خودرو

بررسی تیگو 8 پرومکس | آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟

غییرات ظاهری دارای یک جلوپنجره جدید برجسته‌تر با دسته‌های چراغ عقب بازطراحی‌شده است که با یک نوار نور LED خیره‌کننده به هم متصل شده‌اند و یک فضای داخلی ارتقا یافته با تجمل بیشتر که به جذابیت این خودرو افزوده است.

به گزارش تجارت امروز؛ تیگو ۸ پرو مکس اواخر سال ۲۰۲۲ به عنوان پرچمدار چری در SA عرضه شد و تنها چند ماه بعد این شاسی بلند هفت سرنشین با فیس لیفت و ویژگی های ارتقا یافته بهبود یافت.

خودروهای چینی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در کیفیت داشته‌اند و جذابیت فضای داخلی پیشرفته Tiggo 8 Pro Max در ظاهر و احساس آن نهفته است.

چرم لمسی نرم با طرح‌های دانه‌بندی چوب و روکش نقره‌ای فضایی لوکس را در داخل کابین ایجاد می‌کند، مانند صندلی‌های چرم مصنوعی با الگوی دوخت الماسی و مشبک‌های بلندگوی فلزی هوشمند در درها.

پنل ابزار دو خوشه سابق و سیستم سرگرمی اطلاعاتی در یک صفحه نمایش دیجیتالی بزرگ ادغام می شوند، همانطور که در مارک های لوکس استفاده می شود. این یک محیط فوق‌العاده مجلل است که با برندهای لوکسی رقابت می‌کند که هزینه بسیار بیشتری دارند.

تیگو ۸ پرو مکس دارای ویژگی‌هایی است که اغلب اقلام گران قیمتی در برندهای رقیب هستند، از جمله سانروف پانوراما، چراغ‌های LED تطبیقی، کنترل صوتی، شارژر تلفن بی‌سیم و صندلی‌های برقی جلو با مجهز به گرمکن صندلی؛ تنها مسئله محدودیت رنگ است.

این خودرو دارای Apple CarPlay و Android Auto بی سیم و همچنین پورت USB است.

نور محیط را می توان روی ۶۴ رنگ مختلف تنظیم کرد و همچنین با موسیقی در حال پخش در سیستم صوتی “رقص نور را تماشا” کرد.

هنگامی که ماشین را روشن می کنید، یک نمایش صدا و انیمیشن روی سیستم اطلاعات سرگرمی به شما خوشامد می گوید، اما اگر برای شروع استفاده از ویژگی های سرگرمی عجله دارید، باد نسبتا طولانی دارد و می تواند آزاردهنده باشد.

آپشن های تیگو ۸ پرومکس

مجموعه گسترده ای از  آپشن ها را دارا است شامل کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور، سیستم دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از جلو و کنترل هوشمند پرتو بالا است. این ویژگی‌ها می‌توانند بیش از حد حساس باشند و زمانی که شما فقط در مجاورت خودروها و اشیاء دیگر هستید، آلارم به صدا در می‌آورند. خوشبختانه می‌توان آن‌ها را غیرفعال کرد، و برخلاف برخی دیگر از خودروهای چینی، وقتی خودرو را خاموش می‌کنید، خودرو تنظیمات دلخواه شما را حفظ می‌کند.

نمای داخلی تیگو 8 پرومکس

یکی از عملکردهایی که نمی‌توان برای همیشه غیرفعال کرد، نمای دوربین بود که هنگام توقف خودرو در یک تقاطع روی صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ظاهر می‌شد و دید دیجیتالی را به شرایط ترافیکی ارائه می‌کرد. من این ویژگی را چندان مفید ندیدم، و غیرفعال کردن دستی نمای فراگیر برای استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی، آزاردهنده بود.

خودرو گاهی اوقات کمی بیش از حد تلاش می کند تا به قیمت کاربر پسند بودن، پیشرفته باشد. تعداد زیادی سوراخ خرگوش دیجیتال برای پایین آمدن وجود دارد.

Tiggo 8 Pro Max یک صندلی هفت نفره یا به طور دقیق تر یک صندلی ۵+۲ است زیرا ردیف سوم تاشو بسیار محکم فقط برای کودکان کوچک مناسب است و با هر سه ردیف بالا حداقل فضای صندوق عقب وجود دارد. فضای زیادی برای صندلی در ردیف‌های جلو و میانی وجود دارد، و با تا شدن ردیف سه، فضای زیادی برای چمدان وجود دارد – حتی با یک چرخ یدکی با اندازه کامل.

صندلی‌های ردیف جلو و وسط را می‌توان برای زاویه پشتی و فضای پا تنظیم کرد – یک نکته عملی که در همه رقبای Tiggo 8 وجود ندارد. همه ردیف‌ها به کنترل‌های تهویه مطبوع خود دسترسی دارند، با سرنشینان ردیف اول یک سیستم کنترل تهویه مطبوع مستقل از دو منطقه.

تیگو ۸ پرو در دو نسخه به فروش می رسد که هر دو دیفرانسیل جلو با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه هستند. مدل استاندارد R609900 290T نام دارد و از یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی توربو با خروجی ۱۴۵ کیلووات و ۲۹۰ نیوتن متر نیرو می گیرد.

Tiggo 8 Pro Max 390T دارای یک توربو بنزینی ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۸۷ کیلووات و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر است و عملکردی با روحیه ارائه می دهد که هرگز کسی را برای قدرت بیشتر رها نمی کند. ماشین با انرژی از خط خارج می شود و میل شدیدی برای سبقت گرفتن دارد. این خودرو نیز تصفیه شده است، با باد و صدای موتور به خوبی خاموش می‌شود، اگرچه لرزش جزئی از پیشرانه در خروجی اولیه وجود دارد.

رانندگی با این شاسی‌بلند سایز متوسط، با فرمان سبک و دید خوب آسان است و راننده می‌تواند بین حالت‌های رانندگی عادی، اکو و اسپرت انتخاب کند. من اغلب از تنظیمات ورزشی استفاده نکردم ماشین بسیار تشنه است، با واحد تست میانگین ۱۱.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر.

صندلی‌های ردیف میانی به‌طور جداگانه برای راحتی قابل تنظیم هستند و صندلی‌های ردیف سوم برای افزایش فضای صندوق عقب تا می‌شوند.

صندلی‌های ردیف میانی به‌طور جداگانه برای راحتی قابل تنظیم هستند و صندلی‌های ردیف سوم برای افزایش فضای صندوق عقب تا می‌شوند.

تیگو ۸ پرو مکس یک آفرودر نیست، اما فاصله ۲۰۳ میلی‌متری از سطح زمین و لاستیک‌های سطح بالا (۲۳۵/۵۰ R19) آن را برای جاده‌های شنی مناسب می‌کند. سواری نسبتا راحت دارد و به نظر می رسد محکم ساخته شده است، با کمی تکان خوردن هنگام رانندگی از روی دست اندازها. هندلینگ نیز تمیز است، هر چند زمانی که به سختی در گوشه ها فشار داده می شود، بدنه SUV معمولی رول می شود.

عکس کناره تیگو 8 پرومکس

مصرف کنندگان آفریقای جنوبی از بازگشت چری به این کشور با وسایل نقلیه بسیار باکیفیت تر از آنچه که چند سال پیش در اینجا دستفروشی می کرد استقبال کرده اند و فروش آن نیز قوی بوده است. به جز تشنه بودن، چری تیگو ۸ پرو مکس پرطرفدار، بسته ای چشمگیر با قدرت پیشرو در کلاس و انبوهی از ویژگی ها نسبت به قیمت است. این خودروی چینی در بخش شاسی‌بلندهای هفت نفره قیمتی نسبی دارد و قیمتی مشابه مدل‌های پنج‌نفره برندهای رقیب دارد، در حالی که گارانتی موتور پیشرو در کلاس میلیون‌ها کیلومتر نیز یک مشکل است.

مشخصات فنی

موتور چهار سیلندر بنزینی توربو
ظرفیت ۲.۰ لیتر
قدرت ۱۸۷ کیلو وات
گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر
گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه
نیروی متحرکه دیفرانسیل جلو
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر
شتاب ۷.۳ ثانیه
مصرف سوخت ۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
آلایندگی ۱۸۰ گرم در کیلومتر

ویژگی های استاندارد

کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز ABS، شش کیسه هوا، ورود بدون کلید هوشمند با استارت دکمه ای، شارژر بی سیم گوشی هوشمند، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی، صندلی های چرم مصنوعی، شیشه های برقی، کنترل آب و هوای دو ناحیه ای با دریچه های هوای عقب، کامپیوتر سفری، سیستم اطلاعات سرگرمی، برق درب عقب، برف پاک کن های حساس به باران، چراغ های جلو خودکار، سانروف پانوراما، هشدار نقطه کور تغییر مسیر، دوربین پارک، کروز کنترل تطبیقی، کنترل فرود از تپه، چراغ های LED در روز، کنترل خودکار نور بالا.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا