مدیریت تبلیغات

نحوه طراحی بنر تبلیغاتی + نکات کلیدی 

طراحی بنر تبلیغاتی، در فرایند بازاریابی بسیار مهم و حیاتی می باشد. زیرا این طراحی باعث می شود تا افراد روی آن کلیک کنند و درباره محصول ما اطلاعات کسب کنند. 

به گزارش تجارت امروز؛ طراحی بنر تبلیغاتی شما هر چقدر که جذاب و خاص تر باشد، افراد زیادی تمایل پیدا می کنند که روی آن کلیک کنند. در واقع طراحی بنر تبلیغاتی یکی از حوزه های کاری دیجیتال مارکتینگ می باشد. افرادی که در این زمینه تخصص دارند، معمولا خلاقیت زیادی برای ایجاد یک بنر ویژه خرج می کنند.

اصول کلیدی برای طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر برای تمامی برندها مهم است، زیرا نشان دهنده، کیفیت و کارایی محصول می باشد که شما به عنوان بازاریاب و دیجیتال مارکتر هر چقدر بتوانید در این زمینه قوی کار کنید، به همان اندازه نتیجه مطلوب تری دریافت خواهید کرد.

۱. استفاده از نام و لوگوی برند

استفاده از نام و لوگوی برند

نام و الگوی برنمد، اولین چیزی است که شما در طراحی بنر تبلیغاتی خود باید به کار بگیرید. از جمله اعداف بلند مدت هر شرکتی، آشنایی مردم با نام برند می باشد تا در ذهن همه هک شود. پس در هنگام طراحی بنر استفاده از نام برند و لوگو مخصوص خود را فراموش نکنید.

۲. طراحی بنر تبلیغاتی، انتخاب رنگ و فونت مناسب

در انتخاب رنگ و فونت، سلیقه و خلاقیت حرف اول را می‌زنند. رنگ و فونت مناسب، اصلی‌ترین بخشی است که موجب جلب توجه افراد می‌شود. بررسی روانشناسی رنگ‌ها کمک شایانی در انتخاب این سلاح قدرتمند می‌کند. رنگ‌های کلیدی در کسب و کارها سفید، سیاه، زرد، آبی، قرمز، طلایی و… هستند و البته باید از رنگ‌های برند خود نیز استفاده کنید.

۳. انتخاب اندازه استاندارد برای طراحی بنر تبلیغاتی

شما در انتخاب اندازه بنر خود آزاد هستید و هیچ قاعده و قانون خاصی برای انتخاب اندازه بنر تبلیغاتی وجود ندارد. این اندازه ها کاملاا سلیقه ای است و بسته به نوع و محصولی که شما می خواهید، معرفی کنید، می توانید بنر دلخواه خود را ایجاد کنید. به طور کلی محبوب‌ترین اندازه استاندارد تبلیغات بنری عبارت‌‌اند از:

نوع بنر اندازه (پیکسل)
بنر متوسط ۳۰۰ در ۲۵۰
بنر اصلی ۷۲۸ در ۹۰
بنر آسمان خراش ۱۶۰ در ۶۰۰
نیم صفحه ۳۰۰ در ۶۰۰
بیلبوردی ۲۵۰ در ۹۷۰
مستطیل بزرگ ۳۳۶ در ۲۸۰
مربعی ۲۵۰ در ۲۵۰
بنر عمودی ۱۲۰ در ۲۴۰
بنر کامل ۴۶۸ در ۶۰

۴. استفاده از کال تو اکشن (Call To Action)

Using Call To Action

دکمه CTA یا دعوت به اقدام یکی از اصلی‌ترین اجزای  طراحی بنر تبلیغاتی است. هدف call to action، کلیک کاربر و ورود او به صفحه فرود مورد نظر شما است. برای ترغیب افراد می‌توانید از عبارت‌هایی مانند “بیشتر بدانید”، “همین حالا شروع کنید”، “آخرین فرصت”  و … استفاده کنید.

۵. استفاده از نوشته‌ های مهیج و تصاویر مرتبط

کلمات تاثیرگذار ترین چیز برای ترغیب افراد است. شما باید متن خود را با هدف اصلی در نظر بگیرید و تلاش کنید از کلماتی همچون، رایگان، تخفیف ویژه، حراج آخر هفته و … استفاده کنید تا افراد مایل باشند که روی آن کلیک کنند.

البته بهتر است متن تبلیغاتی شما در یک نگاه قابل فهم و خوانده شدن باشد؛ همچنین تصاویر هم باید با پیام و خدمات شما مرتبط باشند تا بهترین نتیجه را از آن‌ها دریافت کنید.

۶. انتخاب هوشمندانه محل قرارگیری بنر

از جمله نکاتی که در طراحی بنر تبلیغاتی شما باید به آن توجه کنید؛ نقطه قرار گیری بنر است. شما باید بنرهای خود را در مکان هخایی قرار بدهید کهخ مخاطب هدف شما در آنجا قرار دارد، زیرا این افراد هستند که کنجکاو می شوند و علاقه بیشتری دارند تا تبلبغات و محصول شما را دنبال کنند.

این که بنر شما در کدام صفحه قرار بگیرد، بستگی به مسئول بارگزاری محتوا دارد، البته شما می‌توانید با صرف هزینه بیشتر، محل قرارگیری بنر را تعیین کنید. نمایش بنر در محلی نامناسب به عنوان یک نقطه‌ضعف برای برند شما به حساب می‌آید. مکان‌های زیر بهترین عملکرد و بازدهی بنر تبلیغاتی را دارند:

  • نزدیک به محتوای اصلی
  • بالای صفحه نزدیک به منو
  • در نیمه اول صفحه بارگذاری سایت (above the fold)
  • سایدبار سمت چپ
  • کناره سمت راست سایت

۷. مهم ترین عنصر در طراحی بنر تبلیغاتی؛ تصویر محصول

تصویر محصول در طراحی تبلیغات بنر نیز مهمترین عنصر است زیرا مردم آنچه را که می خوانند فراموش می کنند اما آنچه را که می بینند به خاطر می آورند. بنابراین، به تصویر محصول بسیار دقت کنید. سپس، آن را در بهترین نقطه نمایش بگذارید.

به تصاویر با کیفیت بالا بچسبید و آنها را در سراسر پلتفرم ها تکرار کنید تا ثبات ایجاد کنید و حضور و یادآوری برند را ایجاد کنید.

۸. اهمیت پس زمینه در طراحی بنر

پس زمینه

عنصر طراحی آگهی که تأثیر کلی خلاقیت را افزایش می دهد، پس زمینه است. بهترین روش استفاده از پس‌زمینه‌های ساده و محکم است. به عنوان مثال نایک را در نظر بگیرید. از یک پس‌زمینه پر جنب و جوش و رنگارنگ به جای سفید استفاده می‌کند تا توجه کاربران را در حین اسکرول کردن فیدهای مملو از محتوا و خلاقیت به سمت پایین جلب کند.

 

۹. هر چه ساده‌تر باشد بهتر است

زیبایی و جذابیت بنر به سادگی آن است. هیچ کس از بنر خیلی شلوغ استفاده نمی کند تا با سادگی خود همه را جذب کند. شما برای جلب نظر مخاطب از طریق مخاطب خیلی وقت ندارید، باید در کم ترین زمان بتوانید هدف و منظور خود را به مخاطب برسانید.

۱۰. از فونت ها و رنگ ها برای وزن های بصری استفاده کنید

ساختار و تراز برای ایجاد تعادل در چیدمان طراحی ضروری است، اما فونت ها، رنگ ها و اشکال آن را کامل می کنند. برای جلوگیری از عملکرد بد تبلیغاتی از این اشتباهات تازه کار اجتناب کنید:

  •  استفاده از یک فونت بیش از حد.
  •  عناصر مقیاس پذیر نیست.
  •  عدم استفاده از رنگ های متضاد کافی.

۱۱. از تصاویر متحرک استفاده کنید

استفاده از بنرهای تبلیغاتی متحرک در طراحی بنر تبلیغاتی تأثیرگذارتر هستند؛ اما نباید پیام اصلی تبلیغات را منحرف کنند. انیمیشن‌های ساده در حد ۱۵ ثانیه و کمتر بسیار مؤثر هستند و البته نباید بیشتر از سه بار پخش شوند. آخرین چیزی که در این انیمیشن نشان داده می‌شود باید دکمه فراخوان یا ورود به صفحه فرود سایت‌تان باشد؛

 ۱۲. متن تبلیغ باید در یک نگاه خوانده شود

باید اندازه فونت عنوان و متن اصلی با هم متفاوت و متن چند سایز کوچکتر باشد. کل متن باید چهار خط یا کمتر باشد.

۱۳. چارچوب مشخصی برای بنر ایجاد کنید

بنرهای شما باید قالب بندی شده باشند تا افراد با یک نگاه بتوانند، آن را بخوانند و ببینند. بنرهای تبلیغاتی کارامد باید کادر واضح با گرافیک مناسب داشته باشند که تا لبه‌ها ادامه پیدا کند.

۱۴.  لینک به صفحه فرود حتما داشته باشد

بنرش ما باید حتما لینک صفحه ورود داشته باشد تا با کلیک کردن مردم وارد آن صفحه شوند.مردم با کلیک کردن دوستندارند که مستقیم وارد صفحه ای که مربوط محصول می باشد بروند، پس این نکته مهم را فراموش نکنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا