گردشگری

امکانات پرواز تهران استانبول با خرید بلیط چارتر

سفر به سوگلی شهرهای ترکیه یعنی استانبول، آرزوی بسیاری از ایرانیانی است که دوست دارند سفری برون مرزی را به کشوری آزاد و زیبا تجربه کنند. قطعا یکی از موارد مهم در برنامه‌ریزی هر سفر، قیمت بلیط هواپیما و بودجه لازم برای خرید آن است.

در واقع گاهی اوقات گرانی بلیط‌ شرکت‌های هواپیمایی به خصوص در پروازهای خارجی مانند استانبول، باعث می‌شود که فرد قید سفر را زده و از انجام آن منصرف شود. در این شرایط اگر عجله‌ای برای رفتن به مقصد موردنظرتان ندارید، بهترین راهکار، استفاده از پروازهای چارتری است! بلیط تهران استانبول از آن دست پروازهای چارتری است که قصد داریم در این مطلب به بررسی امکانات و مزایای آن بپردازیم.

پرواز چارتری چیست؟

هنگام رزرو یا خرید بلیط استانبول، حتما چشمتان به کلمه «چارتر» خورده و این سوال برایتان به‌وجود آمده ‌است که چه تفاوتی بین پرواز چارتری با سایر پروازها وجود دارد؟ چارتر به معنای دربست کرایه  کردن است. این واژه نه‌ تنها در سیستم هواپیمایی بلکه در سایر سیستم‌های حمل‌ونقل، هتلداری و … نیز کاربرد فراوان دارد.

چارتر کردن یا دربست کردن صندلی هواپیما، اغلب توسط آژانس‌های هواپیمایی و در مواردی به ‌وسیله ادارات و ارگان‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود. در این شیوه، آژانس یا شخص حقیقی، تعدادی از صندلی‌های یک هواپیما یا تمام آن‌ها را برای مدتی مشخص و معین اجاره یا چارتر می‌کند؛ بنابراین آژانس چارترکننده هزینه‌ی بلیط‌های پرواز را پرداخت می‌کند و اگر بلیط‌هایش تا تاریخ رزرو شده به فروش نرسد، دچار ضرر و زیان مالی می‌شود.

آیا امکانات پرواز چارتری تهران استانبول با سایر پروازها متفاوت است؟

یکی از سوال‌های رایج افراد در زمان خرید بلیط چارتری این است که؛ آیا امکانات پروازهای چارتری با سایر پروازها تفاوت دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوئیم، خرید بلیط چارتر به این معنی نیست که چون مسافر، گاها بهای بلیط کمتری را پرداخت کرده‌ است، اجازه استفاده از همه امکانات هواپیما را ندارد و یا روی صندلی مجزایی می‌نشیند.

امکانات پرواز تهران استانبول با خرید بلیط چارتر

در واقع تفاوت بلیط چارتری با سیستمی نه در امکانات و خدمات ارائه شده، بلکه در بهای بلیط، آگاهی از ساعت و روز پرواز، قوانین مربوط به خرید بلیط برای کودکان و … است؛ بنابراین چه شما صاحب یک بلیط چارتری باشید و چه مالک بلیطی سیستمی، می‌توانید از همه امکانات ایرلاین‌تان استفاده کنید. پس بدون هیچ نگرانی و با خیالی آسوده، بلیط چارتر تهران استانبول خود را از مراکز معتبر بخرید.

قیمت بلیط‌ چارتری استانبول چقدر است؟

قیمت بلیط چارتر تحت تأثیر دو عامل؛ زمان و تقاضا است؛ بنابراین بهای  بلیط‌های چارتری در بازار با توجه به این دومورد متغیر و متفاوت است، اما همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم چون آژانس‌های گردشگری و هواپیمایی به صورت کلی و یک‌جا بلیط‌های یک پرواز را می‌خرند، از تخفیف‌های ویژه‌ای بهره‌مند می‌شوند که با اعمال این تخفیف‌ها در نهایت قیمت برای خریدار و مسافر هم مقرون به صرفه تمام می‌شود.

پرواز چارتر بیشتر برای مسیرهای پر تردد وجود دارد. این نوع بلیط‌ها در زمان‌هایی مانند؛ روزهای پیک سفر، تعطیلات، فصول مناسب و … که تقاضا برای سفر بیشتر است ممکن است حتی به قیمتی بالاتر از بلیط‌های سیستمی فروخته شوند.

اما در اکثر مواقع، چون آژانس‌های چارترکننده صندلی‌ها را از قبل اجاره کرده‌اند، هنگامی‌که نتوانند همه بلیط‌ها را بفروشند، بهای آن‌ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند تا ضرر نکنند؛ بنابراین با کمی صبر و تأمل می‌توانید بلیط چارتر تهران استانبول را با قیمتی مناسب و مقطوع بخرید.

امکانات پرواز تهران استانبول با خرید بلیط چارتر

نکته مهم هنگام خرید بلیط چارتر این است که، در این پروازها قیمت بلیط کودک و بزرگسال یکسان است. همچنین بر خلاف بلیط‌های سیستمی که از قبل قیمت، نوع هواپیما، زمان و روز پرواز کاملا مشخص و معین است، در پرواز چارتر اینگونه نیست و امکان تغییر ساعت یا تاریخ پروازتان وجود ندارد.

خرید بلیط چارتر تهران استانبول چه مزیتی دارد؟

استانبول یکی از مسیرهای پر رفت‌وآمد ایرلاین‌ها است که در اکثر زمان‌ها پرواز چارتر دارد، این سطح از تقاضا باعث ارائه نرخ رقابتی و پیشنهادات ویژه برای جلب نظر مسافران از سوی آژانس‌های هواپیمایی شده ‌است؛ بنابراین در بیشتر مواقع این شانس را دارید تا با کمی صبر و انتظار، بلیط ارزان برای سفر به این شهر دیدنی را پیدا کنید.

در حقیقت چون شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهند تمام صندلی‌های پرواز چارتر خود را تکمیل کنند، در مواقع اضطرار همواره از راهکار فروش بلیط با قیمت کمتر استفاده می‌کنند. این کار امکان سفر به استانبول با هر بودجه‌ای را فراهم می‌کند، از این‌رو این فرصت برای مسافران ایجاد می‌شود که با امکاناتی مشابه سایر پروازها اما با قیمت بلیط کمتر، به ترکیه و شهرهای بی‌نظیر آن سفر کنند.

 برای خرید بلیط چارتر تهران استانبول چه باید کرد؟

آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری در سایت‌های مختلف اطلاع رسانی لازم جهت فروش بلیط چارتر تهران استانبول را انجام می‌دهند؛ بنابراین بهترین راه برای خرید بلیط چارتر این مقصد، رصد سایت‌های فروش آنلاین بلیط‌های هواپیمایی است. توجه داشته‌ باشید که حتما بلیط خود را از چارترکنندگان معروف و اصلی بخرید تا با بی‌برنامگی و آشفتگی آژانس‌های چارترکننده نامعتبر مواجه نشوید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا