیطه کنکور به وجود می‌آیند.

بنابراین به نکات غیر استاندارد که خارج از روند کنکور هستند و در کلاس‌ها مطرح می‌شوند، توجه نکنید. در مقابل حتماً به مرور نکات پرتکرار اهمیت دهید. برای افزایش سطح توانایی‌های خود پیشنهاد می‌شود تا از تست‌های ترکیبی و آزمون‌های جامع استفاده کنید. به بیان دیگر کنکور سراسری به صورت جامع و ترکیبی برگزار خواهد شد و در صورتی که اقدام به تست زنی ترکیبی و آزمون‌های جامع کنید، شانس خود را برای تسلط بر سؤالات کنکور افزایش خواهید داد. یکی دیگر از نکات مهم که رابطه با دوره نکته تست و جمع‌بندی وجود دارد این است که اگر به هر دلیلی شرایط شرکت در این کلاس‌ها را ندارید، می‌توانید از کتاب‌های جمع‌بندی کنکور استفاده کنید. معمولاً این کتاب‌ها به صورت درسنامه محور هستند.

دوره نکته تست و جمع ‌بندی

بررسی دوره نکته، تست و جمع ‌بندی برای داوطلبان ضعیف و قوی

با توجه به اهمیت نکات مهم برای شرکت در دوره نکته تست و جمع‌بندی نیاز است تا آن را برای هر یک از داوطلبان قوی و ضعیف مورد بررسی قرار دهیم. استفاده از دوره برای هر یک از داوطلبین پیشنهاد می‌شود؛ چراکه بسیاری از تکنیک‌های آموزشی در آن آموزش داده خواهد شد. دستورالعمل‌هایی که برای داوطلبین قوی برای شرکت در این دوره وجود دارد با داوطلبین ضعیف متفاوت است.

دوره نکته تست و جمع ‌بندی برای داوطلبین ضعیف

در صورتی که تسلط کافی به دروس را ندارید، پیشنهاد می‌شود به صورت انتخابی برخی از فصول را از ابتدا تا انتها مطالعه کنید. توجه داشته باشید که اگر فقط نیمی از مطالب را با تمرکز بسیار بالا مطالعه کنید، بهتر از حالتی است که تمامی مطالب را با تمرکز بسیار پایین مطالعه نمایید. نکته آموزشی که برای داوطلبین ضعیف وجود دارد این است که باید تمامی تلاش خود را برای موفقیت در کنکور داشته باشید. در صورتی که در کلاس‌های جمع‌بندی شرکت داشتید، بر روی بخش‌های تست خیز و روان کنکور تمرکز بیشتری داشته باشید. برای یادگیری تمام دروس، وقت و انرژی زیادی را صرف کنید.

دوره نکته تست و جمع ‌بندی

دوره نکته تست و جمع ‌بندی برای داوطلبین قوی

معمولاً داوطلبینی که دارای سطح علمی بالایی هستند، تسلط مناسب به مطالب کتاب درسی دارند. اگر شما هم جزء داوطلبین قوی هستید، می‌توانید به جای اینکه وقت خود را برای حضور در کلاس‌ها صرف کنید؛ اقدام به حل تست و بالا بردن سطح مهارت و تکنیک‌های تست ‌زنی نمایید. در واقع شرکت در این کلاس‌ها می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد. پیشنهاد می‌شود تا تمرکز بیشتری را برای استفاده از تکنیک‌های تست زنی بگذارید.

مزایا و معایب دوره تست و جمع ‌بندی

مطمئناً شرکت در دوره تست نکته و جمع‌بندی دارای مزایا و معایب زیادی است. بر همین اساس توجه داشته باشید که از مهم‌ترین مزایای این دوره می‌توان به افزایش مهارت تست زنی اشاره کرد. در واقع اگر شما تسلط کافی به مباحث درسی داشته باشید و تکنیک‌ها و نکات تستی را نیز بدانید، راندمان بسیار بالاتری را خواهید داشت. هنگامی که در دوره تست نکته و جمع‌بندی شرکت می‌کنید، در فاصله و مدت زمان کمی می‌توانید با تکرار و تمرین بسیاری از نقاط ضعف و مثبت خود را شناسایی کنید.

هر چه قابلیت بیشتری برای شناخت خود و توانایی‌های‌تان داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید در کنکور رتبه قبولی دست یابید. به‌طور کلی تمامی افراد می‌توانند از این دسته کلاس‌های کنکور استفاده کنند. اگر شما نیز جزو افراد پشت کنکوری هستی، به احتمال زیاد باید در دوره تست نکته و جمع‌بندی شرکت کنید و با کسب مهارت‌های بیشتری اقدام به شرکت دوباره در آزمون نمایید.

کلام پایانی

برای موفقیت در کنکور نیازمند کسب برخی از مهارت‌ها و تکنیک‌های لازم هستید. در واقع مهارت‌هایی در رابطه با تست زنی باعث می‌شود تا سرعت عمل شما افزایش پیدا کند. برای کسب این تکنیک‌ها و مهارت‌ها نیازمند شرکت در دوره نکته تست و جمع‌بندی خواهید بود. به‌طور کلی یک ماه تا چند هفته پیش از برگزاری کنکور، بهترین زمان برای جمع‌بندی دروس به شمار می‌آید و در صورتی که قصد شرکت در آزمون کنکور را دارید نیازمند شرکت در یک دوره کوتاه هستید. این دوره شبیه‌ساز کنکور است که می‌تواند بخش قابل توجهی از اضطراب و استرس را در زمان برگزاری کنکور کاهش دهد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا