بانک

آیا پرداخت وام ۱۵۰ میلیونی به خانم های خانه دار حقیقت دارد؟

وام خانگی به خانم‌های خانه دار برای شروع کسب‌وکار خانگی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت می‌توانند این وام را در این جهت دریافت کنند.

به گزارش تجارت امروز؛ خانم‌های واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، اطلاعات احراز هویت و  مدارک لازم را در سایت وارد کرده تا مجوز به صورت برخط صادر شود. همچنین برای افراد متقاضی کارفرمایی و پشتیبانی نیز پس از گذراندن مراحل ثبت اطلاعات احراز حویت و مدارک، پس از بازدید کارشناسان سازمان صمت، با تایید شدن مدارک توسط سازمان مذکور در کارگروه اشتغال روند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود.
افراد متقاضی رشته‌های مرتبط با صنعت، معدن و تجارت با مراجعه به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، اطلاعات هویتی و سایر مدارک مربوطه را بارگذاری کنند تا مجوز به صورت برخط صادر شود و برای متقاضیان کارفرمایی و پشتیبان نیز پس از گذراندن مراحل ثبت، پس از بازدید کارشناسان سازمان صمت، در صورت تایید در کارگروه اشتغال روند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۳ درصد رشد داشته است. همچنین سال گذشته ۹۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در استان تهران جذب و پرداخت شده است.
گفتنی است افراد متقاضی رشته‌های مرتبط با صنعت، معدن و تجارت با مراجعه به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، اطلاعات هویتی و سایر مدارک مربوطه را بارگذاری کنند تا مجوز به صورت برخط صادر شود.
همچنین برای متقاضیان کارفرمایی و پشتیبان پس از گذراندن مراحل ثبت، پس از بازدید کارشناسان سازمان صمت، در  صورت تایید در کارگروه اشتغال روند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود.
سقف تسهیلات پرداختی مستقل ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل خانگی پشتیبان تا چهار میلیارد تومان به ازای ۴۰ نفر اشتغالزایی تعیین شده و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای درخواست تسهیلات به ادارات صنعت و تجارت شهرستان‌های استان و در تهران به اداره کل صنعت و معدن و تجارت مراجعه کنند.
بانک آینده به آن دسته از مشتریانی که مایل به خرید کالا هستند و کمبود نقدینگی دارند در قالب کارت اعتباری وام ۳۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند. این تسهیلات تحت عنوان طرح «وام خرید کالا» تعیین می‌شود.
افرادی که مشتری بانک آینده هستند و متقاضی وام ۳۰۰ میلیون تومانی این مجموعه محسوب می‌شوند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. این تسهیلات در چهار سطح برنزی، نقره‌ای، طلایی و رزگلد به مشتریان اعطا می‌شود. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات داشتن ضامن رسمی است. حداکثر سود این تسهیلات ۲۳ درصد اعلام شده و مدت زمان بازپرداخت آن نیز به ۶۰ ماه می‌رسد. لازم به ذکر است این تسهیلات به افرادی تعلق می‌گیرد که قبلا از آن استفاده نکرده باشند.
با توجه به مبلغ وام، حداکثر نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط ۸ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۱۴۱ تومان است. کل سود تسهیلات، ۲۰۷ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۴۸۰ تومان و مجموع رقم وام و سود آن، ۵۱۰ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۴۸۰ تومان خواهد بود.
بانک آینده تیرماه سال ۱۳۹۱ با مجموعه نیروی انسانی توانا در قالب یک بانک تجاری خصوصی و با راهبرد حضور موثر و کارآد در حوزه خدمات بانکداری خرد، تجاری، موسسه‌ای و اختصاصی در بستر آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر این مجموعه با ۲۷۲ شعبه در سراسر کشور به مشتریان خدمات مجاز بانکی را ارائه می‌دهد.
وام خوداشتغالی بانک رفاه کارگران به افرادی اعطا می‌شود که از بهزیستی یا بنیاد شهید و امور ایثارگران یا کمیته امداد معرفی نامه داشته باشند و مورد تایید یکی از این نهادها قرار بگیرند.
مشتریان بانک رفاه کارگران که به وام ۱۵۰ میلیون تومانی این مجموعه احتیاج دارند گذشته از ارائه معرفی نامه باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. گذشته از افتتاح حساب مذکور، باید حداقل ۱۰۰ هزار تومان در این سپرده نگهداری شود. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و سودی ندارد، تنها به آن چهار درصد کارمزد تعلق می‌گیرد. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات داشتن ضامن رسمی است. حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن نیز به ۸۴ ماه می‌رسد.
با توجه به مبلغ وام، نرخ کارمزد و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط ۲ میلیون و ۵۰ هزار و ۳۲۱ تومان است. کل سود تسهیلات، ۲۲ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۶۰ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن، ۱۷۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۶۰ تومان خواهد بود.
اشخاصی که در یکی از شعب بانک ملت سپرده قرض الحسنه داشته و مایل به دریافت وام برای خرید کالاهای مختلف هستند، می‌توانند از طرح «حامی» این مجموعه استفاده کنند. حداکثر مبلغ این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.
آن دسته از مشتریان بانک ملت که برای خرید کالاها و محصولات مختلف کمبود نقدینگی دارند، می‌توانند برای وام ۲۰۰ میلیون تومانی درخواست بدهند و از فروشگاه‌های طرف قرارداد این بانک خرید داشته باشند. تسهیلات حامی کارت در قالب عقد مرابحه به مشتریان اعطا می‌شود. افرادی امکان دریافت این تسهیلات را دارند که قبلا از این طرح استفاده نکرده باشند. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات داشتن ضامن رسمی است. سود این وام برحسب دوره بازپرداخت متغیر بوده و حداکثر به ۱۸ درصد می‌رسد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماه اعلام شده است.
با توجه به مبلغ وام، حداکثر نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط ۵ میلیون و ۷۸ هزار و ۶۸۵ تومان است. کل سود تسهیلات، ۱۰۴ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۲۹ تومان و مجموع رقم وام و سود ان، ۳۰۶ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۲۹ تومان خواهد بود.
پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا