خودرو

بررسی مشخصات فنی خودرو KMC EJ7 پلاس؛ سدان تمام‌برقی کرمان‌موتور

خودروی KMC EJ7 Plus، نسخه‌ی ارتقاءیافته و آپشنال از سدان برقی EJ7 است که توسط شرکت کرمان موتور عرضه شده است این خودرو در کنار حفظ ویژگی‌های اصلی EJ7، با قیمتی بالاتر و امکانات بیشتر، گزینه‌ای تازه برای خریداران خودروهای برقی محسوب می‌شود.

KMC eJ7 پلاس جدیدترین محصول برقی شرکت کرمان‌موتور، با تمرکز بر حمل‌ونقل پاک، تکنولوژی پیشرفته و تجربه‌ی رانندگی راحت و ایمن وارد بازار شده است. این سدان برقی با طراحی جدید، امکانات رفاهی متنوع و برد حرکتی قابل قبول، گزینه‌ای جذاب برای کاربران شهری و بین‌شهری به شمار می‌رود. با این مطلب از تجارت امروز همراه شوید تا بیشتر با مشخصات فنی، طراحی داخلی و ظاهری و قیمت آن آشنا شوید.

مشخصات فنی KMC EJ7 Plus

خودروی KMC eJ7 Plus یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین سدان‌های برقی عرضه‌شده توسط کرمان موتور است که با تمرکز بر حمل‌ونقل پاک، مصرف انرژی بهینه و امکانات فنی و رفاهی قابل‌توجه معرفی شده است. این خودرو که نسخه به‌روزرسانی‌شده از سری JAC iEVS4 یا J7 به‌حساب می‌آید، حالا در نسخه‌ای تمام‌برقی و با توان فنی بالا در دسترس قرار گرفته است.

در بخش قوای محرکه، این خودرو به یک الکتروموتور قدرتمند با توان ۱۹۰ اسب بخار مجهز شده که توانایی ارائه گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر را دارد. این میزان گشتاور به خودرو کمک می‌کند تا در ۷.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. توان خروجی به محور جلو منتقل می‌شود و خودرو در دسته‌بندی دیفرانسیل جلو (FWD) قرار می‌گیرد.

باتری به‌کاررفته در KMC eJ7 Plus از نوع لیتیوم آهن فسفات (LFP) با ظرفیت ۵۰.۱ کیلووات‌ساعت است که با یک‌بار شارژ کامل، امکان پیمودن بردی معادل ۴۰۲ کیلومتر را فراهم می‌کند. شارژ باتری در حالت عادی ۸.۵ ساعت و با شارژر سریع فقط ۴۸ دقیقه طول می‌کشد.

جدول مشخصات فنی KMC eJ7 Plus

نوع موتور الکتروموتور برقی
توان خروجی موتور ۱۴۲ کیلووات (معادل ۱۹۰ اسب بخار)
گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر
نوع محور محرک دیفرانسیل جلو (FWD)
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت
نوع باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP)
ظرفیت باتری ۵۰.۱ کیلووات‌ساعت
برد حرکتی با یک‌بار شارژ ۴۰۲ کیلومتر (بر اساس چرخه NEDC)
مدت زمان شارژ سریع (DC) ۴۸ دقیقه (از ۳۰% تا ۸۰%)
مدت زمان شارژ معمولی (AC) ۸.۵ ساعت
طول خودرو ۴۷۷۰ میلی‌متر
عرض خودرو ۱۸۲۰ میلی‌متر
ارتفاع خودرو ۱۵۱۰ میلی‌متر
نوع تعلیق جلو مک‌فرسون (MacPherson)
نوع تعلیق عقب مولتی‌لینک (Multi-Link)
نوع فرمان برقی (EPS)

طراحی ظاهری KMC EJ7 پلاس

طراحی ظاهری KMC EJ7 پلاس

با تغییر از کلاس بنزینی به الکتریکی، ارائه برخی تغییرات ظاهری نظیر پوشیده‌شدن کامل بخش جلوپنجره در EJ7 موضوعی بدیهی بود. اما نسخه الکتریکی J7 در بخش سپرها و چراغ‌های جلو و عقب نیز دستخوش تغییرات فاحش شد، هرچند که الزاما نمی‌توان ظاهر این خودرو را زیبا دانست.

نسخه بنزینی با داشتن سیستم روشنایی در روز LED سرتاسری در راستای افق، زشت یا زیبا، محصولی منحصربه‌فرد مخصوصا در تاریکی شب بود. اما در نسخه الکتریکی خبری از این سیستم روشنایی در روز منحصربه‌فرد نیست و گرافیک طراحی چراغ‌های جلو شباهت محسوسی به محصولات پیش از ۲۰۲۰ شرکت کیا، نظیر اپتیما JF و سراتو YD یافته است. با این تفاوت که حالا جلوپنجره‌ای وجود ندارد که چراغ بخواهد در آن ادغام شود. اما هنوز خطوط پیشانی خودرو در بخش جلوپنجره به چشم می‌آیند.

زیر سپر با شکاف‌های دارای طراحی مثلثی جدید همراه است. مثلث‌هایی که بر خلاف طراحی نسخه بنزینی، هم‌خوانی قابل درکی با خطوط جلو خودرو و سایر قسمت‌های بدنه نداشته و اسپرت جلوه نمی‌کند.

خطوط شخصیت و ساختار لیفت‌بک خودرو در نمای جانبی حفظ شده، اما گرافیک طراحی چراغ‌های عقب به‌طور کلی تغییر یافته و همچنان جذاب جلوه می‌کند. به عبارت دیگر، در ظاهر بیرونی کی ام سی EJ7 پلاس به دنبال تمایز با EJ7 نباشید، چرا که تمایزی وجود ندارد.

طراحی داخلی KMC EJ7 پلاس

طراحی داخلی KMC EJ7 پلاس

در کی ام سی EJ7 پلاس (و EJ7) فضای داخلی نسبت به نسخه بنزینی دچار تغییرات چشمگیری شده است. یکی از تفاوت ها خذف اهرم دنده سنتی است که حالا جای خود را به یک کلید چرخشی مدرن برای انتخاب حالت حرکت داده است. زاویه نمایشگر سیستم مولتی مدیا اگرچه حفظ شده است اما در نسخه الکتریکی، به عمق داشبرد فرو رفته و حالا مماس به سطح داشبرد است.

این سبک طراحی شاید هم‌خوانی بهتری با خطوط تشکیل دهنده کابین و داشبرد داشته باشد، اما آن جذابیت بصری که از طراحی رادیکال نسخه بنزینی J7 با نمایشگر بیرون‌زده به چشم می‌آمد، متاسفانه در نسخه الکتریکی دیده نمی‌شود.

غربیلک فرمان در نسخه EJ7 و EJ7 پلاس از نوع سه‌شاخه با برش بسیار خفیف D-Cut است که انتظار داریم اسپرت‌تر و به‌روزتر جلوه کند، اما خیر، غربیلک فرمان چهارشاخه نسخه بنزینی همچنان رادیکال‌تر و گیراتر بود. حتی خطوط تشکیل‌دهنده داشبرد و دریچه‌های مخفی سیستم تهویه مطبوع نیز به گونه‌ای تغییر یافته است که حس و حال سواری با یک خودرو ارزان‌قیمت اقتصادی را به بیننده منتقل می‌کند. خودرویی که گویا پیش‌تر در بازار کشور حضور نداشته است.

گاهی اوقات تلاش خودروسازان برای ساده‌سازی و دوری از المان‌های اغراق‌آمیز در کابین خودروهای الکتریکی به منظور ارائه جلوه‌ای آینده‌گرا تا جایی پیش می‌رود که ساده‌ترین المان‌های بصری در جهت منفی تحت تاثیر قرار گرفته و از هیجان و لذت سواری با خودرو کاسته می‌شود. متاسفانه داستان در خصوص طراحی کابین نسخه الکتریکی J7 نیز به همین ترتیب است.

طراحی ظاهری KMC EJ7 پلاس

طراحی ظاهری KMC EJ7 پلاس

با تغییر از کلاس بنزینی به الکتریکی، ارائه برخی تغییرات ظاهری نظیر پوشیده‌شدن کامل بخش جلوپنجره در EJ7 موضوعی بدیهی بود. اما نسخه الکتریکی J7 در بخش سپرها و چراغ‌های جلو و عقب نیز دستخوش تغییرات فاحش شد، هرچند که الزاما نمی‌توان ظاهر این خودرو را زیبا دانست.

نسخه بنزینی با داشتن سیستم روشنایی در روز LED سرتاسری در راستای افق، زشت یا زیبا، محصولی منحصربه‌فرد مخصوصا در تاریکی شب بود. اما در نسخه الکتریکی خبری از این سیستم روشنایی در روز منحصربه‌فرد نیست و گرافیک طراحی چراغ‌های جلو شباهت محسوسی به محصولات پیش از ۲۰۲۰ شرکت کیا، نظیر اپتیما JF و سراتو YD یافته است. با این تفاوت که حالا جلوپنجره‌ای وجود ندارد که چراغ بخواهد در آن ادغام شود. اما هنوز خطوط پیشانی خودرو در بخش جلوپنجره به چشم می‌آیند.

زیر سپر با شکاف‌های دارای طراحی مثلثی جدید همراه است. مثلث‌هایی که بر خلاف طراحی نسخه بنزینی، هم‌خوانی قابل درکی با خطوط جلو خودرو و سایر قسمت‌های بدنه نداشته و اسپرت جلوه نمی‌کند.

خطوط شخصیت و ساختار لیفت‌بک خودرو در نمای جانبی حفظ شده، اما گرافیک طراحی چراغ‌های عقب به‌طور کلی تغییر یافته و همچنان جذاب جلوه می‌کند. به عبارت دیگر، در ظاهر بیرونی کی ام سی EJ7 پلاس به دنبال تمایز با EJ7 نباشید، چرا که تمایزی وجود ندارد.

طراحی داخلی KMC EJ7 پلاس

طراحی داخلی KMC EJ7 پلاس

در کی ام سی EJ7 پلاس (و EJ7) فضای داخلی نسبت به نسخه بنزینی دچار تغییرات چشمگیری شده است. یکی از تفاوت ها خذف اهرم دنده سنتی است که حالا جای خود را به یک کلید چرخشی مدرن برای انتخاب حالت حرکت داده است. زاویه نمایشگر سیستم مولتی مدیا اگرچه حفظ شده است اما در نسخه الکتریکی، به عمق داشبرد فرو رفته و حالا مماس به سطح داشبرد است.

این سبک طراحی شاید هم‌خوانی بهتری با خطوط تشکیل دهنده کابین و داشبرد داشته باشد، اما آن جذابیت بصری که از طراحی رادیکال نسخه بنزینی J7 با نمایشگر بیرون‌زده به چشم می‌آمد، متاسفانه در نسخه الکتریکی دیده نمی‌شود.

غربیلک فرمان در نسخه EJ7 و EJ7 پلاس از نوع سه‌شاخه با برش بسیار خفیف D-Cut است که انتظار داریم اسپرت‌تر و به‌روزتر جلوه کند، اما خیر، غربیلک فرمان چهارشاخه نسخه بنزینی همچنان رادیکال‌تر و گیراتر بود. حتی خطوط تشکیل‌دهنده داشبرد و دریچه‌های مخفی سیستم تهویه مطبوع نیز به گونه‌ای تغییر یافته است که حس و حال سواری با یک خودرو ارزان‌قیمت اقتصادی را به بیننده منتقل می‌کند. خودرویی که گویا پیش‌تر در بازار کشور حضور نداشته است.

گاهی اوقات تلاش خودروسازان برای ساده‌سازی و دوری از المان‌های اغراق‌آمیز در کابین خودروهای الکتریکی به منظور ارائه جلوه‌ای آینده‌گرا تا جایی پیش می‌رود که ساده‌ترین المان‌های بصری در جهت منفی تحت تاثیر قرار گرفته و از هیجان و لذت سواری با خودرو کاسته می‌شود. متاسفانه داستان در خصوص طراحی کابین نسخه الکتریکی J7 نیز به همین ترتیب است.

آپشن های KMC EJ7 پلاس

آپشن های KMC EJ7 پلاس

کی ام سی EJ7+ شاهد در صندوق برقی با قابلیت تشخیص مانع،۶ کیسه ایمنی هوا (۴ عدد بیشتر از EJ7)، آینه جانبی تاشو از نوع برقی، صندلی برقی راننده به همراه گرم‌کن، شیشه‌های جانبی تک‌لمسی با آنتی ترپ (تشخیص مانع)، سانروف پانوراما با پرده برقی، تریم چرم و پارچه دورنگ، سنسور نور، نورپردازی انتزاعی کابین و چراغ خوش‌آمدگویی درهای جلو تکمیل‌تر شده است.

سایر امکانات نظیر سیستم روشنایی اصلی از نوع LED در جلو و عقب، سنسور نور، ترمز پارک برقی و اتوهلد نیز در EJ7 عرضه شده بود.

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
ضد واژگونی
اتو پارک
سنسور جلو
سنسور عقب دارد
سنسور باران دارد
سنسور فشار باد تایر دارد
سنسور خواب‌آلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییر لاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری خودکار
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت
دی لایت دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان
پدال شیفتر
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی  دارد
سیستم صوتی ۸ اسپیکر
ناوبری دارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه
هداپ
کیسه هوا ۶ عدد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو
گرمکن صندلی جلو دارد (فقط راننده)
سردکن صندلی جلو
ماساژور صندلی جلو
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

مزایای کی ام سی EJ7+

+ بهبود قابل توجه در بخش امکانات رفاهی

+ اعتبار شرکت عرضه‌کننده

+ برد مفید مناسب

معایب کی ام سی EJ7 پلاس

– اختلاف قیمت قابل توجه با نمونه معمولی

– طراحی ظاهری نه‌چندان گیرا

– عدم اعمال تغییرات بصری

قیمت کی ام سی EJ7 پلاس

قیمت کی ام سی EJ7 پلاس

در فروردین ۱۴۰۴، قیمت کارخانه‌ای KMC EJ7 پلاس به ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان افزایش یافت، در حالی که قیمت کارخانه‌ای نسخه معمولی EJ7 برابر با ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان باقی ماند. این افزایش قیمت ۵۰۰ میلیون تومانی در نسخه پلاس، به دلیل افزودن امکانات رفاهی بیشتر نسبت به نسخه پایه است.

با توجه به اشتراکات فنی و ظاهری میان دو نسخه، این اختلاف قیمت عمدتاً به دلیل تجهیزات اضافی در نسخه پلاس است. خریداران باید با توجه به نیازها و اولویت‌های خود تصمیم بگیرند که آیا این امکانات اضافی ارزش پرداخت مبلغ بیشتر را دارد یا خیر.

انتهای مطلب/ ن.پ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا