خواندنی

طرز تهیه دسر عربی کرم کارامل با طعمی بی نظیر و هیجان انگیز

دسر عربی کرم کارامل، یک بافت فوق العاده نرم و خوشمزه دارد. ما در این مقاله تمام مراحل این دسر را آموز ش می دهیم تا شما هم از این دسر بی نصیب نمانید.

به گزارش تجارت امروز، دسر عربی کرم کارامل به دلیل طعم نسکافه ای که دارد معمولا همیشه پر طرفدار است. پس نگران تهیه این دسر برای میهمانی ها و مجالس خود نباشید.

دسر عربی کرم کارامل مناسب مجالس

این دسر عربی به دلیل ترکیبات و نحوه پختی که دارد بافت فوق العاده نرمی دارد. معمولا افراد به دنبال دسرهایی هستند که بافت آن ها خاص و لذیذ باشد. در ادامه طرز تهیه این دسر را برای شما داریم.

نوشته های مشابه

مواد لازم برای تهیه دسر عربی کرم کارامل

پودر کرم کارامل ۱ بسته
شیر ۲ لیوان
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
نسکافه ۲ ق غذا خوری
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
بیسکوییت پتی بور ۱ بسته
وانیل به دلخواه
پودر کاکائو ۱ قاشق مرباخوری سر پر
شکر ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر عربی کرم کارامل

تهبه این دسر فوق العاده راحت می باشد. شما برای اینکه خیالتان از طعم و شکل این دسر راحت باشد بهتر است که تمام موارد زیر را انجام بدهید.

مرحله اول

در این مرحله شیر رو داخل یک قابلمه بریزید. سپس پودر کرم کارامل، شکر، نسکافه یا کافی میکس رو به شیر اضافه کنید کمی هم بزنید و قابلمه رو روی حرارت ملایم بذارید و هم بزنید تا مواد داخل شیر حل بشود.

سپس پودر کاکائو رو داخل یک سوم استکان آب جوش حل کنید و به مواد اضافه کنید. در آخر به دلخواه وانیل رو اضافه کنید و هم بزنید و از روی حرارت بردارید.

شیر در حدی باید گرم بشه که شکر و و پودر کرم کارامل و نسکافه در شیر حل بشن، نیازی به داغ شدن یا جوشیدن شیر نیست.

مرحله سوم؛ استفاده از بیسکوییت پتی بور

در این مرحله پس از اتمام و مخلوط شدن همه مواد در  شیر آن را کنار می گذاریم و بیسکوییت ها را خرد می کنیم. سپس به شیر اضافه می کنیم. بیسکوییت ها را با دست باید خورد کنیم. سپس همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید، خامه صبحانه را اضافه کرده و اجازه بدهید همه مواد با هم یکدست و مخلوط شوند.

در ادامه  ژلاتین بنماری شده رو که کمی خنک شده به مایه دسر اضافه کنید و دوباره مواد رو چند پالس میکس کنید تا ژلاتین خوب با مواد ترکیب شود.

مرحله آخر؛ ریختن مواد در قالب

در این مرحله نوبت به ریختن مواد دسر در قالب است. بهتر است که ابتدا دیواره های قالب خود را کمی چرب کنید. سپس همه مواد را به آرامی در قالب بریزید.

اجازه بدهید که حدود ۷ تا ۸ ساعت داخل یخچال بذارید تا زمانیکه دسر به طور کامل ببنده و خودش را بگیرد.

وقتی که دسر عربی سفت و آماده شد، با چاقو کناره‌های دسر رو به آرومی از قالب جدا کنید. کف بشقاب یا ظرف مورد نظرتون رو خیس کنید و آب اضافیش رو بگیرید و سپس دسر عربی رو تو ظرف برگردونید و سرو کنید.

نکاتی که در تهیه این دسر به شما کمک می کند

  • اگه طعم شکلاتی رو بیشتر دوست دارید میتونید از بیسکویت پتی بور کاکائویی استفاده کنید.
  • برای درست کردن دسر عربی لیوانی می‌تونید مایه دسر رو داخل لیوان یا ظرف‌های کوچک بریزید و به صورت لیوانی و یک نفره سرو کنید.
  • در زمان برگردوندن دسر عربی با پتی بور از قالب تو ظرف کف ظرف رو خیس کنید تا اگه دسر در مرکز ظرف سرو قرار نگرفت بتونید تکونش بدید تا بیاد وسط ظرف.
  • به جای پودر ژلاتین از ورق ژلاتین هم می‌تونید استفاده کنید. هر ورق ژلاتین برابر با یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتینه. برای استفاده از ورق ژلاتین اول باید ورق ژلاتین را داخل مقداری آب سرد برای پنج دقیقه خیس بدید. بعد از خیس دادن ورق ژلاتین رو داخل مایه دسر که گرمه بریزید و هم بزنید تا به طور کامل مخلوط و حل بشه. استفاده از ورق ژلاتین باعث میشه که دسر براق‌تر بشه.

تزئینات کنار دسر عربی کرم کارامل

شما طبق سلیقه خود می توانید از هر چیزی برای تزئین کنار دسر استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما میوه های تابستانی همچون توت فرنگی، همچنن آنانس یا موز است.

برای زیبایی بیشتر از خامه قنادی هم می توانید استفاده کنید و به شکل دلخواه روی دسر بریزید. اگر در کنار این دسر یک نوشیدنی خوش طعم هم سرو شود عالی است.

دسر عربی معمولا برای کودکان بسیار لذت بخش است و اگر قصد دارید برای کودک خود مراسمی را بگیرید استفاده از این دسر نرم و لطیف را فراموش نکنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا