مسکن

چگونگی نصب و اجرا موزاییک واش بتن

شاید در ابتدا تصور کنید که موزاییک واش بتن هم مانند دیگر موزاییک ها به صورت کاملاً ساده و آسان با استفاده از سیمان و ملات ماسه به راحتی نصب می شود. اما باید بدانید که این طور نیست! اگر در هنگام نصب موزاییک واش بتن به نکات اصولی توجه نمایید، کار شما به طور تمیز اجرا خواهد شد. اگر شما با نصب موزاییک واش بتن آشنا نباشید، ممکن است در هنگام نصب، موزاییک ها دچار لب پریدگی و شکستگی شوند. به  همین علت توصیه می‌شود در این مطلب از سایت خانه موزاییک با ما همراه باشید تا شما را با نحوه نصب موزاییک واش بتن به طور اصولی آشنا کنیم.

قبل از نصب موزاییک واش بتن به چه مواردی باید توجه کرد؟

در مرحله اول زیرسازی اصولی بیش از هر چیزی اهمیت دارد که باید به آن توجه کرد. در ادامه این مطلب از سایت خانه موزاییک شما را با نحوه نصب و اجرا موزاییک واش بتن به طور اصولی و صحیح آشنا کرده ایم.

چگونگی زیرسازی اصولی برای نصب موزاییک واش بتن 

در ابتدا باید تمامی لوازم و مصالح مورد نیاز را در دسترس قرار دهید. توجه داشته باشید که زیر سازی اصولی بیش از هر چیزی اهمیت دارد. اگر شما نتوانید زیر سازی اصولی و  استاندارد انجام دهید، امکان شکستگی و لب پریدگی قطعات پیش می آید. توجه داشته باشید که موزاییک را نمی توان به طور مستقیم در خاک نصب و اجرا کرد. برای زیر سازی اصولی ابتدا باید مخلوطی استاندارد اعم از قلوه سنگ در ابعاد مختلف، ماسه، شن و … را تهیه کنید. به هیچ عنوان نباید از نخاله های ساختمانی در زیر کار استفاده کرد، زیرا در این صورت در مدت زمانی، امکان نشست با شدت بسیار بالا وجود دارد و در نهایت هم موزاییک ها به طور کاملاً ناپسند و زشت نصب می شوند.

توجه داشته باشید که باید بر روی مخلوط آب بگیرید و سپس از غلطک برای تراکم مخلوط و خاک استفاده شود. زمانی که این مراحل به طور صحیح اجرا شد، باید با استفاده از شلنگ تراز به تراز بندی و شیب بندی به طور اصولی برای کف کار نمایید. مرحله آخر با استفاده از ملات سیمان و ماسه، زیرسازی اجرا می‌شود تا یک سطح کاملا هموار به وجود بیاید.

اطلاعاتی در مورد تشخیص نوع واش بتن

در این مرحله باید متوجه شوید که موزاییک شما از نوع افزودنی دار و یا بدون افزودنی است؟ زیرا نوع تولید موزاییک های واش بتن به دو حالت افزودنی دار و بدون افزودنی است. نکته قابل توجه این است که از روی ظاهر نمی توان نوع موزاییک واش بتن را تشخیص داد. در نتیجه بهترین کار این است که موزاییک واش بتن را از مراکز و سایت های معتبر خریداری کنید. خانه موزاییک یکی از معتبر ترین سایت ها برای خرید انواع موزاییک اعم از موزاییک واش بتن است.

نحوه ساخت ملات زیر موزاییک واش بتن افزودنی دار

در صورتی که مطمئن شدید موزاییک انتخابی شما از نوع افزودنی دار تولید شده است، باید از دو مخلوط ملات در زیر کار آن استفاده نمایید. ملات اول دارای ماسه، سیمان و آب است که به آن ملات ساده گفته می شود. ملات دو هم سیمان سسفید، سیمان سیاه ،پودر سنگ و ماسه می باشد که به این ملات، چسب بتن هم گفته می شود. توجه داشته باشید که ملات دوم باید عسلی باشد. این ملات عسلی از درزها بیرون می ریزند و آنها را پر می نمایند.

نحوه ساخت ملات زیر موزاییک واش بتن بدون افزودنی

زمانی که قطعه خریداری شده شما موزاییک واش بتن بدون افزودنی است، باید از ملات ساده که شامل ماسه و سیمان می باشد، استفاده کنید. توجه داشته باشید که در واش بتن های بدون افزودنی از ملات دوم و یا ثانویه استفاده نمی شود.

چگونگی نصب و اجرا موزاییک واش بتن

چگونگی نصب موزاییک واش بتن

بعد از این مراحلی که برای شما توضیح داده ایم، نوبت به نصب موزاییک واش بتن می رسد. شما باید این کار را به صورت اصولی و طبق استاندارد اجام دهید. باید ملات را طبق اصولی که فراگرفته‌اید زیر کار کشیده و قطعات را با تمرکز و دقت بسیار بالا و بسیار منظم در کنار یکدیگر قرار دهید. توجه داشته باشید پس از نصب قطعات موزاییک، باید ملاتی که بر روی سطح موزاییک ریخته شده را با دستمال تمیز پاک نمایید.

نکات طلایی در رابطه با نصاب با تجربه

همانطور که می دانید محصولاتی مانند موزاییک واش بتن حالت فانتزی دارند. به همین علت هنگام نصب باید توجه زیادی به شکل ظاهری آنها داشته باشید تا کاملاً تمیز بمانند. به همین علت باید استاد کار و یا نصابی را انتخاب کنید که با دقت و سلیقه بسیار بالا اقدام به نصب آنها نماید. برخی از نصاب ها توجه زیادی به ملات ریخته شده بر روی قطعه ندارند. در این صورت ممکن است ملات بر روی قطعات موزاییک خشک شود و به سختی پاک شود. گاهی ممکن است حتی باعث ایجاد آسیب دیدگی در هنگام پاکسازی بشود. اگر خود شما تصمیم به نصب این قطعات دارید باید توجه زیادی به نکات گفته شده داشته باشید. در صورت ریخته شدن ملات بر روی موزاییک ها، سریعا اقدام به پاکسازی آنها نمایید.

بند کشی دقیق و اصولی

نام دیگر موزاییک های واش بتن، موزاییک سنگ برجسته است. در واقع بسیاری از افراد این نوع از موزاییک ها را به عنوان موزاییک سنگ برجسته می شناسند. مهم ترین نکته این است که هنگام بندکشی از دوغاب استفاده نشود و اگر تمایل دارید تا هیچگونه درزی هنگام نصب موزاییک ها ایجاد نشود، باید بندکشی را به طور اصولی و کاملا صحیح بدون هیچگونه کثیف کاری در سطح کار انجام دهید. حتما می خواهید بدانید که چطور می توانید بندکشی کاملا اصولی و صحیح داشته باشید؟

در واقع باید بدانید که باید پس از گذشت ۲۴ ساعت از نصب موزاییک ها به آنها توجه داشته باشید. اگر موزاییک ها سنگدانه هایی با طیف رنگی روشن داشته باشند، باید مخلوطی از ماسه بادی الک شده و سیمان سفید را تهیه کنید. برای موزاییک هایی که دارای رنگدانه های با طیف رنگی تیره هستند، باید مخلوطی از ماسه بادی الک شده و سیمان سیاه را به حالت خشک ترکیب نمایید. این ترکیب را بر روی موزاییک های نصب شده بریزید،  سپس با استفاده از جارو آنها را به داخل درزهایموزاییک انتقال دهید. در مرحله پایانی مقداری آب را به صورت قطره ای و یا بارانی بر روی موزاییک ها بریزید. این کار باعث محکم شدن مخلوط  می شود. به این روش بندکشی شما به طور کاملا اصولی و صحیح انجام می شود. سپس خود شما هم از دیدن تمیزی کار لذت خواهید برد.

چگونگی نصب و اجرا موزاییک واش بتن

سخن پایانی

همانطور که برای شما توضیح داده ایم، مهمترین موضوع در نصب موزاییک ها مانند موزاییک واش بتن، نصب تمیز و اصولی است. در واقع هنگام نصب باید به تمامی نکات توجه داشته باشید که هیچ گونه آسیب دیدگی ایجاد نشود. موزاییک واش بتن یکی از بهترین و ایده آل ترین موزاییک ها برای موزاییک کف باغ است. تنها کافی است که اطلاعاتی در مورد نوع این موزاییک ها و نحوه نصب اصولی و صحیح آنها داشته باشید. در این صورت حتی خود شما هم میتوانید مانند یک استادکار اقدام به نصب موزاییک واش بتن بنمایید. برای خرید موزاییک واش بتن وارد سایت خانه موزاییک شوید و با کارشناسان این مجموعه مشاوره داشته باشید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا