تلفن

معرفی گوشی شیائومی 14 اولترا (Xiaomi 14 Ultra) + دوربین، باتری و قیمت

بررسی امکانات گوشی شیائومی 14 اولترا که به تازگی از آن رونمایی شده است، نشان می‌دهد که این کمپانی به قصد جنگ با سامسونگ و اپل یک حریف قدر طراحی کرده است. در اامه به معرفی آن می‌پردازیم.

به گزارش تجارت امروز؛ پس از گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص این سری از پرچمداران کمپانی شیائومی، از گوشی شیائومی ۱۴ اولترا به‌صورت رسمی رونمایی کرد. شیائومی همچنین در این رویداد ضخامت دستگاه خود را با آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو مقایسه کرده است که طبق ادعای آن، شیائومی ۱۴ بیش از ۶ درصد ضخامت کمتری دارد. بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۴ به‌لطف تراشه‌ی پرقدرت، مجموعه‌دوربین توانمند و البته طراحی هیجان‌انگیز، از راه رسیده است تا خودش را به رقیبی برای بهترین گوشی سامسونگ یعنی گلکسی S24 اولترا و همچنین بهترین گوشی آیفون یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس تبدیل کند.

گوشی‌های سری اولترا شیائومی همواره تأکید ویژه‌ای بر دوربین داشته‌اند و این موضوع به‌طور ویژه در Xiaomi 14 Ultra هم دیده می‌شود. این محصول رده‌بالا به‌لطف تراشه‌ی قدرتمندش یکی از بهترین گوشی ها در دنیا است.

شیائومی ۱۴ اولترا فعلاً در انحصار بازار چین است، اما سه روز دیگر در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۴ به‌صورت رسمی برای بازارهای بین‌المللی هم رونمایی می‌شود.

مشخصات فنی گوشی شیائومی ۱۴ اولترا (Xiaomi 14 Ultra)شارژ شیائومی 14 اولترا

همان ابتدا اگر نگاهی به  گوشی شیائومی ۱۴ اولترا شباهت‌ قابل توجهی به شیائومی ۱۳ اولترا دارد، اما غول چینی می‌گوید که طراحی را در نسل جدید بهینه‌سازی کرده است. بر اساس گفته‌ی شیائومی، گوشی ۱۴ اولترا به‌لطف فریم تیانیومی سه گرم سبک‌تر از نسل قبل شده است.

مدل اولترا گوشی شیائومی ۱۴ همچون آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از تیتانیوم گرید ۵ استفاده می‌کند که مقاومت بالاتری نسبت‌به تیتانیوم استفاده‌شده در گلکسی S24 اولترا دارد.

گوشی شیائومی ۱۴ اولترااز نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ اولد (از نوع LTPO AMOLED) با وضوح ۳٬۲۲۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی متغیر یک تا ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. پنل دستگاه به استانداردهای دالبی ویژن و +HDR10 مجهز است و روشنایی‌اش به ۳٬۰۰۰ نیت می‌رسد.

جدیدترین گوشی پرچمدار از برند شیائومی به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز است و از ۱۶ گیگابایت رم به‌همراه یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌گیرد. مساحت محفظه‌ی بخار شیائومی ۱۴ اولترا درمقایسه‌با نسل قبل سه برابر شده است.

باتری گوشی شیائومی ۱۴ اولترا ۶ درصد پرظرفیت‌تر از نسل قبل است و ظرفیتش به ۵٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد. می‌توان این باتری را با توان ۹۰ وات به‌صورت سیمی و ۸۰ وات به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. شیائومی می‌گوید گوشی جدیدش با تراشه‌های G1 و P2 از داغی بیش‌از‌حد باتری جلوگیری می‌کند.

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا برخلاف گلکسی S24 اولترا سیستم ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه دارد. این گوشی به تراشه‌ی T1 برای تقویت سیگنال مجهز است و از وای‌فای و بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین گوشی شیائومی ۱۴ اولتراXIAOMI 14 ULTRA سفید

مهم‌ترین نکته درباره‌ی شیائومی ۱۴ اولترا، دوربین‌هایی است که در پنل پشتی گوشی دیده می‌شوند. شیائومی می‌گوید پرچمدار جدیدش چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۰٫۵ برابری، یک برابری، ۳٫۲ برابری و پنج برابری دارد.

دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا به حسگر یک اینچ LYT-900 مجهز است که در پشت لنز ۲۳ میلی‌متری با دیافراگم دوگانه‌ی f/1.63 و f/4.0 قرار گرفته. شیائومی می‌گوید دوربین اصلی ۱۳۶ درصد نور بیشتر نسبت‌به دوربین اصلی شیائومی ۱۳ اولترا جذب می‌کند. دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا تصاویر Ultra RAW ثبت می‌کند.

دو دوربین تله‌فوتو در پنل پشتی شیائومی ۱۴ اولترا دیده می‌شود. اولی، تله‌فوتو ساده با فاصله‌ی کانونی ۷۵ میلی‌متری و بزرگ‌نمایی ۳٫۲ برابری و دیافراگم f/1.8 است و دومی از مکانیزم پریسکوپی استفاده می‌کند. دوربین پریسکوپی فاصله‌ی کانونی ۱۲۰ میلی‌متری و بزرگ‌نمایی پنج برابری و دیافراگم f/2.5 دارد.

هر دو دوربین تله‌فوتو شیائومی ۱۴ اولترا همچون دوربین فوق عریض به حسگر ۱/۲٫۵ اینچی IMX858 سونی مجهزند. دوربین فوق عریض این گوشی فاصله‌ی کانونی ۱۲ میلی‌متر و دیافراگم f/1.8 دارد.

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا به‌لطف هوش مصنوعی به قابلیتی به‌نام Ultra Zoom مجهز است که بزرگ‌نمایی ۳۰ برابری ارائه می‌دهد. پرچمدار جدید شیائومی همچون گلکسی S24 اولترا ویدیوی ۴K را ازطریق دوربین اصلی با نرخ ۶۰ یا ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند و توانایی ضبط ویدیو ۸K را هم دارد.

با در نظر گرفتن قابلیت‌هایی که شیائومی ۱۴ اولترا در حوزه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری دارد، به‌راحتی می‌توان این گوشی را وارد فهرست بهترین گوشی از نظر دوربین کرد.

طراحی شیائومی ۱۴ اولترادوربین XIAOMI 14 ULTRA

شیائومی ۱۴ اولترا به فریم تیتانیومی مقاوم‌تر از گلکسی S24 اولترا مجهز شده است. پنل پشتی گوشی‌های شیائومی اولترای سفید و مشکی با طراحی چرم مصنوعی راهی بازار می‌شود که این یکی از تغییرات گوشی نسبت به مدل‌های قبلی محسوب می‌شود. این گوشی وزنی برابر با ۲۲۴.۴ گرم دارد و از لحاظ وزنی حدود ۳ گرم از شیائومی ۱۳ اولترا سبک‌تر است؛ اما مدل آبی این گوشی طراحی متفاوتی دارد که خود کمپانی شیائومی به آن اژدهای کریستالی آبی می‌گوید. وزن گوشی ۲۲۹.۵ گرم تخمین زده شده است.

نکته اینجاست که نسخه دیگری برای این گوشی طراحی شده است که از تیتانیوم به عنوان متریال اصلی استفاده شده و وزن آن به ۲۲۹.۶ گرم می‌رسد. در حقیقیت شیائومی از تیتانیوم گرید ۵ استفاده کرده و ادعا کرده که از تیتانیوم استفاده شده در فریم گوشی پرچمدار S24 ULTRA سامسونگ مقاومت بهتری دارد.صفحه نمایش شیائومی 14 اولترا

در بالای نمایشگر گوشی شیائومی ۱۴ اولترا از شیشه‌ی محافظ جدیدی به نام Shield Glass استفاده شده است که ۱۰ برابر مقاومت بیشتر از نسل قبل دربرابر سقوط دارد. گوشه‌های نمایشگر در هر چهار طرف تا حدی خمیده شده‌اند؛ شیائومی این نمایشگر را با نام تجاری All Around Liquid خطاب می‌کند. شیائومی ۱۴ اولترا به شیشه‌ی محافظ Shield Glass با مقاومت چشمگیر مجهز است.

قیمت و تاریخ عرضه شیائومی ۱۴ اولترا(Xiaomi 14 Ultra)رونمایی از شیائومی 14 و 14 پرو

قیمت گوشی شیائومی ۱۴ اولترا در کانفیگ پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۶٬۴۹۹ یوان (۸۳۰ یورو) است.

قیمت گوشی شیائومی مدل ۱۴ اولترا در کانفیگ دوم با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به ۶٬۹۹۹ یوان (۹۹۰ یورو) می‌رسد و قیمت گوشی در بهترین کانفیگ با ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی ۷٬۷۹۹ یوان (۱٬۰۰۰ یورو) است. پرچمدار شیائومی در رنگ‌های آبی و مشکی و سفید عرضه می‌شود.

کمپانی شیائومی در این برنامه که کیت ویژه‌ی عکاسی برای شیائومی ۱۴ اولترا عرضه می‌کند که باتری داخلی ۱٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و قیمت آن به ۶۹۹ یوان (۹۰ یورو) می‌رسد.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا