اجتماعی

نظر بهترین متخصصان اطفال راجب پوشک که بهتر است بدانید!

متخصصان اطفال نظرات متعددی راجب پوشک بچه ارائه داده اند که مسائل مختلفی را در بر می گیرد. از جمله دکتر شاهرودی، پیری و محمدی هشدار می دهند که پوشک بچه می تواند خطر ابتلا به عفونت ادراری را افزایش دهد زیرا پوشک خیس یا کثیف می تواند یک محیط مرطوب و گرم ایجاد کند که برای رشد باکتری ها مناسب است.

برای کاهش خطرعفونت ادراری، مهم است که پوشک نوزاد هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار تعویض شود. همچنین باید ناحیه تناسلی نوزاد را با آب ولرم و دستمال مرطوب تمیز کنید.

علاوه بر این، متخصصان اطفال توصیه می کنند که از پوشک هایی استفاده کنید که از مواد نرم و جاذب ساخته شده اند. این امر به جلوگیری از تحریک پوست نوزاد کمک می کند.

 webmd  به نقل از DR JANA می گوید:

she has not seen long-term health problems related to disposable diapers.

وی مشکلی برای سلامتی در اثر استفاده از پوشک یکبار مصرف ندیده است.

توصیه‌های بهترین متخصصان اطفال درباره پوشک بچه

  • پوشک نوزاد را هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار تعویض کنید.

این توصیه به این دلیل است که پوشک خیس یا کثیف می تواند باعث تحریک پوست نوزاد شود و همچنین خطر ابتلا به عفونت ادراری را افزایش دهد. اگر نوزاد شما زیاد ادرار یا مدفوع می کند، ممکن است لازم باشد پوشک او را زودتر تعویض کنید.

  • ناحیه تناسلی نوزاد را با آب ولرم و دستمال مرطوب تمیز کنید.

این کار به جلوگیری از تحریک پوست نوزاد و همچنین کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری کمک می کند. اگر نوزاد دختر است، دستمال را از جلو به عقب بکشید تا از عفونت ادراری جلوگیری کنید.

  • از پوشک هایی استفاده کنید که از مواد نرم و جاذب ساخته شده اند.

این امر به جلوگیری از تحریک پوست نوزاد کمک می کند. پوشک‌هایی که از مواد نرم و جاذب ساخته شده‌اند، معمولاً دارای یک لایه جاذب داخلی هستند که ادرار را جذب می‌کند و یک لایه بیرونی ضد آب که از نشت ادرار جلوگیری می‌کند.

  • از پوشک های متفاوت استفاده کنید.

اگر نوزاد شما دچار حساسیت به پوشک شده است، از پوشک‌های متفاوت استفاده کنید. برخی از نوزادان به مواد خاصی که در پوشک‌ها استفاده می‌شود حساسیت دارند. اگر متوجه شدید که ناحیه تناسلی نوزاد شما قرمز، متورم یا تحریک شده است، باید از برند دیگری استفاده نمایید.

مهم است که از پوشک بچه به درستی استفاده کنید تا از خطر ابتلا به عفونت ادراری و سایر مشکلات پوستی جلوگیری کنید. با پیروی از توصیه‌های متخصصان اطفال، می‌توانید به نوزاد خود کمک کنید و از پوست او محافظت کنید. در نهایت، متخصصان اطفال می‌گویند که بهترین پوشک بچه برای کودک شما، پوشکی است که برای او راحت باشد و باعث تحریک پوستش نشود.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا