مسکن

انواع سقف برای ساختمان‌های پیش ساخته

سقف پیش ساخته معمولاً از خرپاهای پیش ساخته برای مطابقت با طراحی و ساختار ساختمان پیش ساخته ایجاد می‌شود. این نوع سقف‌ها خارج از محل اصلی و در محیط کارگاهی تولید می‌شوند و بعد به محل ساخت و ساز برای مونتاژ ارسال می‌گردند.

ساختمان‌های پیش ساخته به ساختمان یا بخشی از ساختمان گفته می‌شود که از قبل ساخته شده و به راحتی قابل حمل و نقل و مونتاژ باشد. این نوع ساخت و ساز امروزه بسیار محبوب است و تقاضای رو به رشدی دارد. با این روند، قطعا سازه‌های مدولار در آینده جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت. حال موضوعی که بیشتر می‌خواهیم در خصوص آن گفت و گو کنیم، انواع سقف‌هایی است که برای سازه‌های پیش‌ساخته استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب، هر آنچه نیاز است در این زمینه بدانید، به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

سقف پیش ساخته چیست؟

سقف پیش ساخته معمولاً از خرپاهای پیش ساخته برای مطابقت با طراحی و ساختار ساختمان پیش ساخته ایجاد می‌شود. این نوع سقف‌ها خارج از محل اصلی و در محیط کارگاهی تولید می‌شوند و بعد به محل ساخت و ساز برای مونتاژ ارسال می‌گردند. انواع مختلفی از سازه‌های سقفی وجود دارد که برای منازل و ساختمان‌های تجاری استفاده می‌شود. به طور کلی آن‌ها را می‌توان در دو نوع اصلی تخت و شیب‌دار تقسیم‌بندی کرد.

نوشته های مشابه

انواع سقف پیش ساخته

سقف‌های پیش ساخته را می‌توان با مواد مختلفی پوشاند، اما هنگام انتخاب مناسب آن، باید بدانید که دقیقاً چه ساختاری از خرپا‌ها وجود دارند تا بتوانید جنس مناسب برای ساختمان پیش‌ساخته خود را انتخاب کنید. در قسمت زیر به برخی از مصالح سقف و کاربردهای احتمالی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع سقف پیش ساخته از نظر جنس

سقف مدولار از نظر جنس تنوع زیادی دارد که ما در این قسمت به ۴ مورد از آن اشاره می‌کنیم:

بتن: بتن سابقه طولانی در حیطه ساخت و ساز به عنوان مصالح ساختمانی دارد. با این حال، ساختمان‌های بتنی پیش ساخته به دلیل مزایای زیادی که دارند مورد توجه قرار می‌گیرند. با استفاده از قالب‌ها می‌توان سازه‌هایی مستحکم با پروفیل‌های فوق العاده دقیق ایجاد کرد. پانل‌های بتنی پیش ساخته نیز می‌توانند به عنوان اجزای ساختمانی برای سازه‌های بزرگ چند طبقه مورد استفاده قرار گیرند.

انواع سقف برای ساختمان‌های پیش ساخته

این مواد برای دستیابی به مشخصات دقیقی طراحی شده‌اند، از جمله پایداری دما و سبکی مانند فرمولاسیون بتن که می‌تواند روی آب شناور باشد. با افزودن مواد افزودنی مانند اکسید گرافن به بتن، می‌توان آن را پایدارتر کرد. اگر می‌خواهید در مورد سازه بتنی وافل و سایر روندهای ساخت و ساز بیشتر بدانید، به سایت بنیتک مراجعه کنید.

چوب: یکی دیگر از مصالحی که در ساختمان‌های پیش ساخته به طور مکرر استفاده می‌شود، چوب است. چوب‌ها در حالت فعلی خود به‌عنوان «الوار سنگین» استفاده می‌شوند که برای آماده‌سازی اجزای ساختمان مانند ستون‌ها و تیرها کاربرد دارند و «الوار انبوه» در ترکیب با سایر چوب‌ها و مصالح برای سیستم‌های پانل استفاده می‌شود. اگرچه مقاومت چوب در برابر آتش می‌تواند موضوع نگران کننده‌ای باشد، اما سیستم‌های چوبی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به دلیل زغال سایشی که هنگام قرار گرفتن در معرض آتش ایجاد می‌شود، مقاومت بالایی در برابر آتش از خود نشان می‌دهند.

فولاد: برای ساختمان‌های مدولار، فولاد یک مصالح ساختمانی معمولی است که برای کف، دیوارها و قاب‌های نگهدارنده (ستون‌ها و تیرهای آهنی) استفاده می‌شود. در هنگام تنظیم کانتینرهای حمل و نقل، فولادها به همراه مواد دیگر یا بیشتر مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس تحقیقات انجام شده، سازه‌های تاسیسات فولادی تا ده طبقه قابل احداث است. این عنصر مزایایی مانند فرآیند حمل و نقل آسان، سبک وزن و ظرفیت بازیافت دارد.

شیشه: شیشه به گونه‌ای شکل می‌گیرد که با بسیاری از نیازهای مختلف ساختمان مطابقت داشته باشد. شیشه‌های مقاوم در برابر حرارت، شیشه‌های سیمی، شیشه‌های سکوریت شده و شیشه‌های لمینت تنها تعدادی از انواع شیشه‌های مورد استفاده در ساخت و ساز هستند. عایق بودن، استحکام بالا، قابل بازیافت، ظاهر بصری متمایز، مقاومت شیمیایی و آتش سوزی همگی از خواص مفید ساختمان‌های پیش ساخته شیشه‌ای هستند.

انواع سقف پیش ساخته ارزان و سبک

سقف‌ پیش ساخته LSP، سقف پیش ساخته ساندویچ پانل و سقف پیش ساخته بتنی، ۳ نوع از سقف‌های ارزان قیمت و سبک وزن هستند که برای ساختمان‌های پیش ساخته پیشنهاد می‌شود.

سقف پیش ساخته بتنی (پیش تنیده)

سقف‌های بتنی پیش‌تنیده که با عنوان سقف هالوکور نیز مشهور است، از رشته‌های پیش تنیده با مقاومت کششی بالا یا سیم منفرد که در داخل بتن تعبیه شده‌اند تولید می‌شوند. این سقف باعث کاهش وزن و هزینه نهایی ساخت و ساز می‌شود. بسیار مقرون به صرفه است و انعطاف‌پذیری زیادی در طراحی ایجاد می‌کند.

مزایای سقف‌های پیش ساخته هالوکور (پیش تنیده)

  • زمان کلی ساخت و ساز را کاهش می‌دهد.
  • تحت تأثیر شرایط آب و هوایی قرار نمی‌گیرد.
  • سازگار با فولاد، چوب، بنایی و سایر سازه‌های پیش ساخته است.
  • ساختار توخالی آن به آن مقاومت زیادی در برابر بارهای عمودی و خمش می‌دهد.

سقف‌ پیش ساخته LSP

سقف‌ “ال اس پی” با ترکیبی از فولاد و بتن سبک ساخته می‌شود. ترکیب بتن مسلح و سازه پیش ساخته با هم محصولی منحصر به فرد را می‌سازد که ماهیت همه کاره دارد. بتن مسلح همیشه به عنوان یکی از رایج‌ترین و پیشرفته‌ترین بتن در نظر گرفته می‌شود چراکه با مزایای بسیار زیاد خود کارفرمایان را تحت تاثر خود قرار می‌دهد.

انواع سقف برای ساختمان‌های پیش ساخته

مزایای سقف پیش ساخته بتنی

  • به هیچ نوع اتصالی در ساخت و ساز نیاز ندارد.
  • پانل‌ها به راحتی قابل نصب هستند و همچنین باعث کاهش تعداد چین و قالب می‌شوند.
  • کارها در حداقل بازه زمانی تکمیل می‌شوند که این امر منجر به کاهش سرمایه گذاری می‌شود.
  • این سقف در برابر عوامل جوی بسیار مقاوم است و حتی در برابر عواقبی همچون انفجار، برخورد وسیله نقلیه و غیره، ایمنی مناسبی دارد.

سقف پیش ساخته ساندویچ پانل

سقف ساندویچ پانل محصولی است که برای پوشش دیوارها و سقف ساختمان‌ها استفاده می‌شود. امروزه استفاده از این سقف، به دلیل وزن پایین آن بسیار رایج شده و جای متریال‌های پر هزینه سنتی و سنگین را گرفته است. این سقف بر خلاف سیستم‌های سنتی، از قبل در کارخانه آماده می‌شود و برای اجرا به محل ساخت و ساز منتقل می‌گردد.

مزایای سقف پیش ساخته ساندویچ پانل

  • زیبایی ظاهری
  • نصب سریع و آسان
  • عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی عالی
  • اگر ساندویچ پانل مناسب ساختمان خود را از نظر عایق حریق انتخاب کنید، می‌توانید سرعت گسترش آتش را در داخل ساختمان و اطراف آن کاهش دهید و از ایمنی جان و مال در ساختمان اطمینان حاصل کنید.

 جمع بندی

پیش ساخته یک تکنیک ساخت و ساز ساختمانی آینده نگر است که به دلیل مزایای بسیار زیاد در صنعت مهندسی معماری و ساخت و ساز مورد پذیرش قرار گرفته است. مفاهیم و روش‌های نوآورانه‌ای که باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود، همیشه مورد استقبال بخش ساخت و ساز قرار می‌گیرد. سازه‌های پیش ساخته باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می‌شود، کیفیت کار آن بالا است و منجر به فرآیند ساخت و ساز سازگار با محیط زیست می‌گردد.

سقف وافل نیز یکی از سقف‌های پرطرفداری است که به واسطه قالب‌هایی پلاستیکی اجرا می‌شود و بدون این که مقاومت سقف را کاهش دهد، از مصرف بیش از اندازه مصالح می‌کاهد. این قالب‌ها را می‌توانید به صورت اجاره یا خرید از بنیتک تهیه کنید.

منبع : https://benytech.com

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۲۲۳۰۳۰۸۱ – ۰۲۱۲۲۳۰۳۰۸۲

ارتباط با مدیر فروش: ۰۹۱۲۹۲۷۳۵۱۵

آدرس : خیابان شریعتی، خیابان خواجه عبدالله انصاری، کوچه چهاردهم، پلاک ۲۴ واحد۱۰

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا