آیا راجع به گوگل ادز می دانید!/ به راحتی در گوگل تبلیغات کنید
گوگل ادز یک سیستم تبلیغات کلیکی است. شما با استفاده از گوگل ادز به راحتی می توانید تبلیغات خود را گسترش دهید. با ما همراه باشید تا این روش را به شما آموزش بدهیم.
به گزارش تجارت امروز؛ گوگل ادز به شما برای گسترش و پیشرفت در تبلیغات کمک شایانی می کند. در دنیای امروز اگر شما یک تبلغغات گسترده داشته باشید، مردم به دنبال شما هستند.
گوگل ادز چیست؟
تبلیغات گوگل، که قبلا به عنوان Google AdWords شناخته می شد، یک پلت فرم تبلیغاتی آنلاین مبتنی بر پیشنهاد است که شامل تبلیغات موتور جستجو با فرمت متن، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات بنر، تبلیغات یوتیوب و سایر گزینه های نمایش است. تبلیغات گوگل در نتایج جستجوی گوگل و میلیون ها وب سایت شریک گوگل ظاهر می شود.
گوگل ادز بزرگترین ناشر تبلیغات دیجیتال در ایالات متحده است که ۲۸.۴ درصد از کل درآمد تبلیغات را تشکیل می دهد.
تبلیغات گوگل چگونه کار میکند ؟
شما یک آگهی می نویسید، یک پیشنهاد می دهید، منتظر می مانید، و فروش در حال انجام است. این اساسا با چند نکته کوچک است.
اساسا، تبلیغات گوگل ادز بر روی یک مدل قیمت گذاری پرداخت به ازای هر عمل کار می کند، که معمولا به عنوان هزینه به ازای هر کلیک (CPC) محاسبه می شود. این بدان معنی است که شما هر بار که کاربر روی آگهی شما کلیک می کند، یا هر کاری که هدف شما است، قیمت خاصی را پرداخت می کنید.
این قیمت اغلب تغییر می کند و به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله اینکه چه تعداد از مارک های دیگر در حال حاضر این کلمه کلیدی، حجم جستجو، دسترسی مورد انتظار، زمان روز یا سال و موارد دیگر را هدف قرار می دهند.
هنگامی که آگهی خود را قرار می دهید، “حداکثر پیشنهاد” خود را مشخص می کنید. بیشترین هزینه ای که برای یک کلیک (یا مشاهده یا سایر اقدامات تعریف شده) پرداخت می کنید.
سه گزینه اصلی پیشنهاد عبارتند از:
هزینه هر کلیک (CPC): وقتی کاربر روی آگهی شما کلیک می کند، پرداخت می کنید.
هزینه هر مایل (CPM): شما برای هر ۱۰۰۰ نمایش تبلیغاتی پرداخت می کنید.
هزینه هر تعامل (CPE): شما زمانی پرداخت می کنید که یک کاربر یک عمل خاص را در آگهی شما انجام می دهد (برای یک لیست ثبت نام می کند، یک ویدیو را تماشا می کند و غیره).
برای مثال، اگر حداکثر پیشنهاد شما ۲ دلار باشد اما گوگل می گوید ارزش آن کلیک ۲.۵۵ دلار است، آگهی شما نمایش داده نمی شود. با این حال، اگر حداکثر پیشنهاد شما ۲.۵۶ دلار بود، احتمال قرار دادن آگهی شما بیشتر بود.
مهم این است که این عدد با بودجه کلی کمپین شما متفاوت است. شما می توانید بودجه متوسط روزانه را تنظیم کنید و اجازه دهید گوگل پیشنهادات تبلیغاتی فردی شما را مدیریت کند، یا بودجه کلی خود را تنظیم کنید و حداکثر پیشنهاد را برای هر آگهی تنظیم کنید.
مبتدیان چگونه تبلیغات گوگل ادز خود را مدیریت کنند؟
برای مبتدیان، توصیه می کنیم بودجه روزانه خود را تنظیم کنید و اجازه دهید گوگل پیشنهادات تبلیغاتی فردی شما را بهینه کند. این کار آسان تر است و اغلب نتایج موثرتر و اقتصادی تری را به ارمغان می آورد.
به عنوان مثال، اگر می خواهید در مجموع ۱۰۰۰ دلار خرج کنید، می توانید یک کمپین را به مدت ۳۰ روز با حداکثر بودجه روزانه ۳۳ دلار اجرا کنید. یا برای ۱۴ روز با ۶۶ دلار در روزاست. این به طور خلاصه بودجه بندی است، اگرچه چند استثنا برای صنایع خاص وجود دارد.
نمره کیفیت در گوگل ادز چیست؟
یک عامل مخفیانه دیگر در پیشنهاد وجود دارد: نمره کیفیت در گوگل ادز است. نمره کیفیت این است که چگونه تبلیغات گوگل تعیین می کند که چه کسی بهترین تبلیغات را برای یک کلمه کلیدی نشان می دهد. رتبه عددی ۱-۱۰
برای مثال، یک رستوران ناهار می تواند نمره ۱۰ (بالا) برای کلمه کلیدی “ساندویچ آووکادو” را کسب کند اما احتمالا نمره ۱ (پایین) برای کلمه کلیدی “لوله کش محلی” را کسب می کند.
نمره کیفیت شما به طور مستقیم بر قرار دادن تبلیغات یا بودجه شما تاثیر نمی گذارد، اما می تواند اثرات غیرمستقیم داشته باشد.
به عنوان مثال، نمره با کیفیت بالا به این معنی است که تبلیغات شما با هدف جستجوی مشتریان بالقوه شما مطابقت دارد. و ایجاد تبلیغات متناسب با آنچه مردم به دنبال آن هستند به این معنی است که آنها بیشتر نمایش داده می شوند، به این معنی که شما کلیک های بیشتری خواهید داشت.
نمره کیفیت یک معیار نیست که باید به طور عمیق آن را ردیابی کنید، بلکه بیشتر یک راهنما برای تشخیص اینکه آیا هدف گذاری تبلیغات شما در مسیر است و چگونه شما با دیگران که برای همان کلمات کلیدی رقابت می کنند مقایسه می کنید.
انواع تبلیغات در گوگل
تبلیغات گوگل در طول سال ها با ویژگی های جدید و انواع تبلیغات بسیار تغییر کرده است. در حال حاضر، تبلیغات گوگل شامل:
- تبلیغات جستجوی پاسخگو
- تبلیغات حداکثر عملکرد
- تبلیغات کشف
- نمایش آگهی ها
- آگهی های خرید
- تبلیغات اپلیکیشن
- کمپین های افترا.
تبلیغات جستجوی پاسخگو
تبلیغات جست و جو در گوگل ادز، Og ، bread n’ butta، فرمت تبلیغات جستجوی آشنا برای همه باید بخشی از کمپین های همه باشد. این تبلیغات مبتنی بر متن در صفحات نتایج جستجو (SERPs) در گوگل هستند.
در گذشته، چیزی که برای هر آگهی می نوشتید همان چیزی بود که گوگل نمایش می داد. حالا، تبلیغات جستجوی پاسخگو به شما اجازه می دهد تا تغییرات کوچک متعددی را بنویسید و تکنولوژی هوش مصنوعی گوگل بهترین ترکیب اجزای تبلیغاتی را برای مطابقت با پرس و جو و قصد جستجو انتخاب می کند.
تبلیغات جستجو با “سپانسر” جسورانه بالای آنها نشان داده می شود. تبلیغات نیز در چهار نقطه اول صفحه قرار خواهند گرفت.
زمان استفاده
همیشه تبلیغات جستجو اساسی ترین قالب تبلیغات گوگل هستند و هر برند می تواند از استفاده از آنها بهره مند شود.
مشخصات فنی:
عناوین: حداقل سه و حداکثر ۱۵ عنوان ، هر کدام ۳۰ کاراکتر.
Displayl نمایش: باید از دامنه شما استفاده کند ، اما لازم نیست URL نهایی باشد. می تواند شامل یک “راه” ساده تا ۱۵ کاراکتر باشد.
توضیحات: متن اصلی آگهی. شما حداقل به دو توصیف نیاز دارید اما اجازه دارید تا چهار، حداکثر ۹۰ کاراکتر هر کدام.
تبلیغات حداکثر عملکرد
تبلیغات حداکثر عملکرد کمتر از یک نوع تبلیغات در گوگل ادز هستند و بیشتر از یک استراتژی کلی هستند. گوگل Performance Max را به عنوان نوعی ترکیبی از بهترین الگوریتم های یادگیری ماشین و استراتژی های پیشنهاد تبلیغاتی با کمک هوش مصنوعی توصیف می کند ، همراه با نقاط داده ای که شما ارائه می دهید، مانند مخاطبان سفارشی. ایده این است که بهترین نتایج ممکن را برای هدف خود بدست آورید.
تبلیغات کشف
تبلیغات کشف در مکان هایی ظاهر می شوند که مردم به احتمال زیاد در حال تحقیق در مورد محصولات یا تماشای بررسی محصولات هستند. به طور معمول، این شامل صفحه اصلی یوتیوب و تماشای تبلیغات صفحه بعدی، تبلیغات صندوق ورودی جیمیل و در جستجوهای گوگل است که با قصد خرید مطابقت دارد. به علاوه، در صفحه اصلی گوگل. مثل یه آگهی نمایش با یه آگهی خرید مخلوط شده است.
نمایش آگهی ها
تبلیغات نمایش تصاویر یا فیلم هایی هستند که در میلیون ها وب سایت در سراسر جهان ظاهر می شوند که بخشی از شبکه نمایش گوگل هستند ، و همچنین سایت های گوگل، مانند یوتیوب.
شما می توانید هر آگهی را خودتان تعریف کند، یا مجموعه ای از دارایی ها را آپلود کنید. گرافیک، ویدئو، آرم ها و عناوین. اجازه دهید هوش مصنوعی Google Ads بهترین ترکیب ها را برای هدف قرار دادن مخاطبان خود به عنوان بخشی از یک نمایش هوشمند یا کمپین حداکثر عملکرد ارائه دهد.
از سال ۲۰۲۴، بهترین روش برای تبدیل کمپین های تبلیغاتی نمایش واجد شرایط به کمپین های حداکثر عملکرد است. این تبلیغات گوگل است. برای “بارگذاری دارایی ها و اجازه دادن به گوگل برای انجام پیشنهادات و هدف گذاری صحبت کنید.”این به این دلیل است که تبلیغات نمایش تک تصویر دیگر در Gmail و سایر قرار دادن های با ارزش بالا نمایش داده نمی شود در حالی که تبلیغات حداکثر عملکرد این کار را انجام می دهند.
به علاوه، گوگل می گوید تبلیغ کنندگان که به کمپین های حداکثر عملکرد تبدیل می شوند به طور متوسط ۱۵ درصد بیشتر تبدیل می شوند با هزینه مشابه برای هر عمل است.
آگهی های خرید
تبلیغات خرید از کاتالوگ محصول خود برای نمایش تبلیغات بهینه شده تجارت الکترونیک در شبکه های جستجو و نمایش گوگل، یوتیوب و جیمیل استفاده کنید. هدف گذاری خودکار گوگل نشان می دهد که فکر می کند مرتبط ترین محصول برای جستجوی کاربر است، مانند اگر من به دنبال یک پیراهن جدید و دوست داشتنی مرتبط با بازاریابی باشم.
تبلیغات اپلیکیشن
دقیقا همان چیزی که آنها به نظر می رسند، تبلیغات برنامه بینندگان را به دانلود برنامه Ios یا Android شما سوق می دهد، اگرچه چندین ویژگی کمپین اضافی برای کمپین های برنامه Android در مقابل iOS وجود دارد (زیرا گوگل صاحب فروشگاه Google Play است).
حراج تبلیغات گوگل چگونه کار می کند
تبلیغات گوگل تعیین می کند که کدام تبلیغات باید با یک حراج تبلیغاتی سریع و سریع نمایش داده شوند، که هر بار که کسی در گوگل جستجو می کند یا از سایتی که تبلیغات را نشان می دهد بازدید می کند، انجام می شود.
۶ عامل اصلی در حراج تبلیغاتی وجود دارد که تعیین می کند کدام تبلیغات ظاهر می شوند و به چه ترتیب:
- پیشنهاد شما
- کیفیت تبلیغات شما
- تاثیر مورد انتظار از دارایی های تبلیغاتی شما و سایر فرمت های تبلیغاتی
- آستانه های رتبه آگهی شما
- متن آگهی شما
- رقابت پذیری یک حراج
تبلیغات گوگل چقدر هزینه دارد ؟
در ایالات متحده، متوسط هزینهی هر کلیک برای تبلیغاتِ جستجوی Google در همهی صنایع ۲.۳۲ دلار است. در کشورهای دیگر، هزینههای متوسط برای Google Ads اغلب بسیار کمتر است. هزینه Google Ads بر اساس عوامل مختلفی ازجمله رقابت کلمات کلیدی و صنعت، موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپینهای تبلیغاتی، کیفیت وبسایت و میزان مبلغ پیشنهادی شما و موارد دیگر متفاوت است. بنابراین هزینه از هر تبلیغ به تبلیغ دیگر، متفاوت خواهد بود.
چگونه تبلیغات گوگل را در ۵ مرحله ایجاد کنیم
در این بخش به صورت مرحله ای آموزش خواهیم داد که چگونه در این تبلیغات شرکت کنید.
- یک حساب Google Ads باز کنید.
- اولین کمپین خود را ایجاد کنید.
- یک استراتژی پیشنهاد تعیین کنید.
- مخاطبان خود را هدف قرار دهید.
- ایجاد تبلیغات
انتهای مطلب/آ.ع