خودرو

معرفی نیسان قشقایی 2024 + مشخصان فنی و طراحی

نیسان قشقایی 2024 یک ماشین وارداتی است. این ماشین از تولیدات شرکت خودرویی ژاپن است، که در این مقاله به معرفی کامل این خوردو می پردازیم.

به گزارش تجارت امروز؛ دلیل نام گذاری نیسان قشقایی ۲۰۲۴، سخت کوشی و مقاومت قشقایی ها در طول تاریخ بوده، که ژاپن با این نام گذاری به دنبال نشان دادن کیفیت بسیار خوب خودرو خود است.

معرفی نیسان قشقایی

این خودرو سال ۲۰۰۶ توسط ژاپنی‌ها رونمایی شد اما تقریبا ۳ سال بعد و در مدل ۲۰۰۹ به ایران رسید. البته این یکی از خاص‌ترین تولیدات نیسان ژاپن است چون‌که تولید و طراحی‌اش در دفتر انگلیسی نیسان صورت گرفته بود.

قشقایی روی پلتفرم C گروه رنو-نیسان تولید شده بود؛ پلتفرمی موفق که یک دوجین محصول توسط آن راهی بازار شده‌اند. از رنو مگان نسل ۳ و فلوئنس مدل ۲۰۰۹ گرفته تا نیسان سنترا مدل ۲۰۰۷ و نیسان ایکس‌تریل مدل ۲۰۰۸.

قشقایی در دوره‌ای کوتاه نیز به‌صورت مونتاژی توسط پارس‌خودرو در داخل کشور نیز تولید می‌شد. این ژاپنی به دلیل کیفیت فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود و بعید است حتی بعد از گذشت یک دهه از حضورش در بازار ایران، مشتریان از این خودرو ناراضی باشند.

تولید نسل اول بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳، چنان موفق بود که نه‌تنها سودآوری بسیار خوب برای نیسان داشت؛ بلکه کلاس بدنه‌ی کراس‌اورهای کوچک را به سبد محصولات دیگر خودروسازان دنیا آورد. باوجود محبوبیت قشقایی در سراسر جهان، این محصول به تعداد محدود توسط پارس خودرو در ایران عرضه شد و برای مردم ما، ناآشنا باقی ماند.

نیسان قشقایی۲۰۲۴ تکنا ایکس ترونیک

با گذشت ۱۵ سال از معرفی نسل اول قشقایی، نیسان اکنون نسل سوم خودرو را روانه بازار کرده است. در آن زمان در سال ۲۰۰۷، قشقایی به عنوان یک قمار با کانسپت جدید خانواده “SUV” [اسپورت Utility Vehicle] تلقی می شد که امیدوار بود یک چرخش متفاوت در جریان اصلی موتورسازی ارائه کند. ایده این است که مردم بزرگ اتومبیل رانی بریتانیا به چیزی شبیه تر و در ارتباط با سبک زندگی متفاوت و در حال گسترش خود نیاز دارند.

طراحی بدنه و نمای بیرونی نیسان قشقایی ۲۰۲۴

نیسان نمای جلوی قشقایی را بازبینی کرد و جلوپنجره جلوپنجره را با الگوی بی شماری از اشکال براق و کاما مانند به روز کرد تا از الگوهای ترازوی زرهی ژاپنی باستان تقلید کند.

اکنون پنل‌های رنگ بدنه بیشتری وجود دارد، از جمله کناره‌های سپرها و به عنوان بخشی از تریم جدید N-Design، قوس چرخ‌ها. N-Design همچنین شامل رینگ های آلیاژی ۲۰ اینچی است تا ظاهری جسورتر را تکمیل کند.

چراغ های جلوی قشقایی نیز به روز شده اند. آنها اکنون دارای یک ماژول پرتو بالا تطبیقی ​​برای بهبود دید در شرایط کم نور، همراه با چراغ‌های جدید در روز هستند که با کاماهای جلوپنجره مطابقت دارند.

بسته به درجه تریم، چراغ های نشانگر متوالی نیز اکنون برای اولین بار در قشقایی در دسترس هستند.

در پشت، تقریباً همان داستان است. چراغ‌های عقب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عناصر روشنایی به سبک کاماهای جلوپنجره شکل داده شده‌اند، در حالی که سپر تغییر شکل داده است تا با زیبایی‌شناسی چشمگیرتر خودرو مطابقت داشته باشد. این در رنگ مشکی براق یا در کلاس N-Design موجود است.

رنگ بدنه نیسان قشقایی ۲۰۲۴

در کنار طراحی شکل بازنگری شده، تعداد انگشت شماری از رنگ های جدید رنگ نیز اکنون در قشقایی موجود است. آنها شامل رنگ سفید مروارید نرم تر و تمیزتر، مشکی مرواریدی شوم تر و ظاهراً آبی عمیق تر و قابل تامل تر هستند.

طراحی داخلی و فناوری نیسان قشقایی ۲۰۲۴

مشتریانی که یکی از سطوح بالای تریم قشقایی را انتخاب کنند، آلکانترا در اطراف کابین خود چسبانده خواهند شد. در همه مدل‌ها، مواد جدید به‌ویژه در تناسب و پوشش در اطراف کنسول مرکزی در حال حاضر به نمایش گذاشته شده است.

یک صفحه نمایش TFT کاملاً قابل تنظیم، به علاوه یک نمایشگر هدآپ وجود دارد. صفحه ای که روی شیشه جلو نمایش داده می شود. و البته یک سیستم اطلاعات سرگرمی ۹ اینچی جدید با لیستی از خدمات به اندازه بازوی شما وجود دارد، اما بعداً در مورد آنها بیشتر خواهد شد.

مدل صندلی‌های تازه‌سازی‌شده‌ای از جمله طراحی نیمه‌لحافی ارائه می‌شود، هر چند نیسان با معرفی نورپردازی محیطی تطبیقی ​​در اطراف کابین بسیار مشتاق به نظر می‌رسید.

امکانات و تجهیزات نیسان قشقایی ۲۰۲۴

در بخش تجهیزات خودرو نیسان قشقایی در سطح مناسبی قرار دارد اما در مقایسه با چینی های مونتاژی کم‌توان دیده می‌شود. سیستم دوربین ثبت وقایع، ترمز دستی برقی، سیستم ایمنی نشان دهنده باد تایرها (TPMS)، سیستم کنترل پایداری (TCS و TRC)، سقف سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، قفل کنترل مرکزی، انتخاب حالت رانندگی، نوربالا اتوماتیک و تطبیقی، صندلی راننده برقی، اهرم شیفتر تعویض الکترونیکی دنده و پدل شفتر، اتولایت و چراغ جلو LED از امکانات این کراس اوور هستند.

همچنین از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به برف پاکن های حساس به سرعت، برف پاکن عقب، صفحه نمایش ۱۰ اینچی، صندلی های چرمی، پشت آمپر دیجیتالی ۶ اینچی، آینه عقب برق اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز همچنان این خودرو را می‌توان یک خودرو ایمن دانست که از امکانات به روز مانند کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای بهره می‌برد. چراغ‌ روشنایی روز، ایزوفیکس، سیستم ضد سرقت الکترونیکی، هشداردهنده ترافیک عقب، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی یا HAC و سیستم ترمز کنترل لغزش شتاب گیری یا ASR از دیگر امکانات این خودرو محسوب می‌شوند.

مشخصات فنی نیسان قشقایی ۲۰۲۴

نیسان قشقایی ۲۰۲۴ در دو نسخه مختلف با دو پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود. نسخه پایه این خودرو از یک موتور ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. این نسخه به طور استاندارد به سیستم انتقال قدرت CVT مجهز است.

نسخه پرچمدار قشقایی از یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. این نسخه به طور استاندارد به سیستم انتقال قدرت CVT مجهز است، اما با پرداخت هزینه اضافی می‌توان آن را با سیستم انتقال قدرت CVT ProPilot مجهز کرد.

محور محرک محرک جلو
گیربکس Xtronic-CVT
حجم موتور ۱۳۰۰
تنفس موتور توربو
پیشرانه ۴ سیلندر خطی- ۱۶ سوپاپ
توان موتور ۱۴۸/۵۵۰۰
سرعت ۱۹۰
شتاب ۸/۹
مصرف سوخت ۶/۱
گشتاور ۲۵۰/۱۶۰۰-۳۷۵۰
طول (میلیمتر) ۴۴۲۵
عرض(میلیمتر) ۱۸۴۸
ارتفاع ۱۶۲۵
حجم باک ۵۵ لیتر
نوع شاسی یکپارچه
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب مولتی لینک
فرمان فرمان برقی
سیستم کروز کنترل دارد
ایربگ راننده دارد
ایربگ سرنشین جلو دارد
ترمز  ABS دارد
ترمز  EBD دارد
کنترل پایداری ESP دارد
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی
استارت استارت دکمه ای
صفحه نمایش مرکزی ۱۲.۳ اینچی
دوربین عقب دارد
مه شکن عقب دارد
سنسور پارک جلو دارد
سنسور پارک عقب دارد
سنسور باران دارد
تعداد بلندگو ۱۰ عدد
صندلی راننده ۸ حالته برقی
تعداد صندلی ۵
تهویه خودکار دو حالته اتوماتیک
GPS ندارد
بلوتوث دارد
USB دارد
ویژگی ها
کلاس بدنه خودرو کراس اوور

 

قیمت نیسان قشقایی

هنوز قیمتی برای نیسان قشقایی مشخص نشده است. و به محض اطلاع از قیمت در سایت قرار می دهیم.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا