مدیریت بازاریابی و فروش

پنج نکته مهم در انتخاب نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری سی آر ام

به‌طور کلی سی ار ام سیستمی است که به شما کمک می‌کند روابط خود را با مشتریانتان بهبود ببخشید. شما با این نرم‌افزار می‌توانید فرآیندهای داخلی را بهینه کنید، داده‌ها را تحلیل کنید و یک تجربه‌ی مثبت از برندتان در ذهن مشتری بسازید.

قبل از این که بتوان راجع به اهمیت انتخاب این نرم‌افزار صحبت کرد، لازم است بدانیم سی ار ام چیست و چه کاربردی دارد. به‌طور کلی سی ار ام سیستمی است که به شما کمک می‌کند روابط خود را با مشتریانتان بهبود ببخشید. شما با این نرم‌افزار می‌توانید فرآیندهای داخلی را بهینه کنید، داده‌ها را تحلیل کنید و یک تجربه‌ی مثبت از برندتان در ذهن مشتری بسازید.

به این ترتیب، خرید نرم‌افزار سی ار ام یک قدم مهم و تاثیرگذار در مسیر رشد کسب و کار شماست اما انتخاب صحیح CRM به عوامل مختلفی بستگی دارد. این نرم‌افزارها از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی کرده‌اند و ویژگی‌ها و ابزارهای متنوعی به آن‌ها افزوده شده است. از طرفی امروزه، سازمان‌ها ارتباطات و داده‌های مشتری را به روش‌های مختلفی مدیریت می‌کنند و در هر پروسه روند مخصوص به خود را اجرا می‌کنند.

با این حساب امکان تطبیق نرم‌افزار شما با پروسه‌‌های کاری، نیازها و فرهنگ سازمانی اهمیت زیادی دارد. در واقع شما باید به‌دنبال راه‌حلی باشید که در کنار بر طرف کردن نیازهایتان، استفاده از آن تبدیل به یک چالش جدید در میان کارکنان نشود و منابع مالی و زمانی شما را هدر ندهد.

بنابراین لازم است قبل از اقدام به خرید، تحقیقات، محاسبات و ارزشیابی‌‌های خود را انجام دهید و بعد مناسب‌ترین نرم‌افزار را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. لازم است نرم‌افزارهای مختلف را مقایسه کنید، قابلیت‌ها، ویژگی‌ها، قیمت‌ و نقاط قوت و ضعف هر کدام را بررسی کنید.

مواردی که باید قبل از انتخاب CRM به آن توجه کرد:

بررسی نیازهای کسب و کار

هر کسب و کاری نیازهای خاص خود را دارد. برای یک انتخاب صحیح لازم است نقاط قوت و ضعف کسب و کارتان را مشخص کنید تا بتوانید سیسیتمی را انتخاب کنید که به شما کمک ‌کند فرآیند‌ها و عملکردها را بهبود بخشید. شما باید نرم‌افزار مناسب را بر اساس ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و توانایی‌های مورد نیاز خود انتخاب کنید تا نرم‌افزار بتواند به‌صورت انعطاف‌پذیر با فعالیت‌ها، چرخه‌ها و نیازهای خاص کسب و کار شما سازگار شود و در افزایش بهره‌وری به شما کمک کند.

ویژگی‌‌های نرم‌افزار

بعد از بررسی نیازهای کسب و کار و اهدافتان از خرید این نرم‌افزار، لازم است به دنبال محصولی باشید که آن‌ها را کاملا پوشش دهد.

پنج نکته مهم در انتخاب نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری سی آر ام

بیشتر بخوانید: در مقاله محصول چیست با این عبارت به طور کامل آشنا شده و ویژگی هایی از محصول که در فروش بیشتر آن تاثیر دارد را بشناسید.

مثلا اگر در بخش ارتباط با مشتری کمبودهایی احساس می‌کنید، قابلیت‌هایی مثل مدیریت تماس با مشتری، پیگیری تاریخچه مشتریان و ارسال پیام‌های شخصی‌سازی‌شده به شما کمک می‌کند ارتباط مستقیم و موثرتری با مشتریان خود برقرار کنید و رضایت آنان را افزایش دهید. امکاناتی مثل اتوماسیون فرآیندها، ارتباط سریع با مشتریان، تحلیل داده‌ها و گزارش‌دهی نیز باعث بهبود کارایی و عملکرد سازمان می‌شوند.

قابلیت ادغام با دیگر برنامه‌ها

در یک سازمان، ممکن است از نرم‌افزارهای مختلف برای اجرای فرآیندها و وظایف مختلف استفاده شود. به‌طور کلی، قابلیت ادغام CRM با نرم‌افزارهای دیگر باعث ایجاد یک بستر یکپارچه برای مدیریت کامل ارتباط با مشتریان و فعالیت‌های کسب و کار می‌شود.

این بستر یکپارچه سازمان را بهبود می‌بخشد و امکان استفاده بهینه از داده‌ها، هماهنگی فرآیندها و تحلیل دقیق‌تر را فراهم می‌کند. با قابلیت ادغام با نرم‌افزارهای دیگر، داده‌ها و اطلاعات مشتریان در سیستم مرکزی، در دسترس تمام کارکنان قرار می‌گیرند تا بتوان بدون نیاز به ورود دوباره اطلاعات، داده‌ها را به‌صورت خودکار به نرم‌افزارهای دیگر منتقل کرد. این ویژگی باعث بهبود کارایی و دقت در مدیریت داده‌ها می‌شود.

نسخه‌ی دمو

اغلب شرکت‌ها، مثل سی ار ام اوج، برای آشنایی با محیط نرم‌افزار و ایجاد تجربه مثبت خرید و اطمینان مشتری، نسخه‌ای از نرم‌افزار را به‌صورت رایگان و با امکانات یا مدت محدود در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین، وجود نسخه دمو به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد، قابلیت‌ها، انطباق با فرآیندهای کسب و کار و رابط کاربری نرم‌افزار را بررسی کنید و تصمیم بهتری بگیرید. رابط کاربری مناسب و آسان استفاده از نرم‌افزار را تضمین می‌کند و باعث کاهش زمان آموزش و افزایش بهره‌وری کاربران می‌شود.

پنج نکته مهم در انتخاب نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری سی آر ام

شرکت ارائه‌دهنده

توجه به خدمات شرکت ارائه دهنده نه تنها در فرآیند انتخاب نرم‌افزار سی ار ام بلکه در طول مدت استفاده از آن بسیار اهمیت دارد. تعامل و همکاری موثر با شرکت ارائه دهنده، به شما کمک می‌کند تا از نرم‌افزار بهینه استفاده کنید و به اهداف کسب‌وکار خود نزدیک‌تر شوید. خدمات پیاده‌سازی و آموزش توسط شرکت ارائه‌دهنده می‌تواند به شما کمک کند نرم‌افزار CRM را به‌درستی و بهینه در سازمان خود پیاده‌سازی کنید.

همچنین آموزش مناسب کاربران، باعث افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی استفاده از نرم‌افزار می‌شود. خدمات پشتیبانی فنی نیز در زمان نیاز به رفع اشکالات استفاده از نرم‌افزار بسیار مهم است. شرکت نرم‌افزاری اوج به شما امکانات پشتیبانی مناسب از قبیل خط تلفن، ایمیل، چت آنلاین و یا سیستم تیکتینگ ارائه می‌کند تا به‌راحتی با شرکت در تعامل باشید و مشکلات خود را به‌سرعت حل کنید. همچنین این نرم‌افزار از نظر امنیتی قوی است و به منظور بهبود مداوم و ارائه قابلیت‌های جدید، به‌روزرسانی‌ها و توسعه‌های منظم انجام می‌دهد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا