خواندنی

آیا قهوه ها خواص متفاوتی دارند؟

از خواص قهوه می توان به جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲، منبع آنتی اکسیدان های سالم و طبیعی و ... اشاره کرد که در این مقاله ۷ تا از فواید قهوه را توضیح داده ایم

در مورد خواص قهوه نظرات متفاوتی وجود دارد. عده‌ای به خواص آن اشاره می‌کنند و دلیل مصرف خود را به این خواص ارتباط می‌دهند. در طرف مقابل هم عده‌ای مصرف این نوشیدنی را برای سلامتی مناسب نمی‌دانند. با این حال کفه ترازو به سمت موافقان سنگینی می‌کند! به هر حال شرط عقل ایجاب می‌کند که در این حالت، علم را به عنوان مرجع رسمی بپذیریم. تحقیقات علمی زیادی در خصوص فواید قهوه صورت گرفته است که بررسی آنها خالی از لطف نیست. در ادامه به این سوال جواب می‌دهیم که آیا قهوه خواص متفاوتی دارند؟

فواید جالب قهوه برای بدن

خواص قهوه برای بدن از نظر علمی هم ثابت شده است. این نوشیدنی محبوب با خواص شگفت‌انگیز خود، بسیاری از عارضه‌های بدن را درمان و عملکرد بدن را هم بهبود می‌بخشد. تقریبا می‌توان گفت خواص اصلی قهوه در کافئین آن خلاصه شده است. مصرف این ماده، تاثیر زیادی روی نواحی مختلف بدن می‌گذارد.

تاثیر قهوه روی سلامتی بدن، مدت‌هاست که مورد بحث و آزمایش قرار می‌گیرد. این موضوع هم موافقان و مخالفانی دارد. موافقان قهوه از خواص آنتی‌اکسیدانی و افزایش هوشیاری آن دفاع می‌کنند و مخالفان هم به بی‌خوابی، افزایش ضربان قلب و … اشاره دارند. البته تحقیقات علمی، خبرهای خوبی برای علاقه‌مندان قهوه دارد! باید گفت که انواع قهوه خواص مشابه زیادی دارند.

۷ دلیلی که نشان می‌دهند مصرف قهوه برای بدن مفید است

آیا قهوه ها خواص متفاوتی دارند؟

بسیاری از افراد ممکن است به دلیل اظهارنظرهای منفی درباره قهوه، برای نوشیدن آن دچار تردید شوند. با این حال دلایل زیادی وجود دارد که مزایای قهوه برای بدن بسیار بیشتر از معایب آن است. در ادامه با فواید این نوشیدنی محبوب بیشتر آشنا می‌شوید.

۱. منبع آنتی‌اکسیدان سالم محسوب می‌شود

بررسی فواید قهوه نشان می‌دهد که نسبت به چای سبز و کاکائو، خواص آنتی‌اکسیدانی بیشتری دارد. محققان نزدیک به ۱۰۰۰ آنتی‌اکسیدان را در دانه‌های قهوه خام شناسایی کرده‌اند. جالب اینجاست که صدها آنتی‌اکسیدان دیگر در طول فرایند برشته کردن به وجود می‌آیند. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها برای مقابله با بیماری‌هایی مثل سرطان، آرتریت و … بسیار مفید است. آنتی‌اکسیدان‌ها نقش موثری در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد دارند. به این ترتیب مصرف قهوه از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند.

۲. حافظه کوتاه مدت را تقویت می‌کند

طی مطالعاتی که روی گروهی از داوطلبان انجام شد، تاثیر قهوه روی فعالیت مغزی مورد بررسی قرار گرفت. به این داوطلبان، یک فنجان قهوه که حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین است داده شد. محققان دریافتند که بین مصرف این میزان کافئین در روز و فعالیت مغز، رابطه معنی‌داری وجود دارد. مصرف میزان مشخصی کافئین در طول روز به بهبود عملکرد حافظه کمک زیادی می‌کند.

۳. از زوال شناختی مغز جلوگیری می‌کند

مصرف قهوه علاوه‌بر تقویت حافظه و فعالیت مغز به جلوگیری از زوال شناختی هم کمک می‌کند. منظور از زوال شناختی، عاملی است که به زوال عقل می‌رسد که آلزایمر یکی از رایج‌ترین آنهاست. یک تحقیق در فنلاند نشان داد که مصرف قهوه در طول روز، باعث کاهش ۶۵ درصدی احتمال ابتلا به آلزایمر می‌شود. کافئین موجود در قهوه از ایجاد پلاک بتا آمیلوئید جلوگیری می‌کند. این پلاک باعث شروع و پیشرفت آلزایمر می‌شود. همچنین مصرف قهوه به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌انجامد. این نوع دیابت تاثیر زیادی روی زوال عقل دارد.

۴. خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بین مصرف قهوه و کاهش ابتلا به دیابت رابطه معنی‌داری وجود دارد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹ نشان داد که افرادی که روزانه حداقل یک فنجان قهوه مصرف می‌کنند در مقایسه با دیگران، ۵۰ درصد کمتر به دیابت مبتلا می‌شوند. مصرف قهوه از راه‌های مختلفی به پیشگیری از دیابت کمک می‌کند. یکی از اصلی‌ترین اجزای قهوه به نام کافئیک اسید، باعث کاهش تجمع سمی رسوبات پروتئین غیرطبیعی در بدن می‌شود. این موضوع در پیشگیری از ابتلای افراد به دیابت نوع ۲ اهمیت زیادی دارد.

۵. برای کبد بسیار مفید است

مصرف قهوه به کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد می‌انجامد. مطالعات متعدد نشان می‌دهند که بین مصرف منظم قهوه و کاهش ابتلا به سیروز، همبستگی معکوس وجود دارد. در واقع با مصرف قهوه، سطح خون آنزیم‌های کبد کاهش پیدا می‌کند. با کمتر شدن این آنزیم‌ها، التهاب کبد هم کمتر می‌شود.

۶. باعث بهبود عملکرد ورزشی می‌شود

بیشتر ورزشکاران قبل از شروع تمرین، یک فنجان قهوه می‌نوشند. مصرف قهوه باعث افزایش انرژی در طول تمرینات می‌شود و از خستگی جلوگیری می‌کند. به این ترتیب می‌توانید تمرینات طولانی‌تر و با شدت بیشتری انجام دهید. کافئین باعث تقویت عضلات می‌شود و به انقباض عضلانی کمک می‌کند. به همین دلیل درد را هم تا حدودی کاهش می‌دهد.

۷. به پیشگیری از نقرس کمک می‌کند

مصرف منظم قهوه در آقایان و خانم‌ها، باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس می‌شود. طی تحقیقات بزرگی که روی نزدیک به ۹۰ هزار پرستار به مدت ۲۶ سال انجام شد، نتایجی مثبتی در این مورد به دست آمد. طبق این تحقیقات، افرادی که روزانه بیش از دو فنجان قهوه می‌نوشند، ۵۷ درصد کمتر به نقرس مبتلا می‌شوند. خواص آنتی‌اکسیدانی قهوه باعث کاهش انسولین در بدن می‌شود. همین موضوع به کاهش خطر ابتلا به نقرس کمک می‌کند.

خرید قهوه با کیفیت و قیمت مناسب

آیا قهوه ها خواص متفاوتی دارند؟

برای خرید قهوه روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها خرید اینترنتی است که امروزه اغلب کاربران از آن استقبال می‌کنند. شما می‌توانید با خیالی راحت از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر قهوه، خرید خود را انجام دهید.

قهوه سیراف یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی عرضه انواع قهوه و تجهیزات قهوه به شمار می‌رود. قیمت قهوه در این فروشگاه بهترین قیمت بازار است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت قهوه سیراف، انواع قهوه را با بهترین کیفیت خریداری کنید.

کلام پایانی

نوشیدن قهوه برای بسیاری از افراد تبدیل به عادت شده است. البته این عادت جنبه‌های مثبت زیادی هم دارد. مصرف قهوه در طول روز و به طور منظم فواید زیادی از جمله کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر، کاهش خطر ابتلا به سرطان، افزایش انرژی در طول تمرین، کاهش احتمال ابتلا به نقرس و … دارد. البته خواص اغلب قهوه‌ها مشابه هم است و تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد. پس با خیال راحت هر نوع قهوه‌ای که دوست دارید، بنوشید و لذت ببرید!

سوالات متداول

آیا آنتی اکسیدان قهوه مضر است؟

خیر، آنتی اکسیدان قهوه یکی از بهترین ترین آنتی اکسیدان های طبیعی است.

مهم ترین خاصیت قهوه چیست؟

یکی از مهم ترین خاصیت های قهوه را می توان جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ دانست.

منبع: https://sirafcoffee.ir/

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا