سیاست خارجی

آمریکا تا الان 27 هزار بمب به اسرائیل داده است!

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آمریکایی نوشت که دولت آمریکا از ابتدای جنگ در غزه تاکنون 27 هزار انواع بمب و موشک در اختیار ارتش اشغالگر صهیونیسم قرار داده است.

به گزارش تجارت امروز؛ در شرایطی که جوبایدن و دونالد ترامپ در مناظره روز گذشته خود بر سر اینکه کدام شان بیشتر به اسرائیل کمک کرده اند مسابقه گذاشتند. خبرگزاری رویترز در گزارشی از حجم کمک‌های نظامی واشنگتن برای ارتش اشغالگر پرده برداشت.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی مطلع نوشت:‌ آمریکا از ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۱۴ هزار بمب «مارک ۸۴» هر کدام به وزن ۵۰۰ پوند (برای بمباران هوایی) و ۳۰۰۰ موشک جو به زمین از نوع «هلفایر»، ۱۰۰۰ بمب سنگرشکن، ۲۶۰۰ بمب جو به زمین با قطر کم و دیگر مهمات را برای اسرائیل ارسال کرده است.

این دو مقام آمریکایی که نام خود را فاش نکردند. در خصوص اینکه در چه زمانی تسلیحات به اسزرائیل داده شده است سخنی نگفتند.

کارشناسان نظامی رویترز گفتند که سلاح های ارسالی آمریکا به رژیم اشغالگر با جنگ غزه مطابقت داشته است.

«تام کاراکو» کارشناس تسلیحات در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل به رویترز گفت: با اینکه این سلاح ه می توانند دریک جنگ سریع تمتم بشوند اما این فهرست نشان می دهد که ایالات متحده سطح توجه نسبتا بالا به اسرائیل کرده است.

یک مقام ارشد دولت بایدن نیز روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که واشنگتن از ۷ اکتبر سال گذشته تاکنون ۶.۵ میلیارد دلار سلاح به اسرائیل ارسال کرده است.

مقامات حماس بارها گفته اند که آمریکا در تمام جنگ های غزه به اسرائیل کمک کرده است.و زنان و کودکانی حماسی با بمب های آمریکا کشته شده اند.

در ۲۹ ماه می زمانی که ارتش اشغالگر رفح را بمباران کرد. شبکه سی ان ان در گزارشی گفت که اسرائیل در این حمله از بمب های جی بی یو ساخت آمریکا استفاده کرده است.

در این میان پایگاه خبری آکسیوس نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی روز گذشته گزارش داد دولت جو بایدن قرار است بخشی از کمک تسلیحاتی معلق‌شده را برای تل‌آویو ارسال کند.

پایگاه آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی و یک مقام اسرائیلی گزارش داد که انتظار دارند دولت آمریکا به ریاست جوبایدن ارسال بمب‌های ۵۰۰ پوندی را برای تل‌آویو اعلام کند.

این بمب‌ها بخشی از کمک‌های تسلیحاتی بود که در ماه آوریل ادعا شد دولت آمریکا به دلیل احتمال عملیات اسرائیل در رفح ارسال آنها برای رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است.

یک مقام اسرائیلی به آکسیوس گفت قرار است ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی بعد از اتمام عملیت در رفح به رژیم اسرائیل تحویل خواهند داد.

حمایت های آمریکا از جنگ غزه به حدی زیاد شده است که در وزارت امور خارجه آمریکا کارمدان و نیرو هوایی آمریکا به خاطر جنگ غزه استفا داده اند.

انتهای مطلب/ ی ر

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا