تلفن

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

شیائومی ۱۳ پرو همان گوشی شگفت انگیزی است که بسیاری منتظر آن بودند، زیرا ترکیبی از تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ جن ۲ و دارای پیشرفته‌ترین سنسور دوربین گوشی در بازار است.

به گزارش تجارت امروز؛‌ شرکت شیائومی در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲ جدیدترین محصول پرچمدار خود را وارد بازار چین کرد و حالا در مارس ۲۰۲۳ تصمیم گرفته آن را راهی بازار جهانی نیز کند. در ادامه بررسی خواهیم کرد آیا مشخصات این گوشی در حد یک پرچمدار خواهد بود؟

به نظر شما اسنپدراگون ۸ نسل دوم، دوربین لایکا و نمایشگر باکیفیت مواردی هستند که ارزش و قیمت شیائومی ۱۳ پرو را به سطح بالایی برسانند؟ برای پاسخ به تمام این سوال‌ها و دانستن مشخصات کلیدی دیگر شیائومی ۱۳ پرو از شما می‌خواهیم تا در ادامه همراه ما باشید …

فیلم بررسی شیائومی ۱۳ پرو

جزئیات جالب زیادی در مورد مشخصات  این موبایل وجود دارد که در ادامه این بررسی به تشریح آن‌ها می‌پردازیم.

چه ویژگی‌های جدیدی در شیائومی ۱۳ پرو وجود دارد؟

  • تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲
  • از رم LPDDR۵ سریعتر و فضای ذخیره سازی UFS ۴.۰ استفاده می‌کند
  • سیستم دوربین سه گانه با سنسور دوربین اصلی سونی ۱ اینچی IMX۹۸۹
  • صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با آخرین پنل OLED سامسونگ E۶
  • باتری ۴۸۲۰ میلی آمپر ساعتی
  • شارژ سریع ۱۲۰ واتی سیمی و ۵۰ واتی بی سیم
  • رابط کاربری جدید MIUI ۱۴

خوشبختانه همانطور که انتظار می‌رفت سری ۱۳ شیائومی در سطح جهانی به فروش می‌رسد و بر خلاف دیگر مدل‌ها محدود به فروش در کشور چین نیست. در مورد مدل‌های این سری باید اشاره کنیم که دو گوشی در این خانواده جدید شیائومی وجود دارد، نسخه استاندارد که یک گوشی مقرون‌به‌صرفه‌تر و کوچک‌تر (۶.۳۶ اینچی) با صفحه‌نمایش تخت است که تعدادی از ویژگی‌های پیشرفته را نیز از دست داده و شیائومی ۱۳ پرو با صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی منحنی که تمام ویژگی‌های یک پرچمدار واقعی را داراست.

قیمت شیائومی ۱۳ پرو

همانطور که گفتیم این کمپانی چینی در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲ از محصول جدید خود تحت عنوان شیائومی ۱۳ پرو رونمایی کرد و چند ماه بعد آن را روانه بازار جهانی موبایل کرد. قیمت شیائومی ۱۳ پرو در بازار‌های جهانی ۱۳۰۰ یورو است.

در حال حاضر هنوز قیمت گوشی شیائومی ۱۳ پرو در ایران مشخص نیست، اما به احتمال زیاد قیمتی بالای ۴۰ میلیون تومان خواهد داشت و شیائومی ۱۳ پرو را باید در دسته گوشی‌های پرمیوم و گرانقیمت بازار قرار دهیم. در این کلاس قیمتی، رقبای سرسخت بسیاری از برند‌های قدیمی و معروف در بازار وجود دارد که کار را برای پرچمدار شیائومی سخت خواهد کرد.

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

گوشی شیائومی ۱۳ پرو در نسخه‌های مختلف ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود که مطمئناً نسخه با حافظه‌ی بیشتر از مدل دیگر گران‌تر خواهد بود. با اینکه برای فهمیدن قیمت گوشی شیائومی ۱۳ پرو در بازار ایران هنوز باید منتظر بمانیم، اما می‌دانیم که این نقد و بررسی در مورد یک محصول قدرتمند و پرچمدار از کمپانی شیائومیست و بر این اساس قصد داریم بسنجیم که آیا دستگاه مذکور ارزش خرید دارد یا خیر؟ تا انتها با ما همراه باشید.

برای خرید گوشی شیائومی و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات می‌توانید به سایت فروشگاهی ۱۹ کالا مراجعه کنید…

ویژگی های شیائومی ۱۳ پرو از لحاظ نرم افزار

گوشی شیائومی ۱۳ پرو به تازگی تولید شده، بنابراین جای تعجب ندارد که بر پایه اندروید ۱۳ اجرا شود، به این معنی که یک به روز رسانی نرم‌افزاری بزرگ برای ما وجود خواهد داشت. همچنین، این شرکت رابط کاربری جدید خود یعنی MIUI۱۴ را برای این مدل جدید در نظر گرفته است. این رابط کاربری واقعاً جدیدست، چراکه اولین دستگاه‌هایی که از آن بهره بردند، سری ۱۳ شیائومی بود.

نسخه جدید MIUI مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را نیز به همراه دارد و نسبت به نسل قبلی خود ارتقای بیشتری را خواهد داشت. می‌توانید حیوان یا گیاهی را روی صفحه اصلی خود قرار دهید که هر بار که گوشی خود را باز می‌کنید به شما سلام کند. حریم خصوصی نیز در این نسخه بهبود یافته است. جدای از آن، همه ما تعداد زیادی از گزینه‌های سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی را که شیائومی ارائه می‌دهد، می‌دانیم و در اینجا نیز به همین شکل است.

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

رابط کاربری به طور کلی ساده و سریع است. برخی از برنامه‌های شخص ثالث نیز طبق معمول از قبل نصب شده‌اند، اما می‌توانید اکثر آن‌ها را حذف کنید. شیائومی ادعا می‌کند که تنها ۸ برنامه وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد. جالب است بدانید که در این نسخه، شیائومی به کاربران این توانایی را می‌دهد تا اپلیکیشن ساعت را هم پاک کنند. اگرچه وجود این اپلیکیشن بسیار پراهمیت است، اما ممکنست شما برنامه شخص ثالث دیگری را به آن ارجحیت دهید…

رابط کاربری شیائومی معروف است به شخصی‌سازی‌های زیادی که ارائه می‌دهد و در مورد این نسخه نیز باید بگوییم که تم‌ها و ویجت‌های جدیدتر و به روزتری را دریافت خواهید کرد. قابلیت‌های این رابط کاربری زیادست و اگر بخواهیم تک‌تک آن‌ها را توضیح دهیم، دیگر فرصتی باقی نمی‌ماند تا به مشخصات کلیدی شیائومی ۱۳ پرو بپردازیم…

ویژگی‌های شیائومی ۱۳ پرو از لحاظ سخت افزار

سال گذشته اکثر گوشی‌های قدرتمند بازار با تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل اول روانه بازار شدند و توانستند امتیاز بالایی را در آنتوتو کسب کنند. این بار شرکت کوالکام از نسل دوم این تراشه رونمایی کرده و شیائومی نیز آن را در بطن Xiaomi ۱۳ Pro بکار برده است. آیا این تراشه باعث می‌شود تا عملکرد دستگاه بسیار بهتر از نسل قبلی خود شود؟

اسنپدراگون ۸ نسل دوم در تمام بخش‌ها نظیر: بازی، عملکرد سی‌پی‌یو، عمر باتری و… عملکرد بهتری به نسبت نسل قبلی دارد. این تراشه ۴ نانومتری از ۸ هسته با نرخ کلاکی بیشتر از مدل قبلی ساخته شده که حداکثر سرعت هسته بزرگ آن به ۳.۲ گیگاهرتز می‌رسد.

تراشه گوشی این موبایل با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم LPDDR۵X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS ۴.۰ جفت شده است. همه این‌ها عملکرد یکپارچه را تضمین می‌کنند. در استفاده روزمره، برنامه‌ها به سرعت باز شدند و جابجایی بین برنامه‌ها نیز روان بود.

عملکرد‌های چند وظیفه‌ای نیز مشکلی نداشتند. گوشی می‌تواند از پس هر برنامه و کاری که در ذهن دارید برآید. اجرای همه برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی در کنار هم، ضبط ویدیو‌های ۸K، انجام بازی‌های گرافیکی فشرده، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

خب، حالا که به بازی‌ها اشاره کردیم، چند بازی سخت مانند Genshin Impact، Apex Legends Mobile و Call of Duty Mobile را تست کردیم. همه بازی‌ها با بالاترین تنظیمات گرافیکی خود اجرا می‌شدند و حتی در آن زمان من متوجه افت فریم زیادی نشدم.

گیم پلی بازی روان و بدون لگ یا شاتر بود. اگر شما یک گیمر هستید، بازی کردن با این گوشی را دوست خواهید داشت، اما آیا عملکرد خود را در سشن‌های طولانی بازی حفظ می‌کند یا شروع به لگ زدن می‌کند؟ تا جایی که ما تست کردیم دمای سی پی یو به خوبی حفظ می‌شد و افزایش غیر طبیعی دما نداشتیم و این را مدیون سیستم خنک کننده مایع VC بزرگ داخل گوشی هستیم.

همانطور که در جدول زیر می‌بینید نتایج اولیه عملکرد این تراشه به‌طور شگفت‌انگیزی خوب نشان داده شده است…

تراشه کوالکام Snapdragon ۸ Gen ۲
 امتیاز کلی ۹۶
 لیتوگرافی ۴nm
امتیاز در بنچمارک انتوتو ۱۲۷۶۷۰۴
امتیاز در بنچمارک گیکبنچ : تک‌هسته / چندهسته ۱۴۸۵ / ۴۹۳۶
امتیاز در بنچمارک ۳DMark پایداری: %۹۵
گرافیک: ۷۶fps
امتیاز: ۱۲۷۲۶
GPU Adreno ۷۴۰
امتیاز عملکرد تراشه در گیم ۱۰۰
مودم ۵G ✔️

نکته خوب دیگر در مورد این گوشی اسپیکر قدرتمند آنست. ۴ اسپیکر استریو قادرند حجم بسیار بالایی از صدا تولید کنند و در خصوص کیفیت نیز ایرادی بر آن‌ها وارد نیست. در مجموع، مشخصات شیائومی ۱۳ پرو در تمام بخش‌های سخت‌افزاری در خور یک محصول پرچمدارست.

اطلاعاتی درباره طراحی شیائومی ۱۳ پرو

اولین چیزی که در مورد شیائومی ۱۳ پرو می‌توانیم بگوییم اینست که با یک گوشی بزرگ با صفحه نمایش ۳۶.۷ اینچی خمیده و حاشیه‌های بسیار باریک اطراف آن رو‌به‌رو هستیم. در واقع این گوشی کمی جمع و جورتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، البته حدس می‌زنیم کاربران از این موضوع استقبال کنند.

پنل شیشه‌ای کسنسور اثر انگشت هم در زیر نمایشگر تعبیه شده که عملکرد سریع و دقیقی دارد. در مورد دکمه‌ها و پورت‌ها باید گفت که در سمت راست دکمه پاور به همراه دکمه‌های تنظیم صدا تعبیه شده‌اند و سمت چپ هیچ چیزی به چشم نمی‌خورد. در حالی که قسمت بالا دارای میکروفون ثانویه و بلستر IR است، سمت پایین پورت Type-C، اسلات سیم‌کارت، بلندگوی اصلی و میکروفون اصلی را در خود جای داده است.

همانطور که از اعداد و ارقام مشخص است، با یک گوشی بزرگ با کیفیت ساخت قوی و حسی عالی در دست طرف هستید. لبه‌های خمیده گوشی بیش از هر چیز دیگر این حس را به شما می‌دهد که واقعاً این گوشی قیمت بالایی دارد و یک گوشی لوکس محسوب می‌شود.ه دیگر نیازی به توضیح ندارد و، اما سرامیک که در پنل پشتی شیائومی ۱۳ pro استفاده شده ماده‌ای است که به ندرت در ساخت گوشی‌ها می‌بینیم و مقاومت در برابر خش بهتری را نسبت به شیشه ارائه می‌دهد و حس متفاوت‌تری را به کاربرش القاء می‌کند.

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

برای ساخت قاب کناری از آلومینیوم استفاده شده که نشان می‌دهد این شرکت از بهترین متریال ممکن برای ساخت شیائومی ۱۳ پرو استفاده کرده است. صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی میزبان دوربین سلفیست. خوشبختانه شیائومی برای ساخت دوربین سلفی از طراحی قطره‌ای استفاده نکرده که اگر می‌کرد هم فضای بیشتری اشغال می‌شد و هم حاشیه بالای نمایشگر ضخیم‌تر جلوه می‌کرد. همچنین لازم به ذکرست که بر روی نمایشگر از محافظ شیشه‌ای گوریلاگلس ویکتس استفاده شده است. شما همچنین مانند اکثر پرچمداران به لطف گواهینامه IP۶۸ از محافظت در برابر آب و گرد و غبار نیز برخوردار هستید.

موضوعی که در بخش طراحی بیش از هرچیز توجه شما را به خود جلب می‌کند، ظاهر جدید ماژول دوربین نسبت به نسل قبلیست. این‌بار با چینش جدیدتری مواجه شده‌ایم. هر سه لنز ۵۰ مگاپیسکلی یکی از بخش‌های این مربع را به خود اختصاص داده‌اند و فلش دوگانه نیز درون همین ماژول تعبیه شده است. زاویای منحنی قاب مانند مدل قبلیست و در این خصوص طراحی جدیدی به چشم نمی‌خورد.

برای انتخاباین مدل از شیائومی دو آپشن رنگی در اختیار خواهیم داشت که رنگ‌های مشکی و سفید را شامل می‌شود. ابعاد گوشی هم ۱۶۲.۹× ۷۴.۶× ۸.۴ (۸.۷ یا) میلی‌مترست و وزنی معادل ۲۱۰ (یا ۲۲۹) گرم دارد.

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

سنسور اثر انگشت هم در زیر نمایشگر تعبیه شده که عملکرد سریع و دقیقی دارد. در مورد دکمه‌ها و پورت‌ها باید گفت که در سمت راست دکمه پاور به همراه دکمه‌های تنظیم صدا تعبیه شده‌اند و سمت چپ هیچ چیزی به چشم نمی‌خورد. در حالی که قسمت بالا دارای میکروفون ثانویه و بلستر IR است، سمت پایین پورت Type-C، اسلات سیم‌کارت، بلندگوی اصلی و میکروفون اصلی را در خود جای داده است.

همانطور که از اعداد و ارقام مشخص است، با یک گوشی بزرگ با کیفیت ساخت قوی و حسی عالی در دست طرف هستید. لبه‌های خمیده گوشی بیش از هر چیز دیگر این حس را به شما می‌دهد که واقعاً شیائومی ۱۳ پرو قیمت بالایی دارد و یک گوشی لوکس محسوب می‌شود.

سنسور اثر انگشت هم در زیر نمایشگر تعبیه شده که عملکرد سریع و دقیقی دارد. در مورد دکمه‌ها و پورت‌ها باید گفت که در سمت راست دکمه پاور به همراه دکمه‌های تنظیم صدا تعبیه شده‌اند و سمت چپ هیچ چیزی به چشم نمی‌خورد. در حالی که قسمت بالا دارای میکروفون ثانویه و بلستر IR است، سمت پایین پورت Type-C، اسلات سیم‌کارت، بلندگوی اصلی و میکروفون اصلی را در خود جای داده است.

همانطور که از اعداد و ارقام مشخص است، با یک گوشی بزرگ با کیفیت ساخت قوی و حسی عالی در دست طرف هستید. لبه‌های خمیده گوشی بیش از هر چیز دیگر این حس را به شما می‌دهد که واقعاً شیائومی ۱۳ پرو قیمت بالایی دارد و یک گوشی لوکس محسوب می‌شود.

نمایشگر گوشی شیائومی ۱۳ پرو

از آنجایی که ما خودمان هم عاشق نمایشگر این گوشی شده‌ایم، بنابراین از همین اول حرف آخر را به شما می‌زنیم: در این موبایل با یک صفحه نمایش شگفت انگیز رو‌به‌رو هستید. شیائومی ۱۳ پرو دارای نمایشگر بزرگ ۶.۷۳ اینچی LTPO AMOLED است و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی را ارائه می‌دهد.

خب، شاید با خودتان بگویید که بسیاری از گوشی‌های میان‌رده هم چنین ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند… پس چه چیزی آن را متمایز می‌کند؟ در واقع، این صفحه نمایش ۲K با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت است که شیائومی ۱۳ پرو را متمایز می‌کند.

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

صفحه‌نمایش به اندازه‌ای روشن می‌شود که می‌تواند در روز‌های آفتابی در فضای باز هم به راحتی مورد استفاده قرار گیرد. پیک روشنایی گوشی بسیار نزدیک به ۲۰۰۰ نیتی است که آیفون‌های ۲۰۲۲ ارائه می‌دهند. بنابراین، در خواندن متون و پاسخ دادن به آن‌ها در زیر نور مستقیم خورشید هیچ مشکلی نخواهید داشت.

علاوه بر این، نرخ تازه‌سازی بالای ۱۲۰ هرتز، تجربه تعامل را واقعاً بهتر می‌کند. نمایشگر این گوشی فوق‌العاده روان است، چه در اینستاگرام بچرخید و چه در حال بازی کردن باشید، در هر صورت بهترین عملکرد را دریافت خواهید کرد. البته این میزان رفرش ریت بسته به شرایط و کار با گوشی بین ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز می‌تواند جابجا شود.

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

اگر بخواهیم در مورد کیفیت صفحه نمایش صحبت کنیم، در یک کلام باید بگوییم که درجه یک است. محتوای نمایشگر فوق العاده واضح و دقیق است. رنگ‌ها زنده و شاداب و عمق رنگ مشکی هم بسیار قابل‌توجه است. در کل، مشاهده فیلم و محتوای مولتی مدیا با گوشی شیائومی ۱۳ پرو تجربه بسیار لذت بخشیست و چیزی که به این لذت بیشتر می‌افزاید لبه‌های منحنی است که تجربه کلی را به‌ویژه در حین انجام بازی‌ها واقعاً فراگیر می‌کند.

فراموش نکنید، حاشیه‌های باریکی در هر طرف دارید و نسبت صفحه نمایش به بدنه بسیار خوب است. فقط از آنجایی که انتظارات کاربران از شرکت‌های سازنده هیچ وقت تمام نمی‌شود، آرزو می‌کردیم که‌ای کاش بریدگی هول-پانچ سلفی کمی کوچکتر بود. با این وجود، هول پانچ زیاد حواس‌تان را پرت نمی‌کند و در استفاده روزانه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

ر

همانطور که گفتیم صفحه‌نمایش از رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسلی بهره برده که اگر بخواهید می‌توانید در تنظیمات رزولوشن ۱۰۸۰ را هم انتخاب کنید تا مصرف انرژی باتری کمتر شود. لازم به ذکرست که نمایشگر بسیار باکفیت Xiaomi ۱۳ Pro با فنآوری محبوب امولد LTPO ساخته شده و قادرست طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را ارائه دهد. بهره‌مندی از Dolby Vision و HDR۱۰+ هم دو قابلیت فوق‌العاده در این گوشی هستند که دیگر هیچ جایی برای شک و تردید در مورد ارزش بالای این گوشی باقی نمی‌گذارند.

باتری شیائومی ۱۳پرو

این موبایل با یک باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود که کمی بزرگتر از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری نسخه استاندارد است. ممکن است فکر کنید این ظرفیت تا حدودی کمتر از استاندارد گوشی‌های پرچمدار حداقل ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باشد، اما اجازه دهید تا خیال شما را راحت کنیم… در عمل حتی با استفاده زیاد، به راحتی می‌توانید با این گوشی یک روز کامل کار کنید.

اگر شما کاربری هستید که به میزان کمی از گوشی استفاده می‌کنید، بعد از روز دوم باز هم مقداری شارژ برایش باقی خواهد ماند. در یک تست ما حدود ۶ ساعت صفحه‌نمایش را روشن نگه داشتیم و کار‌هایی شامل پیمایش اینستاگرام، ساعت‌ها بازی کردن، عکس گرفتن و تماشای چند فیلم DIY در یوتیوب را انجام دادیم.

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

حتی اگر بتوانید باتری را با انجام بازی در تمام روز به طور کامل تمام کنید، لازم نیست قبل از شروع یک مسابقه دیگر صبر کنید. شیائومی ۱۳ پرو دارای پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی است که طبق گفته این برند، فقط ۱۹ دقیقه طول می‌کشد تا گوشی از ۰ تا ۱۰۰ درصد به طور کامل شارژ شود. بنابراین، خیلی سریع می‌توانید به کارهایتان برسید.

اگر شیائومی ۱۳ پرو از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کرد، نمی‌توانستیم آن را یک پرچم‌دار واقعی بنامیم و خوشبختانه شیائومی آن را نیز ارائه کرده است. این دستگاه دارای شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی است که سریع‌تر از شارژ سیمی بسیاری از گوشی‌های هوشمند میان رده دیگر عمل می‌کند. همچنین برای شارژ هدفون‌های خود می‌توانید از شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی بهره ببرید و در زمانی که به منبع برق دسترسی ندارید، گجت‌های خود را با آن شارژ کنید.

دوربین شیائومی ۱۳ پرو

رضایت کاربران از لنز‌های پرقدرت و محبوب لایکا در گوشی‌های شیائومی باعث شد این شرکت چینی همچنان همکاری خود با شرکت لایکا را برای ساخت دوربین حفظ کند و به لطف آن، دوباره شاهد عملکردی خوب در خصوص دوربین خواهیم بود.

این پرچمدار شیائومی از دوربین سه‌گانه بهره برده که مشخصات لنز‌های آن به شرح زیرست:

دوربین واید (اصلی): ۵۰.۳ مگاپیکسل، ۱ اینچ، دیافراگم f/۱.۹ با پشتیبانی از OIS
تله‌فوتو: ۵۰ مگاپیکسل، زوم ۳.۲ برابری اپتیکال
اولتراواید: ۵۰ مگاپیکسل، دیافراگم f/۲.۲

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

با توجه به اینکه Xiaomi ۱۳ Pro قیمت بالایی دارد، توقع داریم که یک دوربین در سطح پرچمدار هم دریافت کنیم. همانطور که گفتیم شما یک دوربین سه گانه در پشت دارید که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی است.

در قسمت جلویی، یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی واضح خواهید داشت. به نظر شما عملکرد سه لنز ۵۰ مگاپیکسلی چطور خواهد بود؟ آیا آن‌ها عملکرد خوبی دارند یا فقط یک بازی دیگر با اعداد و ارقام است؟ در ادامه به پاسخ این سوال می‌رسید…

لنز ۵۰ مگاپیکسلی اولیه در شرایط نور روز عکس‌های خارق‌العاده‌ای می‌گیرد. در حالت معمولی این لنز عکس‌هایی با ۱۲.۵ مگاپیکسلی مانند تصویر فوق ثبت می‌کند.

البته می‌توانید کیفیت عکس را روی ۵۰ مگاپیکسل هم تنظیم کنید:

عکس‌هایی که ما گرفتیم واضح و پر از جزئیات بود. محدوده دینامیکی عالی بود و رنگ‌ها کاملاً سچوره و طبیعی به نظر می‌رسیدند. در مورد ثبت عکس در شرایط کم نور هم باید گفت که لنز اصلی دوباره کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. این لنز دارای تثبیت‌کننده تصویر فوق‌العاده اپتیکال است که به گرفتن تصاویر کاملاً پایدار و دقیق در شب کمک می‌کند.

تصاویر نویز زیادی نداشتند و از محدوده دینامیکی مناسب با دقت رنگ خوب نیز برخوردار بودند. شک نداریم که از کیفیت دوربین لنز اصلی شگفت‌زده خواهید شد.

لنز تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی عکس‌های زومی می‌گیرد که تحسین شما را برمی‌انگیزد… تصویر فوف یک نمونه با زوم ۳.۲ برابری است.

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

در تصاویر پرتره هم تشخیص لبه دقیق، رنگ پس‌زمینه، جزئیات، وضوح، همه چیز عالیست. رنگ‌ها کاملاً واقعی به نظر می‌رسند و تصاویر فوق‌العاده واضح هستند. نکته خوب این است که حتی لنز تله فوتو نیز از OIS (لرزشگیر) پشتیبانی می‌کند.

در واقع به این معنی است که می‌توانید به سوژه کاملاً نزدیک شده و همچنان عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید بدون اینکه نگران باشید لرزش دستتان عکس را خراب کند. شما می‌توانید تا ۱۰ سانتی‌متر به سوژه نزدیک شوید و عکس‌های کلوزآپ حیرت‌انگیزی بگیرید.

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

لنز فوق عریض، عکس‌های خوبی با میدان دید ۱۱۵ درجه می‌گیرد. عکس‌های اولتراواید با جزئیات و سچوره بودند. محدوده دینامیکی و رنگ‌ها هم مانند دوربین اصلی به خوبی حفظ شدند. با این حال، با کاهش نور محیط، کیفیت آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

در نهایت، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در نور روز سلفی‌های بسیار خوبی می‌گیرد. سلفی‌هایی که واضح و دقیق هستند و رنگ پوست را هم کاملا طبیعی ثبت می‌کنند. محدوده دینامیکی نیز در این لنز بسیار خوب بود. در کل می‌توان ادعا کرد سلفی‌ها شما را حتی زیباتر هم نشان می‌دهند.

اگر بخواهیم در مورد قسمت ویدیو صحبت کنیم، باید بگوییم که شیائومی ۱۳ پرو می‌تواند با لنز اصلی ویدیو‌های ۸K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین قادرست ویدیو‌های ۴K با سرعت ۲۴/۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه را هم ضبط کنید. با فیلمبرداری ۸K ویدیو‌های کاملا واضح و دقیقی دریافت می‌کنید. OIS نیز به تثبیت ویدیو‌ها برای خروجی بهتر کمک می‌کند.

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

بررسی ارزش خرید شیائومی ۱۳ پرو

این مدل یک گوشی پرچمدار فوق العاده بوده و همچنین برچسب قیمتی عالی را هم داراست. با اینکه در ظاهر ساده به نظر می‌رسد، اما بهترین‌ها را در خود جای داده است. عملکرد در یک کلام عالیست و می‌تواند حتی سنگین‌ترین بازی‌ها را نیز به راحتی انجام دهد. صفحه‌نمایش هم زیباست و یکی از بهترین‌های موجود در بازار به حساب می‌آید. به شما قول می‌دهیم که دوربین شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شما را به عکاسی بیش از پیش علاقه‌مند می‌کند.

باتوجه به موارد گفته شده، شیائومی ۱۳ پرو میزبان تمام ویژگی‌های مهمیست که از یک گوشی بسیار خوب در بازار انتظار می‌رود. به موارد بالا تراشه به روز و پرچمدار کوالکام، به‌روزترین نرم‌افزار، فست شارژ ۱۲۰ وات و… را هم اضافه کنید. مشخصات کلی این مدل بسیار خوب است و هر کاربری را مجذوب خود می‌کند.

با اینکه شیائومی ۱۳ پرو قیمت تقریباً بالایی دارد، اما قابلیت‌های این دستگاه نشان می‌دهند که این کمپانی برای ساخت محصول جدید خود کم نگذاشته و اگر بخواهیم ایرادی بر آن وارد کنیم باید مشخصاتی را زیر سوال ببریم که در بیشتر محصولات جزء مزایا محسوب می‌شوند.

از دیدگاه شما آیا شیائومی می‌تواند توجه خریداران را به خود جلب کند؟ به نظر شما مزایا و معایب این محصول چه هستند؟

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

مزایا شیائومی ۱۳ پرو

  • اسنپدراگون ۸ نسل دوم
  • دوربین سه‌گانه عالی (همکاری شیائومی و لایکا)
  • به روزترین نرم‌افزار
  • حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت نمایشگر
  • سرعت شارژ فوق‌العاده سریع ۱۲۰ وات
  • نمایشگر خارق‌العاده
  • طراحی زیبا
  • بهره‌مندی از بهترین متریال

معایب شیائومی ۱۳ پرو

مشخصات شیائومی ۱۳ پرو + قیمت و عکس

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا