صنعت

ورق سرد و روند گالوانیزه شدن آن

خوردگی و زنگ زدی قطعات فلزی یکی از مهم‌ترین اشکالاتی است که برای افرادی که با قطعات فلزی کار می‌کنند ایجاد می‌شود.

خوردگی و زنگ زدی قطعات فلزی یکی از مهم‌ترین اشکالاتی است که برای افرادی که با قطعات فلزی کار می‌کنند ایجاد می‌شود. قیمت ورق گالوانیزه نسبت به ورق‌های فلزی عادی بیشتر است. پوشش‌دهی سطوح که شامل گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم می‌شود از بهترین روش‌هایی است که باعث افزایش مقاومت فلزات و جلوگیری از خوردگی آن می‌شود. حفاظت گالوانیکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌هایی است؛ که می‌تواند باعث جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی بشود.

گالوانیزه سرد چیست؟

گالوانیزه سرد یکی از راه‌های محبوب محافظت از فلزات است که کاربرد زیادی در اتومبیل‌سازی، ساخت لوله‌های کم ضخامت و گالوانیزه سرد پیچ و مهره دارد. این مدل گالوانیزه، نوعی رنگ غنی شده از روی حداقل ۹۲ درصد بوده که برای محافظت از قطعات فولادی یا آهنی به کار می‏‌رود. در گالوانیزه سرد ضخامت پوشش حفاظتی نسبت به گالوانیزه گرم کم‌تر است به همین دلیل دوام گالوانیزه سرد نسبت به گالوانیزه گرم کم‌تر است. برای انجام گالوانیزه سرد از ابزارهایی مانند قلم‌مو، اسپری یا پیستول‌ها استفاده می‌کنند. استفاده از این محصولات بر روی قیمت ورق گالوانیزه تاثیر می‌گذارد.

روند گالوانیزه شدن ورق سرد چگونه است؟

قبل از شروع ایجاد پوشش گالوانیزه به روش سرد باید سطح قطعه مورد نظر آماده‌سازی شود. آماده‌سازی اولیه با از بین بردن چربی یا گرد و غبار از سطح فلز انجام می‏شود. قبل از اینکه ایجاد پوشش آغاز شود؛ سطح فلز باید به صورت کامل خشک باشد. قبل از انجام روند گالوانیزه شدن، سطح کار باید با استفاده از برس آهنی از هرگونه زدگی و خوردگی پاک شود.

به طور کلی این روش، فرآیند آسانی داشته و هزینه انجام آن نیز مقرون‌به‌صرفه است. نوع سرد گالوانیزه به این صورت انجام می‏شود که پوششی غنی از روی توسط برس، غلطک، اسپری و … روی ورق‏های فولادی یا آهنی زده می‏شود. در روش ساخت گالوانیزه سرد ازالکترولیز استفاده می‏شود و برخلاف گالوانیزه گرم، قطعه فلزی در معرض حرارت بالا قرار نمی‌گیرد.

ورق سرد و روند گالوانیزه شدن آن

مزایا و معایب گالوانیزه سرد

  • آسان بودن روند انجام فرآیند گالوانیزه سرد و پیچیدگی پایین آن و عدم نیاز به تجهیزات ویژه، از مزایای این روش می‌باشد.
  • از دیگر مزایای گالوانیزه سرد می‌توان به سطح براق و درخشان آن اشاره کرد. در مکان‌هایی که زیبایی ظاهری اهمیت بالایی دارد ازگالوانیزه سرد استفاده می‌شود.
  • یکی دیگر از مزایای گالوانیزه سرد حجم کم مواد مصرفی است؛ که به دلیل اینکه از تجهیزات خاص استفاده نمی‌شود این مواد مصرفی کم هستند.
  • گالوانیزه سرد صرفه اقتصادی بسیار خوبی داشته و مقرون به صرفه است. قیمت ورق گالوانیزه به همین دلیل پایین است.
  • مهم‌ترین عیب روش گالوانیزه سرد دوام و مقاومت پایین این روش در برابر خوردگی است. به همین دلیل این روش در مکان‌هایی که رطوبت بالایی دارد کارایی ندارد.
  • انجام فرایند گالوانیزه سرد باعث انتشار آلودگی می‌شود. آلودگی‌هایی که در این روش ایجاد می‌شود شامل مواد زائد آبکاری، اسیدهای ترش و مواد زائد مایع منفعل‌سازی می‌شود که باعث ایجاد آسیب به محیط زیست می‌شود. قیمت ورق گالوانیزه در سایت پیوان به صورت لحظه‌ای ارائه داده می‌شود.

دریافت اطلاعات در ارتباط با قیمت لحظه‌ای آهن و میلگرد و قیمت دیگر محصولات فولادی نیازمند سایتی است که به صورت لحظه‌ای قیمت قطعات محتلف را ارائه دهد؛ سایت پیوان توانسته با به کار گیری کارشناسان با تجربه در این زمینه بهترین نوع خدمات و مناسب ترین قیمت های بازار را در اختیار مشتریان قرار دهد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا