اجتماعی

زندگی نامه شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی + همسر

شهید مالک رحمتی، بعد از آنکه عابدین خرم، استاندارد پیشین آذربایجان شرقی در گذشت. به جای او به استانداری منصوب شد و از سال 1402 مالک رحمتی فعالیت استانداری خود را آغاز کرد.

به گزارش تجارت امروز؛ شهید مالک رحمتی، فردی با علم و دانش بالای سیاسی بود. که از سال ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم، به سمت های برجسته ای منصوب شد. در ادامه به زندگی نامه این شهید می پردازیم.

زندگی نامه شهید مالک رحمتی

شهید مالک رحمتی؛ سال ۱۳۶۱ در شهر مراغه متولد شد. محل تحصیلات وی در  دانشگاه امام صادق و دانشگاه خوارزمی می باشد. او کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و دکتری حقوق خصوصی را از این دانشگا ها دریافت کردند. وی در دولت سیزدهم سمت های سیاسی مهمی را داشتند.

سمت هایی که شهید مالک رحمتی داشتند

این شهید فعالیت خود را در دولت سیزدهم از تیر ماه ۱۴۰۲، به عنوان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی شروع کرد. همچنین از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ سمت قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشته است.

آخرین سمتی که در استان آذربایجان شرقی به عهده گرفتند، به عنوان استاندار این شهر بود. ایشان پس از مرگ عابدین خرم بر اثر کرونا به این سمت رسیدند.

حادثه مرگبار شهید مالک رحمتی

در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، بالگرد وی که همراه با رئیس جمهور ایران، ابراهیم رئیسی در آن بودند. دچار حادثه شدند و جسد آن ها روز بعد پیدا شد. این حادثه در منطقه حفاظت شده دیزمار محدوده عمومی میان ورزقان و جلفا در استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد.
انتهای مطلب/آ.ع
امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا