گردشگری

معرفی خفن ترین راه های مهاجرت به آلمان برای شما

کشور آلمان پیشرفته ترین کشور دنیاست و قطب صنعتی اروپا تلقی می‌شود. افراد زیادی تمایل به مهاجرت به آلمان را دارند و این به خاطر مزایایی است که در این کشور برای زندگی وجود دارد. آلمان مهمترین قدرت دنیاست و از لحاظ اقتصادی و صنعتی فوق العاده می‎باشد. رشد و شکوفایی در این کشور بالا است به همین خاطر مهاجران به دنبال زندگی در آن هستند. هزینه کم زندگی در آلمان، امنیت بالا و خدماتی که در این کشور برای شهروندانش در نظر می‌گیرد از جمله مزایای مهاجرت به آلمان است.

مهاجرت به آلمان

  • از لحاظ آب و هوایی این کشور در شرایط معتدل و خوبی قرار دارد.
  • استانداردهای زندگی و رفاهی آلمان در سطح بالایی می‌باشد.
  • بیمه دولتی آلمان موارد گسترده‌ای را شامل می‌شود و به افراد اهمیت زیادی می‎دهد.
  • انواع شغل ها در بالاترین سطح امنیت قرار دارند.
  • آموزش های رایگان در این کشور وجود دارد.
  • از لحاظ تکنولوژی در رتبه بسیار خوبی قرار داد.
  • مهمترین مزیت زندگی در آلمان رفاه و امنیت اجتماعی آن است.
  • با اخذ اقامت در آلمان می‌توان به ویزای شینگن و کشورهای این حوزه دسترسی داشت.

مراحل مهاجرت به آلمان

  • فرقی نمی‌کند که فرد با چه روشی مهاجرت کرده است. باید ثابت شود که او می‌تواند هزینه های زندگی در آلمان را پرداخت نماید.
  • داشتن بیمه دولتی یا خصوصی مهم است. بدون بیمه نمی‌توان به مرحله بعدی مهاجرت رفت.
  • برای زندگی در آلمان داشتن دانش زبانی ضروری است.
  • آماده سازی همه مدارک

با وجود این مراحل می‎توان برای اخذ ویزا اقدام کرد.

روش های مهاجرت به آلمان ۲۰۲۲ برای ایرانیان

۱ _ مهاجرت تحصیلی : از جمله بهترین و به صرفه ترین کشور ها برای تحصیل، کشور آلمان است. به خاطر دولتی بودن اکثر دانشگاه ها تقریبا تحصیل رایگان است و هزینه ثبت نام ناچیز است. این کشور در حوزه آموزش عالی سابقه بسیار زیادی دارد. دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی باید دارای رزومه قوی باشند چرا که استانداردهای آموزشی در آلمان بسیار بالا است. از جمله مزیت های تحصیل در آلمان، پیوند دانشگاه با محیط شغلی است. به طوری که بعد از فارغ التحصیلی به آسانی می‌توان از فرصت های استخدامی استفاده کرد.

۲_ از طریق پناهندگی : پناهندگی یک روش نامناسب برای مهاجرت در جهان است. چون فرد پناهنده به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شود پس باید در کمپ های پناهندگی اقامت کند. افرادی که پناهنده آلمان می‌شوند باید دلیل قانع کننده‌ای را به این کشور بدهند در غیر این صورت دیپورت خواهند شد. چون آلمان با بحران پناهندگی رو به رو است، در این زمینه سخت گیری های زیادی را انجام می‌دهند.

معرفی خفن ترین راه های مهاجرت به آلمان برای شما

سایر روش های مهاجرت به آلمان

۱_ مهاجرت کاری به آلمان : دریافت مجوز کاری برای استخدام، روش دیگر مهاجرت به این کشور است. نرخ بیکاری در آلمان بسیار پایین است و بازار کار و اقتصاد آن ثبات خیلی خوبی دارد. ویزای کار آلمان به افراد ماهر و متخصص داده می‌شود و افراد باید در رشته خود توانایی و مهارت قابل توجه داشته باشند. افرادی که مایلند در آلمان کار کنند باید ویزای خود اشتغالی _ ویزای کار و ویزای جست و جوی کار را داشته باشند. با توجه به این ویزا متقاضی ۶ ماه فرصت دارد تا شغل مناسب پیدا کند و در صورت یافتن شغل ویزا تمدید می‌شود.

۲_ مهاجرت از طریق تولد : حداقل یکی از والدین فرزندی که می‌خواهد تابعیت آلمان را بگیرد، باید آلمانی باشد. پس می‌توان گفت در آلمان برای اخذ تابعیت به روش تولد، سیستم خون مهم است.

نمونه‌ای دیگر از روش های مهاجرت به این کشور

۱_ مهاجرت از طریق کارآفرینی : این کشور از کارآفرینان توانا با ایده های بدیع و جدید به منظور پیشرفت اقتصادی خود، استقبال می‌کند. مهاجرت با این روش مخصوص افرادی است که خواهان تجارت جدید در این کشور هستند. سرمایه اولیه حدود ۲۵ هزار یورو با یک بیزینس پلن برای ایجاد کسب و کار لازم است. دریافت ویزا از این طریق، در صورت موفقیت شرکت تجاری باعث اخذ اقامت دائم و تابعیت آلمان خواهد شد.

۲_ مهاجرت از طریق ازدواج : ازدواج قانونی با یک شهروند آلمانی یا فردی که اقامت دائم در آلمان دارد، از طریق اخذ ویزای ازدواج ممکن است. متقاضی باید هر دو ۱۸ سال سن داشته باشند و تمکن مالی برای پرداخت هزینه زندگی در این کشور را داشته باشند و همچنین به زبان آلمانی در سطح A۱ مسلط باشند. بعد از ازدواج اقامت دائم برای همسر وجود دارد و بعد از گذشت ۲ سال از زندگی مشترک و ۳ سال اقامت در آنجا، می‌توان به تابعیت آلمان درآمد.

معرفی خفن ترین راه های مهاجرت به آلمان برای شما

انواع اقامت در آلمان

اقامت در آلمان به دو دسته تقسیم می‌شود و هر کدام ویژگی های خاص خودش را دارد.

اقامت کوتاه مدت : این اقامت ۹۰ روزه می‎باشد و باید ویزای کوتاه مدت شینگن را گرفت. این ویزا برای سفر کوتاه مدت مناسب است.

اقامت بلند مدت : اگر فردی بخواهد بیشتر از ۹۰ روز برای کار یا تحصیل در آلمان بماند یا اینکه قصد مهاجرت دائمی داشته باشد باید ویزای اقامت بلند مدت بگیرد. این ویزا برای اقامت_ کار آزاد _ اقامت برای آموزش حرفه‌ای و شغلی _ برای پژوهش و تحقیق _ اقامت نیروی متخصص برای کار _ اقامت به دلایل سیاسی، انسانی و حمایت موقت صادر می‌شود.

 فرق اقامت و تابعیت در آلمان

در تابعیت فرد جزو ملیت به حساب می‌آید و می‌توان گفت تابعیت یک رابطه معنوی _ سیاسی _ حقوقی و بین المللی است که بین فرد و دولت وجود دارد. این حق را نمی‌توان از کسی گرفت و تبعه هر کشور در مقابل کشور خود وظایفی دارد و دولت هم در برابر اتباع خود وظایفی دارد. اما اقامت حضور فرد در قسمتی از خاک کشور است که موقتی بوده و حق رای و شرکت در مشاغل خاصی را ندارد. اقامت قابل سلب است. آلمان کشوری پیشرفته و ثروتمند است. این کشور به دلایلی مانند تحصیل رایگان _ نرخ بیکاری پایین _ امکانات رفاهی و امنیت بالا ، افراد زیادی را برای مهاجرت به سوی خود جذب کرده است.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا