سیاسی

نرخ واقعی تورم توسط یک کارشناس اقتصادی مشخص شد.

یک کارشناس اقتصادی بیان کرد: متاسفانه در ایران دولت ها برای توجیه عملکرد بد اقتصادی شان بسیا رسفسطه کردند. واقعیت این است که تورم در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

به گزارش تجارت امروز؛ مرتضی عزتی در یک گفت و گو اظهار کرد: بر خلاف ادعاییی که برخی مسئولان در رابطه با نرخ تورم در دولت سیزدهم می کنند که توم کاسته شده است کاملا اشتباه است. آمارهای ایران نشان می دهد نرخ تورم همگانی در ایران در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ که دولت قبل بوده، به ترتیب ۳۴.۸ درصد ک ۳۶.۸ درصد بوده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم که از تابستان روی کار آمد نرخ ترم به ۴۰.۲ درصد افزایش و درسال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز به ۴۵.۹ دصد و ۴۰.۷ درصد رسیده است.

این کارشناس ادامه داد: در سه سالی که دولت سیزدهم روی کار آمده در هر سه سال نرخ تورم بالای ۴۰ درصد در این ۸۰ سال اخیربی سابقه بوده است و همچنین رشد افتصادی هم کاهش داشته است.

عزتی بیان کرد: آنچه تورم عمومی گفته می‌شود، همین است که آمار آن را در اینجا آورده‌ایم. این آمار رسمی منتشر شده توسط مرکز آمار ایران در دولت سیزدهم است. هر چه غیر از این می گویند چیز دیگری غیر از تورم عمومی است و اعتباری برای تحلیل تورم به معنای همگانی ندارد.

این اقتصاددان افزود: بحث من دفاع از دولتی نیست فقط می خوام که واقعیت ها را بگویم.

انتهای مطلب/ ی.ر

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا