اجتماعی

راهکارهای افزایش عمر مفید آسانسورها

کلیه اقدامات تعمیرات و نگهداری، سرویس دوره ای و بازرسی آسانسورها کمک می کند که عمر مفید این تجهیزات بالابری افزایش یابد. این کارها در قالب خدمات سرویس آسانسور توسط بهترین شرکت های معتبر در این زمینه ارائه می شوند. تکنسین های کارآزموده و با تجربه برای انجام خدمات به محل نصب آسانسور اعزام شده و به این ترتیب می توانید آسوده خاطر باشید.

در حالی می توانیم مطمئن شویم که همه قسمت ها و قطعات آسانسور به درستی کار می کند، که سرویس دوره ای آن را انجام داده باشیم. بازرسی های ماهانه کمک می کند عمر مفید آسانسور تا حد قابل توجهی افزایش داشته باشد.

یک آسانسور معمولی به طور متوسط، چیزی حدود ۲۰ تا ۲۵ سال عمر می کند، البته این مدت طول عمر، به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل، تعمیر آسانسور، خدمات سرویس و نگهداری آن است. صاحبان ساختمان هایی که نسبت به تعمیرات – نگهداری آسانسور کوتاهی می کنند، در مدت کوتاه تری باید هزینه هایی را برای تعمیرات آن اختصاص بدهند.

برخی آسانسورها در طول یک روز، بسیار استفاده می شوند و برخی دیگر در ساختمان های مسکونی کم رفت و آمد قرار دارند؛ طبیعتاً آسانسورهای دسته اول، بیشتر در معرض استهلاک هستند. یکی از مهم ترین قطعات که نیاز به بازرسی ماهانه دارد، موتور آسانسور است. این تجهیزات بدون موتور نمی توانند حرکت کنند. به همین دلیل است که کوچک ترین مشکل در این قسمت، با توقف همیشگی آسانسور همراه خواهد بود.

با این مقدمه می خواهیم درباره مهم ترین راهکارهایی صحبت کنیم که به شما کمک می کنند طول عمر مفید آسانسور ساختمان خود را بالاتر ببرید.

راهکارهای افزایش عمر مفید آسانسورها

چه عواملی ایمنی آسانسور را به خطر می اندازند؟

هر عاملی که مشکلی را در تجهیزات و قطعات آسانسور ایجاد کند می تواند ایمنی آن را به خطر انداخته و طول عمر آن را کاهش دهد. وقتی از عمر مفید آسانسور صحبت می کنیم، منظور ما این است که آسانسور بدون نیاز به تعویض قطعات، به درستی کار کند. اما اگر قطعات مهم نیاز به تعویض داشته باشند، نشان می دهد که میزان استهلاک آسانسور بسیار زیاد است.

برای شناسایی مشکلات احتمالی در آسانسورها و یافتن راه حل مناسب، بسته به حجم استارتهای آسانسور ، خدمات سرویس دوره ای ۱۵ روزه یا  ماهانه به شدت پیشنهاد می شود. ما به عنوان یک شرکت آسانسور معتبر، آماده هستیم تا شما را به طور کامل تحت پوشش قرار دهیم. با یک تماس تلفنی می توانید از جزئیات طرح خدمات سرویس و نگهداری آسانسور، توسط بهترین تکنسین های ما مطلع شوید.

مهم ترین عواملی که ایمنی و عملکرد آسانسور را به خطر می اندازند

  • مدت و تعداد دفعات استفاده از آسانسور
  • حمل بار توسط آسانسور نفر بر
  • عدم پیروی از برنامه های سرویس و نگهداری
  • شیوه های نصب غیر اصولی و بدون رعایت استانداردها
  • عدم انجام تعمیرات لازم و به موقع
  • قرار گرفتن قطعات حساس در معرض رطوبت و یا املاح معدنی (مکان هایی مانند مناطق ساحلی، اقلیم شرجی و پرباران)
  • عدم توجه به مشکلات بسیار جزئی برای رفع آن
  • بازرسی آسانسور توسط افراد غیر حرفه ای و ناآگاه

راهکارهای افزایش عمر مفید آسانسورها

چه کار کنیم تا عمر مفید آسانسور را بهبود ببخشیم؟

اگر ساختمان مسکونی یا اداری شما دارای آسانسور است، اول از همه باید بدانید که نظارت بر روند سرویس قطعات آسانسور و انجام کارهای تعمیراتی فقط و فقط باید توسط کارشناسان، مهندسان و تکنسین ها انجام بگیرد. در غیر این صورت، نتیجه ای جز آسیب رسیدن به این تجهیزات مهم در پی نخواهد داشت.

برای اینکه عمر مفید آسانسور ساختمان تان را افزایش دهید، می توانید کلیه خدمات بازرسی، تعمیرات و نگهداری و همچنین سرویس دوره ای را از طریق بهترین شرکت های آسانسور دریافت کنید. این بسیار مهم است.

دومین قدم، که البته وظیفه اصلی آن بر عهده خود شما است، کنترل عملکرد آسانسور هنگام بالا و پایین رفتن است. وقتی علائمی را مشاهده می کنید که حاکی از یک نقص یا عیب در هر قسمت از این تجهیزات است، وظیفه دارید که هرچه سریع تر، موضوع را به ارائه دهنده خدمات پشتیبانی آسانسور در شرکت اطلاع دهید.

تولید صدای مزاحم که مربوط به استهلاک و ساییدگی کابل های بالابری، قرقره ها، یاتاقان، چرخ دنده ها و یا ریل ها است، یکی از مهم ترین نشانه هایی است که به شما می گوید، وقت بازرسی دقیق این قطعات آسانسور فرا رسیده است. پس نباید کوتاهی کنید. شاید با یک روغن کاری ساده، عمر مفید این قطعات افزایش یابد، اما در صورتیکه که به آن اهمیت ندهید، روزی متوجه می شوید که باید آن قطعه آسیب دیده و فرسوده را تعویض کنید! این یعنی تحمیل هزینه های بیشتر.

راهکارهای افزایش عمر مفید آسانسورها

عمر مفید آسانسور ساختمان ما چقدر است؟

اکنون که می دانید اهمیت دادن به انجام یک سری کارهای مراقبتی و نگهداری چقدر می تواند عمر مفید آسانسور ساختمان شما را بالاتر ببرد، شاید این سوال را بپرسید که “از کجا بفهمیم عمر مفید آسانسور ساختمان ما چند سال است؟”

پاسخ به این سوال در واقع به نوع عملکرد و مدل آسانسور شما بستگی دارد. عمر مفید آسانسورهای کششی، هیدرولیکی، تجاری یا باربری، متفاوت است. نوع خدمات بازرسی و سرویس دوره ای و محیط استفاده از آسانسورها نیز در این مسئله تأثیرگذار است.

اگرچه متغیرهای بی‌شماری در مورد طول عمر آسانسور ساختمان شما وجود دارد، اما انجام تعمیرات و نگهداری معمولی توسط یک ارائه‌دهنده خدمات آسانسورمعتبر و مورد اعتماد، برای گسترش چرخه کارایی آسانسور، بسیار ضروری است.

ما در شرکت آسانسور فعال تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم مشتریان خود را در مورد خدمات سرویس، تعمیرات و نگهداری آسانسور، حمایت و پشتیبانی کنیم. می توانید بازرسی تمامی اجزا و قطعات آسانسور خود را به تیم حرفه ای ما بسپارید. تکنسین های خود را به محل اعزام نموده و حامی ایمنی شما هستیم.

چنانچه برای خرید پک کامل آسانسور به راهنمایی نیاز دارید، کارشناسان ما در تیم فروش، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. فراموش نکنید که با کارهای ساده می توانید طول عمر قطعات آسانسور خود را بالاتر ببرید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا