سیاست خارجی

در صورت واکنش اسرائیل؛ پاسخ ایران کوبنده و دندان شکن خواهد بود

امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد شامگاه شنبه به وقت محلی در نامه ای به شورای امنیت اعلام کرد: اگر رژیم اسرائیل بار دیگر اقدام نظامی انجام دهد، قطعا پاسخ ایران قوی تر و قاطع تر خواهد بود.

به گزارش تجارت امروز؛ امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد عصر شنبه به وقت محلی در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین خانم ونسا فریزر، سفیر و نماینده دائم مالت، که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه جاری (فروردین) برعهده دارد، تاکید کرد: اقدام نظامی برای استیفای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که به صراحت در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل آمده است. و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی آن رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴ که نقض کامل بند ۴ ماده ۲ منشور بود.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل متحد به تعهدات خود در راستای حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل نکرده و به رژیم اسرائیل اجازه داده است خطوط قرمز و اصول اولیه حقوق بین الملل را زیر پا بگذارد. چنین تخلفاتی تنش ها را در منطقه تشدید کرده و صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را به خطر انداخته است.لوگو
آیا می خواهید زانو درد خود را برای همیشه بدون قرص درمان کنید؟ (پرسشنامه را پر کنید!)

متن کامل نامه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به رئیس دوره ای شورای امنیت به شرح زیر است:

به نام خدا

در پی حملات مسلحانه رژیم صهیونیستی به تأسیسات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت جمهوری عربی سوریه که منجر به شهادت هفت تن از مستشاران ارشد نظامی ایران شد، جمهوری اسلامی ایران در ساعات پایانی اطلاع داد. در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴، که یک سری حملات نظامی علیه اهداف نظامی رژیم اسرائیل انجام داده است.

این اقدام در راستای احقاق حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود است که در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت بیان شده است و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل به ویژه حمله نظامی این رژیم است. رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴، که در تضاد کامل با ماده ۲ منشور است. متأسفانه شورای امنیت سازمان ملل متحد به تعهدات خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل نکرده و به رژیم اسرائیل اجازه داده است خطوط قرمز و اصول اولیه حقوق بین الملل را زیر پا بگذارد.چنین تخلفاتی تنش ها را در منطقه تشدید کرده و صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را به خطر انداخته است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد و حقوق بین الملل پایبند بوده و بر موضع قاطع خود مبنی بر عدم تلاش برای تشدید تنش یا درگیری در منطقه تاکید می کند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی بیشتر توسط رژیم اسرائیل، بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای دفاع و پاسخ قاطع مطابق با قوانین بین المللی در برابر هرگونه تهدید یا تجاوز علیه مردم، امنیت ملی، منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید می کند. .

جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم از حق ذاتی خود برای حمایت قانونی دریغ نخواهد کرد. اگر رژیم اسرائیل بار دیگر دست به اقدام نظامی بزند، قطعا پاسخ ایران قوی تر و قاطع تر خواهد بود.

اگر این مکاتبات به عنوان سند شورای امنیت ثبت و پخش شود، سپاسگزار خواهیم بود.

احترام رئیس را تجدید کنید.

هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل پیشتر شامگاه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: اقدامات نظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و مبتنی بر دفاع مشروع در پاسخ به تجاوز است. رژیم صهیونیستی در اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.موضوع را می توان بسته تلقی کرد. اما اگر رژیم اسرائیل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به میزان قابل توجهی تندتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است و آمریکا باید از آن دور بماند!»

نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل حمله رژیم صهیونیستی به مراکز دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم می کرد و متعاقبا عاملان آن را محاکمه می کرد، شاید لازم بود ایران این رژیم شورشی را مجازات کند. وجود نداشت

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز عصر شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اعمال حق ذاتی دفاع مشروع مندرج در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و شهادت مستشاران رسمی ارتش ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور حضور داشتند و به ویژه حمله نظامی به مراکز دیپلماتیک کشورمان در دمشق در ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ، در ۶ فروردین ۱۴۰۳ یک سلسله حملات نظامی علیه پایگاه های نظامی این رژیم انجام داد.وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر پایبندی خود به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل و عزم خود برای دفاع قاطعانه از حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی. قدرت و نکات برجسته نقض. توسل جمهوری اسلامی ایران به تدابیر تدافعی در اعمال حق دفاع مشروع نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی در شرایطی است که اقدامات غیرقانونی و نسل کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت و رژیم فلسطین در حال تکرار است. تجاوز نظامی به دولت ها همسایگان و آتش سوزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم از اتخاذ تدابیر دفاعی بیشتر برای حفظ منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدام نظامی تهاجمی و استفاده غیرقانونی از زور تردید نخواهد کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از بیش از ۱۰ روز سکوت و غفلت سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد، تجاوزات و جنایت‌کاری رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری را محکوم کرد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و شهادت ۷ تن از مستشاران حقوقی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار طبق بند هفت منشور ملل متحد.جان بارکفان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایات و تحقق هشدارهای قبلی و تامین حقوق ایران و مجازات متجاوز، با استفاده از توان اطلاعاتی راهبردی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین های اشغالی حمله کرد. ، موشک ها و پهپادها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

پیروی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران: ۱. به دولت تروریستی آمریکا هشدار داده می‌شود که هرگونه حمایت و دخالت در آسیب رساندن به منافع ایران، پاسخ قاطع و تأسف‌آور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی خواهد داشت. علاوه بر این، آمریکا مسئول اقدامات شوم رژیم صهیونیستی است و اگر این رژیم کودک کشی در منطقه مهار نشود، باید عواقب آن را بپذیرد.

۲. ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه، هر گونه تهدید از سوی کشور تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب را به دنبال خواهد داشت. از جمهوری اسلامی ایران تا مبدأ تهدید.
به ملت قهرمان ایران این اطمینان را می دهیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش های دشمنان را برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم خنثی خواهند کرد.».

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا