اینترنت

ترید با ChatGPT و ساخت تریدر اتوماتیک + افزونه ChatGPT برای ترید

حتماً نام چت جی پی تی را شنیده‌اید. یک دستیار هوش مصنوعی فوق‌العاده که به تمام سوالات شما جواب می‌دهد و معامله‌گران فارکس نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. امروزه بسیاری از تریدرها برای ساخت ربات‌های معاملاتی و یا اندیکاتورهای فارکس از ChatGPT کمک می‌گیرند. ما در این مقاله قصد داریم تا روش استفاده و کاربرد ChatGPT را به صورت کامل به شما معرفی کنیم.

Chat GPT چیست؟

بگذارید قبل از هرچیز کمی با چت جی پی تی آشنا شویم. این ابزار یک ربات هوش مصنوعی است که در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شده است و مثل یک انسان که بسیاری از چیزها را می‌داند، به سوالاتی که از آن می‌پرسید پاسخ می‌دهد. ویژگی چت جی پی تی در آن است که هر روز آپدیت و بهتر از روزهای قبل خود می‌شود و دائم در حال توسعه است. در حال حاضر همه مردم برای امور مختلفی از چت جی پی تی استفاده می‌کنند. یکی از راه‌های استفاده از آن برای نوشتن یک سیستم معاملاتی و کدنویسی آن است.

ساخت ربات با چت جی پی تی

فرض کنید که وارد بازار فارکس شده‌اید، در یک کارگزاری مثلاً مثل آلپاری ثبت نام کرده‌اید و می‌خواهید استراتژی خود را به ربات معاملاتی تبدیل کنید، اما برنامه‌نویسی بلد نیستید. برای این کار باید به سراغ چت جی پی تی بروید و قدم به قدم ربات معامله‌گر یا اندیکاتور یا هر ابزاری که لازمه کار معامله‌گری است را از طریق کدنویسی با آن بسازید.

افزونه چت جی پی تی

شما برای استفاده از Chat GPT می‌توانید یا آن را نصب کرده یا از افزونه‌ی آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید یا به صورت آنلاین از خدمات آن بهره‌مند شوید. به‌هرحال باید یک اکانت کاربری در سایت چت جی پی تی بسازید و ثبت نام خود را تکمیل کنید. سپس از ربات هوش مصنوعی بخواهید تا کدهای استراتژی را برایتان به زبان برنامه‌نویسی پایتون بنویسد.

ترید با ChatGPT و ساخت تریدر اتوماتیک + افزونه ChatGPT برای ترید

مثلاً برای ربات تعریف کنید که سیستم معاملاتی که می‌خواهید استفاده کنید از چه اندیکاتورهایی برای گرفتن سیگنال ورود استفاده می‌کند. همچنین نقطه ورود شما کجاست و چه مشخصاتی باید داشته باشد و نقطه خروج را برای او تعریف کنید. یا مثلا مشخص کنید کدی که لازم دارید به چه صورت و در چه ساعتی از بازار کار کند و با چه حجم و میزان سود و ضرری، ورود و خروج خود را از بازار انجام دهد. به ترتیب همه این مراحل را برای چت جی پی تی شرح دهید تا در نهایت خروجی لازم را دریافت نمایید.

اصلاح کدها

نباید انتظار داشته باشید که ChatGPT در همه‌ی زمینه‌ها بدون نقص و مشکل عمل کند. در نظر داشته باشید که این ربات هنوز یک هوش مصنوعی کامل نیست، اما تا حد زیادی به شما کمک می‌کند. کد را که از ChatGPT دریافت کردید در نرم‌افزار متا ادیتور یا حتی تریدینگ ویو باز کنید، سپس باید آن را اصلاح، مشکلات را برطرف و تست نمایید.

مرحله آزمون و تست

در مرحله تست‌گیری، شما باید ربات را روی بازار دمو تست کنید، هر رباتی چه با ChatGPT ساخته شده باشد و چه به صورت معمول کدنویسی شده باشد، قطعاً ایراداتی دارد. تا ۲ ماه اول کار شما تست کردن و اصلاح مشکلات و نوع اجرای ربات است. پس از اینکه ربات را به صورت کامل مورد تست قرار دادید و دیگر چالشی در آن وجود نداشت، می‌توانید روی یک حساب بسیار سبک ربات را فعال کنید.

ربات ChatGPT در ارزهای دیجیتال

اما اگر پلتفرم شما متاتریدر نیست و می‌خواهید مثلا در صرافی‌های ارزهای دیجیتال فعالیت کنید، کدی که از چت جی پی تی می‌گیرید باید با API که برای فعال کردن روی پلتفرم کارگزاری‌تان هماهنگ باشد. یعنی یک خروجی از چت جی پی تی بخواهید که با زبان برنامه‌نویسی صرافی ارز دیجیتال شما یکسان باشد.

نکته پایانی

حالا شما رباتی دارید که از طریق کدنویسی پایه‌ای در ChatGPT با بیس استراتژی که خودتان داشته‌اید ساخته شده است. وقتی ربات روی بازار معامله می‌کند باید هیستوری معاملات را به صورت مداوم چک و ربات را بهینه‌تر کنید تا فرایند عملکردی آن بهتر شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا