خودرو

معرفی و نقد و بررسی x55 پرو مدل 2024

خودرو x55 پرو در نمایشگاه ماشین 2024 به نام تیگو 4 معرفی و رونمایی شد. این ماشین تغیرات زیادی نسبت به مدل قبلی خود دارد. که در این مقاله به نقد و بررسی کامل می پردازیم.

به گزارش تجارت امروز؛ خودرو x55 پرو در ایران به نام ام وی ام شناخته شده است و در بازار عرضه می شود. این خودرو در نمایشگاه ۲۰۲۴ پکن با طراحی ماشین های لوکس و گران قیمت رو نمایی شد.

آپشن و امکانات x55 پرو مدل ۲۰۲۴

چری تیگو ۴ جدید که احتمالا با نام X55 پرو فیس‌لیفت در ایران عرضه می‌شود، در نمای جلو طراحی کاملا متفاوتی با مدل قبلی دارد و از چراغ‌ها و جلوپنجره‌ی جدیدی بهره می‌برد که آن را به خودروهای گران‌تری مثل تیگو ۷ پرو نزدیک کرده است.

طراحی بیرونی x55 پرو مدل ۲۰۲۴

x55 پرو مدل 2024 طراحی بیرونی

x55 پرو مدل ۲۰۲۴ بین چراغ‌ها نیز جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی بسیار بزرگی با الگوی داخلی کرومی را می‌بینیم که البته بخش عمده‌ای از آن مسدود بوده و فقط یک قسمت مستطیلی کوچک در میانهٔ جلوپنجره برای عبور هوا در نظر گرفته شده است.

از طرفین این جلوپنجره هم تریم‌های مشکی براق به دی‌لایت‌های عمودی باریکی کشیده شده است. در قسمت جانبی خودرو همان نمای قبلی را می‌بینیم اما طراحان چری با تعبیهٔ تریم مشکی روی ستون‌های C، طرح سقف شناور را ایجاد کرده‌اند که نمایی جالب‌تر از قبل را به نمایش گذاشته است.

در عقب تیگو ۴ هم شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که به شکل سراسری طراحی و با قاب بدون رنگ پوشیده شده‌اند.

طراحی داخلی x55 پرو مدل ۲۰۲۴

x55 پرو مدل 2024 طراحی داخلی

نمایشگرهای پیوسته را با دریچه‌های تهویهٔ طرح سراسری در زیر آن و همین‌طور طراحی جدید کنسول میانی را با کنترل‌های لمسی سیستم تهویه می‌بینیم. در بخش پیشرانه تغییری صورت نگرفته و تیگو ۴ از همان موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی استفاده می‌کند که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما برای انتقال نیروی این موتور، بجای گیربکس CVT قبلی یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی x55 پرو مدل ۲۰۲۴

تعداد درب ها ۵
درب های جلویی معمولی
درب های عقب معمولی
شاسی SUV
ستون ها A-D
سوخت بنزین
سیستم محرک دوچرخ محرک
انتقال اتوماتیک (دو کلاچ) ، ۷ سرعت
قدرت
۱۳۰ کیلو وات
اسب بخار ۱۵۶ اسب بخار
جابجایی ۱۴۹۹ سی سی / ۱.۵ لیتر
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر

ورود به بازار ایران

هنوز هیچ اطلاعاتی راجب وارد کردن این ماشین در تاریخ و زمان مشخصی اعلام نشده است.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا