خودرو

بررسی مشخصات فنی سیتروئن C4 X + طراحی و قیمت جهانی 

سیتروئن C4 X با تاکید بر فرم بدنه فست‌بک، فضای جادار کابین و غیره در نمایشگاه ه خودرو پاریس 2024 رونمایی شد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و طراحی این خودرو می پردازیم. 

به گزارش تجارت امروز؛ سیتروئن C4 X بسیار شبیه C4 معمولی است و شما بیشترین تفاوت را در صندوق عقب C4 X مشاهده می کنید.  همچنین C4 X برای هر کسی که ممکن است انواع هاچ بک یا شاسی بلندهای جمع و جور را در نظر بگیرد، مانند فولکس واگن گلف یا پژو ۲۰۰۸، کاملاً مناسب است. اگرچه با ارتفاع سواری بالا و ظاهر شیک خود، از نظر طراحی به رنو آرکانا یا فولکس واگن تایگو نزدیک تر است.

مشخصات فنی سیتروئن C4 X

سیتروئن C4 X دارای موتور بنزینی ۱۰۰ اسب بخاری و گیربکس دستی است، اما می توانید بین موتور بنزینی ۱۳۰ اسب بخاری یا دیزلی ۱۳۰ اسب بخاری که هر دو با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه می شوند، یکی را انتخاب کنید.

علاوه بر مدل هیبرید، سیتروئن C4 و C4 X در نسخه بنزین‌سوز، دیزل و برقی هم تولید خواهد شد. بنابر اعلام سازنده، نسخه برقی این خودروها یعنی سیتروئن ë-C4 می‌تواند برد حرکتی ۴۱۵ کیلومتر (برمبنای WLTP) را ارائه کند.

باتری ۴۸ ولتی در هنگام رانندگی شارژ می‌شود تا بتواند گشتاور مورد نیاز در دور موتور پایین را تامین کند. بنابر اعلام سیتروئن C4 و C4 X، سامانه هیبرید این خودروها می‌تواند توان لازم برای پیمایش ۵۰ درصد از رانندگی روزمره شهری را فراهم کند و مصرف سوخت را نیز ۲۰ درصد کاهش دهد.

طراحی ظاهری سیترو‌‌‌‌ئن C4 X

طراحی ظاهری سیترو‌‌‌‌ئن C4 X

طراحی سیتروئن  C4 X را می‌توان نسخه تحول یافته از مدل کانسپت دانست. نمای جلوی هر دو خودرو به عنوان محصول سیتروئن قابل تشخیص است، در حالی که فرم انتهای بدنه هم تغییراتی را نشان می‌دهد.

در فضای کابین سیتروئن C4 X هم با طراحی جدید صندلی‌ها با عنوان Advanced Comfort و صفحه نشان‌دهنده ۷ اینچی مشابه با مدل‌های جدید سیتروئن مواجه هستیم.

تقویت شاسی برای کاهش تکان‌های وارد به سرنشینان، افزایش عایق صوتی کابین، تجهیز به چندین سامانه دستیار راننده شامل هشدار خروج از خط، دستیار ترمز اضطراری و کروز کنترل تطبیق‌پذیر، از دیگر ویژگی‌های سیتروئن C4 X به شمار می‌آید.

طراحی داخلی سیتروئن C4 X

طراحی داخلی سیتروئن C4 X

سیتروئن C4 X در جلو به خوبی جادار است. صندلی‌های پهن و تخت دارای استحکام مشخصی نیستند، بنابراین به راحتی می‌توانید به داخل آن سر بزنید، و همه مدل‌ها با تنظیم ارتفاع برای صندلی راننده به‌علاوه تنظیم دستیابی و چنگک روی فرمان ارائه می‌شوند، بنابراین راحت‌تر کردن خود را آسان می‌کند.

راه حل های ذخیره سازی نیز در واقع بسیار هوشمندانه هستند. دو جا لیوانی معقول درست در جلوی انتخابگر دنده وجود دارد و در زیر کنترل‌های تهویه مطبوع یک سینی عمیق برای شانس و انتها و همچنین یک قفسه محکم برای روشن نگه‌داشتن گوشی هوشمند خود دارید. در کنار آن USB-C و پورت های USB معمولی قرار گرفته است.

سطل های درب بزرگ هستند، و در حالی که جعبه دستکش کمی شلوغ است، یک کشوی کشویی بسیار کاربردی در بالای آن دارید که برای نگهداری تنقلات ایده آل است. حتی یک محل نصب وجود دارد که می‌توانید جای تبلت را ببندید تا مسافران صندلی جلو بتوانند خود را سرگرم کنند.

فضا فرمان خودرو بسیار سبک است و دید از جلو خوب است. یک دوربین معکوس برای آسان‌تر کردن پارکینگ در وسط سه سطح تریم استاندارد است. می‌توان گفت که این یک افزوده بسیار مفید است، زیرا قضاوت در مورد پشت بدنه C4 X نسبت به خودروهای هاچ‌بک در هنگام پارک کردن سخت‌تر است.

با وجود سقف شیب دار C4 X، فضای سر نسبتا خوبی در صندلی های عقب برای همه افراد به جز افراد بسیار بلند وجود دارد. فضای پا نیز خوب است، با فضایی برای یک مسافر شش فوتی که بتواند پشت راننده ای با اندازه مشابه بنشیند. به راحتی به اندازه رنو آرکانا جادار است.

C4 X کمی باریک است تا صندلی‌های سه‌گانه پشتی را راحت‌تر کند، اما اگر به این کار نیاز دارید، سرنشین وسط فضایی برای پاهایش به‌علاوه یک صندلی که خیلی بلند نیست، دارد. شیشه‌های عقب بزرگ نیز نمای خوبی به بیرون ارائه می‌دهند و نقاط ISOFIX برای نصب صندلی‌های کودک در هر دو صندلی عقب وجود دارد.

سیتروئن C4 X در رانندگی شهری چگونه است؟

C4 X برای رانندگی در شهر بسیار خوب است. به لطف سیستم تعلیق هیدرولیک، سطوح نامناسب و سرعت‌گیرها را به خوبی اتو می‌کند، بدون اینکه روی چاله‌ها ضربه بزند یا روی آسفالت ناهموار مانند آنچه در برخی از گزینه‌های با احساس اسپرت‌تر می‌بینید، تکان بخورد. در مقایسه با یک SUV قوی‌تر مانند تویوتا C-HR، C4 X شبیه یک لیموزین است.

هر چند هیچ کدام از گزینه های گیربکس برای رانندگی در شهر عالی نیستند. گیربکس دستی عملکرد نازک و پرتابی طولانی دارد و موتور بنزینی ۱۰۰ اسب بخاری که با آن جفت شده است نیاز به تعویض دنده زیادی دارد تا آن را در نقطه مطلوب نگه دارد.

در همین حال، اتومات هشت سرعته موجود با موتورهای بنزینی یا دیزلی قوی‌تر می‌تواند به راحتی در ترافیک یا زمانی که به یک نسبت پایین‌تر برای خروج از یک اتصال نیاز دارید، به راحتی گیج شود. زمانی که سیستم استارت/استارت موتور قدرت را قطع می‌کند، تمایل دارد کمی به جلو حرکت کند، که می‌تواند هنگام رانندگی با سرعت‌های آهسته، تجربه‌ای تند ایجاد کند.

 عملکرد سیتروئن C4 X در بزرگراه

سیتروئن C4 X در بزرگراه

تعلیق در اینجا بیشتر یک طعم اکتسابی است. برخی متوجه خواهند شد که تنظیمات نرم C4 X در یک سفر طولانی بسیار راحت است – و نمی توان انکار کرد که عیوب جاده را به خوبی برطرف می کند. چیزهایی مانند اتصالات انبساط بزرگراه، مانند فولکس واگن تایگو، واقعاً در کابین نفوذ نمی کنند.

اگر تنظیمات سیستم تعلیق برای شما مناسب است، پس چیز دیگری برای شکایت در بزرگراه وجود ندارد. C4 X خودروی قدرتمندی نیست، اما حتی موتور ۱۰۰ اسب‌بخاری می‌تواند بدون هیچ مشکلی از ترافیک عبور کند – اگرچه ممکن است لازم باشد یک یا دو دنده را در هنگام لغزش یا هنگام سبقت رها کنید، به خصوص اگر ماشین کاملاً پر باشد.

موتورهای بنزینی ۱۳۰ اسب بخاری یا موتور دیزلی در اینجا آرام تر هستند، به خصوص با گیربکس های هشت سرعته اتوماتیک خود که در دنده بالا دور موتور را بسیار پایین نگه می دارند – برای صرفه جویی و اصلاح عالی.

 توان قدرتی سیتروئن C4 X  در جاده ای پر پیچ و خم

C4 X از پیچ‌های سخت عبور می‌کند، اما انجام آن چندان لذت‌بخش نیست. بدنه در پیچ‌ها بسیار متمایل می‌شود – باز هم به لطف سیستم تعلیق نرم که آن را در جاده‌های بد بسیار راحت می‌کند – و این می‌تواند باعث شود که اگر سریع می‌روید، کمی احساس کنترل نکردن کنید.

فرمان نیز اعتماد چندانی را القا نمی کند. آنقدر سبک است که می‌توانید با یک انگشت آن را برانید، اما ارتباط زیادی بین فرمان و جاده وجود ندارد بنابراین نمی‌توانید احساس کنید که چقدر در پیچ‌ها چسبندگی دارید. رانندگی فورد پوما بسیار سرگرم کننده تر است.

امکانات سیتروئن C4 X

صندوق عقب سیتروئن C4 X

C4 X دارای تجهیزات فیزیکی زیادی است، از جمله یک پنل برای کنترل های تهویه مطبوع، کلیدهای میانبر برای تجهیزات ایمنی و یک دکمه خانه برای سیستم اطلاعات سرگرمی همه واقعا مفید هستند.

سیستم اطلاعات سرگرمی یک صفحه نمایش بزرگ ۱۰.۰ اینچی است که در بالای داشبورد و در دسترس آسان قرار می گیرد.

همه مدل ها همچنین دارای صفحه نمایش ابزار دیجیتال ۵.۰ اینچی هستند. این قابلیت به اندازه چیزی مانند کابین خلبان مجازی که در فولکس واگن دریافت می کنید قابل تنظیم نیست و نمی تواند کارهایی مانند نمایش نقشه تمام صفحه را انجام دهد.

قیمت C4 X

قیمت پایه سیتروئن  C4 X و ۲۶,۰۴۵ یورو تعیین شده است، که البته در بازارهای مختلف متفاوت خواهد بود.

حرف آخر

در این مطلب از تجارت امروز ما به بررسی مشخصات فنی، طراحی ظاهری، طراحی داخلی، قدرت و عملکرد سیتروئن C4 X پرداختیم. با توجه به این اطلاعات به نظر می رسد این خودرو با کیفیتی که ارائه می کند قیمت مطلوبی نیز دارد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا