موفقیت در کسب درآمد از اینستاگرام؛ 14 رازی که هیچ کس به شما نمیگوید
اگر به منظور کسب درآمد از اینستاگرام قصد دارید وارد این فضای مجازی شوید، برای شما بهتر است تا حساب تجاری را راهندازی کنید. اما برای آگاهی از ادامه روند مقاله زیر را از دست ندهید.
به گزارش تجارت امروز؛ فعالیت در اینستاگرام در عصر مدرن امروزی دیگر به شکل گذشته تنها برای سرگرمی نیست و بسیاری از افراد از این را به کسب درآمد خوبی رسیده اند. اما برای رسیدن به مرحله کسب درآمد از اینستاگرام باید چکارهایی انجام داد؟ این مسیر فراز و نشیب هایی دارد که با گذراندن آن ها شما میتوانید به راحتی به درآمدزایی برای خودتان برسید. ما در ادامه این نکات را به صورت رایگان به شما آموزش خواهیم داد؛ پس با تجارت امروز همراه باشید.
چالش های اولیه برای کسب درآمد از اینستاگرام
قطعا می دانید که در اینستاگرام دو نوع حساب کاربری داریم؛ یک حساب شخصی (Personal account) و دو حساب تجاری (Business account).
اگر به منظور کسب درآمد از اینستاگرام قصد دارید وارد این فضای مجازی شوید، برای شما بهتر است تا حساب تجاری را راهندازی کنید. برای انتخاب نام حساب خود، از نام برندی که دارید استفاده کنید. این کار به آگاهی مشتری از برند شما کمک می کند و همچنین باعث می شود که کاربران، علاقمندان و مشتریان فعلی بتوانند خیلی راحت شما را پیدا کنند. بعضی از مدیران کسب و کار، از حساب شخصی برای معرفی و فروش محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. توصیه می شود که این دسته از مدیران حساب شخصی خود را به حساب کاری تبدیل کنند.
انتخاب استراتژی برای حساب کاریتان
تعریف و تعیین استراتژی، یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های کسب و کار در اینستاگرام است. با تعیین استراتژی در واقع تکلیف شما مشخص می شود که باید چه پست هایی را منتشر کنید، همچنین چگونه به جذب و هدایت کاربران بپردازید و آن ها را به مشتری تبدیل کنید. اولین مرحله تعیین استراتژی این است که مخاطبان هدف خود را تعیین کنید. باید بررسی کنید که محصولات شما بیشتر برای کدام سنین و شخصیت ها مناسب است.
وقتی مخاطب هدف خود را انتخاب کنید، محتوا و نحوه بیان شما مشخص می شود و متوجه می شوید که باید چه پست ها و تبلیغاتی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. ایجاد استراتژی، یکی از مهمترین اقدامی که در کسب درآمد از اینستاگرام باید به آن توجه کرد. با توجه به این آمار می توان فهمید که اکثریت فعالان اینستاگرام،جوان هستند و باید توجه خاصی به این دسته از کاربران داشته باشید. قبل از شروع فعالیت در اینستاگرام، کاربران خود را از نظر سن و نیاز، تقسیم بندی کنید. می توانید به صفحه کاری رقبای خود سر بزنید و ببینید کاربران آن ها بیشتر در کدام محدوده سنی هستند.
چگونه کسب درآمد از اینستاگرام داشته باشیم؟
گام بعدی این است که اهداف خرد و کلان خود را تعریف کنید. اهدافی که تعریف می کنید باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و زمان بندی شده باشند. می توانید معیار اهداف خود را روی تعداد لایک، نظرات، تعداد دنبال کنندگان و بازدیدها بگذارید اما سعی کنید عملکرد خود را بر اساس معیارهایی اندازه گیری کنید.
معیارهای اندازه گیری به شرح زیر است:
- آگاهی کاربران از برند شما (نرخ رشد دنبال کنندگان)
- نرخ تعامل و مشارکت (نرخ لایک ها و اشتراک گذاری پست های شما)
- تعداد مشتریان حاصل از معرفی محصولات در صفحه اینستاگرام
- تعداد کل بازدیدها (Impressions)
- تعداد حساب های منحصر به فردی که موفق به بازدید از محتوای شما شده اند (Reach)
گام نهایی در تعریف استراتژی، تعیین میزان پست و استوری لازم در طول یک روز یا یک ماه است. در این مرحله فقط نوشتن استراتژی کافی نیست بلکه باید یک برنامه ریزی دقیق برای پست های خود داشته باشید. بد نیست بدانید که اینستاگرام نیز مانند بسیاری از رسانه های اجتماعی بزرگ، از بات ها و الگوریتم های مختلفی استفاده می کند و نظم و ترتیب یکی از اصول اولیه ای است که توسط این الگوریتم ها بررسی می شود. نظم مهمترین عامل برای سرعت بخشیدن به روند کسب درآمد از اینستاگرام است که باید از قبل برای ان برنامه ریزی کنید.
Insighits؛ یک ازار مهم برای کسب درآمد از اینستاگرام
این ابزار فقط در حساب های کاری اینستاگرام فعال است و به شما این امکان را می دهد تا بفهمید چند درصد از کاربران شما مرد و چند درصد زن هستند. همچنین می توانید ملیت دنبال کنندگان و رده سنی آن ها را ببینید. این ابزار امکان مشاهده زمان فعالیت کاربران را هم در اختیار شما قرار می دهد.
حساب کاری خود را واضح معرفی کنید
بخش پروفایل که مهم ترین و اصلی ترین بخشسی است که شما میتوانید اطلاعات خودتان را به مخاطبانتان انتقال دهید باید به خوبی نوشته شود. اطلاعاتی نظیر آنچه مخاطب باید در مورد کسب و کار شما بداند. فضایی که زیر تصویر پروفایل وجود دارد، Bio نام دارد. این فضا فقط ۱۵۰ کاراکتر ظرفیت دارد پس باید کسب و کار خود را بسیار خلاصه به کاربر معرفی کنید. سعی کنید در این فضا به موارد زیر توجه داشته باشید:
- قصد و منظور اصلی برند خود را بیان کنید.
- از هشتگ های ترند و مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.
- ایموجی ها (شکلک ها) باعث می شود که این بخش جذاب شود و خواننده رغبت کند آن را بخواند.
- در صورتی که فضای سفید بیشتری در بخش Bio وجود داشته باشد، تمایل خواننده به خواندن این بخش بیشتر می شود.
- سعی کنید از نام برند خود به عنوان نام کاربری (Username) استفاده کنید.
- چنانچه وب سایت یا چنل تلگرامی برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اید، آدرس آن را در بخش Bio وارد کنید.
تاثیر پروفایل اینستاگرام بر جذب فالوور
برای اکثر پروفایل های کسب و کار، بهترین گزینه این است که از لوگوی خود به عنوان عکس پروفایل استفاده کنند. سعی کنید در تمامی شبکه های اجتماعی از لوگو به عنوان تصویر پروفیل برند خود استفاده کنید. این کار به افزایش اعتبار برند و اعتماد مشتری کمک خواهد کرد.
تولید محتوا ارزشمند
مهم ترین گام در معرفی و پیروزی برند و کسب درآمد از اینستاگرام ، تولید و ارائه محتوا محسوب می شود. به همین خاطر باید تلاش کنید بهترین محتوای ممکن را تولید و منتشر کنید. در این بخش از مقاله کسب و کار در اینستاگرام تصمیم داریم به شیوه انتشار بهترین محتوا و مشخصات محتوای عالی در این شبکه اجتماعی اشاره کنیم:
نحوه تولید محتوا در اینستاگرام
مراحل تولید محتوای اصلولی را در ادامه برای شما نوشته ایم:
انتشار تصاویر و ویدیوهای درجه یک
اینستاگرام یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که برای اشتراک و انتشار تصاویر و ویدیوها در دسترس کاربران قرار گرفته است. بنابراین باید بتوانید رسالت خود در انتشار تصاویر درجه یک از محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
برای مثال اگر کسب و کار شما فروش لباس است، می توانید بهترین و زیباترین تصاویر ممکن را از محصولات خود منتشر کنید. در صورتی که خدماتی عرضه می کنید، می توانید از شیوه عرضه خدمات عکس بگذارید. اینستاگرام امکان فیلتر و بالا بردن کیفیت تصاویر را برای شما فراهم می کند. هر چه تصاویر بهتر و جذاب تر باشد، نرخ لایک، کامنت، تعامل و تبدیل شما بیشتر خواهد بود.
در صورتی که بخواهید تصاویر خود را خیلی حرفه ای ویرایش کنید، ابزار و اپلیکیشن های گوناگونی در این زمینه وجود دارد که با کلیک روی بهترین اپلیکیشن ها برای ویرایش تصاویر در اینستاگرام با چند مورد از این تصاویر آشنا می شوید.
امکان انتشار ویدیو در اینستاگرام بسیار مختلف است و هر کدام به مرور در اینستاگرام اضافه شده است. شما می توانید ویدیوهای خود را اسلاید به اسلاید و به صورت یک پست منتشر کنید و یا می توانید از طریق IGTV ویدیوهای بلند خود را منتشر کنید. همچنین می توانید ویدیوهای خود را در قالب استوری و اسلاید های ۱۵ ثانیه ای منتشر کنید که چندان پیشنهاد نمی کنیم برای ویدیو های بلند خود از آن استفاده کنید.
انتشار استوری های جذاب و شرکت در چالش ها ترند اینستاگرام
آمارهای رسمی شرکت فیس بوک نشان می دهد که هر روز بیش از ۴۰۰ میلیون نفر از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند. بنابراین شما نباید از این قافله عقب بمانید. هر چه سریع تر از این فرصت برای رشد و توسعه کسب و کار در اینستاگرام استفاده کنید.
استوری ها فقط ۲۴ ساعت در اینستاگرام می مانند و سپس از بین می روند. در این استوری ها می توانید فرصت های جذاب خلق کنید و تخفیف های ویژه بگذارید. می توانید چند استوری را به صورت همزمان منتشر کنید. در صورتی وجود چند استوری، نمایش آن ها به کاربر در قالب اسلاید خواهد بود.
نوشتن کپشن (توضیحات) زیبا و دلپسند برای پست
درست است که تمرکز اصلی اینستاگرام بر مشخصات دیداری و بصری (مانند عکس و ویدیو) است ولی دلیل نمی شود که از نوشتن بخش توضیحات غافل بمانید. بخش کپشن باعث می شود که پست شما معنی دار شود و دنبال کنندگان شما را به خنده، فکر کردن و برقراری ارتباط با برند شما وامی دارد.
کپشن یا همان توضیحات، یکی از مهم ترین بخش هایی است که به کمک آن می توانید مخاطبان هدف خود را پیدا و با آن ها ارتباط برقرار کنید. در صورتی که تمایل دارید شیوه تعامل و برقراری ارتباط با مخاطبان هدف در اینستاگرام را یاد بگیرید و در آن استاد شوید، تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.
مخاطب های خود را شناسایی و با آن ها ارتباط برقرار کنید
شبکه های اجتماعی با این هدف طراحی می شوند که بتوانند افراد را به یکدیگر نزدیک کنند. کاربران زیادی از اینستاگرام استفاده می کنند که بسیاری از آن ها به دنبال محصولات و خدماتی هستند که شما در کسب و کارتان عرضه می کنید.
اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم کرده است که شما با مخاطبانتان بتوانید با هم در ارتباط باشید. این ارتباط تاثیر خوبی بر کسب درآمد از اینستاگرام برای شما به همراه خواهد داشت.
در ادامه به امکانات اینستاگرام برای افزایش دنبال کنندگان و دسترسی به مخاطبان هدف خواهیم پرداخت، تیترهای بعدی را از دست ندهید:
استفاده از هشتگ های درست
هشتگ ها یکی از بهترین مسیرها برای دسترسی به مخاطبان هدف هستند؛ زیرا کپشن ها در اینستاگرام قابلیت جستجو ندارند ولی هشتگها سرچ میشوند. وقتی کاربر چیزی در اینستاگرام جستجو می کند، تمامی محتواهای مرتبط از جمله هشتگ ها در اختیار او قرار می گیرد.
پاسخ گویی در برابر کاربران
توجه داشته باشید که پاسخ گویی به کاربران و جواب دادن به نظرات، انتقادها و پیشنهادهای آن ها یکی از بهترین کارهایی است که به رشد شما کمک می کند. شما با این کار به کاربران و مخاطبان خود اهمیت می دهید و برای آن ها احترام قائل هستید و این بسیار برای برند شما مفید است.
کمک گرفتن از افراد معروف و تأثیرگذار (اینفلوئنسرها)
یکی از بهترین ابزارها برای افزایش فروش محصولات و آشنایی بیشتر مخاطبان هدف با کسب و کار شما این است که از افراد مشهوری که دنبال کنندگان زیادی دارند کمک بگیرید. افراد مشهور در استوری و پست lrmهای خود شما را معرفی می کنند و به دنبال کنندگان و علاقمندان خود توصیه می کنند که شما را دنبال و از محصولات و خدماتی که شما در کسب و کار ارائه می دهید استفاده کنند.
اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار در قبال دریافت مبلغ مشخصی این کار را برای شما انجام می دهند. البته نگران محدود بودن بودجه خود نباشید. افرادی هستند که معرفی شما را بدون هیچ مبلغ و صرفاً به خاطر کمک به شما انجام می دهند.
پروموت (تبلیغ و ترویج) حساب کاری در کانال های دیگر
تلاش کنید که با سایر حساب های پرطرفدار همکاری داشته باشید و از آن ها بخواهید که حساب شما را در صفحه خود تبلیغ کنند. شما نیز می توانید این کار را برای آن ها انجام دهید. همچنین می توانید مخاطبان خود را تشویق کنید که در سایر کانال ها و شبکه lrmهای اجتماعی شما را دنبال کنند.
راه اندازی کمپین در اینستاگرام
یکی از روش های مهم برای رسیدن به اهداف مشخص در اینستاگرام این است که در این شبکه اجتماعی یک کمپین راه اندازی کنید. سعی کنید در کمپین ها از کاربرانتان درخواست کنید که کار مشخصی برای شما انجام دهند. به عنوان مثال نظرات خود را در مورد محصولات مورد علاقه خود بیان کنند.
شما با دریافت این نظرات می توانید جهت حرکت خود را پیدا کنید. می توانید از کاربران خود بخواهید که سه نفر از دوستان خود را در بخش نظرات تگ کنند. وقتی یک کاربر دوست خود را تگ می کند. کاربران دیگر هم با برند شما آشنا می شوند. حال بین کاربرانی که سه نفر از دوستان خود را تگ کردند یک قرعه کشی برگزار کنید و یک کد تخفیف به برندگان اهدا کنید.
پایان مطلب/س.آ