گردشگری

گشت و گذار در رشت فقط در سه روز!

رشت را می توان بهشت شمال ایران دانست، سفر به این شهر زیبا می تواند تمام سلایق را راضی کند. طبیعتگردان می توانند در پارک های جنگلی اطراف آن کمپ کنند یا به ساحل چمخاله بروند، علاقمندان به تاریخ اما می توانند خانه های تاریخی شهر را ببینند یا در موزه های آن سرگرم شوند. شما می توانید در سه روز جاهای دیدنی رشت را ببینید اما قطعا برای تجدید خاطره به این شهر باز می گردید. همچنین می توانید برای بازگشت به تهران مسافت را کمی طولانی تر کرده و سری هم به کلاردشت بزنید. در این مقاله ما درباره گشت و گذار در رشت با شما صحبت می کنیم، پس با ما همراه باشید.

کافی است درباره سفر به رشت از مسافران بپرسید، همگی به شما می گویند سفر به آن خاطره‌ای فراموش‌نشدنی است و یکبار سفر به رشت کافی است تا بخواهید دوباره و چندباره به آن سفر کنید. این شهر زیبا مرکز استان گیلان است و شما را مجذوب خود می کند. جاهای دیدنی رشت همه سلیقه ها را راضی می کند. می توانید از پارک های آن دیدن کنید، به بازار محلی بروید و در پارک جنگلی کمپ کنید یا از خانه های تاریخی بازدید کنید.

موزه و خانه میرزا کوچک خان، موزه میراث روستایی گیلان، کاروانسرای عباسی، موزه باستان‌شناسی و خانه ابریشمی از جاذبه های تاریخی رشت هستند. شما برای دیدن جاذبه های طبیعی رشت  می توانید از دریاچه سقالکسار، پارک جنگلی سراوان و تالاب عینک بازدید کنید. همچنین امامزاده هاشم، بقعه دانای علی، بقعه خواهر امام جاذبه های مذهبی رشت است. حال که با جاذبه های دیدنی رشت آشنا شدیم بهتر است برنامه سه روزه رشت گردی را بچینیم.

روز اول سفر رشت

روز اول که به رشت رسیدید به میدان شهرداری، میدان اصلی شهر بروید. ماشین ها اجازه ورود به این میدان سنگفرش شده را ندارند و شما می توانید با فراغ بال مغازه های و کافه های قدیمی آن را ببینید. کمی جلوتر عمارت های تاریخی کاخ شهرداری و اداره پست قرار دارند که با رنگ سفید و نورپردازی چشم انداز زیبایی ایجاد کرده است.

این دو ساختمان و ساختمان کتابخانه مای در سال های ۱۳۰۰ و با معماری سن پترزبوگ ساخته شده اند.

شما می توانید بعد از بازدید از داخل این ساختمان های تاریخی، سری به مجسمه سوار بر اسب میرزا کوچک خان بزنید آن هم هنگامی که صدای برج ساعت به گوش می رسد و رایحه گل های اطراف میدان به مشام می رسد.

گشت و گذار در رشت فقط در سه روز!

بعد از کمی گشت و گذار می توانید ناهار خود را در کبابی های اطراف میدان میل کنید یا به رستوران چلوشیش بروید و  از کباب ترش همراه با برنج ایرانی همراه با موسیقی گیلکی تجربه کنید.

بعد از استراحت، نوبت به گردش عصرگاهی می رسد، می توانید به باغ محتشم بروید و بعد از پیاده روی از میان درخت های سرسبز، عمارت کلاه فرهنگی را ببینید.

این عمارت تاریخی در دوران قاجار ساخته شده و بیش از ۲۰۰ سال از عمر آن می گذرد. این بنای هشت ضلعی در چهار طبقه ساخته شده است. در طبقه اول ایوان سرتاسری و در طبقه دوم تنها یک بالکن چوبی دارد. عمارت کلاه فرنگی را با آجر، گچ و چوب ساخته اند و نرده بالکن و سرشیرهای چوبی، زبیایی دو چندانی به بنا بخشیده است.

بعد از بازدید از باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی تا سبزه میدان پیاده روی کنید. در وسط این میدان پارکی برای نشستن و استراحت است که مردم رشت در آن دور هم جمع می شوند، شطرنج، دومینو و تخته نرد بازی می کنند. در این میدان می توانید در میان انبوهی از کبوتران قدم بزنید و عکاسی کنید.

بعد از گردش در سبزه میدان به کافه زیبا بروید، این کافه که در طبقه بالای یک ساختمان قدیمی واقع شده است شما را شگفت زده می کند، تمامی وسایل کافه زیبا از صندلی و لوستر تا لیوان چای و قهوه قدیمی و عتیقه است.

روز دوم سفر به رشت

حالا که شهرگردی کردیم، روز دوم صبح زود بیدار شده و همراه به با وسایل صبحانه و پیک نیک به اطراف شهر برویم، ۱۵ کیلومتری جنوب رشت روستای سقالکسار قرار دارد. در این روستا دریاچه ای بزرگ و زیبا قرار دارد، می توانید صبحانه را در کنار این دریاچه و با منظره زیبای درختان میل کنید. اگر در روز ابری به کنار این دریاچه بروید، مه جنگل را می پوشاند و شما را غافلگیر می کند.

گشت و گذار در رشت فقط در سه روز!

برای ناهار به شهر برگردید و به رستوران شورکولی بروید و غذاهای محلی رشت همچون اناربیج را امتحان کنید، همچنین می توانید خورشت های محلی دیگر را بخورید. بعد از خوردن ناهار می توانید شهرگردی کنید و از خیابان ساغری سازان دیدن کنید، در این محله خانه های قدیمی رشت قرار دارد. می توانید برای دیدن بقعه دانای علی به محله چمارسرا بروید. بنابر روایت های مختلف دانای علی از همین محل طی الارض کرده و برای همیشه ناپدید شده است. مردم رشت اردات زیادی برای دانای علی قائل هستند.

روز سوم سفر به رشت

در روز سوم سفر صبح زود بیدار شوید و صبحانه خود را در یکی از کافه های قدیمی میدان شهرداری میل کنید، بعد از آن به بازار بزرگ رشت بروید. این بازار پر است از رنگ و بو، شما می توانید میوه های رنگارنگ، سبزیجات محلی و سطل های زیتون همراه با گردو و رب را ببینید. تا ظهر در بازار بگردید و خرید کنید اما برای ناهار به رستوران محرم یکی از رستوران های قدیمی رشت بروید.

بعد از ناهار بهتر است بلافاصله به جنگل سراوان بروید. در این جنگل می توانید روی دریاچه سبزرنگ قایق سواری کنید یا از امکانات تقریحی پارک جنگلی استفاده کنید.

قبل از بازگشت به رشت، سری هم به موزه میراث روستایی گیلان بزنید، در این موزه می توانید انواع خانه های روستایی گیلان را ببینید که هرکدام معماری منحصر به فرد خود را دارد. در این موزه می توانید لباس محلی پوشیده و عکس های زیبا بگیرید. شاید نتوانید در برابر بوی خوش غذاهای محلی ساده بگذرید و بخواهید غذاهای محلی آن را مزه کنید.

شب آخر در رشت را دوباره به میدان شهرداری بروید و خودتان را به یک استکان چای آلبالو مهمان کنید و به جنب و جوش مردم نگاه کنید.

سفر سه روزه ما به رشت تمام شد و روز چهارم زمان بازگشت به تهران است اما می توانید قبل از بازگشت به پایتخت ۵۰ کیلومتر به سمت مازندران رفته و مسیر را تا لنگرود ادامه داده و به شهر چمخاله بروید و ساعتی را در کنار ساحل زیبای آن استراحت کنید و از صدای دریا لذت ببرید. می توانید در تونل های قرمز رنگ ساحل عکس های یادگاری ثبت کنید و بعد به سمت تهران بروید.

سخن آخر

حال که با جاذبه های دیدنی رشت آشنا شدید، می توانید برنامه سفر خود را به این شهر زیبا بچینید و بعد از بازگشت تجربه خود و نظراتتان را در علی بابا پلاس با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر قصد دارید تا در سفر بعدی خود سری به مازندران بزنید و از کلاردشت و دیگر شهرها دیدن کنید، می توانید قبل از برنامه ریزی سفر خود درباره سوالاتتان  در علی بابا پلاس  جستجو کرده و از نظرات کاربران استفاده کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا