اینترنت

رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟

شاید شما یا اطرافیانتان زیاد با سوال رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟ مواجه شده باشید. در این شرایط افراد می ترسند که دیگر نتوانند به سیستم خود را پیدا کنند. نگران نباشید ما در این مقاله به شما کمک می کنیم.

به گزارش تجارت امروز؛ این سوال رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟ یک سوال رایج است. فراموشی رمز لپ تاپ برای هر کسی پیش می آید. هر از گاهی شاید رمز خود را عوض کنید و بعد از مدتی فراموش کنید، نگران نباشید ما به شما راحت ترین روش برای باز کردن رمز لپ تاپ را آموزش می دهیم.

رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟

بیاد به شما بگوییم که نگران نباشید. سایت تجارت امروز برای شما راه حل خوبی را سراغ دارد تا شما بتوانید بدون استرس و نگرانی وارد سیستم خودتان بشوید. پس همراه باشید.

 ۱. از سایر گزینه های ورود به سیستم استفاده کنید

هنگام راه‌اندازی رایانه، ممکن است از شما خواسته شود راه‌های مختلفی را برای محافظت از رایانه خود تنظیم کنید، از جمله رمز عبور مشترک، پین، رمز عبور تصویر و اثر انگشت. همچنین، ممکن است حساب های کاربری دیگری نیز وجود داشته باشد که مجاز به ورود به رایانه شما هستند. بنابراین، هنگامی که رمز عبور لپ تاپ را فراموش کردید و در صفحه ورود به سیستم گیر کردید، می توانید سایر گزینه های ورود را امتحان کنید یا با حساب دیگری وارد شوید.

رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟

۲. از حساب کاربری مخفی مدیر استفاده کنید

رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟ به طور کلی، ویندوز ۱۰ (یا سایر نسخه‌های ویندوز) در هنگام نصب سیستم یک حساب کاربری داخلی ایجاد می‌کند. و این اکانت به صورت پیش فرض پسورد ندارد. اگر رمز عبور را به صورت دستی برای آن تنظیم نکنید، می توانید این امتیاز مدیر را برای دسترسی به لپ تاپ خود دریافت کنید. بیایید ببینیم چگونه در صورت فراموش کردن رمز عبور با حساب کاربری مخفی مدیر، قفل لپ تاپ خود را باز کنید.

مرحله ۱. کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید، کلیدهای Ctrl + Alt را هنگام مشاهده رابط Startp فشار دهید و سپس کلید Del را دوبار فشار دهید. یک پنجره ورود به سیستم جدید ظاهر می شود.

مرحله ۲. “Administrator” را در کادر نام کاربری تایپ کنید، کادر رمز عبور را خالی بگذارید و “Enter” را فشار دهید. سپس، می توانید با موفقیت وارد شوید.

مرحله ۳. به «شروع» > «تنظیمات» > «حساب‌ها» > «ورود به سیستم» بروید. در بخش «رمز عبور»، دکمه «تغییر» را انتخاب کنید و برای بازنشانی رمز عبور جدید، مقدمه را دنبال کنید. بعداً می توانید لپ تاپ خود را با این رمز جدید باز کنید.

رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟

 ۳. رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟ از سوالات امنیتی استفاده کنید

مانند روش ۱، تنظیم سؤالات امنیتی روشی مؤثر برای ایمن نگه داشتن داده های شما است، اما همچنین راه حلی برای بازیابی رمز عبور است. لطفاً توجه داشته باشید که این روش فقط روی رایانه های شخصی ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ نسخه ۱۸۰۳ (و بالاتر) کار می کند.

مرحله ۱. پس از وارد کردن رمز عبور اشتباه، می توانید پیوند “Reset password” را در صفحه ورود مشاهده کنید، روی آن کلیک کنید.

بازیابی رمز عبور

مرحله ۲. سپس به سوالات امنیتی نشان داده شده روی صفحه پاسخ دهید و دستورالعمل بازنشانی رمز عبور لپ تاپ خود را دنبال کنید.

بازیابی رمز عبور

 ۴. از دیسک بازنشانی رمز عبور ویندوز استفاده کنید

رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟ استفاده از دیسک بازنشانی رمز عبور ویندوز ساده ترین راه ارائه شده توسط ویندوز برای بازنشانی رمز فراموش شده است. با این حال، اکثر کاربران استفاده از این رویکرد را دشوار می دانند زیرا این دیسک باید زمانی ایجاد شود که بتوانید به طور معمول با لپ تاپ خود کار کنید.

اگر رمز عبور لپ‌تاپ ویندوز ۱۰ را فراموش کرده‌اید و قبلاً USB بازنشانی رمز عبور ایجاد نکرده‌اید، فقط به روش بعدی بروید.

مرحله ۱. دیسک بازنشانی رمز عبور آماده شده را وارد کنید، سپس روی “تنظیم مجدد رمز عبور” در صفحه ورود به سیستم کلیک کنید، زمانی که موفق به ورود به سیستم نشدید.

رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟

مرحله ۲. پنجره “Password Reset Wizard” ظاهر می شود، برای ادامه کار روی “Next” کلیک کنید.

"Password Reset

مرحله ۳. در پنجره جدید، دیسک بازنشانی رمز عبور مورد نظر را انتخاب کنید و روی “بعدی” کلیک کنید.

بازنشانی رمز

مرحله ۴. سپس یک رمز عبور جدید تایپ کرده و آن را تأیید کنید، برای ادامه روی “بعدی” کلیک کنید. منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود، برای خروج از پنجره روی “پایان” کلیک کنید.

۵. از دیسک نصب ویندوز استفاده کنید

رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟ اگر همه روش‌های بالا کار نمی‌کنند، باید به استفاده از دیسک نصب ویندوز بروید، زیرا می‌تواند به شما در باز کردن Command Prompt در حین نصب کمک کند تا بتوانید خطوط فرمان را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود اجرا کنید. مراحل دقیق نحوه تنظیم مجدد رمز عبور لپ تاپ با دیسک نصب ویندوز به شرح زیر است.

مرحله ۱. لپ تاپ خود را از این دیسک نصب بوت کنید.

مرحله ۲. هنگامی که صفحه نصب ویندوز ظاهر شد، کلیدهای Shift + F10 را فشار دهید تا ابزار CMD راه اندازی شود.

باز کردن قفل لپ تاپ

مرحله ۳. سپس دستورات زیر را تایپ کرده و “Enter” را بزنید:

c:\windows\system32\sethc.exe c:\ را کپی کنید

c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\sethc.exe را کپی کنید

 

مرحله ۴. دیسک را از کامپیوتر خود جدا کرده و لپ تاپ را مجددا راه اندازی کنید. وقتی صفحه ورود را مشاهده کردید، کلید Shift را ۵ بار فشار دهید.

 

مرحله ۵. یک کادر خط فرمان دوباره ظاهر می شود، دستور: net username new_password را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

 ۶. لپ تاپ خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید (از دست دادن اطلاعات)

رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟ به گفته مقامات مایکروسافت، زمانی که به دلیل اینکه رمز عبور را به خاطر نمی‌آورید، خارج از رایانه قفل می‌شوید، امکان بازنشانی کارخانه‌ای نیز وجود دارد. این به این دلیل است که تمام تنظیمات در طول فرآیند کارخانه جابجا می شوند، پسورد نیز تغییر می کند. اما لطفا قبل از دنبال کردن دستورالعمل دو بار فکر کنید زیرا این روش مطمئناً می تواند باعث از بین رفتن اطلاعات شود.

مرحله ۱. لپ تاپ خود را خاموش کنید و روی دکمه “Restart” کلیک کنید تا لپ تاپ خود راه اندازی مجدد شود (لطفا دکمه “Shift” را نگه دارید و روی “Restart” کلیک کنید).

مرحله ۲. در صفحه بعدی، “عیب یابی” را انتخاب کنید.

لپ تاپ خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

مرحله ۳. سپس، “Reset this PC” را انتخاب کنید.

مرحله ۴. می توانید “Keep my files” یا “Remove Everything” را انتخاب کنید.

مرحله ۵. اگر “حذف همه چیز” را انتخاب کنید، از شما خواسته می شود که “فقط فایل های من را حذف کنید” یا “درایو را به طور کامل پاک کنید” را انتخاب کنید.

رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟

مرحله ۶. پس از آن، روی “تنظیم مجدد” کلیک کنید، و صبر کنید تا به پایان برسد. سپس می توانید بدون تایپ رمز وارد سیستم خود شوید.

 ۷. نصب مجدد ویندوز روی لپ تاپ (از دست دادن اطلاعات)

رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟ با همان اصل روش قبلی، نصب مجدد ویندوز می تواند رمز عبور شما را نیز حذف کند. اما چیزی که باید بدانید این است که تمام فایل‌های روی لپ‌تاپ در طول نصب مجدد سیستم عامل پاک می‌شوند و فرآیند نصب مجدد معمولاً زمان زیادی می‌برد.

مرحله ۱. دیسک نصب ویندوز را به لپ تاپ خود وصل کرده و از آن بوت کنید.

مرحله ۲. برخی از پارامترها را مطابق راهنما تنظیم کنید. هنگامی که “Install Now” را در صفحه تنظیمات ویندوز مشاهده کردید، روی آن کلیک کنید. سپس، کلید محصول خود را وارد کنید. اگر نه، لطفاً روی “کلید محصول ندارم” کلیک کنید تا از آن رد شوید.

فراموشی رمز لپ تاپ

مرحله ۳. نسخه ای را که قصد نصب آن را دارید انتخاب کنید و روی “بعدی” کلیک کنید.

فراموشی رمز عبور

مرحله ۴. در پنجره جدید، با دقت بخوانید و “Custom: Install Windows only(advanced)” را انتخاب کنید.

روش های بازیابی رمز لپ تاپ

مرحله ۵. سپس، مقصد را برای نصب ویندوز انتخاب کنید و “بعدی” را بزنید. پس از آن، شما نصب مجدد ویندوز را به پایان رسانده اید و به نظر می رسد که یک رایانه شخصی کاملاً جدید دارید. بنابراین، اکنون می توانید لپ تاپ خود را بدون رمز عبور باز کنید.

باز کردن قفل لپ تاب بدون از دست دادن اطلاعات

رمز لپ تاپم رو یادم رفته چجوری بازش کنم؟ شما با این راه حل ویژه می توانید به راحتی رمز سیستمخ.ود را باز کنید. بدون اینکه اطلاعات خود را از دست بدهید.

  • مرحله۱. اول از همه تو صفحه لاک ویندوز انگشتت رو روی دکمه Shift نگه دار و لپ‌تاپ رو ری‌استارت کنید.
  • مرحله ۲. بعد از اینکه گزینه Please wait اومد انگشتتون رو از روی Shift بردارید.
  • مرحله ۳. در منوی Choose an option گزینه Troubleshoot رو انتخاب کنید.
  • مرحله ۴. حالا Reset This PC رو بزن و از بین دوتا گزینه‌ای که وجود داره گزینه Keep my file رو انتخاب کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا