تجارت

الکتروکارن بهترین فروشگاه تجهیزات برق صنعتی

الکتروکارن یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که هم وارد کننده تجهیزات الکتریکی می‌باشد و هم تولیدکننده و پخش کننده تجهیزات برق صنعتی است. این شرکت همانند هر صنعت دیگری، تمام تلاش خود را برای نوآوری و پیشرفت صنعت تجهیزات برق صنعتی و لوازم الکتریکی انجام می‌دهد.

وقتی در مورد شرکت‌های تجهیزات برق صنعتی صحبت می‌کنیم، در مورد شرکت‌هایی حرف می‌زنیم که لوازمی همچون هادی‌ها، سیم‌ها، تابلو برق، کنتورها و غیره را تولید کرده که می‌توانند به هر طریقی برای تبدیل یا انتقال برق، مورد استفاده قرار گیرند. الکتروکارن یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که هم وارد کننده تجهیزات الکتریکی می‌باشد و هم تولیدکننده و پخش کننده تجهیزات برق صنعتی است. این شرکت همانند هر صنعت دیگری، تمام تلاش خود را برای نوآوری و پیشرفت صنعت تجهیزات برق صنعتی و لوازم الکتریکی انجام می‌دهد.

برق صنعتی چیست؟

همانطور که می‌دانیم، الکتریسیته جریان الکترون‌ها از یک هادی عبور می‌کند که بر حسب ولت اندازه گیری می‌شود. به همین ترتیب، مقدار جریانی که از یک هادی عبور می‌کند با آمپر و مقدار توان آن با وات اندازه‌گیری می‌شود. به طور کلی برق صنعتی، به برقی گفته می‌شود که دارای ولتاژ بالاتری نسبت به برق مسکونی یا تجاری است. چراکه ولتاژهای بالاتر برای تغذیه موتورها و تجهیزات بزرگتر که معمولاً در محیط‌های صنعتی یافت می‌شوند ضروری و کاربردی است. برق صنعتی با عنوان برق ۳ فاز نیز شناخته شده‌ است و اصطلاح تک فاز برای برق خانگی کاربرد دارد.

تفاوت بین برق صنعتی و مسکونی

برق صنعتی و مسکونی از نظر نیاز بار الکتریکی، راه اندازی تجهیزات و میزان توان قدرت کاملاً نسبت به یکدیگر متفاوت هستند. همچنین روش‌های نصب، سیم‌کشی و تجهیزاتشان نیز با یکدیگر متمایز است.

برق صنعتی معمولاً یک شبکه ۳ فاز با میزان آمپر بالا است که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. اغلب اوقات، مقدار ولتاژهایی که وارد یک کارخانه صنعتی می‌شود، بالای ۱۰۰۰ ولت است. اینکه چرا یک محیط صنعتی به ولتاژ بالا نیاز دارد، به توان تجهیزات و ماشین آلات در حال اجرای آن بر می‌گردد. ماشین آلات پیچیده و سنگین کارخانجات، با میزان برق ضعیف نمی‌توانند شروع به کار کنند.

یکی دیگر از تفاوتی که بین برق صنعتی با مسکونی است، میزان عایقی است که در سیم‌کشی‌های آن‌ها اعمال می‌شود. سیم‌کشی صنعتی معمولاً دارای عایق‌های قوی‌تری است و این مورد، مسئله بسیاری مهمی در کاربری آن محسوب می‌شود. چراکه در کارخانجات صنعتی با مایعات و گازهای خورنده‌ سروکار دارند و اگر زمانی با سیم‌ها برخورد کنند، موجب ایجاد خطرات الکتریکی در آن‌ها می‌شود.

بر خلاف سیم‌کشی صنعتی در سیم کشی منازل از عایق‌های نازکتر استفاده می‌شود، چراکه یک محیط مسکونی به دلیل فضای کوچکتری که دارد نیازی به برق بسیار قوی ندارد. اکثر سیم کشی‌‌های برق مسکونی، مدار تک فاز ۱۲۰ ولت هستند و در داخل دیوار‌ها پنهان می‌شوند. طریقه سیم‌کشی در این دو محیط نیز متفاوت است و یک برقکار خانگی نمی‌تواند در بخش صنعتی با تجهیزات آن کار کند و نیاز دارد برای اینکار مجوز‌های خاصی را کسب کند.

الکتروکارن بهترین فروشگاه تجهیزات برق صنعتی

انواع تجهیزات برق صنعتی

تجهیزات برق صنعتی انواع زیادی دارد، اما ما در اینجا تنها به ۵ مورد از ابزار‌های کاربردی آن می‌پردازیم.

استارترهای مغناطیسی

استارت مغناطیسی یک کلید الکترومغناطیسی است که روشی مطمئن برای راه اندازی یک موتور الکتریکی با بار زیاد فراهم می‌کند. استارترهای مغناطیسی همچنین محافظت در برابر ولتاژ و اضافه بار و قطع خودکار در صورت قطع برق را فراهم می‌کنند.

تابلو برق

الکتروکارن، انواع تابلو برق را برای نصب کلیدهای مدار، سوئیچ‌ها و سایر تجهیزات حفاظت از اضافه بار را به صورت آنلاین عرضه می‌کند. برای خرید از الکتروکارن به سایت این فروشگاه مراجعه کنید و به صورت غیر حضوری سفارش خود را ثبت نمایید.

رله

رله نوعی مکانیزم سوئیچینگ است که با برق کار می‌کند. بسته به منبع تغذیه‌ای که به آن داده می‌شود، یا قطع می‌گردد یا اتصال را برقرار می‌سازد. در صنعت از رله‌ها برای مدارهای کنترل، سیستم‌های اتوماسیون و غیره استفاده می‌شود.

کابل کشی (و گلند)

یک کابل معمولاً دو یا چند سیم است که در کنار هم قرار می‌گیرند و به هم متصل می‌شوند، پیچ خورده یا بافته می‌شوند تا یک مجموعه واحد را تشکیل دهند. گلندکابل‌ها در انواع مختلفی عرضه می‌شوند و تقریباً در هر صنعتی که از تجهیزات الکتریکی (برخی ظرفیت‌ها) استفاده می‌شود، خدمات می‌دهند.

سوئیچ

کلید یا همان سوئیچ الکتریکی وسیله‌ای است که نحوه شروع یا قطع جریان الکتریکی را کنترل می‌کند. یک سوئیچ به عنوان یک دریچه برای کنترل جریان الکتریسیته عمل می‌کند. در بخش صنعتی، انواع مختلفی از کلیدهای دستی و اتوماتیک استفاده می‌شود از جمله : سوئیچ‌های ضامن، کلیدهای دکمه‌ای، سوئیچ‌های چرخشی، سوئیچ‌های شناور و سوئیچ‌های حالت جامد.

الکتروکارن بهترین فروشگاه تجهیزات برق صنعتی

کلام آخر

محصولات الکتروکارن، شامل همه چیز از پوشش کابل‌ها و سیستم‌های محافظ گرفته تا ریل بست چنگالی و دیگر انواع ریل‌ها است. تیم ما، آنچه را که از تجهیزات برق صنعتی و لوازم الکتریکی نیاز دارید، تولید و به بازار عرضه می‌کند. ما پیشاپیش خوشحالیم که فروشگاه ما را برای خرید تجهیزات مورد نیاز خود انتخاب کردید.

آدرس وب گاه: https://electrokaren.com

تلفن تماس: ۳۳۹۵۱۴۱۰-۰۲۱ – ۳۳۹۵۱۴۱۱-۰۲۱

آدرس : تهران، لاله زار جنوبی، پاساژ نور، پلاک ۳۵

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا