تجارت

۱۴ ابزار ضروری درجعبه ابزار خانگی

امروزه هزینه خدمات فنی و تعمیرات بسیار بالا است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند کارهای فنی و تعمیرات را خودشان انجام دهند. علاوه بر هزینه بالا در بسیاری از مواقع که نیاز ضروری به تعمیر است ممکن است تعمیرکار در دسترس نباشد و زمان بسیار زیادی تلف شود در صورتی که اگر خودتان بلد باشید می توانید در کوتاه ترین زمان و با صرف کمترین هزینه این کار را انجام دهید؛ برای این کار لازم است جعبه ابزارآلات کاربردی و ضروری خانگی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید نیاز خود را برطرف کنید. ابزارآلات با توجه به کارایی و نوعشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند که اکثر ابزار آلات ضروری منزل باید دریک جعبه ابزار قرار گیرند تا دسترسی به آنها سریع تر باشد. افراد بسته به توانایی و مهارت خود می توانند از این ابزارآلات در کارهایی نظیر نصب تابلو و آینه روی دیوار، نصب پرده، باز و بسته کردن پیچ ها، تعمیر کولر، تعمیر شیرآلات، شستشوی انواع سطوح و بسیاری از کارهای دیگر استفاده کنند. در ادامه به معرفی چند مورد از ابزار ضروری منزل می پردازیم:

۱) پیچ گوشتی

پیچ گوشتی در عین حال که یکی از ابزارآلات ساده است ضروری ترین و کاربردی ‌ترین ابزار خانه است. پیچ گوشتی ها در دو مدل دوسو و چهارسو تولید و عرضه می شوند و برای باز و بسته کردن پیچ های مختلف کاربرد دارند. معمولا وجود یک پیچ گوشتی دوسو و چهارسو برای خانه کافی است اما در صورتی که کار های سخت و سنگین انجام می دهید خرید یک ست پیچ گوشتی دوسو و چهارسو برای شما مفید خواهد بود.

۲) آچار

آچار یکی از ابزار کاربردی منزل است که در سایزهای مختلفی تولید می شود و به وسیله آنها می توان از چرخیدن پیچ و مهره جلوگیری کرد و هر نوع پیچ و مهره ای را باز و بسته کرد. بهترین نوع آچار ها که طول عمر و دوام بالایی دارند از جنس کروم و انادیوم هستند.آچار ها انواع مختلفی دارند که آچار فرانسه و آچار قفلی جزو پر کاربرد ترین و ضروری ترین آچار های خانه و محل کار هستند.

۳) انبردست

انبردست یکی از انواع انبر است که برای جدا کردن یا فیکس قطعات به کار می رود و کمک می ‌کند کاربر بتواند میزان فشار بیشتری را به اجسام وارد کند. در هنگام انتخاب انبردست باید توجه کنید که آلیاژ یا روکش پلاستیکی انبردست از مواد درجه یک باشد زیرا در غیر این صورت حتی ممکن است به دست شما حین کار آسیب برساند.

۴) متر

یکی از ابزار لازم و ضروری در منزل که برای اندازه گیری به کار می رود متر است. وجود متر در هر محلی لازم و ضروری است زیرا هر کاری که به دقت نیاز داشته باشد نیاز به اندازه گیری دارد.

۵) سیم چین

سیم چین یکی از ابزار کاربردی است که برای قطع کردن سیم‌ها کاربرد دارد. هنگام خرید سیم چین باید توجه کنید که روکش دسته ی آن عایق باشد و از آلیاژ مقاوم ساخته شده باشد و هنگام کار با آن احساس خستگی نکنید.

۶) چراغ قوه

چراغ قوه جزو ابزاری است که در هر خانه ای لازم است و برای زمان هایی که برق قطع است و مکان های تاریک ابزار بسیار کارآمدی به حساب می آید. وجود یک چراغ قوه سبک با برد نور بالا و کم‌ مصرف در هر جعبه ابزاری ضروری است.

۷) فازمتر

ظاهر فازمتر شبیه پیچ گوشتی دو سو است که بدنه ‌آن شفاف است و برای تشخیص وجود یا عدم وجود جریان برق در مدار استفاده می‌شود. برای تشخیص جریان برق سر فازمتر را به قسمتی که قرار است جریان برق را در آن بررسی کنید متصل نمایید. در صورتی که چراغ قرمز کوچک داخل دسته‌ ی فازمتر روشن شد یعنی جریان برق برقرار است اما اگر روشن نشد یعنی جریان با موفقیت قطع شده است.

۸) چکش

یکی از ابزار مورد نیاز هر خانه چکش است که برای خرید آن باید به وزن و آلیاژ استفاده شده در آن دقت کنید. همچنین سری چکش ها جزو مواردی است که باید به آن توجه زیادی شود که از آلیاژ مقاوم باشند و به دقت به دسته متصل شده باشند تا خطر جدا شدن حین کار وجود نداشته باشد.

۹) دریل

دریل ها جزو ابزاری هستند که وجودشان در هر محلی لازم است و با توجه به نیاز خود و کاربردشان می توانید یکی از انواع آنها را تهیه کنید. دریل ها کاربرد فراوانی دارند که از جمله آنها می توان به: نصب چوب پرده، نصب تابلو روی دیوار، نصب آینه روی دیوار، تعمیر در کابینت و …. اشاره کرد؛ در واقع برای نصب هر پیچ و هر گونه سوراخکاری به دریل نیاز دارید که با رعایت نکات ایمنی باید از آن استفاده کنید. دریل ها در دو نوع شارژی و برقی عرضه می شوند که با توجه به نیاز خود می توانید یکی از انواع آنها را تهیه کنید.

۱۰) چسب

چسب یکی از ابزار ضروری است که انواع مختلفی دارد و به وسیله آنها می توان دو قطعه را به هم متصل کرد. چسب ها قابلیت اتصال چوب، فلز، شیشه، سنگ و… را دارند و در انواع مختلف مایع، اسپری و نواری تقسیم بندی می شوند که هر کدام از این چسب ها را می توان در موارد مختلفی استفاده کرد.

۱۱) کاتر

کاتر یکی از ابزارهایی است که می توان از آن برای برش دادن بسیاری از وسایل از قیبل موکت ها استفاده کرد. توجه داشته باشید که حین استفاده از کاتر باید نکات ایمنی را رعایت کنید و در صورت امکان از دستکش ایمنی استفاده کنید.

۱۲) نردبان

نردبان ها یکی از ابزار ضروری منزل هستند که برای زمانی که نیاز به کمی افزایش ارتفاع دارید انتخاب بسیار مناسبی است. نردبان کاربرد های زیادی دارد که از جمله کاربرد های آن در منزل می توان به مواردی مانند: نصب پرده، گردگیری خانه، نصب لوستر، تعویض و نصب لامپ و … اشاره کرد. نردبان ها در انواع و سایز های مختلفی مانند نردبان های چوبی و فلزی تولید می شوند که نردبان های با پله پهن تراز بیشترین ایمنی برخوردارند.

۱۳) نوار تفلون

نام اصلی نوار تفلون نوار آب ‌بندی است که اکثر مردم آن را با نام نوار تفلون می شناسند و از آن برای پوشاندن اتصالات در لوله‌کشی و جلوگیری از نشت آب استفاده می‌شود.

۱۴) میخ، پیچ، رول پلاک

در هر خانه ای باید همیشه مقداری میخ، پیچ و رول ‌پلاک در سایز‌های مختلف وجود داشته باشد تا برای نصب و تعمیر وسایل مختلف بتوان از آن استفاده کرد.

۱۴ ابزار ضروری درجعبه ابزار خانگی

وجود ابزارآلات کاربردی در هر خانه ای ضروری است و این ابزار در اندازه و انواع مختلفی وجود دارند و می توان از آنها برای کار های مختلف استفاده کرد. البته باید توجه کنید که افراد زیادی هر ساله هنگام کار با این ابزار آسیب می بینند و افراد باید پس از کسب تجربه و مهارت از این ابزار استفاده کنند و نکات ایمنی را حین کار رعایت کنند. همچنین یکی از موارد بسیار مهم در خرید ابزارآلات کیفیت آن است چراکه امروزه فروشگاه ها و مراکز زیادی اقدام به فروش ابزارآلات نموده اند؛ فروشگاه ابزار آلات عالمی یکی از مراکز معتبر در بازار حسن آباد تهران است که به صورت حضوری و آنلاین اقدام به فروش انواع ابزار در برند های مختلف و با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت کرده است. شما می توانید با آرامش خاطر ابزار مورد نیاز خود را از این فروشگاه معتبر با ضمانت اصالت کالا خریداری کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا