ارز

مدیریت سرمایه در فارکس

فعالیت در بازارهای مالی جهانی می‌تواند با سود زیادی برای کاربران همراه باشد. اما از آنجایی که این بازار دارای هیجانان و چالش‌های زیادی است؛ معامله‌گران باید با روش‌های مدیریت سرمایه در بازار فارکس آشنا شوند تا پیچیدگی و چالش‌های آن را مرتفع سازند. نکته‌ای که افراد را در استفاده از مدیریت سرمایه در فارکس و عدم استفاده از آن متفاوت می‌کند، تمایز بین افراد شکست‌خورده و موفق درون این بازار است. اگر قصد دارید در این بازار فعالیت خود را شروع کنید یا در این بازار مشغول به فعالیت هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا تکنیک‌های نوین مدیریت سرمایه در بازار فارکس را بیاموزید، زیرا هیچ معامله‌گر موفقی در این بازار وجود ندارد که به آن تسلط نداشته باشد. مدیریت درست و عاقلانه می‌تواند شما را در بازارهای پرریسک حفظ کند و به موفقیت برساند.

 مدیریت سرمایه چیست؟

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مواردی که به معامله‌گران کمک می‌کند تا در بازارهای مالی به موفقیت برسند و سرمایهٔ خود را چند برابر کنند، روش‌های مدیریت سرمایه در بازار فارکس است. این موضوع علمی است که توسط آن می‌توان ریسک‌های پیش راه را کنترل و مدیریت کرد. از طریق مدیریت می‌توان میزان سرمایه‌ای را که وارد بازارهای مالی کرده‌اید به‌طور درست و حساب‌شده مدیریت کنید. با نظارت درست بر مدیریت سرمایهٔ خود، امکان اضافه‌تر شدن سرمایه و کسب سود برای شما بیشتر خواهد شد و خطر ضرر برای شما کمتر می‌شود.

اهمیت مدیریت سرمایه در فارکس
اگر بخواهیم تخصصی و تکنیکی‌تر درباره رعایت اصول مدیریت سرمایه در بازارهای مالی جهانی صحبت کنیم، باید این موارد را در نظر بگیریم که افراد با داشتن استراتژی معاملاتی درست و هوشمندانه، می‌توانند در ۷۰ درصد مواقع معاملات را با موفقیت به انجام برسانند و فقط ۳۰ درصد شانس شکست وجود دارد، یعنی ۷۰ درصد را تنها می‌توان با داشتن استراتژی قوی و استفاده از تکنیک‌های نوین مدیریت سرمایه کسب کرد. اگر معامله‌گران در هر معامله‌ای حدود ۱۰ درصد سود کسب کنند، پس از پشت سر گذاشتن ۷ معامله، حدود ۷۰ درصد سرمایهٔ خود را افزایش داده و سود خوبی کسب می‌کنند. درصورتی‌که این استراتژی درست وجود نداشته باشد، معاملات زیان‌ده می‌شوند و سودهای محاسبه‌شده نیز عملاً از بین می‌روند که می‌تواند سرمایهٔ شما را به خطر بیندازد. هنگامی اهمیت مدیریت سرمایه بیشتر مشخص می‌شود که با انجام تنها یک معامله، میزان زیادی از سرمایهٔ شما از دست برود. بسیار جالب است که بدانید حتی معامله‌گرانی که دوره‌های تکنیکال فارکس را نیز گذرانده‌اند و روی تحلیل‌ها تسلط خوبی دارند نیز بدون آگاهی لازم از مدیریت سرمایه در فارکس، نمی‌توانند به نتیجهٔ مطلوبی برسند.

 هر آنچه که باید از بازار فارکس بدانید

سیستم معاملاتی مدیریت در میزان سرمایه
مدیریت میزان سرمایه بخشی بسیار مهم از یک سیستم معاملاتی است که یک دانش به حساب می‌آید و باید معامله‌گران آن را آموزش ببینند. این دانش ترکیبی از توانایی به‌کارگیری هم‌زمان و درست تحلیل، مدیریت و روانشناسی سرمایه است که به آن سیستم معاملاتی گفته می‌شود. برای کسب موفقیت در بازار فارکس، هر سه عامل نام‌برده شده باید در کنار هم مورد استفادهٔ معامله‌گران قرار گیرد.

مدیریت سرمایه در فارکس

مدیریت سرمایه در فارکس
در روش‌های مدیریت سرمایه در بازار فارکس، افراد برای حضور در بازار فارکس، باید علاوه‌ بر دانش نسبت‌ به مباحث تکنیکال، اطلاعات لازم و کافی نیز در خصوص مدیریت میزان سرمایه داشته باشند. افرادی که حرفه‌ای هستند، تمرکز خودشان را روی این سیستم می‌گذارند تا به سودهای بیشتری برسند.
حداقل سرمایه برای ورود به فارکس
در حال حاضر حداقل سرمایه‌ای که برای ورود به این بازار نیاز است، مبلغ ۱۰۰دلار است و اگر قصد دارید وارد آن شوید، پیشنهاد می‌کنیم دانش لازم و کافی را کسب کنید. اگر می‌خواهید پا به بازار فارکس بگذارید، نیازمند انتخاب یک بروکر هستید و باید بهترین برکرهای فارکس را بشناسید.
روش‌های مدیریت سرمایه
در حوزهٔ مدیریت سرمایه، روش‌های متفاوتی وجود دارد که هرکدام دارای ارکان خاصی هستند و بهتر است با آن‌ها آشنا باشید. روش‌های مدیریت سرمایه در بازار فارکس به‌طورکلی به سه دسته تقسیم می‌شوند که مدیریت میزان سرمایهٔ محتاطانه، پوششی و تهاجمی نامیده می‌شوند.
۱. روش محتاطانه
در استراتژی مدیریت محتاطانه، معامله‌گر یک دید بلندمدت دارد و سرمایه‌گذاری مطمئن نیز که با نرخ سود محدود و کوتاه‌مدت است، درون این دسته قرار می‌گیرد. برای کنترل بیشتر ریسک، قسمت بزرگی از سرمایه افراد در این استراتژی به دارایی‌هایی اختصاص می‌یابد که در بازار مالی باثبات‌ هستند.
۲. روش تهاجمی
در این روش اولویت با کسب سود کوتاه‌مدت برای معامله‌گرها است و سرمایه‌گذار ریسک‌پذیری زیادی دارد. او ریسک زیادی را متحمل می‌شود و دارایی‌هایی را انتخاب می‌کند که امکان رشد قیمت بیشتری را در کوتاه‌مدت داشته باشد.
۳. روش پوششی
در استراتژی پوششی برای روش‌های مدیریت سرمایه در بازار فارکس، زمان اهمیت و اولویتی برای سرمایه‌گذار ندارد. این استراتژی چیزی مابین روش‌های تهاجمی و محتاطانه است. درواقع سرمایه‌گذار می‌کوشد تا از دارایی‌های متفاوت سبدی متنوع داشته باشد.

اهمیت استراتژی معاملاتی در فارکس 

نکات مهم در مدیریت میزان سرمایهٔ بازار فارکس
براساس تکنیک‌های نوین مدیریت سرمایه، عمل کردن بسیار اهمیت دارد و اگر فردی تازه‌کار هستید، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید:
تصمیم‌گیری درمورد میزان ریسک
در روش‌های مدیریت سرمایه در بازار فارکس، یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که به‌کار گرفته می‌شود، اندازه‌گیری میزان ریسک به ازای هر معامله است. با این روش مشخص می‌شود که در هر معامله‌ای چه میزان سود و چه میزان ریسک وجود دارد. سعی کنید طبق یک قاعدهٔ کلی، بیش از ۲ الی ۳ درصد میزان حساب خود را در هر معامله‌ای به خطر نیندازید. در صورت انجام این کار، سرمایهٔ کافی برای روزهایی دارید که بازار مطابق میل شما نیست. توصیه می‌شود همیشه پوزیشن‌هایی را باز کنید که کم‌ریسک باشند تا بتوانید حساب معاملاتی خود را به‌طور پیوسته‌ای رشد دهید.
دوری از معاملات باز بیش‌ از حد
در روش‌های مدیریت سرمایه در بازار فارکس، نیازی نیست که هر ساعت یا هر روز معامله‌ای باز کنید که این کار اور ترید نامیده می‌شود. تا زمانی که سبک معاملاتی شما سیگنالی برای ورود نداده‌است، نباید خود را وارد معامله کنید. شرط موفقیت در این بازار صبر و انضباط است. بهترین سیستم‌های ریسک نیز بدون داشتن تحلیل هیچ کمکی به شما نخواهند کرد.
محدود کردن ضررها
معامله‌گرانی که حرفه‌ای‌اند، در مقابل ضررها بی‌صبر هستند و معمولاً معاملات باز را زودتر می‌بندند. البته اجازه می‌دهند تا سودهایشان به رشد خود ادامه دهند. آماتورها معمولاً برعکس عمل می‌کنند و معاملاتی که بازنده هستند را با داشتن امید بازگشت به بازار باز می‌گذارند. آن‌ها پوزیشن‌هایی که برنده هستند را زودتر می‌بندند، زیرا برای از دست دادن سود استرس دارند. سعی کنید حرفه‌ای‌تر عمل کنید تا سرمایهٔ خود را افزایش دهید. فعالیت‌های احساسی می‌تواند ضررهای زیادی را به سرمایه وارد کند.

سخن پایانی
روش‌های مدیریت سرمایه در بازار فارکس اهمیت بسیار زیادی دارند و حتی افرادی که تحلیل‌های تکنیکال حرفه‌ای نیز بلد هستند، باید آن‌ها را بیاموزند. با فراگرفتن تکنیک های نوین مدیریت سرمایه، می‌توان خطر ریسک را کاهش داد و موفقیت‌های بیشتری در این بازار به‌دست آورد. حرص و طمع عواملی هستند که افراد را به شکست می‌رسانند، بنابراین سعی کنید با داشتن علم و دانش کافی درمورد این بازار، از میزان طمع خود بکاهید.در این صورت می‌توانید به‌صورت اهرمی سود کنید و سرمایهٔ خود را افزایش دهید. میزان ریسک خود را کنترل کنید تا در انجام معاملات موفق باشید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا