تجارت

نصب درب آکوستیک راه حلی برای داشتن حریم شخصی!

در واقع می توان گفت که هیچ حریم شخصی برای خود ندارند. برای این که بتوانید مشکل به وجود آمده را برطرف کنید بهترین راه حل نصب درب آکوستیک می باشد. برای این که بتوانید در این مورد بهترین انتخاب را داشته باشید تا به حفظ حریم خصوصی افراد کمک کنید در این بخش به بررسی مدل های مختلف این درب می پردازیم تا با نصب مدل مناسب به ایجاد حریم شخصی خود در محل کار و منزل کمک کنید با ما همراه باشید.

درب آکوستیک چیست؟

درب عایق صدا گزینه ی مناسبی برای نصب در محیط هایی می باشد که نیاز به عایق صوتی دارند و قصد دارند با انتخاب عایق مناسب از ورود و خروج آلودگی های صوتی جلوگیری کنند. محیط هایی که به نصب این مدل از درب ها نیاز دارند شامل اتاق مدیر عامل، سالن کنفرانس، استودیو صدابرداری، مکان های امنیتی، کتابخانه، آمفی تئاتر، سینما، سالن تیراندازی، اتاق جلسه، آموزشگاه موسیقی، ادارات و… می باشد.

پس با توجه به این که این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد باید در طراحی و ساخت درب آکوستیک ضد صدا از بهترین متریال و عایق بندی استفاده شود تا بعد از نصب با مشکل رو به رو نشوید چون در غیر این صورت و انتخاب عایق غیر استاندارد عملکرد طبیعی درب با اختلال مواجه می شود و ممکن است مجبور شوید نسبت به تعویض و تعمیر درب اقدام کنید. مسئله ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید چهارچوب در نظر گرفته شده برای درب می باشد. چهارچوب انتخابی باید مناسب باشد چون مقداری از عایق صدا در درب های آکوستیک به خاطر انتخاب چهارچوب مناسب و مخصوص می باشد. مسئله ی بعدی در مورد متریال انتخابی برای تولید درب می باشد انتخاب بهترین متریال کمک می کند تا صدا را جذب و یا تحت تأثیر قرار داده و از انتشار آن جلوگیری می‌ کنند.

نصب درب آکوستیک راه حلی برای داشتن حریم شخصی!

در بخش داخلی درب‌ ضد صدا از مواد پر کننده (فوم ضد صدا، عایق حرارت و پشم سنگ) استفاده می شود تا درب خاصیت عایق بودن را داشته باشد. برای این که بتوانید با توجه به نیاز خود یکی از مدل ها را انتخاب کنید امکان تولید این درب ها در مدل های مختلف اعم از درب عایق صوت با پشم سنگ، درب ضد صدا با عایق هانیکام، درب آکوستیک ۱,۵ لنگه، درب عایق صوتی لنگه وجود دارد و از نظر شکل ظاهری شیک و زیبا می باشند.

مشحصات درب های اکوستیک

  • ساختار داخلی (کلاف چوبی): کلاف داخلی در نظر گرفته شده برای درب از چوب روسی می باشد و با در نظر گرفتن دوبل های چوبی هر چهار طرف چفت می شود.

  • عایق صوتی: عایق بندی در نظر گرفته شده برای درب از نوع پشم سنگ با دانسیته بالا می باشد که به صورت سه ورقه داخل قاب چوبی درب استفاده می شود.

  • رویه کوبی: رویه کوبی در نظر گرفته شده برای درب های آکوستیک با استفاده از فوم سایلنت می باشد و برای رویه کوبی از چرم مصنوعی درجه یک و دکمه های چرمی استفاده می شود.

  • چهارچوب درب آکوستیک: جنس چهارچوب های درب آکوستیک از نوع ام دی اف با روکش pvc می باشد و برای نصب آن نیاز است از فوم پلی اورتان استفاده شود. هم چنین نیاز است تا با روکوب و پشت کوب کاملا پوشش داده شوند.

  • پادری درب آکوستیک: با توجه به این که بیشترین کاربرد درب های آکوستیک برای استفاده در اتاق مدیریت و کنفرانس یا استودیو می باشد در نظر گرفتن آستانه چوبی یا فلزی در پایین درب راهکار مناسبی نیست.

  • عایق کردن دیوارها: مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نیاز است تا محیطی کاملاً ضد صدا داشته باشیم. برای انجام این کار نیاز است تا با استفاده از پنل های پشم سنگ دیوارها را عایق بندی کنیم.

  • قیمت درب های لمسه (آکوستیک): قیمت این نوع از درب ها با توجه به تعداد لنگه های در نظر گرفته شده برای درب و متریال و تجهیزات انتخاب شده برای تولید تعیین می شود.

قیمت درب آکوستیک

مهم ترین مسئله ای که هنگام خرید درب آکوستیک برای افراد مهم می باشد مربوط به قیمت درب عایق صدا می باشد. در تعیین قیمت نهایی درب پارامترهای مختلفی اعم از ساختار، سایز درب (اندازه و ابعاد)، نوع روکش درب، نوع یراق آلات، میزان آکوستیک بودن درب، امنیت و مقاومت و… تأثیرگذار می باشد. نوساناتی که در بازار وجود دارد هم می تواند در تعیین قیمت نهایی درب تأثیرگذار باشد به همین خاطر نمی توان قیمت ثابتی را برای محصولات در نظر گرفت به همین خاطر برای استعلام قیمت با همکاران ما در فروشگاه راسان درب در ارتباط باشید تا بعد از اطلاع از مشخصات فنی محصولات این فروشگاه بتوانید بهترین مدل را برای خرید انتخاب کنید.

مزایا و معایب درب های آکوستیک

مزایا

  • کمک به کاهش نویزهای موجود در محیط

  • جلوگیری از انتشار صدا

  • داشتن عملکرد بهینه

  • ایمنی و بهداشت

  • کمک به محافظت از حریم خصوصی

  • بهبود کیفیت صدا

  • قابلیت سفارشی‌ سازی

معایب

  • هزینه بالایی برای استفاده از این درب ها باید پرداخت کنید.

  • وزن و حجم

  • ایجاد محدودیت در دسترسی

  • نیاز به نصب و نگهداری ویژه ای دارد.

  • محدودیت در تهویه هوا

نصب درب آکوستیک برای ایجاد حریم شخصی

مراحلی که نیاز است طی شود تا درب آماده ی استفاده شود در مقایسه با دیگر مدل های درب داخلی (اتاقی و یا سرویسی) تفاوت چندانی ندارد ولی مسئله ای که مهم است و باید به آن توجه داشته باشید در مورد اندازه گیری ابعاد درب و نصب اصولی و درست آن می باشد. ممکن است برخی از افراد این گونه تصور کنند که درب عایق صدا به همراه چهارچوب ارسال می شود ولی در این مورد باید بگوییم که امکان نصب این درب ها بر روی چهارچوب های فلزی (فرانسوی، مکزیکی و تخت) وجود دارد. در صورتی که چهارچوب از نوع فلزی نباشد امکان استفاده از چهارچوب های چوب روس با MDF استفاده می شود که از نظر شکل ظاهری مشابه می باشند.

نصب درب آکوستیک راه حلی برای داشتن حریم شخصی!

خرید و سفارش درب آکوستیک از راسان درب

راسان درب امکان خرید اینترنتی و غیر حضوری را برای مشتریان خود فراهم کرده است و شما می توانید از همکاران ما کمک بگیرید و با مقایسه ی مدل های موجود بهترین مدلی که موجود می باشد را با توجه به بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید انتخاب کنید. بعد از ثبت سفارش و تولید درب به درخواست مشتری نصاب درب به محل اعزام خواهد شد و مراحل مربوط به نصب انجام خواهد شد.

شما می توانید یکی از مدل های در نظر گرفته شده که شامل درب آکوستیک سرویس بهداشتی، درب آکوستیک آپارتمان، درب آکوستیک استودیو، درب لمسه کوبی، درب لمسه چرم، درب لمسه اداری و… را می توانید با توجه به مکانی که قرار است درب در آن جا نصب شود را انتخاب کنید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا