مشخصات فنی خودروی X5 کرمان موتور + طراحی و قیمت
کرمان موتور با معرفی X5 ، گامی بلند در جهت ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی برداشته است. این خودرو با طراحی مدرن و اسپرت، امکانات رفاهی فراوان و مشخصات فنی قدرتمند، توانسته است نظر بسیاری از علاقهمندان به خودرو را به خود جلب کند.
به گزارش تجارت امروز؛ این خودرو X5 در قالب دو نسخه اصلی و نیوفیس به دست مشتریان رسید که خرید و فروش آن در بازار خودروهای کارکرده نیز از رونق مناسبی برخوردار است. عرضه نسخه جدید جک S5 با برند کرمان موتور یا کی ام سی، سبد محصولات این شرکت را یک گام دیگر به تکمیل نزدیک کرده است. در حال حاضر اکثر محصولات جک با برند کی ام سی به بازار ایران عرضه میشوند.
پروژه ی خودرو کی ام سی X5 به عنوان اولین محصول خروجی این فرآیند، حدوداً ۱۸ ماه تحت تست های جاده و آزمایشگاهی قرار گرفته است که این آزمایش ها باعث شد تا مهندسان یک برنامه ریزی برای بخش کنترلی موتور و گیربگس آن در نظر بگیرند.
مشخصات فنی KMC X5
اما این پیشرانه جدید که در X5 هم نصب شده، کاملا پیشرانه پر بازدهتری نسبت به نیروگاه ۲.۰ لیتری توربوی قدیمی است. علاوه بر افزایش گشتاور تولید شده، مصرف سوخت خودرو هم کاهش داشته و کارکرد موتور نرمتر است، همچنین این موتور در دورهای بالا بازدهی بهتری دارد.
حجم موتور (سی سی) | ۱۴۹۹ |
استاندارد آلایندگی | Euro V (یورو ۵) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۷۲ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۲۸۰ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۱۸۰۰ الی ۳۵۰۰ دور در دقیقه |
جعبه دنده | ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT |
سیستم فرمان | برقی EPS |
سیستم ترمز | جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی |
سیستم تعلیق | مک فرسون (MacPherson) در جلو / نیمه مستقل میل پیچشی در عقب |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۸ اینچ آلومینیومی دو رنگ |
طول خودرو (میلی متر) | ۴۵۰۵ |
عرض خودرو (میلی متر) | ۱۸۵۰ |
ارتفاع خودرو (میلی متر) | ۱۶۹۸ |
فاصله دو محور (میلی متر) | ۲۶۶۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۵۶۰ |
حجم صندوق عقب (لیتر) | ۴۸۵ |
تعداد صندلی | ۵ |
طراحی خاص و جذاب X5
زیبایی با قدرت مهمترین ویژگی KMC X5 که در اولین مواجهه به آن پی خواهید برد. طراحی ظاهری KMC X5، میتواند به عنوان پاشنه آشیل آن در ایران عمل کند. این خودرو حاصل یک فیس لیفت اساسی رو جک S5 است و در مقایسه با نسخه فیسلیفت قبلی، تغییرات بسیاری بیشتری را تجربه کرده است.
برخلاف جک S5 که سعی کرده بود تا شبیه خودروهای هیوندای باشد، KMC X5 ذات چینی خود را بیشتر از مدل اصلی آشکار میکند.
در نمای جلو، شاهد یک جلوپنجره بزرگ و ذوزنقهای شکل هستیم که جلوهای تهاجمی به خودرو بخشیده است. چراغهای روشنایی اصلی همانند بسیاری از خودروهای آسیایی به قسمتهای جانبی سپر منتقل شدهاند و چراغهای آشکار روی کاپوت وظیفه نمایش چراغ روشنایی در روز را برعهده دارند. طراحان سهول برای آنکه ظاهر سهول X6 را اسپرت جلوه دهند، از خطوط نارنجی رنگ و همچنین نوارهای کرومی در ظاهر این خودرو استفاده کردهاند.
با توجه به تاثیرات مثبت کالیبراسیون در تولید خودرو، می توان نتیجه گرفت که در صورت انجام دقیق و اصولی این فرآیند توسط همه خودروسازان، میزان رضایت مردم از خودروهای سواری موجود در بازار به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
طراحی بدنه زیبا
جک S5 در زمان خودش ظاهر قابل قبولی داشت، همان دوران هم پس از ورود S5 به بازار مشابهت نمای پشتی این خودرو با فرم کلی چراغهای محصولات آئودی زبانزد بود. در کیامسی X5 طراحان تلاش کردهاند ظاهر جلوی به روزی به این خودرو ببخشند.
با دیلایتهایی که در بالای چراغ اصلی قرار گرفته است قلدری به این کراساور جمعوجور دادهاند و جلو پنجرهای عظیم که کمی بیشتر از اشتهای این خودروی ۱.۵ لیتری برایش هوا فراهم میکنند در خشنتر جلوه دادن این خودرو موثر بوده. با تغییر چراغ و جلوپنجره، کاپوت و گلگیر این خودرو هم تغییراتی داشته.
از نمای پشت میتوان به وضوح رد پای جک S5 را در این خودرو دید، گویی طراحان تمام انرژی خود را برای جلوی این ماشین استفاده کردهاند و توان تغییر در عقب این خودرو را نداشتند. چراغهایی را میبینیم که همان فرم جک S5 را داراست، اما حالا دیگر به هم پیوستهاند و در آنها به جای لامپ رشتهای، نوار و LEDهای کوچک را شاهدیم.
سر اگزوزهای روی سپر هم برخلاف نسلهای پیش دیگر راه به جایی ندارند و اسپویلر عقب هم دچار شکستگیهایی در طراحی شده است. نمای جانبی این ماشین هم هیچ تغییری نکرده و همان درهای جک S5 را روی X5 شاهدیم. دلیل این مساله را هم باید در پایین آوردن هزینههای تولید و ساخت یک قالب در جدید و تامین قطعات یدکی آن جستجو کرد.
طراحی داخلی کی ام سی X5
نمای داخلی کیامسی X5 همان چیزی است که دارندگان S5 را برای ارتقا به X5 وسوسه میکند. ظاهری به روز و مدرن که دیگر اثری از دکمه در آن نمیبینیم و همه چیز از طریق مانیتور بزرگ ۱۲.۸ اینچی قابل دسترسی است. عقربههای پشت آمپر هم جای خود را به یک نمایشگر رنگی ۷ اینچی دادهاند که هماهنگی خوبی با مانیتور لمسی را ایجاد کرده است.
فرم داشبورد X5 ظاهر قابل قبولی دارد و به طور کلی ارگونومی خوبی برای سرنشینان ردیف جلو دارد. اما داشبورد خودرویی دیگر از SEHOL و کرمان موتورمثل J7 کاملا با کیفیتتر به نظر میرسد. جزئیات کوچکی مثل پارچه دوزیهای J7 آکسان چشمنوازی بر داشبورد بود که نورپردازی بر روی آنها، پارچهدوزی را به خوبی از متریال مشکی داشبورد جدا میکرد، چیزی که در X5 نمیبینیم، نه نوارهای نورپردازی و نه رنگ و بافتهای متنوع در متریال داشبورد!
کیفیت ساخت کابین در کل قابل قبول است، نقاطی که بیشتر مورد استفاده هستند و بیشتر لمس میشوند همگی با چرم مصنوعی و فوم پوشانده شدهاند و پلاستیکهای خشک موجود در قطعات پایینتر اتاق، حس بیکیفیت بودن به شما نمیدهند.
صندلیهای X5 هم به طور کلی قابل قبول بود و تنظیم برقی گودی کمر راننده به همراه ۳ حافظه در اختیار راننده است. اما صندلی شاگرد تماما به صورت دستی تنظیم میشود. فضای عقب هم مانند S5 بود و راحتی معقولی داشت. شاید تنها نکتهای که جای خالیاش احساس میشود تهویه صندلیها بود، که با توجه به اقلیم ایران و صندلیهای تمام چرم مشکی جزء امکانات واجب به حساب میآید.
امکانات KMC X5
در این بخش شاخصترین آپشن این ماشین نسبت به رقبا را بررسی می کنیم که شامل سقف پانورامیک بازشو است، این ویژگی یکی از عوامل تعیینکننده برای فروش کراساورها در ایران به شمار میرود! فضای داخلی X5 به خوبی تحت تاثیر این سقف شیشهای قرار گرفته و در رده قیمتی خودش یک تمایز شاخص برای این ماشین به حساب میآید. برای این که X5 توجیه قیمتی پیدا کند، اثری از رادار جانبی، دستیار حرکت بین خطوط و تغییر لاین، رادار تصادف از جلو و کروز کنترل اتوماتیک در KMC X5 نیست. اما دوربینهای ۳۶۰ به راهبری خودرو در فضاهای تنگ کمک شایانی میکنند و کیفیت دوربینها هماندازه خودروهای مونتاژی تا ۳ میلیارد تومان است.
- چراغ های جلو وعقب LED
- چراغ های مه شکن عقب
- صندلی چرمی
- تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت
- تنظیم دستی صندلی شاگرد در ۴ جهت
- صندلی های ردیف عقب تا شونده ۴:۶
- کنسول میانی ردیف های جلو و عقب
- سیستم پخش MP5 با نمایشگر ۱۲.۸ اینچی + بلوتوث + USB
- قابلیت اتصال تلفن همراه Carplay + Andriod Auto
- خروجی برق ردیف جلو ۱۲ ولت + ۵ ولت
- خروجی برق ردیف عقب ۵ ولت ( ۲ عدد)
- ۱۰اسپیکر + ۱ساب ووفر
- عایق درب موتور
- گرمکن صندلی های جلو
- حافظه صندلی راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر در ۴ جهت
- چراغ مطالعه جلو LED
- چراغ های مطالعه ردیف دوم LED
- چراغ صندوق عقب هالوژن
- فرمان چرمی با طرح مدرن D – CUT
- کنسول میانی مجهز به سرد کن
- صندلی راننده مجهز به سیستم Easy Access
- نورپردازی داخل بلند گوهای جلو
- Welcome Sound
- مجهز به چهار کیسه هوا
- ABS+EBD
- سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC
- سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
- سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA
- سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS
- سیستم کنترل کشش TCS
- سیستم فشار باد تایرها TPMS
- ترمز پارک برقی EPB
- اتوهلد Auto Hold
- اهرم تعویض دنده با عملگر الکترونیکی
- چراغ های روشنایی در روز (Day Light)
- سنسور پارک عقب
- دوربین ۳۶۰ درجه
- ISOFIX
- Immobilizer
- هشدار نبستن کمربند برای کلیه سرنشینان
- کمربند ایمنی سه نقطه ای برای کلیه سرنشینان
- کمربند ایمنی جلو پیش کشنده
- قابلیت تنظیم ارتفاع کمربندهای ایمنی ردیف جلو
- قفل مرکزی درب ها
- قفل کودک
- هشدار چشمک زن چراغ عقب در هنگام ترمز ناگهانی ESS
- ریل سقفی
- کروز کنترل
- سنسور باران
- آنتن بال کوسه ای
- سنسور نور (Auto Light)
- سانروف پانارومیک به همراه پرده برقی
- سیستم ورود بدون کلید + استارت دکمه ای
- چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل
- مجهز به سیستم Power Windows
- مجهز به سیستم Power Sunroof با قابلیت تشخیص مانع
- سیستم تک لمسی برای باز و بسته شدن تمامی شیشه ها با قابلیت تشخیص مانع
- آینه های جانبی تاشونده اتوماتیک همراه با گرمکن
- آینه های جانبی با تنظیم برقی مجهز به راهنمای LED
- حافظه آینه های جانبی (متصل به صندلی ها)
- کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان
- تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت
- کامپیوتر سفری
- پشت آمپر دیجیتال ۷ اینچی
- قابلیت تنظیم نور صفحه کیلومتر به صورت لمسی
- قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو
- تنطیم تهویه مطبوع الکتریکی بصورت لمسی
- دریچه های تهویه مطبوع برای سرنشنان عقب
ارکستر سمفونی زنده
- سیستم صوتی شامل ۱۰ بلندگو و یک ساب ووفر
- دارای نمایشگر مرکزی ۱۲.۸ اینچی
- پشت کیلومتر دیجیتالی ۷ اینچی
- نورپردازی داخل بلندگو های جلو با قابلیت انتخاب از بین ۱۰ رنگ مختلف
- تهویه مطبوع الکترونیکی با قابلیت لمسی
- کنسول میانی مجهز به سرد کن (coolbox)
- صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۶ جهت به همراه گرمکن و حافظه
رانندگی آسان
- مجهز به دوربین ۳۶۰ درجه
- سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
- هشدار چشمک زن چراغ عقب در هنگام ترمز ناگهانی ESS
- سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)
- حافظه آینه های جانبی (متصل به حافظه صندلی راننده)
- ترمز پارک برقی
- کروز کنترل
- فرمان چرمی D-cut
مقایسه KMC A5 با KMC X5
این دو خودرو از نظر قیمت و ابعاد مشابه هستند اما کدامیک از این خودروها مناسب تر است؟
مقایسه مشخصات فنی
KMC X5 | KMC A5 | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۷۲ اسب بخار | ۱۳۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۸۰ نیوتن متر | ۲۱۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور متحرک | جلو | جلو |
وزن | ۱۵۶۰ کیلوگرم | ۱۵۵۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۵۰۵ میلیمتر | ۴,۶۷۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۵۰ میلیمتر | ۱,۸۵۵ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۹۸ میلیمتر | ۱,۷۴۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲,۶۶۰ میلیمتر | ۲,۷۵۰ میلیمتر |
مقایسه امکانات
KMC X5 | KMC A5 | |
صندلی راننده | برقی ۶ جهته | برقی ۶ جهته |
صندلی سرنشین | دستی ۴ جهته | دستی ۴ جهته |
نمایشگر مرکزی | ۱۲.۸ اینچی | ۱۰.۰ اینچی |
صفحه آمپر | دیجیتالی ۷ اینچی | دیجیتالی ۷ اینچی |
سیستم صوتی | ۱۰ بلندگو+سابووفر | ۸ بلندگو+سابووفر |
گرمکن صندلیهای جلو | دارد | دارد |
سرد کن صندلیهای جلو | ندارد | دارد |
حافظه صندلی راننده | دارد | ندارد |
کول باکس | دارد | ندارد |
ایربگ | ۴ عدد | ۶ عدد |
ترمز اضطراری | دارد | دارد |
هشدار برخورد جلو | ندارد | دارد |
هشدار خروج از مسیر | ندارد | دارد |
سنسور نقطه کور | ندارد | دارد |
کنترل پایداری | دارد | دارد |
کنترل کشش | دارد | دارد |
ترمز پارک برقی | دارد | دارد |
اتوهلد | دارد | دارد |
دوربین ۳۶۰ درجه | دارد | دارد |
سنسور پارک | عقب | جلو و عقب |
کروز کنترل | دارد | دارد |
سنسور نور و باران | دارد | دارد |
سانروف | دارد | دارد |
آینههای جانبی | تاشو برقی با گرمکن | تاشو برقی با گرمکن |
در صندوق برقی | ندارد | دارد |
دوربین ثبت وقایع | ندارد | دارد |
شارژ بی سیم | ندارد | دارد |
نور پردازی داخل | ندارد | دارد |
با توجه به این جدول، امکانات و مشخصات فنی مشخص است و از نظر امکانات و مشخصات خودرو KMC A5 نسبت به خودرو KMC X5 بهتر است.
ارزیابی KMC X5
این ماشین جذاب و فوق العاده مناسب برای استفاده روزمره شهری خانوادهها مناسب می باشد، همچنین شاید از نظر کسانی که به ظاهر اهمیت می دهند نیز جالب باشد. این خودرو از نظر فنی تفاوت زیادی با جک S5 نکرده است.
نظرات کاربران
خودرو KMC X5 به عنوان نسخه جدید جک S5 معرفی شده است و مناسب افرادی می باشد که خودرویی با ظاهری جذاب و قدرتمند دوست دارند و در مقایسه با KMC A5 فرق آنچنان زیادی ندارد. امیدوارم این مطلب برای شما جذاب باشد. اگر نظر و یا حتی پیشنهادی دارید ممنون می شویم که با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.
انتهای مطلب/ م.د
mohammad: یک ماهه خریدم.راحتی.صدای کابین کم.شتاب خوب.طراحی زیبا و … از نکات خیلی خوبه این ماشینه.ناک هم اصلا نمیزنه
ناشناس: بسیار راضی از سواری و نرمی این خودرو هستم .اخیرا از قسمت عقب که نمیدونم از در صندوق هست یا در عقب صدای عجیبی میاد که ظاهرا از رگلاژ در هستش. میخواستم بپرسم مالک دیگری هم با این ایراد مواجه شده ؟و راه حلش چیه؟
پاسخ: سلام صدای عقب مربوط به پشتی صندلی های عقب هست صندلیها را بخوابانید و دور قلاب های نگهدارنده رو با نوار چسب ترجیحا پارچه ای بپیچید صدا گیری میشه
ناشناس۴:سلام دوستان کسی این ماشین داره راضی هستش ؟؟؟ میخوام بخرم دوستانی که دارن نظرتون میشه بگید ؟؟؟
پاسخ: نسبت به ماشین های هم رده گزینه های جذاب تری هست
ناشناس ۲: دوستان عزیزمن انواع شاسی هایما تیگو جک s5 داشتم ولی یه چی دیگه است بهترین شاسی بلندپرشتاب متور گیربکس مچ هست کابین بدون سروصدارانندگی راحت کیفیت متریال کابین عالی خوشگل وخشن بهترین شاسی هست دوستان شک نکنیدبهترین ماشینه تازه واردبازارشده صبرکنیدببینیدپرفروشترین شاسی بازارمیشه اول هم جک آمده بودحرف وحدیث زیادی میزدندبعدچندمدت بهترین وپرفروشترین شاسی ایران شد.
ناشناس ۳: سلام قبلا سه سال s5 نیو داشتم فروختم x5 گرفتم صدای کم موتور شتاب خوب کابین زیبا و ظاهری جذاب کاملا متفاوتش کرده.
کاشانی: دوستان یه دلیل بدین که من هایما ۸ اس نخرم x5 موتورش چیه؟ مثلا میگن لاماری موتورش میتسوبوشیه
پاسخ: اگر به دنبال کارایی و عملکرد بهتری هستید گیربکس cvt، بهترین گیربکس اتوماتیک است. این گیربکس تعویض دنده را بدون تاخیر انجام میدهد و خیلی کمتر دچار خرابی میشود و بازدهی خوبی نسبت به سایر گیربکس ها دارد.